forzaGilles
Moderatör
- Katılım
- 26 Kas 2015
- Mesajlar
- 6,251
- Tepkime puanı
- 8,646
- Konum
- İstanbul
- İsim
- Ali
- Araç
- Golf Mk7 1.6 TDI 110ps Highline /Tungsten Silver Metallic
Olay şu şekilde., elimizde aynı marka, model ve aynı ebatta 2 tane lastik olsun., biri 91V diğeri 91Y olsun.,ozman hocam y-w-v pek onemi yok diyosunuz.. ben araştırdıgımda Y-300km V-240km dayanım hızından dolayı kavucuk yapısı y nin sert oldugunu daha fazla yol sesi yapacagını yazan yerler vardı.
91V olan misal 2-3km sonra optimum çalışma sıcaklığına ulaşıyorsa., 91Y olan 5-6km sonra ulaşır, fakat bazen hiç bir fark da olmayabilir., markadan markaya değişkenlik gösterir.,
Konfor anlamında "teorik olarak" 91V olanın hamuru 91Y 'den bir miktar yumuşak olabilir., fakat pratikte bu fark %1-2 'den fazla olmaz., fakat yine bazen hiç fark da olmayabilir.. bu tamamen üreticinin insiyatifine kalmış bir şey..,
ANCAK 91T veya 91H bir lastik ile 91Y bir lastik arasında elbette bir miktar fark olur.. böyle bir senaryoda 91T veya 91H olan daha konforlu olması kaçınılmazdır.,
Ancak V hız endeksi ve daha yukarsı hız endeksi lastikler hız lastiği sınıfına girer ve performans odaklı olarak üretilir., Yani V,W,Y, ZR(Y) tip lastikler yüksek hız sınıfına girdikleri için "hamur yapısı" olarak ciddi farklar olmaz..!!