1.4 tsi rölantide titreme


sonmohican

Üye
Katılım
23 Eki 2019
Mesajlar
83
Tepkime puanı
46
Konum
Aydın
İsim
Burak Taylan
Merhabalar.Aracim 2016 1.4 tsi 125 manuel.motor soğukken hiç bir titreme yapmiyor ama   son 1 ayda motor yağ sıcaklığı normal iken aracımın  2 kere rölantide kırmızı ışıkta beklerken  baya titrediğini hissettim yani normalde de çok az bir titreme vardı ama bu 2 si onlara kıyasla daha fazlaydi yanımdaki arkadaşlarda hissetmişti.

Yakıtı hep opetten alıyorum araç 64000 km de 45k km den beri bizde daha önce böyle titremeler hic olmamıştı.60000 bakımında araci özel servise soktuk normal bakım+ bujiler değişti ama hatırladığım kadarıyla orijinal bujiler takıldı.(diğer seçenek nkg bujiler idi)

Forumdaki tüm rölanti titreme konularına baktım bu konuda net bir bilgi yok çoğu kişide de mevcut bu durum. Servis, volan değişiminden başlayıp motor değişimine kadar götürüyormus süreci.Baska bir arkadaşımız da misfire testinde bir anormallik gözlemleyip aracı yazılım atan firmalarda avans ayarı gibi bir şey yaptırmış sorunu çözülmüş.

Bu konu hakkında sizin fikirleriniz nelerdir duymak isterim.İyi forumlar dilerim.

Not:Yabancı forumlarda şanzıman  filtresi ve şanzıman yağından kaynaklı olabileceğini söylemişler ama manuel araçlarda bunlar varmı bilmiyorum aydınlatırsanız sevinirim.

 
alakasız olabilir ama motor takozlarını kontrol ettirdiniz mi hocam. bozuk yıpranmış takozlar motor titreşimini şasiye veriyor olabilir

Rölantide Titreme sorununu daha çok yaşar oldum.Özellikle eğimli yerde beklerken motorun titrediği daha çok belli oluyor.Normaldir diyordum ama son zamanda titremelerin sıklaşması ve eğimde çok çok hissedilir olması içime kurt düşürdü.
@forzaGilleshocamın dediği gibi bujileri kontrol ettireceğim en kısa sürede.Gelişmeleri yazacağım

 
Upvote 0

Genelde bujilerden kaynaklanıyor, kontrol ettirin hocam.

Bende passatta yaşamıştım durduğu yerde titreme, devirsiz aracın kendi kendine gaz vermesi, ilerleyen vakitte sorun dahada artarak araba istop etmeye başladı.
aynen hocam kontrol ettireceğim tam 3.viteste 2000 devire doğru tekleme hissetmeye başladım.Bujilerden gittikçe şüpheleniyorum.Teşekkürler

alakasız olabilir ama motor takozlarını kontrol ettirdiniz mi hocam. bozuk yıpranmış takozlar motor titreşimini şasiye veriyor olabilir
aklımda bulunsun hocam onu da söyleyeyim.Teşekkürler

 
Upvote 0
@xxcarsixx hocam ben de öyle düşünüyordum ama benim silkeleme çok sıklaştı.eskiden 45000-60000 arası hiç yapmıyordu.60000 de ara ara yapmaya başladı.şimdi araba 70000 de neredeyse her durduğumda yapıyor ve eğimli yerde baya baya titriyor

 
Upvote 0
Hocam bende yasiyorum benzer sorunu, bilgisayara baglayinca, her misfire geldiginde titeme yaptigini gordum, r8 bobin ile duzeliyormus galiba. Benim motor BLG oldugu icin r8 ler takilinca kapak oturmuyor o yuzden yaptirip deneyemedim

 
Upvote 0
Bu konu birçok 1.4 125 sahibinin ortak problemi. Ben uzun süre farklı servislerde çözüm radım. Bilgisayara bağladığınızda herhangi bir hata almıyorsunuz asıl sıkıntı da burada zaten. Muhtemelen sorun motorda değil, motor şasi bağlantısının zaman içerisinde oturması/kasması ile ilgili, daha çok bağlantı noktaları ile ilgili bir durum gibi. 

Hata kodu yok, rölantide devirde dalgalanma yok, oksijen yakıt oranında sıkıntı yok, performansta sıkıntı/tekleme yok yani motordan artık şüphelenmiyorum. Traverse oturan motor kulağına lastik parça da eklendi (böyle bir çözüm önerisi gelmişti) titreme devam. Bazen hafif bazen çok belirgin.

 
Upvote 0
@sonmohican aracın deposunu bitirip shell,opet ve totalden fulleyerek deneme yaptım.en az titreme ve sakin çalışmayı shell in  katkılı benzininde yaşadım
başka bir konu başlığının altında ''tsi motorlara katkılı benzin konulmaması gerektiği'' yazıldığını okumuştum.Ondan shellden uzak duruyordum ama bakıyorum ki çoğu kişi shellden memnun.en kısa sürede deneyeceğim.

