0W-20 Motor Yağı Ana Konu (1.0 / 1.5 TSI motor için)


Bu yağın üretici onayı yok., Üretici onayı olmayan bir yağı kullanmayınız başınıza iş alırsınız..!! ve daha da önemlisi bu yağ sizin aracınıza uyumlu bir yağ değildir..!!

Shell 0W-20 olarak aracınıza uygun olan yağ; Shell Helix Ultra Professıonal AV-L 0W-20 'dir. Ancak bu yağı (bazı yetkili servisler harici) dışarda bulmanız zor olacaktır.

Ayrıca aracınızın motorunun yağ kapasitesi: 5,5 Litre 'dir. Yani 5 Litre bidon, +1 Litre 'de küçük bidon almanız gerekiyor.

Yağı aldığınız yer 100km uzakta olabilir., fakat olası arıza durumunda yapacağınız masraf, yakacağınız yakıt masrafından çok daha fazlası olacağını unutmayın.!

VW 508.00 /509.00 yağların rengi bile diğer 0W-20 yağlardan farklıdır (yeşil renk 'tir.)

Marka olarak Shell 'de ısrar etmenizde gerek yok., Mobil 1 ve Liqui Moly olarak yetkili distribütör garantili 0W-20 yağ alabilirsiniz. yüksek ihtimalle yağı aldığınız yerde de Shell Helix Ultra Professıonal AV-L 0W-20 bulamıyacaksınız,

Aslında bu araç için 0W-20 yağ kullanmakta ısrar etmenizin pek bir anlamı yok., daha önce de söylediğim gibi bu yağın dayanımı düşüktür, motor koruması düşüktür, aşınma koruması düşüktür, yaz aylarında eksiltme yapması kaçınılmazdır.,

Osmaniye derken Ege 'de bir ilçe falan zannetmiştim., Adana 'da yaşadığınızı bilmiyordum., Adana gibi aşırı sıcak bir iklim olan şehirde bu yağı kullanmanız durumunda motorun yağ yakması kaçınılmazdır., o yağ bu kadar sıcak bir iklimde dayanması çok zor., ve tüm bu olumsuzlukları yetmezmiş gibi bir de çok aşırı pahalıdırlar.,

VW 504.00/507.00 onaylı 0W-30 yağlar 2.0 TDI motorunuz için çok daha uyumlu ve dayanımı yüksek olan bir yağdır., ama neyse konumuz bu değil.,

(0W-20 kullanmmak isterseniz aracınıza uyumlu yağlar., fakat pek bir şey fark etmiyecek çünkü 1 Litre olarak bulmanız çok zor ve size 5+1 Litre lazım olacak);

Mobil 1 ESP X2 0W-20 (Türkiye distribütörü resmi satış sitesi); https://www.cleanpex.com.tr/mobil-1-esp-x2-0w20-motor-yagi-5-l-ut2022

Liqui Moly Top Tec 6200 0W-20 (Türkiye distribütörü resmi satış sitesi); https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-0w20-motor-yagi-top-tec-6200-5-litre-20789

Sonuç olarak her şekilde yolunuz VW 504.00/507.00 onaylı 0W-30 yağlar ile kesişiyor.

Liqui Moly Top Tec 4210 0W-30 https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-0w30-motor-yagi-tam-sentetik-top-tec-4210-5-litre-21605

Mobil 1 ESP 0W-30 https://www.cleanpex.com.tr/mobil-1-esp-0w30-motor-yagi-5-l (ESP LV olanı uyumlu değildir.)
Liqui moly top tec 0w-30 temin edip
Servisten filtrelerle yola devam.
Teşekkürler forzaGiles.
 

garantideyse yetkili servise git bence..değilse ve aracın yası 5 den kçükse ve dsg varsa yine yetkiliye git..bu durumda değilse üsteki mesajım geçerli..
5 yıllık golf ve servis macerası sonrası servisten yedek parça temini hariç işim olmaz.
 
Bir yağın geriye dönük uyumlu olması demek; Genellikle yağlar geliştikçe yeni çıkan yağ tipi geriye dönük (geçmişe dönük) uyumlu olur., yani bir önceki nesil olan eski yağında teknik gereksinimlerini karşılar.,

Diğer bir deyişle; yeni çıkan yağ hem kendi specs 'lerini karşılar., hem de geriye dönük eski yağın specs'lerini karşılar., bu olmasaydı üreticiler her yeni çıkan motor için o motora özel yağ geliştirmesi gerekirdi.,

Fakat VW508.00 /VW509.00 onaylı 0w-20 yağlarda durum farklı., bu yağın geriye dönük uyumluluğu yoktur. (ben demiyorum yağı üreten ve aracı üreten diyor).,

Yani özetle bu yağ (eski 1.2 ve 1.4 tsi motorlarda kullanılmak üzere geliştirilmemiştir) anlamını taşımaktadır.

