- Katılım
- 2 Mar 2017
- Mesajlar
- 4,341
- Tepkime puanı
- 5,807
- İsim
- Ogz
Evet, daha önce bir konuda yazmıştım. Şuan herhangi birşey düşündüğünüzde ve varmıdır acaba dediğinizde, bunun var olup ve hatta aşağıdaki yazdıklarımla eşleşmesini görünce artık şaşırmıyorum. Vizontele'deki ".. benim aklıma gelmişti" repliği geliveriyor insanın aklına..
@forzaGilles konu ile ilgili aşağıdaki anlamadığı yerleri sormuş
Bunun üzerine ben de
3 saat önce, ogzogz yazdı:
Ayağınızı gazdan çekince oluşan duruma eski tabir ile motor freni denilebilir.
Şimdi var mı bilmiyorum ama bisikletlerde tekerleğe temas eden dinamo dediğimiz (oyuncak araba motorunun daha büyüğü) parça vardı.bu sayede bisiklet hareket edince önünde ve arkasında bulunan ampüller yanar ve ışıklandırma sağlanırdı. Burada o dinamo alternatör olduğunu düşünürsek (tabi herhangi bi akü olmadığından depolanacak yer yok ama) yokuş aşağı inerken de pedal çevirmesek de o ampüller yanmaya devam edecektir.
Arabada da alternatör kayış ile motora bağlı olduğundan, dönmeye devam edecektir. Sadece gaz vermediğimiz için yakıt yakmamış olduğundan hareket ettiğinden depolamaya geçmiş oluyor.
(Bunun üzerine bizim araçlarda yelken modu da var diyebilirsiniz. Evet o da belli koşullar dahilinde galiba 70 km üstünden yavaşlayınca devreye giriyor. Ama mantıken enerji ihtiyacı düşükse o da devreye girmiyordur. Denemek lazım.)
Şu şekilde düşünülmüş olabilir. Sistemin adı fren enerjisi geri kazanımı. Yani zaten gaza basmıyorsak ya duracağız ya da araç kendi salınımında ilerleyeceği anlamı taşımaktadır. Bu durumda voltmetrede görülen veriler bunu gösteriyor.
Yani aşağıdaki Sinan Koç'un yorgunluk algılamayı test ettiği gibi frenlerde de bi enerji oluşup ya da kinetik enerji ile gönderiyor depoluyor değil. Tamamen alternatörün devreye girip çıkmasındaki yükün kontrolü.
Videoda fren yapınca depolama ve ilk harekette depolanan enerji geri düşmekte.
Yani bunu birisi bana yazsa, yok artık önce bakmış sonra yazmış derdim. Verdiğim örneklerin yaklaşık 9 sene önce videosu varmış meğer.
Şimdi bu videoyu ben görünce dejavu, videoyu hazırlayan için geleceği tahmin etmek olarak anlayabilir.
@forzaGilles konu ile ilgili aşağıdaki anlamadığı yerleri sormuş
Bu güzel paylaşım için kendi adıma teşekkür ederim.,
Yalnız yazınızdan net anlayamadım şeyler var;
Şimdi motor daha ısınmamış haldeyken (50°C derecenin altındayken veya tam tersi motor ısınmış da olabilir) ışıklara yaklaştık ayağımızı gazdan çektik (ama fren yapmadık) bu senaryoda akü şarj oluyor diyorsunuz., Tamam ama ayağımızı gazdan çektiğimiz zaman bir enerji açığa çıkmıyor ki..?
Bir enerji açığa çıkması lazım (fren yaptığımızda evet enerji açığa çıkıyor) ve sistem bu enerjiyi aküyü şarj etmek için kullanıyor..? Nasıl bir şey oluyor da fren yapmamamıza rağmen ortaya çıkan enerji oluyor da sistem o enerjiyi kullanıyor..?
Ya ben anlamadım yada gözden kaçırdığım bir şey var
Bunun üzerine ben de
3 saat önce, ogzogz yazdı:
Ayağınızı gazdan çekince oluşan duruma eski tabir ile motor freni denilebilir.
Şimdi var mı bilmiyorum ama bisikletlerde tekerleğe temas eden dinamo dediğimiz (oyuncak araba motorunun daha büyüğü) parça vardı.bu sayede bisiklet hareket edince önünde ve arkasında bulunan ampüller yanar ve ışıklandırma sağlanırdı. Burada o dinamo alternatör olduğunu düşünürsek (tabi herhangi bi akü olmadığından depolanacak yer yok ama) yokuş aşağı inerken de pedal çevirmesek de o ampüller yanmaya devam edecektir.
Arabada da alternatör kayış ile motora bağlı olduğundan, dönmeye devam edecektir. Sadece gaz vermediğimiz için yakıt yakmamış olduğundan hareket ettiğinden depolamaya geçmiş oluyor.
(Bunun üzerine bizim araçlarda yelken modu da var diyebilirsiniz. Evet o da belli koşullar dahilinde galiba 70 km üstünden yavaşlayınca devreye giriyor. Ama mantıken enerji ihtiyacı düşükse o da devreye girmiyordur. Denemek lazım.)
Şu şekilde düşünülmüş olabilir. Sistemin adı fren enerjisi geri kazanımı. Yani zaten gaza basmıyorsak ya duracağız ya da araç kendi salınımında ilerleyeceği anlamı taşımaktadır. Bu durumda voltmetrede görülen veriler bunu gösteriyor.
Yani aşağıdaki Sinan Koç'un yorgunluk algılamayı test ettiği gibi frenlerde de bi enerji oluşup ya da kinetik enerji ile gönderiyor depoluyor değil. Tamamen alternatörün devreye girip çıkmasındaki yükün kontrolü.
Videoda fren yapınca depolama ve ilk harekette depolanan enerji geri düşmekte.
Yani bunu birisi bana yazsa, yok artık önce bakmış sonra yazmış derdim. Verdiğim örneklerin yaklaşık 9 sene önce videosu varmış meğer.
Şimdi bu videoyu ben görünce dejavu, videoyu hazırlayan için geleceği tahmin etmek olarak anlayabilir.
Moderatör tarafında düzenlendi: