0W-20 Motor Yağı Ana Konu (1.0 / 1.5 TSI motor için)


2019 Aralık ayı trafiğe çıkışlı 1.5 tsı aracım DPCC motor.
 

@forzaGilles selam hocam, 1.5 Tsi motorda DXD ve DPCA motor farklarını biliyor musunuz? Hangisi daha sonra çıkan veya revize edilmiş oluyor?

DXDB motor kodlu 1.5 TSI motorlar yeni nesil ACTplus Evo 2 olarak geçiyor,

1.5 TSI ACT Evo 1 (DPCA ve geçmişte diğer kullanılan bazı motor kodlarını kapsamaktadır.)

1.5 TSI ACTplus Evo 2 (motor kodu: DXDB / ilerde diğer motor kodları eklenebilir)

DXDB kodlu Evo2 motor VW T-Roc (makyajlı kasa), VW Tiguan Mk2 AX1 (makyajlı kasa) ile kullanılmaya başlandı, ilerde diğer Golf Mk8, Audi, Seat, Skoda vs.. modeller için de kademeli olarak bu motora geçiş yapılacak,

DXDB kodlu Evo2 motor VW AG yayınladığı TDS ‘de bu motorun daha düşük emisyon değerleri, daha verimli yakıt ekonomisi sağladığı, Evo2 motorla birlikte yeniden tasarlanan bir Turbo ünitesi kullandığını, yapılan bu değişiklikler neticesinde (Active Cylinder Management Technology “Plus”) yeni ACTplus ile sistemin çok daha etkili, daha verimli, sessiz ve daha hızlı çalıştığı, daha sıklıkla devreye girdiği şeklinde açıklıyorlar, ilaveten ACTplus ‘ın (aktive ve de-aktive aşamasında) iyileştirmeler yapıldığını söylüyorlar,

Evo 1 motorda da kullanılan (Variable Turbine Geometry Turbocharger) VTG Turboşarj artık ACTplus Evo2 motor ile birlikte yeni nesil yüksek basınçlı enjeksiyon sistemi kullanıldığı,

Yeni nesil enjeksiyon sistemi le 350 bar‘a kadar çıkan basınç gibi bazı değişikler neticesinde sürtünmeyi azaltmak için silindir duvarları “plazma” ile kaplanmış, ilaveten yanma odasındaki verimliği artırmak ve motorun termal sıcaklık kontrolüne katkı sağlamak adına (soğutma kanallarına sahip dövme pistonlar) kullanılmış,

Aracın performanslı kullanımlarda 0W-20 yağlar yapısı gereği 0W-30 ve 5W-30 yağlar kadar iyi koruma sağlayamadığı için, 0W-20 yağların genel sıkıntısı olan motorda aşınmaya karşı koruma anlamında zayıf bir yağ tipi olduğu için soğutma kanallı pistonlar kullanmaya ve silindir duvarları plazma ile kaplamaya mecbur kalmışlar diye açıklayabiliriz.

Tabii klasik VW mantığı motordaki bu iyileştirmelerin getirisi olduğu kadar bir de götürüsü de olacaktır, VW ‘nin bir motorun geliştirmek için harcadığı € ‘ları son kullanıcıya yansıtamıyacağı için her zaman yaptığı gibi bu maliyeti aracın başka yerlerinde kaliteyi azaltarak dengeleyecektir.!
 
DXDB motor kodlu 1.5 TSI motorlar yeni nesil ACTplus Evo 2 olarak geçiyor,

1.5 TSI ACT Evo 1 (DPCA ve geçmişte diğer kullanılan bazı motor kodlarını kapsamaktadır.)

1.5 TSI ACTplus Evo 2 (motor kodu: DXDB / ilerde diğer motor kodları eklenebilir)

DXDB kodlu Evo2 motor VW T-Roc (makyajlı kasa), VW Tiguan Mk2 AX1 (makyajlı kasa) ile kullanılmaya başlandı, ilerde diğer Golf Mk8, Audi, Seat, Skoda vs.. modeller için de kademeli olarak bu motora geçiş yapılacak,

DXDB kodlu Evo2 motor VW AG yayınladığı TDS ‘de bu motorun daha düşük emisyon değerleri, daha verimli yakıt ekonomisi sağladığı, Evo2 motorla birlikte yeniden tasarlanan bir Turbo ünitesi kullandığını, yapılan bu değişiklikler neticesinde (Active Cylinder Management Technology “Plus”) yeni ACTplus ile sistemin çok daha etkili, daha verimli, sessiz ve daha hızlı çalıştığı, daha sıklıkla devreye girdiği şeklinde açıklıyorlar, ilaveten ACTplus ‘ın (aktive ve de-aktive aşamasında) iyileştirmeler yapıldığını söylüyorlar,

Evo 1 motorda da kullanılan (Variable Turbine Geometry Turbocharger) VTG Turboşarj artık ACTplus Evo2 motor ile birlikte yeni nesil yüksek basınçlı enjeksiyon sistemi kullanıldığı,

Yeni nesil enjeksiyon sistemi le 350 bar‘a kadar çıkan basınç gibi bazı değişikler neticesinde sürtünmeyi azaltmak için silindir duvarları “plazma” ile kaplanmış, ilaveten yanma odasındaki verimliği artırmak ve motorun termal sıcaklık kontrolüne katkı sağlamak adına (soğutma kanallarına sahip dövme pistonlar) kullanılmış,

Aracın performanslı kullanımlarda 0W-20 yağlar yapısı gereği 0W-30 ve 5W-30 yağlar kadar iyi koruma sağlayamadığı için, 0W-20 yağların genel sıkıntısı olan motorda aşınmaya karşı koruma anlamında zayıf bir yağ tipi olduğu için soğutma kanallı pistonlar kullanmaya ve silindir duvarları plazma ile kaplamaya mecbur kalmışlar diye açıklayabiliriz.

Tabii klasik VW mantığı motordaki bu iyileştirmelerin getirisi olduğu kadar bir de götürüsü de olacaktır, VW ‘nin bir motorun geliştirmek için harcadığı € ‘ları son kullanıcıya yansıtamıyacağı için her zaman yaptığı gibi bu maliyeti aracın başka yerlerinde kaliteyi azaltarak dengeleyecektir.!
Teşekkür ederim hocam.

Tiguan 2023 kasa DXD olarak geldi.
 
DXDB motor kodlu 1.5 TSI motorlar yeni nesil ACTplus Evo 2 olarak geçiyor,

1.5 TSI ACT Evo 1 (DPCA ve geçmişte diğer kullanılan bazı motor kodlarını kapsamaktadır.)

1.5 TSI ACTplus Evo 2 (motor kodu: DXDB / ilerde diğer motor kodları eklenebilir)

DXDB kodlu Evo2 motor VW T-Roc (makyajlı kasa), VW Tiguan Mk2 AX1 (makyajlı kasa) ile kullanılmaya başlandı, ilerde diğer Golf Mk8, Audi, Seat, Skoda vs.. modeller için de kademeli olarak bu motora geçiş yapılacak,

DXDB kodlu Evo2 motor VW AG yayınladığı TDS ‘de bu motorun daha düşük emisyon değerleri, daha verimli yakıt ekonomisi sağladığı, Evo2 motorla birlikte yeniden tasarlanan bir Turbo ünitesi kullandığını, yapılan bu değişiklikler neticesinde (Active Cylinder Management Technology “Plus”) yeni ACTplus ile sistemin çok daha etkili, daha verimli, sessiz ve daha hızlı çalıştığı, daha sıklıkla devreye girdiği şeklinde açıklıyorlar, ilaveten ACTplus ‘ın (aktive ve de-aktive aşamasında) iyileştirmeler yapıldığını söylüyorlar,

Evo 1 motorda da kullanılan (Variable Turbine Geometry Turbocharger) VTG Turboşarj artık ACTplus Evo2 motor ile birlikte yeni nesil yüksek basınçlı enjeksiyon sistemi kullanıldığı,

Yeni nesil enjeksiyon sistemi le 350 bar‘a kadar çıkan basınç gibi bazı değişikler neticesinde sürtünmeyi azaltmak için silindir duvarları “plazma” ile kaplanmış, ilaveten yanma odasındaki verimliği artırmak ve motorun termal sıcaklık kontrolüne katkı sağlamak adına (soğutma kanallarına sahip dövme pistonlar) kullanılmış,

Aracın performanslı kullanımlarda 0W-20 yağlar yapısı gereği 0W-30 ve 5W-30 yağlar kadar iyi koruma sağlayamadığı için, 0W-20 yağların genel sıkıntısı olan motorda aşınmaya karşı koruma anlamında zayıf bir yağ tipi olduğu için soğutma kanallı pistonlar kullanmaya ve silindir duvarları plazma ile kaplamaya mecbur kalmışlar diye açıklayabiliriz.