Hocam bende yasiyorum benzer sorunu, bilgisayara baglayinca, her misfire geldiginde titeme yaptigini gordum, r8 bobin ile duzeliyormus galiba. Benim motor BLG oldugu icin r8 ler takilinca kapak oturmuyor o yuzden yaptirip deneyemedim
Bizimkisi CZCA diye geçiyor sanırım.Ustaya bir sorayım.

@sonmohican opetten yakıt almayın
Shell'in katkılı yakıtını deneyeceğim bir dahakine

Bu konu birçok 1.4 125 sahibinin ortak problemi. Ben uzun süre farklı servislerde çözüm radım. Bilgisayara bağladığınızda herhangi bir hata almıyorsunuz asıl sıkıntı da burada zaten. Muhtemelen sorun motorda değil, motor şasi bağlantısının zaman içerisinde oturması/kasması ile ilgili, daha çok bağlantı noktaları ile ilgili bir durum gibi. 

Hata kodu yok, rölantide devirde dalgalanma yok, oksijen yakıt oranında sıkıntı yok, performansta sıkıntı/tekleme yok yani motordan artık şüphelenmiyorum. Traverse oturan motor kulağına lastik parça da eklendi (böyle bir çözüm önerisi gelmişti) titreme devam. Bazen hafif bazen çok belirgin.
hocam aynen dediğiniz gibi.Sizin konu başlığınızı da okumuştum farklı konu başlıkları da okudum.Servis volan vs değişiminden başlıyormuş ama soruna çözüm olmuyormuş.Tek duyduğum çözüm yazılım atan firmaların missfire için attıkları yazılım.Hiç bişi çözüm olmazsa onu deneyeceğim.Yazılım girdimi işin içine biraz ürküyorum.Ama bilinen kendini kanıtlamış markalarla yapılırsa bir sorun olmaz heralde

 
Upvote 0
Aynı sorun 2016 1.4 tsi 125 dsg aracımda da var bujiler 2 km önce serviste değişti ama onun öncesindede hafif titreme yapıyordu sadece ilk calıştırmada motor soğukken titreme yapıyor biraz ısındıktan sonra bir daha yapmıyor

 
Upvote 0
@sonmohican 4-5 ay once ecufastda yazilim yaptirdim.yazilimdan oncede sonrada titreme degismedi :)  bence yazilim yaptirabilirsiniz iciniz rahat olsun

 
Upvote 0
Aynı sorun 2016 1.4 tsi 125 dsg aracımda da var bujiler 2 km önce serviste değişti ama onun öncesindede hafif titreme yapıyordu sadece ilk calıştırmada motor soğukken titreme yapıyor biraz ısındıktan sonra bir daha yapmıyor
Hocam bende tam tersi titremeyi soğukken hiç yapmıyor ısındıktan sonra yapmaya başlıyor.

@sonmohican 4-5 ay once ecufastda yazilim yaptirdim.yazilimdan oncede sonrada titreme degismedi :)  bence yazilim yaptirabilirsiniz iciniz rahat olsun
hocam yazılım + hybrid turbo çok istiyorum ama bir süre sonra masraf açar mı korkusundan yaptıramıyorum.Bütçem olsa korkmadan yaptırırım ama TR şartları sağolsun arabam pahalılaştıkça alım gücü düştükçe arabama gözüm gibi bakar oldum.

 
Upvote 0
Demin gittim sanayiye bujilere baktı cihaza bağladı misfire'a baktı hiçbir hata gözlemlemedi.Depoya enjektör temizleyici koydu.Olursa tekrar gel dedi.Eve vardığımda yine hissediyordum ama ne hikmetse ustayla yaptığımız test sürüşünde titremiyordu :D  1-2 gün böyle kullanacağım sonra tekrar giderim.
Yabancı forumlara bakmaya çalıştım kimisi rs7 buji demis kimisi eksantrik mili ayarlayıcı sensör demiş.Ama kesin çözüm denilecek bir şey bulamadım

 
Upvote 0
Hocam aynı olayı bugün ben de yaşadım ama araç 1.2 tsı düzgün rolantide çalışırken yanı devir dalgalanması olmazken sanki ileri geri bi sarsıntı oluyor. Devir bandını yokladım bi ne tekleme ne güçten düşme ne baika bişeg olmuyor. Kaputı açıp bakıncada bilemiyorum psikolojik mi ama biraz sarsıntılı gibi motor. 45 binde buji yi bu bakımda değiştiricektim 9k önce yaptık bakımı

SM-G980F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Upvote 0

bende de titreme sorunu avrdı bujiler çatlak çıktı değiştik sorun düzeldi..

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt