1.4 tsi rölantide titreme


sonmohican

Üye
Katılım
23 Eki 2019
Mesajlar
83
Tepkime puanı
46
Konum
Aydın
İsim
Burak Taylan
Merhabalar.Aracim 2016 1.4 tsi 125 manuel.motor soğukken hiç bir titreme yapmiyor ama   son 1 ayda motor yağ sıcaklığı normal iken aracımın  2 kere rölantide kırmızı ışıkta beklerken  baya titrediğini hissettim yani normalde de çok az bir titreme vardı ama bu 2 si onlara kıyasla daha fazlaydi yanımdaki arkadaşlarda hissetmişti.

Yakıtı hep opetten alıyorum araç 64000 km de 45k km den beri bizde daha önce böyle titremeler hic olmamıştı.60000 bakımında araci özel servise soktuk normal bakım+ bujiler değişti ama hatırladığım kadarıyla orijinal bujiler takıldı.(diğer seçenek nkg bujiler idi)

Forumdaki tüm rölanti titreme konularına baktım bu konuda net bir bilgi yok çoğu kişide de mevcut bu durum. Servis, volan değişiminden başlayıp motor değişimine kadar götürüyormus süreci.Baska bir arkadaşımız da misfire testinde bir anormallik gözlemleyip aracı yazılım atan firmalarda avans ayarı gibi bir şey yaptırmış sorunu çözülmüş.

Bu konu hakkında sizin fikirleriniz nelerdir duymak isterim.İyi forumlar dilerim.

Not:Yabancı forumlarda şanzıman  filtresi ve şanzıman yağından kaynaklı olabileceğini söylemişler ama manuel araçlarda bunlar varmı bilmiyorum aydınlatırsanız sevinirim.

 
0 dan beri kullanılan bujinin zamanla çatlama ihtimalş var mı acaba

SM-G980F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Upvote 0

Merhaba 
2013 1.4 tsı aracımda 60000 km bakımında doğuş oto esenyurtta rolantide tıtreme nedeniyle kontrol valfı denen bir parça değişti sorun sonrasında duzeldi. O zaman 300 tl civarı bir parcaydi. Parca kodu: 04E906455AC

 
Upvote 0
0 dan beri kullanılan bujinin zamanla çatlama ihtimalş var mı acaba

SM-G980F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
ilk bujilerin son zamanlarında da yapıyordu.Bujileri kontrol ettirdim onlarla ilgili değil dedi usta.

Merhaba 
2013 1.4 tsı aracımda 60000 km bakımında doğuş oto esenyurtta rolantide tıtreme nedeniyle kontrol valfı denen bir parça değişti sorun sonrasında duzeldi. O zaman 300 tl civarı bir parcaydi. Parca kodu: 04E906455AC
Hocam araştırayım gideyim sorayım bi .Umarım bu parçadandır çok teşekkürler.Çözüm olursa tekrar güncelleme yaparım.Çoğu kullanıcıda var inşallah hepimize çözüm olur 

 
Upvote 0
hocam aynen dediğiniz gibi.Sizin konu başlığınızı da okumuştum farklı konu başlıkları da okudum.Servis volan vs değişiminden başlıyormuş ama soruna çözüm olmuyormuş.Tek duyduğum çözüm yazılım atan firmaların missfire için attıkları yazılım.Hiç bişi çözüm olmazsa onu deneyeceğim.Yazılım girdimi işin içine biraz ürküyorum.Ama bilinen kendini kanıtlamış markalarla yapılırsa bir sorun olmaz heralde
Eğer misfire varsa bu zaten cihaz ile tespit edilebilir ve misfire'ın kök nedenini bulup çözmek gerekir. Örneğin buji, bobin değişimi vs. Varolan fiziksel bir kusuru yazılım ile düzeltmek doğru bir yaklaşım olmaz, hatta bunu ısrarla iddia eden bir yazılım firması var ise uzak durun. 

Ben bu sıkınıtyı yaşayıpta bilgisayarda hata kodu alan duymadım, envai çeşit cihazı bağladım motor veya şanzıman ile ilgili hiç hata kaydı çıkmadı. Zaten bu yüzden servis adını koyamıyor "bu kasalarda oluyor" diyip geçiyor. Sadece internete yaptığım araştırmalarda oksijen sensörü "rezistansı" (sensörün kendisi değil) değişimine ilişkin bir konu okudum ve buna ilişkin bir hata kodu yakalım o da EM327 ile kendi diagnose yazılımı üzerinden, serviste o kodu yine görmediler. Bir ikinci olasılık olarakda egzantirik ayar mıknatısı diye bir parçanın zaman içinde motordaki toruyu toplamasından kaynaklı düzensizleştiğinden bahsediyordu.

Aslında dereceli egzantrik takan arabaların rölantide aritmik çalıştığını biliriz, bu da benzer bir durum olabilir gerçekten. Parçanın (mıknatıs)  tam ne iş yaptını bilmediğim için çok yoprum yapamadım.