Tabii klasik VW mantığı motordaki bu iyileştirmelerin getirisi olduğu kadar bir de götürüsü de olacaktır, VW ‘nin bir motorun geliştirmek için harcadığı € ‘ları son kullanıcıya yansıtamıyacağı için her zaman yaptığı gibi bu maliyeti aracın başka yerlerinde kaliteyi azaltarak dengeleyecektir.!
@forzaGilles hocam 1.5tsi act evo1 motor yağ bakiminda yetkili servis 0w20 yağ koyuyor, 8-10bin km araç yağ eksiltmeye başlayınca VW 504 / 507 standartlarına uygun 0.5litre - 1litre kadar 0w30 yağ ekleyebilir miyim
aracın yetkili servis dışında bakıma girmediğini ve servisin ne olursa olsun 0w20 yağ koyduğunu varsayarsak. ve araç izmirde
 
Çok yanlış yapıyorsunuz, neye göre kime göre normal..? Üreticiye göre mi, mühendislik tasaramına göre mi normal?

Olasılıklar ;
a) yağ seviyesini yanlış okuyor olabilirsiniz

b) sanayide yağ boşaltımı esnasında ustanız yağın tam süzülmesini beklemeden tapayı takıyordur ve bunun içerde karterde bir miktar 200-250 ml. eski yağ kalıyordur, bu sebebten siz yağ ölçümü yaptığınızda yağ seviyesi normal gözüküyordur.

Eski yağın en az 20-30 dk. süzülmesini beklemek gerekir, buna uyulmazsa karterin dibindeki eski yağ kalıntıları, tortular-pislikler, metal talaşları vs.. karterin dibinde kalır ve yeni yağ ile —> karterin dibinde kalan %10 oranında eski yağ ile beraber yağlama yaparak hem koyulan yeni yağı kirletmiş hem de motora orta vadede zararı olacaktır,

Normal şartlarda ustanızın her şeyi doğru yaptığını varsayarak 4,3 yağ kapasitesi olan motora 4 Lt. yağ koyarsanız yağ ölçümü yaptığınızda “yağ seviyesi” olması gerekenden aşşağıda olur.
Hocam 1.0 tsi 2018 model aracım için söylenen yağ litresi 4 litre oluyor ama konulması gereken miktarda aynı 1.5 tsi larda olduğu gibi midir ? Liqui Moly Flush Engine ile gargara yaptırıp öyle eski yağı boşaltacağım :) Yeni yağdan kaç litre eklemeliyim ? Yeni yağın üzerine Liqui Moly ceratec (300ml) 'de ekleyeceğimi göz önünde bulundurursanız eğer ?
 
@forzaGilles hocam 1.5tsi act evo1 motor yağ bakiminda yetkili servis 0w20 yağ koyuyor, 8-10bin km araç yağ eksiltmeye başlayınca VW 504 / 507 standartlarına uygun 0.5litre - 1litre kadar 0w30 yağ ekleyebilir miyim
aracın yetkili servis dışında bakıma girmediğini ve servisin ne olursa olsun 0w20 yağ koyduğunu varsayarsak. ve araç izmirde
Olmaz asla yapmamalısınız..!! Motorun içinde hangi yağ var ise aynısından ilave yapmalısınız. 0W-20 ise yine bire bir aynı yağdan ilave yapmalısınız,

0W-20 kullanan motorlarda yağ değişim periyodunu 10 bin km’yi geçirmeyin, özellikle sıcak yaz aylarında dayanımı düşük bir yağdır, hele çip/yazılım vs.. işlere hiç gelmez ciddi masraf açar sıkıntı yaratır.
 
Hocam 1.0 tsi 2018 model aracım için söylenen yağ litresi 4 litre oluyor ama konulması gereken miktarda aynı 1.5 tsi larda olduğu gibi midir ? Liqui Moly Flush Engine ile gargara yaptırıp öyle eski yağı boşaltacağım :) Yeni yağdan kaç litre eklemeliyim ? Yeni yağın üzerine Liqui Moly ceratec (300ml) 'de ekleyeceğimi göz önünde bulundurursanız eğer ?
Ceratec, Engine Flash vs.. ben bu tip şeylerin kullanılmasına sıcak bakmıyorum,

Motor yağının için de zaten temizleyici katkı maddeleri yeterince var, Bu tip ürünlere para harcamak yerine, motor yağınızı daha sık değiştirmeniz daha sağlıklı olacaktır.
 
@forzaGilles hocam 1.5tsi act evo1 motor yağ bakiminda yetkili servis 0w20 yağ koyuyor, 8-10bin km araç yağ eksiltmeye başlayınca VW 504 / 507 standartlarına uygun 0.5litre - 1litre kadar 0w30 yağ ekleyebilir miyim
aracın yetkili servis dışında bakıma girmediğini ve servisin ne olursa olsun 0w20 yağ koyduğunu varsayarsak. ve araç izmirde
Yetkili servis bakımlıysa yol yardım size gereken yağı temin edebilir.
Acil bir durum yoksa uyumlu yağdan 1 lt alarak yedekte tutunuz.
Dışarıdan güvenilir bir yer bulamıyorsanız da Shell tercih ederseniz istasyona getirtebilirsiniz.
İstediğiniz yağı nasıl temin edeceğinizin yolu linktedir https://www.golftutkusu.com/topic/21321-shell-helix-ultra-professional-av-l-nereden-bulunur/
 
@forzaGilles teşekkürler, 0w20 den devam o zaman
@ogzogz istanbul otobanındaki Shell lere de bakmıştım lakin 0w20 bulamamıştım, sizin yöntemi deniyeyim, teşekkürler
 
DXD motor kodlu 2023 1.5TSI 150hp motor kaputunda da VW 508 00 - VW 509 00 --- SAE 0W-20 yazmakta.
 
DXD motor kodlu 2023 1.5TSI 150hp motor kaputunda da VW 508 00 - VW 509 00 --- SAE 0W-20 yazmakta.
Benim araç kaputunda ve motor kaputunda yağla ilgili herhangi bir etiket göremedim ben. Resim ekleyebilirmisin.
2020de sıfır aldığımdan beri aynı servise bakıma götürüyorum. Kullandıkları yağ Castrol edge prof.ll 5w-30
Bazı yetkili servislerin aynı 1.5tsi act evo motora 0w-30 yağ kullandığı forumda yazanlar var.
Artık servis maliyetlerinin cok yükselmesinden dolayı yetkili servise gitmeyi düşünmüyorum. Filtreleri uzman parça/filtre marketimden temin edeceğim. Yağ olarak hangi yağı kullanmalıyım.
0w-30mu 5w-30mu
Şehir Ankara
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20240221_152213_Volkswagenim.jpg
    Screenshot_20240221_152213_Volkswagenim.jpg
    142 KB · Görüntüleme: 19
Benim araç kaputunda ve motor kaputunda yağla ilgili herhangi bir etiket göremedim ben. Resim ekleyebilirmisin.
2020de sıfır aldığımdan beri aynı servise bakıma götürüyorum. Kullandıkları yağ Castrol edge prof.ll 5w-30
Bazı yetkili servislerin aynı 1.5tsi act evo motora 0w-30 yağ kullandığı forumda yazanlar var.
Artık servis maliyetlerinin cok yükselmesinden dolayı yetkili servise gitmeyi düşünmüyorum. Filtreleri uzman parça/filtre marketimden temin edeceğim. Yağ olarak hangi yağı kullanmalıyım.
0w-30mu 5w-30mu
Şehir Ankara
Hangi yağ uzun vadede iyi olur benim de tereddütlerim var. Yağ seçicilerde hep 0w20 öneriyor. 5w30 veya 0w30 seçerdim ilerleyen zamanda.

Yukarıda bir arkadaş da Almanya'da 0w30 kullanılıyor yazmıştı.


1.5tsi.jpg
 
Hangi yağ uzun vadede iyi olur benim de tereddütlerim var. Yağ seçicilerde hep 0w20 öneriyor. 5w30 veya 0w30 seçerdim ilerleyen zamanda.

Yukarıda bir arkadaş da Almanya'da 0w30 kullanılıyor yazmıştı.


Ekli dosyayı görüntüle 73391
Hocam motor çok çirkin duruyor, ve toz pislik toplamaya müsait. servisten veya çıkmacılardan plastik motor kapağı temin et bence. 1.nesil 150psi act evo kapağı uyumluysa, bence birebir uyar gibi. Hatta 1.5tsi passat, golf vs motor kapaklarida uyar, neticede aynı motor.
 

Hocam motor çok çirkin duruyor, ve toz pislik toplamaya müsait. servisten veya çıkmacılardan plastik motor kapağı temin et bence. 1.nesil 150psi act evo kapağı uyumluysa, bence birebir uyar gibi. Hatta 1.5tsi passat, golf vs motor kapaklarida uyar, neticede aynı motor.
Sizin araçta ki motor kapağı uymaz sanırım, yağ koyma kısmında ufak bi koruyucu kapak koyduklarından. Aynen çok çirkin bende alışamadım.

Geçen hafta kısa süreli yağmurda sürdüm hemen kirlenmiş motor kısmı, şu alt kısımları komple niye kapatmıyorlar anlamıyorum.
 

Geri
Üst Alt