2021 ocakta İkiside 75 metre arayla yanyana 2 doğuş showroomunda iken bir pazar günü gidilip bakıldığında
A3 +++ ne kadar olimpik halka hava parasını hakedecek o önemli....
Yada şöyle diyeyim...
Mk8 aldım diyene?
Yavvv o paranın şu kadarcık fazlasına a3 veriyolardı ? Ne yaptın be güzel kardeşim diyecegimiz makas nedir ?
+ Şunuda belirteyim
Rakamlar büyüdükce
302bin mk8 high bir golfe para sayarken
335 bin yeni a3 dolusuna para saymak +33 bin fazla vermek ucuk makaslar degil artık ... Makas (%10)
Eskidendi o
100 bine golf alırken 120 ye a3 almanın makası %20 .....ki gidip alacağın araba ağlayan çocuğun resmindeki gibi değil , baba mk7 alıyordun
Makas +50 +55 olursa
Ağlayan mk8 e tav olunur mecburen
Mk8 ile kalite ciddi anlamda düştü (tüm VW/Audi grubu araçlarda)
Şuan alınacak Mk8 işçilik ve kalite anlamında Skoda Octavia ile eşdeğer.,
İnsanlar daha Mk8 gelmedi ortada fol yok yumurta yok hemen çamur atmayın diyorlar., artık o devir kapandı nette aracın yüzlerce detaylı videosu var, 1080p 60fps, 4K 60fps detaylı video'lar var iken, aracın malzeme kalitesi için gözümle görmeme gerek yok..!!
Şuan alınacak yeni kasa Audi A3 Type 8Y kalite anlamında MK7 ve Mk7,5 'dan daha kaliteli olmayacak., eşdeğer veya yarım tık daha kaliteli.,
Aynı şey makyajlı Passat içinde geçerli, Audi A4 'te de A6 'da durum aynı.. özetle WAG gurubu araçlar 7-8 yıl boyunca bu şekilde devam edecek., (aynı şey Covid-19 yüzünden Mercedes, BMW, Volvo, Jaguar, Honda, Toyota vs.. için de geçerli..)
Diesel gate skandalının izleri geçmeden, amerika ve diğer ülkelere ödenen milyarlarca dolar'ı geri kazanmadan kalitenin eski haline dönmesini beklemek hayal olur..,
Yetmezmiş gibi Covid 19 tuz biber oldu., dünya genelindeki tüm otomotiv fabrikaları üretimi durdurmak zorunda kaldı., bu fabrikalar üretim bandının 10sn. ye daha hızlı olması için milyonlarca dolar harcarken., üretim aylarca durdu, milyonlar kaybettiler., kaybettikleri milyonları arabaların gözle görünmeyen yerlerinde kalite düşürerek üretime devam edecekler.,
Silecek suyu deposunun kalitesi düşüren bir marka., kaybettiği milyonları geri kazanmadan kalitenin eski sevilerde olmasını beklemek polyanna cılık tan farkı olmaz.,
Almanya ekonomisi %10 küçülme ön görüyor., Japonya, Fransa, Amerika vs.. tüm otomotiv sanayi aynı şekilde..