 
Upvote 0
@sonmohican araç titremeye başladığında kaputu aç ve motoru ileri yada kendine doğru çektir başkasına sen aracın içinde otur ve bak bakalım sallama yapıyor mu?

 
Upvote 0
Eğer misfire varsa bu zaten cihaz ile tespit edilebilir ve misfire'ın kök nedenini bulup çözmek gerekir. Örneğin buji, bobin değişimi vs. Varolan fiziksel bir kusuru yazılım ile düzeltmek doğru bir yaklaşım olmaz, hatta bunu ısrarla iddia eden bir yazılım firması var ise uzak durun. 

Ben bu sıkınıtyı yaşayıpta bilgisayarda hata kodu alan duymadım, envai çeşit cihazı bağladım motor veya şanzıman ile ilgili hiç hata kaydı çıkmadı. Zaten bu yüzden servis adını koyamıyor "bu kasalarda oluyor" diyip geçiyor. Sadece internete yaptığım araştırmalarda oksijen sensörü "rezistansı" (sensörün kendisi değil) değişimine ilişkin bir konu okudum ve buna ilişkin bir hata kodu yakalım o da EM327 ile kendi diagnose yazılımı üzerinden, serviste o kodu yine görmediler. Bir ikinci olasılık olarakda egzantirik ayar mıknatısı diye bir parçanın zaman içinde motordaki toruyu toplamasından kaynaklı düzensizleştiğinden bahsediyordu.

Aslında dereceli egzantrik takan arabaların rölantide aritmik çalıştığını biliriz, bu da benzer bir durum olabilir gerçekten. Parçanın (mıknatıs)  tam ne iş yaptını bilmediğim için çok yoprum yapamadım.
Dediğiniz gibi hocam herşey.Bakalım bir arkadaşımız kontrol valfi dedi onu soracağım.

@sonmohican araç titremeye başladığında kaputu aç ve motoru ileri yada kendine doğru çektir başkasına sen aracın içinde otur ve bak bakalım sallama yapıyor mu?
deneyeyim hocam yazarım tekrar

 
Upvote 0
Hocam aynı sorun bende var.

Ama benim rolantide titreyip titremediğinden pek emin olamıyorum. Çünkü çok az ve hissizken,

Bahsettiğiniz gibi özellikle 2 ve 3. Viteste 1800 - 2000 devirde müthiş bir sarsıntı oluyor.

Hatta boşta 2000d/d ya getirsem titreme daha net hissediliyor.

Sanki eksoz tıkanmış pıtır pıtır pislik atıyor gibi. Aynı zamanda sarsıntıya ilave olarak sağ ön göğüsten (kaputtan geldiği belli) bir titreşim sesi geliyor. 

İşin garibi 2500 ve üstü devirde kaymak gibi, 1800 ve altında da pek bir sorun yok gibi ama 2000 d/d da 30dk beklesek hiç durmadan pıtır pıtır tekliyor. Buji vs. Olsa her devirde yapmaz mı?

Bu söylediklerim özellikle kışın soğuklarda katlanarak artıyor.

Gitmediğim yer kalmadı. Çözüm bulamadık.

Motorsa misfire arızası P300 ve P303 çıktı benim vag-com ile kontrolümde. 3 nolu bobini değiştirelim dedi usta.

Ayrıca bende araçta alt devirlerde hissedilir bir performans kaybı var. Sanki boğuluyor gibi oluyor.

Lütfen aydınlatın biziiiii :(

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@byteHocam benim sorunum bugün çözüldü.Önerim özel servise baktırıyorsanız bir yetkili serviste arıza tespit yaptırın.Çünkü özel servis cihazdan baktığında arızaları görememişti ama yetkili servis direkt sorunu kökünden buldu.
Sorunum rölantide dururken 2-3 saniyede bir hafif silkeliyordu araba.Özellikle yokuş aşağı beklerken çok hafif gaz verdiğimde yani deviri 1000 e ayarlamaya çalıştığımda devir saati silkeleniyordu.
Sorunlu parçalar bujiler ve bobinlermiş.

60000 bakımını özel serviste yaptırmıştım bujiler o zaman değişmişti.

Bu gittiğim özel servis silkeme sorununa herhangi bir çözüm ve arıza kodu bulamamıştı

Geçen hafta yetkili servise gittim .Silindir 3 tekleme arızası vermiş ve bunu özel servis görememişti.

Bugün yetkili serviste bujiler ve bobinler değişti silkeleme sorunu geçti.Ama şuanda da çok hafif bir rölanti titremesi yapıyor gayet düzenli bir şekilde yani bir artıp bir azalmıyor.Yakın arkadaşımda da aynı araç var 42000 km de onda da aynısı var.Yani diyeceğim eğer çok çok hafif bir rölanti titremesi hissediyorsanız bu normaldir.Ama benim gibi 2-3 saniyede gelen bir silkeleme hissediyorsanız bu buji ve bobinlerde kaynaklı olabilir

 
Upvote 0
Ayrıca yardımcı olan fikir veren tüm arkadaşlara çok teşekkür ederim iyi forumlar

 
Upvote 0
Hocam merhaba ,
üzerinden bir sene geçti, sorununuz ne durumda?
tekrar ortaya çıktı mı?
yoksa buji ve bobin değişimi tam çözüm oldu mu ?
@byteHocam benim sorunum bugün çözüldü.Önerim özel servise baktırıyorsanız bir yetkili serviste arıza tespit yaptırın.Çünkü özel servis cihazdan baktığında arızaları görememişti ama yetkili servis direkt sorunu kökünden buldu.
Sorunum rölantide dururken 2-3 saniyede bir hafif silkeliyordu araba.Özellikle yokuş aşağı beklerken çok hafif gaz verdiğimde yani deviri 1000 e ayarlamaya çalıştığımda devir saati silkeleniyordu.
Sorunlu parçalar bujiler ve bobinlermiş.

60000 bakımını özel serviste yaptırmıştım bujiler o zaman değişmişti.

Bu gittiğim özel servis silkeme sorununa herhangi bir çözüm ve arıza kodu bulamamıştı

Geçen hafta yetkili servise gittim .Silindir 3 tekleme arızası vermiş ve bunu özel servis görememişti.

Bugün yetkili serviste bujiler ve bobinler değişti silkeleme sorunu geçti.Ama şuanda da çok hafif bir rölanti titremesi yapıyor gayet düzenli bir şekilde yani bir artıp bir azalmıyor.Yakın arkadaşımda da aynı araç var 42000 km de onda da aynısı var.Yani diyeceğim eğer çok çok hafif bir rölanti titremesi hissediyorsanız bu normaldir.Ama benim gibi 2-3 saniyede gelen bir silkeleme hissediyorsanız bu buji ve bobinlerde kaynaklı olabilir
 
Upvote 0
Hocam merhaba ,
üzerinden bir sene geçti, sorununuz ne durumda?
tekrar ortaya çıktı mı?
yoksa buji ve bobin değişimi tam çözüm oldu mu ?
Hocam o titreme sorunum kesinlikle geçti.Ama araba rölantideyken çok hafif titreme yaptığı oluyor arada tabi ki çoğu zaman olmuyor ve o zamanki titremeden çok daha düşük şiddette.
 
Upvote 0
Baştan sona tüm yazışmaları okudum. Aynı sorun bendevde oldu.
2020 yılında Bosch car service de bujilerimi değiştirdim bir yıl sonra rolantide titreme sorunu çıktı.
Yetkili servise gittim. Aynen motor soğukken ne arıza ışığı ne de sallantı vardı. Perfomanslı bir test sürüşünde sorun görüldü.
Bobinler sağlam ama bir yıllık Bosch bujiler karamış ve birinin fincanı kırılmıştı.
VAG Ngk bujiler takıldı ve bobin kamışları değiştirildi. Araç saat gibi.
 
Upvote 0
Merhaba
2013 1.4 tsı aracımda 60000 km bakımında doğuş oto esenyurtta rolantide tıtreme nedeniyle kontrol valfı denen bir parça değişti sorun sonrasında duzeldi. O zaman 300 tl civarı bir parcaydi. Parca kodu: 04E906455AC
Merhaba benim 2013 1.4 tsi aracımda da rölantide tekleme problemi var genellikle ilk çalıştırmada oluyor ve devir göstergesinde anormal bir dalgalanma ile beraber titriyor. 3-4 saniye sürüp bitiyor. Sürüş sırasında da sanki hafif titremeler olduğunu hissediyorum. Sizde de bu şekilde miydi?
 
Upvote 0
hocam aynı sıkıntı bendede var bujıler 4 ay once degıstı ondan süphe edıyorum 3 veya 4 vıteste yuklenırken 1 defalıgına bır tekleme yapıyor arac aynı zamanda rolantta tıtreme ve egzozdan 2 sn de bır öksürük gibi mi desem patlatma gıbı bır ses gelıyor yüksek seslı degıl ama öncesınde olamayn birsey
Aynı sorun bendede var ama bujilirden değil sibop kurulundan dolayı yapıyor 2 aşamalı olarak ilk manifoldu söküp ordan temizliyorlar düzelmezse eğer motor üs kapak açılıyor
 
Upvote 0
Merhaba benim 2013 1.4 tsi aracımda da rölantide tekleme problemi var genellikle ilk çalıştırmada oluyor ve devir göstergesinde anormal bir dalgalanma ile beraber titriyor. 3-4 saniye sürüp bitiyor. Sürüş sırasında da sanki hafif titremeler olduğunu hissediyorum. Sizde de bu şekilde miydi?
Bendede var ama sorununu bulamadım herkeste farklı bi çözüm olmuş
 
Upvote 0


Geri
Üst Alt