Fren enerjisi geri kazanımının mantığı


1.2 tsi bluemotion larda silindir kapama teknolojisi var mı
Ana konuya yazınız.
ilgili konuya uygun başlık altında sorunuz. Ya da baktınız böyle bir konu yok, yeni konu açınız.
Ayrıca google'da act motor hangi modeller var yazarsanız da çıkar.
foruma saygımdan cevap yazmıyorum size değil



Gökhan kardeşim, verdiğiniz tepki hoş olmadı.

Oğuz arkadaşımız haklı.

Sorduğunuz soru, bu konu başlığı ile bağdaşmıyor.. Bu konuda, seviyeli bir üslup ile ikazda bulunulması, o kadar da gerginlik yaratacak bir davranış olmasa gerek.

Forum düzeni açısından, bir konu başlığı altında fikir alışverişi yapılırken, tamamen farklı bir konuya geçiş yapmak uygun değildir. Laf lafı açar, mevzular birbirine karışır,

Fren enerjisi geri kazanımının mantığı adlı başlık içerisinde; farkında olmadan, hayat pahalılığı, araç opsiyonları, yakıt verimliliği , yakıt zamları vs. gibi, konu başlığı ile alakasız mevzuları tartışırken buluruz kendimizi.



.
 

Arkadaşlar ben mi tam anlamadım? Fren enerjisi geri kazanım için frene basınca balataların diske temasından önce bir mekanizma alternatörü motorun döndürdüğünden daha hızlı döndürmeli diye düşünüyorum. Böylece fren enerjisi geri kazanılır. Yoksa arabanın kendi momenti/hızıyla giderken kompresör freni yerine alernatörü çevirmesi olsa olsa kompresör enerjisi olur. Yoksa kompresör freni durumunda fren tabiri geçtiğinden mi bu olaya fren enerjisi geri kazanma deniyor?
 
Arkadaşlar ben mi tam anlamadım? Fren enerjisi geri kazanım için frene basınca balataların diske temasından önce bir mekanizma alternatörü motorun döndürdüğünden daha hızlı döndürmeli diye düşünüyorum. Böylece fren enerjisi geri kazanılır. Yoksa arabanın kendi momenti/hızıyla giderken kompresör freni yerine alernatörü çevirmesi olsa olsa kompresör enerjisi olur. Yoksa kompresör freni durumunda fren tabiri geçtiğinden mi bu olaya fren enerjisi geri kazanma deniyor?



Ben de çakmaklık girişine voltaj göstergesi taktım. Seyir halinde akü voltajını anlık takip edebiliyorum.

Gaza bastığım sürece , alternatör ( ihtiyaç yoksa ) aküye şarj göndermeyi kesiyor. Bu sırada cihaz 12,3 - 12,7v civarı gösteriyor.

Gaz pedalından ayağımı çektiğimde voltaj 13,1 - 13,8 aralığında seyrediyor. Yani alternatör, gazdan ayak çekildiğinde, aküye yükleme yapmaya başlıyor.

Eğer frene basarsam, voltaj 14,1 - 14,6 v aralığında dolaşıyor. Yani alternatör , aküye daha yüksek voltaj gönderiyor.

Gaza tekrar bastığım anda akü voltajı 12,3 - 12,5 değerlerinde seyrediyor. Yani alternatör, aküye şarj göndermeyi tamamen bırakıyor.

Blue Motion araçlarda, şarj sistemi bu şekilde bir döndü içerisinde. Buna fren enerjisi geri kazanım sistemi deniyor. sistemin çalışması için illa frene basmanız gerekmiyor, seyir halinde, gaz pedalından ayak çekildiğinde, sistem devreye giriyor.


ç
 
Arkadaşlar ben mi tam anlamadım? Fren enerjisi geri kazanım için frene basınca balataların diske temasından önce bir mekanizma alternatörü motorun döndürdüğünden daha hızlı döndürmeli diye düşünüyorum. Böylece fren enerjisi geri kazanılır. Yoksa arabanın kendi momenti/hızıyla giderken kompresör freni yerine alernatörü çevirmesi olsa olsa kompresör enerjisi olur. Yoksa kompresör freni durumunda fren tabiri geçtiğinden mi bu olaya fren enerjisi geri kazanma deniyor?
Fren enerjisi geri kazanımı ile ilgili önceki sayfada da yazmıştım.

Yani alternatörün bu dengeyi sağlaması ile kazanım sağlanıyor. Fren kelimesi tam da sizin anladığınız gibi ve gaza basmadığınız zaman da geri kazanım oluyor. Yani gaz basmıyorsa ya da frene basıyorsa durulacağı hesaplanarak kazanım başlar.

Şu detay önemli. Eğer ki araç şarjlanma ihtiyacı varsa ya da diğer bir durum da ekstra enerji ihtiyacı doğduğunda alternatör voltajı 13.5v civarlarında oluyor ve kazanım olmuyor. Bunun dışında şarjlanma ihtiyacı yoksa ve voltaj 13v civarlarındaysa yelken modu da devreye giriyor ve gazdan ayağınızı çekince hem geri kazanım hem de süzülme gerçekleşiyor. Yani aracı yavaşlatma gecikiyor. Bu sayede yol uzuyor tüketim yok ve akü doluyor, kazanım gerçekleşiyor. Özetle temel mantık bu şekilde çalışıyor..
 
Son 2 gündür bunu yaşayarak deneyimlemiş oldum.

1 aydır aracın start stop sistemi devreye girmiyordu.

Son 1 aydır Sürüş stilimin sürekli gaza basarak devam edip hızlı bir şekilde durduğumu yani Volkswagen in deyimiyle yelken gibi süzülme tarzını kullanmadığımı farkettim.

2 gündür ışık gördüğüm yerde gazdan ayağımı çekerek aracın kendi kendine yavaşlamasını süzülmesini sağladım. Start stop devreye girmeye başladı.

Sizin de dediğiniz gibi; aracı 10 dk rolantide bekletmek akü şarjında işe yaramıyordu, start stop devreye girmiyordu..
Tam da bu şekilde. Önemli olan sürüş anında ara ara gaza hiç temas etmemek. Böylece şarjlanma maksimum seviyede oluyor.
 
Son düzenleme:
Ben de çakmaklık girişine voltaj göstergesi taktım. Seyir halinde akü voltajını anlık takip edebiliyorum.

Gaza bastığım sürece , alternatör ( ihtiyaç yoksa ) aküye şarj göndermeyi kesiyor. Bu sırada cihaz 12,3 - 12,7v civarı gösteriyor.

Gaz pedalından ayağımı çektiğimde voltaj 13,1 - 13,8 aralığında seyrediyor. Yani alternatör, gazdan ayak çekildiğinde, aküye yükleme yapmaya başlıyor.

Eğer frene basarsam, voltaj 14,1 - 14,6 v aralığında dolaşıyor. Yani alternatör , aküye daha yüksek voltaj gönderiyor.

Gaza tekrar bastığım anda akü voltajı 12,3 - 12,5 değerlerinde seyrediyor. Yani alternatör, aküye şarj göndermeyi tamamen bırakıyor.

Blue Motion araçlarda, şarj sistemi bu şekilde bir döndü içerisinde. Buna fren enerjisi geri kazanım sistemi deniyor. sistemin çalışması için illa frene basmanız gerekmiyor, seyir halinde, gaz pedalından ayak çekildiğinde, sistem devreye giriyor.


ç
@hosmyy Hasan Hocam akü değişimi yaptıktan sonra havalar soğuyunca, daha doğrusu gece gündüz sıcaklık farkı artınca aküyü şarj ettim. Şarj sonrası 13,1 volt gösterdi. Sürüş yaparken anlık takip ettiğimde şarjlanma anındaki voltaj değerleri hemen hemen sizinki ile aynı oldu.
Ek olarak farlar açık değilse 12,3 v ile 12,5 v. Far kapalı sinyal verince 13,1v civarı. Far açarsak 13,1-13,3 v arası.
Şarj sonrası farlar kapalı yol yaptım ve uzun süre düşük değerde voltaj vardı. %100 olan veri %90 olunca şarj döngüsü far kapalı 13,1-13,2 v oldu. Yani aküyü tam dolu olmasını önlüyor diyebiliriz. Araç tamamen kapalı ve kilitleyince 12,8 v. Biraz bekleyince ecu bağlantısı kesilince ya da uyku moduna geçince 13,0 v gösteriyor.

Sıcaklık değişikliğinde yüzdeler ve voltaj değerleri değişebilir.

Mevsim geçişleri şarj etmekte fayda var. Akü ömrüne ömür katacağı kesin. çalışma performansına olumlu etki ettiğini de tecrübe ettim. şarj sonrası marş tepkisi gayet iyi.
 
Son düzenleme:

Geri
Üst Alt