Lastik Basıncı Anketi


Ne Zaman Kontrol Ediyorsunuz ?

  • Haftada 1

    Kullanılan: 6 3.5%
  • 15 günde 1

    Kullanılan: 15 8.8%
  • Ayda 1

    Kullanılan: 45 26.3%
  • Yakıt aldıkça

    Kullanılan: 6 3.5%
  • Uzun yola çıkacağım zaman

    Kullanılan: 22 12.9%
  • Aklıma geldikçe

    Kullanılan: 30 17.5%
  • Lastiklerin havası gözüme inmiş gibi göründüğünde

    Kullanılan: 28 16.4%
  • Lastik basınç uyarısı alınca

    Kullanılan: 17 9.9%
  • Bakımdan bakıma kontrol ediyorlardır heralde

    Kullanılan: 1 0.6%
  • Lastik basıncı da ne?

    Kullanılan: 1 0.6%

  • Kullanılan toplam oy
    171
@Ender hocam selam, bu ürün sanırım KOBBB KB250? Michelin in benzer ürünü var, kalitesi ve kullanım kolaylığı bakımından tavsiye eder misiniz? bende aşağıda resmini verdiğim üründen var, analog göstergesi titrediği için çok hassas şişiremiyorum, önerinize göre KOBB KB250 alacağım.

saygılarımla

lastik.JPG

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Ben oy kullanamıyorum!

1. soruda cevabım "Akaryakıt İstasyonunda, kendi ölçü aletimle" fakat 2. soruda cevap verebileceğim cevap yok!

Çünki ben kış ve yağışlı aylarda 15 günde bir
Yaz aylarında 4-6 haftada bir kontrol ediyorum.
 

Her kontrol de de 4 lastikte 1-2psi düşmüş oluyor

 
@Terms ortalamayı alın hocam ayda 1 i seçin gitsin  :D

 
xiaomi air pump kullanıyorum, bagajda daima durur.  Tüm lastikleri aynı PSI değerine getirip, araç ekranından da mutlaka SET ederim. Lakin canımı sıkan şöyle bir şey var: aradan birkaç hafta geçip yeniden kontrol ettiğimde lastikleri, ayrı ayrı PSI değerlerine inmiş olarak görüyorum. Kimi 29, diğeri 27 olmuş... Ve benim araç bu konuda uyarı bile vermiyor. Uyarı vermemesini anlamıyorum.

 
xiaomi air pump kullanıyorum, bagajda daima durur.  Tüm lastikleri aynı PSI değerine getirip, araç ekranından da mutlaka SET ederim. Lakin canımı sıkan şöyle bir şey var: aradan birkaç hafta geçip yeniden kontrol ettiğimde lastikleri, ayrı ayrı PSI değerlerine inmiş olarak görüyorum. Kimi 29, diğeri 27 olmuş... Ve benim araç bu konuda uyarı bile vermiyor. Uyarı vermemesini anlamıyorum.
Eşit hava basıncı basılmış lastikler tekrar kontrol edildiğinde 1-2 lastik devamlı daha düşük ise ya da tam tersi 1-2 lastik yüksek basınçlı görünüyorsa , az hava kaçıran lastik lastikler olabilir.

Bir diğer olasılık da aracınızın bulunduğu yer itibariyle lastik  güneşe maruz kalıyorsa, ölçüm yaparken güneşe maruz kalan lastik-lastikler diğer taraftaki lastiklerden daha fazla hava basıncı görünüyor olabilir.

Lastik basınç uyarısı verebilmesi için yaklaşık 8-10 PSİ hava kaybetmesi gerekir.

Ayrıca tüm lastiklerde eşit bir hava kaybı varsa lastik basıncı uyarısı vermez diye düşünüyorum. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Lastik basınç uyarısı verebilmesi için yaklaşık 8-10 PSİ hava kaybetmesi gerekir.

Ayrıca tüm lastiklerde eşit bir hava kaybı varsa lastik basıncı uyarısı vermez diye düşünüyorum. 
O kadar hava kaybını da genelde lastik patladığında yaşarız, bu yüzden amacına uygun görünüyor aslında sistemin çalışması.

Çünkü ısınma ve soğuma ile lastiğin basıncı değiştiği için 2-3 psi fark için sistem sürekli uyarı verse kafaları yeriz.

4 ayrı lastik siboplarına basınç ölçer ve aracın içine gösterge sistemleri var hatta forumda yapan arkadaşlar ya da yapmaya niyetlenenler olmuştu. Ancak ne kadar gereklidir tartışılır.

Lastik değişiminde sökümü zor dikkat gerektiriyor diye fazla para isteyebiliyorlar.

 
Sağ ön lastik 2-3- haftada bir uyarı veriyordu, lastiğe vida girmiş tamir ettirdim, aklıma takılan nokta şu ki; 34 olan lastik basıncı 25'e inene kadar neden uyarı vermiyor, kaçak az olduğu kaçırdığı için mi yoksa çalışma prensibi mi böyle?

 
Sağ ön lastik 2-3- haftada bir uyarı veriyordu, lastiğe vida girmiş tamir ettirdim, aklıma takılan nokta şu ki; 34 olan lastik basıncı 25'e inene kadar neden uyarı vermiyor, kaçak az olduğu kaçırdığı için mi yoksa çalışma prensibi mi böyle?
_____________________

Lastik basınç uyarısı verebilmesi için yaklaşık 8-10 PSİ hava kaybetmesi gerekir.


O kadar hava kaybını da genelde lastik patladığında yaşarız, bu yüzden amacına uygun görünüyor aslında sistemin çalışması.

Çünkü ısınma ve soğuma ile lastiğin basıncı değiştiği için 2-3 psi fark için sistem sürekli uyarı verse kafaları yeriz.
@Ysn cevaplar yukarıda.

Yukarıda da olduğu gibi, her hava kaybı uyarı verse, gölgede kalan lastik ile güneşte kalan lastik basınçıları bile farklılık gösterebilir.  

Az hava kaçağı da olsa çok hava kaçağı da olsa normal şartlarda sürüş güvenliği teklikeye atacak fark oluşmadıkça uyarı vermemektedir. 

 
Çocukluğumda severek izlediğim "sinyal"  programından Ahmet Özgün'ün 90'lar tadında tavsiyeleri.  





 

Geri
Üst Alt