Lastik Basıncı Anketi


Ne Zaman Kontrol Ediyorsunuz ?

  • Haftada 1

    Kullanılan: 6 3.5%
  • 15 günde 1

    Kullanılan: 15 8.8%
  • Ayda 1

    Kullanılan: 45 26.3%
  • Yakıt aldıkça

    Kullanılan: 6 3.5%
  • Uzun yola çıkacağım zaman

    Kullanılan: 22 12.9%
  • Aklıma geldikçe

    Kullanılan: 30 17.5%
  • Lastiklerin havası gözüme inmiş gibi göründüğünde

    Kullanılan: 28 16.4%
  • Lastik basınç uyarısı alınca

    Kullanılan: 17 9.9%
  • Bakımdan bakıma kontrol ediyorlardır heralde

    Kullanılan: 1 0.6%
  • Lastik basıncı da ne?

    Kullanılan: 1 0.6%

  • Kullanılan toplam oy
    171
@ack937 yere temas eden fotoğraf gerekli. Ayrıca ön lastikler arkalara göre daha inik görünebilir. Bu da motor yükünden kaynaklıdır. Tavsiye edilen kapı içinde ya da depo kapağında yazan değer ile kontrol edilerek, daha sonraki gözle kontrollerde fikir sahibi olabilirsiniz

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@ack937  parlatıcı sürüldükten sonra yol yaptığınızı varsayarsam, lastik dişlerinin yere teması normalmiş gibi görünüyor ya da bikaç psi fazladır.

lastik+bas%25C4%25B1nc%25C4%25B1-lastik+yana%25C4%259F%25C4%25B1.jpg


 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ali'den lastik basınç ölçme aleti aldım. Ufak bişey kol dayamanin içinde durur. Kafama estikçe kontrol ederim. Eksikse benzincide başarım hava. Aletle teyit ederim. Yoluma devam ederim.

 
225 45 17 kaç psi basıyorsunuz arkadaşlar 
Fabrikanın tavsiye ettiği ve aracınızda lastik basınç etiketinde bulunan değerde basmalısınız.

Eğer 15 ya da 16 ebat lastikten 17'ye geçmişseniz, etiketle 225 45 17 değerini göremezsiniz.

Kullanım koşulunuza  göre etikette bulunan basınç değerinde hava basabilirsiniz. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Basınçları istenen değere getir(t)ince direksiyonun gidişin frenlerin daha iyi olduğunu hissediyorum. Belki de psikolojik. Daha dün lastikciye gittim, abi havalar tam dedi, olsun sen yine yap abi dedim. Genelde lastikciler de ayda bir kontrol etmeye gayret ediyorum

 
Bu anketin bir de 

15

16

17 jantlarınıza kaç psi hava basıyorsunuz şeklinde olanını açmak lazım. Ama üçüne de ayrı ayrı seçenek belirtmek gerek.

Çok düşük ya da çok yüksek kullananlar var biliyorum  :D

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@Kysr038  yapılabilir. Ancak araçtan araca farklılık gösterebilir yani kombinasyon çok olur. Tdi tsi farkı vs. ile donanım farklılıkları, ideal lastik basınçlarında farklılık gösterir. Ortalama  2 kişi, 1 bagaj  için 32 psi her kombinasyonu kurtarır.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Lastik Basıncı onemli olsa da çoğu kimse pek dikkat etmiyor nedense.
Lastikciler de özel cihazlar ile Kontrolü en doğru olanı olsa da oralara lâstik sorunu yaşamadan gidenlerin sayısı da yok denecek kadar az. Kendim Obejktif olduğuna güvendiğim Istasyonlardan , kendi kontrol cihazımdan ve ayda birde Lastikçi arkadaşımın yanına uğrayarak kontrol ediyorum. Özellikle büyük Jant&Lastik kullanan arkadaşlara bu konuda daha titiz olmalarını tavsiye ederim. Son olarak uzun yol öncesi araç fazla yol yapmadan düz bir zeminde lâstik basınçlarını ayarlayarak yola çıkmalarını tavsiye ediyorum.
Söyle Bir cihaz da var geçenlerde Dükkan sahibi bir Arkadaşımıza almıştık.
Başarılı bir ürün.
13e283174071bf8fbf37a37dedde2084.jpg


SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
bayiden sıfır golf alıpta ? 

teslimatı 46 psi ile yapmalarına akıl ermiyor . 

insan bi  kontrol eder optimal kapı değeri basar öyle teslim eder . 

+ ikinci husus 

aracı periyodik bakıma teslim ettiniz . 

aracı lift alanında  el gücüyle ittirerek ileri geri alıyorlar 

bunun için elektrnik el frenini  indirdiler. bu durumla koordineli çalışan auto hold da devre dışı  

periyodik bakım bitti   gittiniz teslim aldınız . 

auto hold inaktif   park freni inaktif . 

bi sonraki bakıma bulduğun gibi bırak yazacaktım aracın camına ama ,  bi daha yetkili serviste işim olmadı , garanti yaktık bi daha uğramadık bu servislere 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Michelin der ki:

●Lastik basıncını lastikler soğukken kontrol edin [son 2 saat boyunca kullanılmadığında veya düşük hızda 3 km mesafeden az kullanıldığında] 

●Lastikler muayene edilirken sıcak ise, araç üreticisi tarafından önerilen basınca 4 ila 5 psi (0,3 bar) ekleyin. Lastikler soğuduğunda basıncı tekrar kontrol edin.

●Sıcak bir lastiğin havasını asla boşaltmayın.

●Lastikler nitrojen ile şişirilmişse bile lastik basıncı ve lastiklerin genel durumu sık sık kontrol edilmelidir.

 
Selamlar . Benim aracım da uyarı veriyor lastiğe hava basıyorum. 1-1,5 ay sonra aynı lastik tekrar uyarı veriyor. Düz zeminde resetliyorum 1-1,5 ay sonra aynı lastik tekrar uyarı veriyor.Patlak olsa veya az bir hava kaçırsa 1-1,5 ay dayanır mı lastik.

 
Selamlar . Benim aracım da uyarı veriyor lastiğe hava basıyorum. 1-1,5 ay sonra aynı lastik tekrar uyarı veriyor. Düz zeminde resetliyorum 1-1,5 ay sonra aynı lastik tekrar uyarı veriyor.Patlak olsa veya az bir hava kaçırsa 1-1,5 ay dayanır mı lastik.
Evet dayanır.

Çok küçük bir delik olabilir ya da siboptan çok az hava kaçırıyor olabilir.

Eskiden lastik basıncı uyarısı veren araç sayısı az olduğunu düşününce,

yukarıdaki sorunuda ele alarak,

olası hava kaçaklarının da olabileceği sebebiyle lastiklerin, tavsiye edilen sıklıklarda kontrol edilmesinin bir nedenini de anlamış oluyoruz.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@sarayutku ince bir vida veya çivi girmiştir büyük ihtimalle yavaş yavaş sızdırıyordur ordan. bir lastikçiye kontrol ettirin.

 


Geri
Üst Alt