- Katılım
- 2 Mar 2017
- Mesajlar
- 4,341
- Tepkime puanı
- 5,807
- İsim
- Ogz
Akünün şarj olması ile ilgili:
Voltmetre ile çakmaklık girişinden ölçüm yaparak test ettim(1.6 tdi , dsg , 2,5 yıllık 68orjinal varta akü, dış hava sıcaklığı 27°C).
2 defa ayrı günlerde gözlemlemem sonucu, durduğu yerde şarj olması bayağı zor gözüküyor.
Hareket halinde yağ sıcaklığı 50°C'ye gelmeden akü sadece ışıklara yaklaşırken gazdan ayağınızı çektiğinizde(fren yapınca da) şarj oluyor (14.4v-14.6v). Gaza bastığınızda, yani kavrama gaz pedalı ile müdahale gerçekleşince voltaj 13v altında seyrediyor. Bu da zaten o anki aracın enerji ihtiyacını karşılamak demek.
Hareket halinde yağ sıcaklığı 50 °C üstü olduğunda voltaj 13.5v-14.5v aralığında olduğundan, hem akü sarj işlemi hem de o anki enerji ihtiyacı karşılandığı için sağlıklı bir çalışma ortaya çıkıyor.
Böylelikle fren enerjisi geri kazanımının ne olduğu da ortaya çıkıyor. Özetle fren enerjisi geri kazanımı demek sedece fren yaptığımızda değil, gazdan ayağımızı çektiğimizde de meydana geldiğini anlamış oluyoruz.
Ayrıca motor yağ sıcaklığının yüksek olması yani ideal çalışma sıcaklığı denilebilir . Bu sıcaklığa ulaşmadan alternatör de motora yük olmadığı ortaya çıkıyor.
(Sürüş tarzı, coğrafi koşullar, hava sıcaklığı, akü ömrü sonuçlarda değişiklik gösterebilir.)
Voltmetre ile çakmaklık girişinden ölçüm yaparak test ettim(1.6 tdi , dsg , 2,5 yıllık 68orjinal varta akü, dış hava sıcaklığı 27°C).
2 defa ayrı günlerde gözlemlemem sonucu, durduğu yerde şarj olması bayağı zor gözüküyor.
Hareket halinde yağ sıcaklığı 50°C'ye gelmeden akü sadece ışıklara yaklaşırken gazdan ayağınızı çektiğinizde(fren yapınca da) şarj oluyor (14.4v-14.6v). Gaza bastığınızda, yani kavrama gaz pedalı ile müdahale gerçekleşince voltaj 13v altında seyrediyor. Bu da zaten o anki aracın enerji ihtiyacını karşılamak demek.
Hareket halinde yağ sıcaklığı 50 °C üstü olduğunda voltaj 13.5v-14.5v aralığında olduğundan, hem akü sarj işlemi hem de o anki enerji ihtiyacı karşılandığı için sağlıklı bir çalışma ortaya çıkıyor.
Böylelikle fren enerjisi geri kazanımının ne olduğu da ortaya çıkıyor. Özetle fren enerjisi geri kazanımı demek sedece fren yaptığımızda değil, gazdan ayağımızı çektiğimizde de meydana geldiğini anlamış oluyoruz.
Ayrıca motor yağ sıcaklığının yüksek olması yani ideal çalışma sıcaklığı denilebilir . Bu sıcaklığa ulaşmadan alternatör de motora yük olmadığı ortaya çıkıyor.
(Sürüş tarzı, coğrafi koşullar, hava sıcaklığı, akü ömrü sonuçlarda değişiklik gösterebilir.)
Moderatör tarafında düzenlendi: