0W-20 Motor Yağı Ana Konu (1.0 / 1.5 TSI motor için)


Hocam 1.5 için 15 gün önce bakım yaptırdım serviste. Castrol 5-30 koydular. Önceki bakımda da aynı yağı kullandılar. Bu yağdan tasarruf etmek mi ya da fabrika çıkışlı 5-30 olduğu için mi böyle devam ediyorlar? Bu arada aracın a3 ama aynı motor olduğu için farketmez bence.
Bu gittiğiniz servisin anlaşma yaptığı yağ markası ile alakalı bir konu.,

0W-30 ve 0W-20 yağlar maliyet olarak 5W-30 yağlardan daha pahalı olduğundan., servis bununla uğraşmak istemez müşteriyi değil kendi muhasebesini düşünür., 2 farklı viskozitede yağın tedariğini yapıp, 2 farklı yağ silosu yapması ciddi maliyeti olduğundan, (all in one) yani hemem hemen tüm motorlara uyumlu olan 5w-30 koyarım maliyeti düşürürüm mantalitesi.,

Yani burda iş size düşüyor..

Misal referans olarak almanya ‘yı alırsak., almanya yetkili servislerde yeni tip motorlar için 5w-30 kullanılmıyor., sadece 0w-30 (yüksek performans yağı) ve 0w-20 (economy oil) kullanılmaktadır.
 

Hocam 1.5 için 15 gün önce bakım yaptırdım serviste. Castrol 5-30 koydular. Önceki bakımda da aynı yağı kullandılar. Bu yağdan tasarruf etmek mi ya da fabrika çıkışlı 5-30 olduğu için mi böyle devam ediyorlar? Bu arada aracın a3 ama aynı motor olduğu için farketmez bence.
1.5 tsi iki farklı motor kodu var diye biliyorum. 2020 sonrası dpca kodlu motorlarda 0/20 yağ kullanıyorlar. Sizinki belki bu kodlu motor değildir
 
1.5 tsi iki farklı motor kodu var diye biliyorum. 2020 sonrası dpca kodlu motorlarda 0/20 yağ kullanıyorlar. Sizinki belki bu kodlu motor değildir
DPCA’lar da kendi arasında ayrılıyormuş.. (servisin uydurması) elimdeki yağ bu demiyor da..
 
1.2 TSI kullanan arkadaşlar hangi motor yağını kullanıyosunuz. Tüm filitreleride değiştirmek istiyorum önereceğiniz bi marka var mı
 
Bende 2019 1.0 115Hp golf var. 45.000 bakimini yaptıracağım yakın zaman da ve serviste yaptırmayı düşünmüyorum. Bu sebeple yağ arayışına girdim.

bugün 2020 yılında yaptırmış olduğum ilk bakımın iş emrini buldum ve '' 0-30w '' konulduğunu gördüm.

Yarın ilk işim 2021 yılında yaptırdığım bakımın iş emrini bulmak için yetkili servisi aramak olucak. O zaman konulması gereken yağ dan emin olacağımı düşünüyorum.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20220612_191710.jpg
    IMG_20220612_191710.jpg
    115.7 KB · Görüntüleme: 57
Herkesin anlayabileceği bir dil 'de (çok teknik konulara girmeden )., insanların anlayacağı dil de kısa özet geçeceğim;

1.5 TSI ACT Evo 150ps motor için konuşursak (zaten Türkiye'ye 130ps olan versiyonu hiç bir zaman gelmedi)

Bu motorun DADA (eski versiyon) ve DPCA (yeni versiyon) olmak üzere 2 çeşidi var.,

1.2 ve 1.4 TSI motorlarda geçmişten günümüze kadar hep LongLife III tip yağlar kullanıldı., diğer bir değişle (LongLife Service Interval) bu bakım çeşidine uygun olan VW504.00 onaylı (LongLife III) tip yağlar kullanıldı., sebebi o zamanlar (eski zamanlarda) Fixed Service Interval bakım tipine uygun olan VW 502.00 onaylı 5W-30 yağların kullanımında TSI motorların haddinden fazla yağ eksilttiği görüldü., diğer bir değişle bu VW502.00 onaylı 5W-30 yağlar 15 bin km dayanmıyor ve yüksek miktarda yağ eksilttiği gözlemlendi.,

Bunun neticesinde tüm TSI motorlarda (LongLife Service Interval) bakım tipine uygun olan VW504.00 onaylı (LongLife III) yağ tipine geçiş yapılması tavsiye edildi (bu süreçte daha 1.0 ve 1.5 tsi motor daha üretimde değildi).,

Yaşanan bu gelişme sonrası TSI motorun yağ eksiltme oranlarında olumlu yönde azalma gözlemlenmesine rağmen yüksek devir çevirme ve performanslı kullanımda halaa bir miktar yağ eksiltmeleri yaşanıyordu.,


1.0 ve 1.5 TSI motor üretime girdikten sonra VW Almanya gün geçtikçe katılaşan “emisyon salınımı” yasalarını tutturmak için ani bir kararla LongLife IV FE (Fuel Economy) yani 0w-20 yağ kullanma kararı aldı., LongLife IV FE ilk başta LongLife III 'e göre daha gelişmiş bir gibi bir izlenim yaratsa da aslında işin özü farklıydı amaç tamamen emisyonu azaltma amaçlıydı., yani daha yeni jenerasyon olan bu yağda gözden kaçan ufak bir "trick" vardı., Az-çok motor yağları ile ilgili olan bir insan bu 0W-20 yağın teknik verilerini incelediğinde yağın motor koruması, aşınma koruması ve yüksek sıcaklık dayanımının vasat olduğu kolayca anlaşılabiliyordu.,


0W-20 LongLife IV Fuel Economy yağlara kademeli olarak soft bir şekilde sessiz sedasız geçiş yapılırken.,

Bu esnada her ne hikmetse 20 sene öncesinin teknolojisi olan LongLife III tip yağlar bir an da (High Performance Oil) ünvanına kavuşarak son teknoloji bir ürünmüş gibi yeniden lanse edildi., Aslında değişecen hiç bir şey yoktu., tek değişen şey 5W-30 viskozitede üretilen LongLife III yağlarda viskozite anlamında çeşitlilik artırılarak 0W-30 olarak da üretilmeye başlandı.,

LongLife IV FE (Fuel Economy) 0W-20
yukarda da bahsettiğim gibi orta ve uzun vadede motorun ömründe olumsuz etkileri olabilecek aşınma koruması zayıf bir yağdır., kısa vadede etkileri —> 15 bin km veya 1 yıl boyunca kullanımda yağ eksiltmeleri yaşanıyor., ilaveten bu yağın yaz aylarında Temmuz-Ağustos gibi yüksek sıcaklıklarda dayanımı oldukça zayıf kalıyor.! Fosil yakıtlı araçların yakın zamanda tarih olacağını ve VW Almanya ‘nın aracın kullanım ömrünü 10 yıl olarak belirlediğini de hesaba kattığımızda deve kuşu gibi kafamızı kuma gömmenin…,

LongLife III 0W-30 (VW 504.00 onaylı)
aracınız ister 1.0 ve 1.5 TSI veya 1.0 ve 1.5 eTSI bir araç olsun motorunuzun sağlığı açısından en optimum yağ tipi bu yağdır.

LongLife III 5W-30
1.2 / 1.4 / 2.0 TSI
1.6 ve 2.0 TDI

EA 888 2.0 TSI motor
GTI, R gibi yüksek performanslı araçların yüksek devirli ve performanslı kullanımı veya pist şartlarında kullanımı;
ACEA A3/B4
VW 502.00 onaylı 5W-40 yağlar., ve her 5.000-7.500 km ‘de bir yağ değişimi.,


Chip/yazılım (Stage 1 / Stage 2) vs.. işlemler yapılmış 1.2 ve 1.4 TSI motorlar;
ACEA A3/B4
VW 502.00 onaylı 5W-40 yağlar., her 5.000-7.500 km ‘de bir yağ değişimi., yani çok kısa yağ değişim aralıkları.
 
Herkesin anlayabileceği bir dil 'de (çok teknik konulara girmeden )., insanların anlayacağı dil de kısa özet geçeceğim;

1.5 TSI ACT Evo 150ps motor için konuşursak (zaten Türkiye'ye 130ps olan versiyonu hiç bir zaman gelmedi)

Bu motorun DADA (eski versiyon) ve DPCA (yeni versiyon) olmak üzere 2 çeşidi var.,

1.2 ve 1.4 TSI motorlarda geçmişten günümüze kadar hep LongLife III tip yağlar kullanıldı., diğer bir değişle (LongLife Service Interval) bu bakım çeşidine uygun olan VW504.00 onaylı (LongLife III) tip yağlar kullanıldı., sebebi o zamanlar (eski zamanlarda) Fixed Service Interval bakım tipine uygun olan VW 502.00 onaylı 5W-30 yağların kullanımında TSI motorların haddinden fazla yağ eksilttiği görüldü., diğer bir değişle bu VW502.00 onaylı 5W-30 yağlar 15 bin km dayanmıyor ve yüksek miktarda yağ eksilttiği gözlemlendi.,

Bunun neticesinde tüm TSI motorlarda (LongLife Service Interval) bakım tipine uygun olan VW504.00 onaylı (LongLife III) yağ tipine geçiş yapılması tavsiye edildi (bu süreçte daha 1.0 ve 1.5 tsi motor daha üretimde değildi).,

Yaşanan bu gelişme sonrası TSI motorun yağ eksiltme oranlarında olumlu yönde azalma gözlemlenmesine rağmen yüksek devir çevirme ve performanslı kullanımda halaa bir miktar yağ eksiltmeleri yaşanıyordu.,


1.0 ve 1.5 TSI motor üretime girdikten sonra VW Almanya gün geçtikçe katılaşan “emisyon salınımı” yasalarını tutturmak için ani bir kararla LongLife IV FE (Fuel Economy) yani 0w-20 yağ kullanma kararı aldı., LongLife IV FE ilk başta LongLife III 'e göre daha gelişmiş bir gibi bir izlenim yaratsa da aslında işin özü farklıydı amaç tamamen emisyonu azaltma amaçlıydı., yani daha yeni jenerasyon olan bu yağda gözden kaçan ufak bir "trick" vardı., Az-çok motor yağları ile ilgili olan bir insan bu 0W-20 yağın teknik verilerini incelediğinde yağın motor koruması, aşınma koruması ve yüksek sıcaklık dayanımının vasat olduğu kolayca anlaşılabiliyordu.,


0W-20 LongLife IV Fuel Economy yağlara kademeli olarak soft bir şekilde sessiz sedasız geçiş yapılırken.,

Bu esnada her ne hikmetse 20 sene öncesinin teknolojisi olan LongLife III tip yağlar bir an da (High Performance Oil) ünvanına kavuşarak son teknoloji bir ürünmüş gibi yeniden lanse edildi., Aslında değişecen hiç bir şey yoktu., tek değişen şey 5W-30 viskozitede üretilen LongLife III yağlarda viskozite anlamında çeşitlilik artırılarak 0W-30 olarak da üretilmeye başlandı.,

LongLife IV FE (Fuel Economy) 0W-20
yukarda da bahsettiğim gibi orta ve uzun vadede motorun ömründe olumsuz etkileri olabilecek aşınma koruması zayıf bir yağdır., kısa vadede etkileri —> 15 bin km veya 1 yıl boyunca kullanımda yağ eksiltmeleri yaşanıyor., ilaveten bu yağın yaz aylarında Temmuz-Ağustos gibi yüksek sıcaklıklarda dayanımı oldukça zayıf kalıyor.! Fosil yakıtlı araçların yakın zamanda tarih olacağını ve VW Almanya ‘nın aracın kullanım ömrünü 10 yıl olarak belirlediğini de hesaba kattığımızda deve kuşu gibi kafamızı kuma gömmenin

LongLife III 0W-30 (VW 504.00 onaylı)
aracınız ister 1.0 ve 1.5 TSI veya 1.0 ve 1.5 eTSI bir araç olsun motorunuzun sağlığı açısından en optimum yağ tipi bu yağdır.

LongLife III 5W-30
1.2 / 1.4 / 2.0 TSI
1.6 ve 2.0 TDI

EA 888 2.0 TSI motor
GTI, R gibi yüksek performanslı araçların yüksek devirli ve performanslı kullanımı veya pist şartlarında kullanımı;
ACEA A3/B4
VW 502.00 onaylı 5W-40 yağlar., ve her 5.000-7.500 km ‘de bir yağ değişimi.,


Chip/yazılım (Stage 1 / Stage 2) vs.. işlemler yapılmış 1.2 ve 1.4 TSI motorlar;
ACEA A3/B4
VW 502.00 onaylı 5W-40 yağlar., her 5.000-7.500 km ‘de bir yağ değişimi., yani çok kısa yağ değişim aralıkları.
Hocam aslında en mantıklı olan yağ bence 5 40 aşırı soğuk havalar hariç.Zaten yazin hava sıcak motor sicak w40 en optimal değer.5 30 a doğru evrildi servisler.Zaten aralik değer kısaldıkca 0 20 gibi yağ tamamen sentetik oluyor sıfır mineral.Yagda az da olsa mineral olmasi önemli bir faktör.5 30 az miktarda mineral olsada bence en mantıklısı 5 40 ama serviste 5 30 koyuyor.
 
Hocam aslında en mantıklı olan yağ bence 5 40 aşırı soğuk havalar hariç.Zaten yazin hava sıcak motor sicak w40 en optimal değer.5 30 a doğru evrildi servisler.Zaten aralik değer kısaldıkca 0 20 gibi yağ tamamen sentetik oluyor sıfır mineral.Yagda az da olsa mineral olmasi önemli bir faktör.5 30 az miktarda mineral olsada bence en mantıklısı 5 40 ama serviste 5 30 koyuyor.
Öyle ama 5w-40 yağların malesef VW504.00 onayı yok., bu sebebten 1.0 ve 1.5 TSI motorlarda kullanımı sakıncalı., 1.2 ve 1.4 TSI motorlarda 5W-40 kullanılmasında sakınca yok., ama bu yağın motor koruması oldukça iyi olmasına rağmen., kullanım ömrü çok kısa.!!
 
1.5 tsi iki farklı motor kodu var diye biliyorum. 2020 sonrası dpca kodlu motorlarda 0/20 yağ kullanıyorlar. Sizinki belki bu kodlu motor değildir
Aracım 2020 dpc kodlu ama bilemiyorum. Bence servislerin biraz maliyetten kısmasıyla alakalı diye düşünüyorum.
 
Caddy 2021 2.0 tdi 122 lik aracın motor kısmındaki etikette 0W-20 508.00-509.00 şeklinde etiket var.
Shell yetkili satıcısından araba marka model ve şartları söyledim yağı aldım.
Evde yağı inceleyeyim dediğimde yine shell 0-20 fakat 508.00-509.00 onayları yok
Sizce ne yapmalıyım.
Yağı aldığım yer 100 km uzakta
Sakin kullanırım. Yılda 9-10 bin km ancak yol yaparım
Trafik yok denecek kadar az yaşadığım yerde. Adana/osmaniye
Olması gereken ve aldığım yağ fotolarda mevcut
Şimdiden teşekkürler.
 

Ekli dosyalar

  • 71A11C0C-E3A0-434C-A0CD-794D87AEEA3C.png
    71A11C0C-E3A0-434C-A0CD-794D87AEEA3C.png
    497.5 KB · Görüntüleme: 19
  • CF723F94-D5D2-4DF8-917F-809BC9E39D7F.jpeg
    CF723F94-D5D2-4DF8-917F-809BC9E39D7F.jpeg
    127.3 KB · Görüntüleme: 19
Caddy 2021 2.0 tdi 122 lik aracın motor kısmındaki etikette 0W-20 508.00-509.00 şeklinde etiket var.
Shell yetkili satıcısından araba marka model ve şartları söyledim yağı aldım.
Evde yağı inceleyeyim dediğimde yine shell 0-20 fakat 508.00-509.00 onayları yok
Sizce ne yapmalıyım.
Yağı aldığım yer 100 km uzakta
Sakin kullanırım. Yılda 9-10 bin km ancak yol yaparım
Trafik yok denecek kadar az yaşadığım yerde. Adana/osmaniye
Olması gereken ve aldığım yağ fotolarda mevcut
Şimdiden teşekkürler.
bu yagın vw onayı yok kullanması size kalmış ama ben olsam kullanmazdım..
 
1.2 TSI kullanan arkadaşlar hangi motor yağını kullanıyosunuz. Tüm filitreleride değiştirmek istiyorum önereceğiniz bi marka var mı
kaç kmdesin bilmiyorum ama 60k km den snra liqui molly toptec 4200 e geçik memnunuz..filtrelerde orjinal olmak şartıyla mann filtre (stok problemi varmış). bulabilirseniz heigst te orjinal ekipman üreticisidir.. filtremarketim.com, uzmanparca.com, otosupermarket.com yada onlineyedekparca.com dan alabilirsiniz. bu firmaların hepsi orjinal satıyor
 
Caddy 2021 2.0 tdi 122 lik aracın motor kısmındaki etikette 0W-20 508.00-509.00 şeklinde etiket var.
Shell yetkili satıcısından araba marka model ve şartları söyledim yağı aldım.
Evde yağı inceleyeyim dediğimde yine shell 0-20 fakat 508.00-509.00 onayları yok
Sizce ne yapmalıyım.
Yağı aldığım yer 100 km uzakta
Sakin kullanırım. Yılda 9-10 bin km ancak yol yaparım
Trafik yok denecek kadar az yaşadığım yerde. Adana/osmaniye
Olması gereken ve aldığım yağ fotolarda mevcut
Şimdiden teşekkürler.
Bu yağın üretici onayı yok., Üretici onayı olmayan bir yağı kullanmayınız başınıza iş alırsınız..!! ve daha da önemlisi bu yağ sizin aracınıza uyumlu bir yağ değildir..!!

Shell 0W-20 olarak aracınıza uygun olan yağ; Shell Helix Ultra Professıonal AV-L 0W-20 'dir. Ancak bu yağı (bazı yetkili servisler harici) dışarda bulmanız zor olacaktır.

Ayrıca aracınızın motorunun yağ kapasitesi: 5,5 Litre 'dir. Yani 5 Litre bidon, +1 Litre 'de küçük bidon almanız gerekiyor.

Yağı aldığınız yer 100km uzakta olabilir., fakat olası arıza durumunda yapacağınız masraf, yakacağınız yakıt masrafından çok daha fazlası olacağını unutmayın.!

VW 508.00 /509.00 yağların rengi bile diğer 0W-20 yağlardan farklıdır (yeşil renk 'tir.)

Marka olarak Shell 'de ısrar etmenizde gerek yok., Mobil 1 ve Liqui Moly olarak yetkili distribütör garantili 0W-20 yağ alabilirsiniz. yüksek ihtimalle yağı aldığınız yerde de Shell Helix Ultra Professıonal AV-L 0W-20 bulamıyacaksınız,

Aslında bu araç için 0W-20 yağ kullanmakta ısrar etmenizin pek bir anlamı yok., daha önce de söylediğim gibi bu yağın dayanımı düşüktür, motor koruması düşüktür, aşınma koruması düşüktür, yaz aylarında eksiltme yapması kaçınılmazdır.,

Osmaniye derken Ege 'de bir ilçe falan zannetmiştim., Adana 'da yaşadığınızı bilmiyordum., Adana gibi aşırı sıcak bir iklim olan şehirde bu yağı kullanmanız durumunda motorun yağ yakması kaçınılmazdır., o yağ bu kadar sıcak bir iklimde dayanması çok zor., ve tüm bu olumsuzlukları yetmezmiş gibi bir de çok aşırı pahalıdırlar.,

VW 504.00/507.00 onaylı 0W-30 yağlar 2.0 TDI motorunuz için çok daha uyumlu ve dayanımı yüksek olan bir yağdır., ama neyse konumuz bu değil.,

(0W-20 kullanmmak isterseniz aracınıza uyumlu yağlar., fakat pek bir şey fark etmiyecek çünkü 1 Litre olarak bulmanız çok zor ve size 5+1 Litre lazım olacak);

Mobil 1 ESP X2 0W-20 (Türkiye distribütörü resmi satış sitesi); https://www.cleanpex.com.tr/mobil-1-esp-x2-0w20-motor-yagi-5-l-ut2022

Liqui Moly Top Tec 6200 0W-20 (Türkiye distribütörü resmi satış sitesi); https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-0w20-motor-yagi-top-tec-6200-5-litre-20789

Sonuç olarak her şekilde yolunuz VW 504.00/507.00 onaylı 0W-30 yağlar ile kesişiyor.

Liqui Moly Top Tec 4210 0W-30 https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-0w30-motor-yagi-tam-sentetik-top-tec-4210-5-litre-21605

Mobil 1 ESP 0W-30 https://www.cleanpex.com.tr/mobil-1-esp-0w30-motor-yagi-5-l (ESP LV olanı uyumlu değildir.)
 


Geri
Üst Alt