Ayrıca üretici VW firması şunu da demiş; yeni nesil yağa geçiş aşamasında "kendi belirledikleri" bazı 1.0 ve 1.5 TSI motorlu araçlarda (ilk dolum aşamasında) eski nesil yağ ile doldurmayı tercih etmiş isek bunu motor kaputuna yapıştırdığımız bir etiketle belirttik diyor.

Kullanım klavuzunda detaylı tüm açıklamalar mevcuttur
Hocam merhabalar , babamda temmuz 2019 üretim 30tfsi A3 var dediğiniz gibi motorda yağ kullanım etiketi yok izmirdeyim servis olarak rahat olan aracında alındığı yer eroz 5w30 castrol kullanıyor vosver yer olarak bize uzak daha önce oraya gitmedi araç ben kendi aracımı 1.4tsi 122 vosmere götürüyorum onlarda yıllardır shell 0w30 kullanıyor , yani 0w20 kullanan yok sizce eroz 5w30 castrole devam mı edelim yoksa , uzakta olsa en azından 0w30 shell kullanın deyip vosmeremi gidelim
 

Ekli dosyalar

  • 9FE64991-7DAC-4771-BFC8-4E35CD49BE96.jpeg
    9FE64991-7DAC-4771-BFC8-4E35CD49BE96.jpeg
    153.7 KB · Görüntüleme: 41
Ben geçenlerde servise gitmiştim bakım için. Farkında değildim ne marka yada tipte yağ kullanıldığını. Dün akşam arkadaş ortamında yağın markasına göre serviste bakım fiyatı değişiyor diye konuşma geçti. Orada fark ettim ki castrol 0-20 yağ koymuşlar. Hatta @HONEY Bülent abi inanmadı öyle yağ olur mu falan dedi. Bende hemen faturayı gösterdim şaşırdı. 83A2E3F8-9A9A-433D-A628-4A556A65F8B6.jpeg
 
Merhaba,
Kasım 2017 aldığım Golf 1.0 Yakıt tüketimim, 1 senelik ilk bakımdan sonra 100Km'de 1 lt artmıştı. O zaman kitapçıktan fotoğraf çekip burada paylaşmıştım. Tavsiye edilen yağın 0w20 olduğunu. Ayrıca Doğuş otoya konuyla ilgili bildirimde bulunmuştum. Serviste şikayetimi belirtmiştim. Sorun bakım yağı demiştim.
"Belli bir km'den sonra" gömlek ile piston arasındaki aşınma ile yağın daha kalın olan 5w/30 kullanılabileceği yazıyordu. Yada Satılan ülkedeki ortalama sıcaklığa göre yağ çeşidi değişiyordu.
Ama lojistik ve temin sıkıntısından bu yağ maalesef Türkiye'de bilinmiyordu. Sadece Honda servisinin o zaman bu yağı kullandığını öğrenmiştik.
O kadar seneden sonra şimdi bir şeylerin farkına varılıyor.
 

Ekli dosyalar

  • golf_yag_kitapçık.JPG
    golf_yag_kitapçık.JPG
    76.6 KB · Görüntüleme: 65
  • golf_onerilen yağ marka.JPG
    golf_onerilen yağ marka.JPG
    50.3 KB · Görüntüleme: 62
Ben de 1.5 tsi golf aracım için 3 bakımdır her seferinde 0w-20 eklemelisiniz fabrikasyon dolum oydu rengi yeşildi bayide ilk işim yağ kontrolü olmuştu kitapçıkta da öneri bu yağ dedim. Beni 3 yıldır asla anlamadılar. Sistem bunu veriyor siz neye dayanarak bunda ısrarcısınız diyorlar. İlk bakım 2020 kasımdaydı. Doğuş otonun bu viskoziteden haberi bile yoktu o zamanlar. Tedarik bile etmiyorlardı. 2020 sonrası tedarik ettiler ve 2021 model sonrası araçlarda kullanmaya başladılar.
Tabi şimdi 50bin km ye yaklaştım verselerde kullanmam bu saatten sonra.
En büyük etkisi cold startta motordaki ses artışı ve tabiki yakıt tüketimi artışı.
Umarım emisyon sistemlerinde tıkanma yapmaz çünkü bu benzinli motorda 1.4tsi dan farklı olarak opf benzin partikül filtresi mevcut.
 
2017 1.0 TSI geçen yıl bakımı 5w30 eklemiş servis araç 62 bin km oldu üstadlar güzel açıklamış zaten 0w30 a geçip marka ve orijinal ürün mağaza önerebilecek var mı?
 
Ben de 1.5 tsi golf aracım için 3 bakımdır her seferinde 0w-20 eklemelisiniz fabrikasyon dolum oydu rengi yeşildi bayide ilk işim yağ kontrolü olmuştu kitapçıkta da öneri bu yağ dedim. Beni 3 yıldır asla anlamadılar. Sistem bunu veriyor siz neye dayanarak bunda ısrarcısınız diyorlar. İlk bakım 2020 kasımdaydı. Doğuş otonun bu viskoziteden haberi bile yoktu o zamanlar. Tedarik bile etmiyorlardı. 2020 sonrası tedarik ettiler ve 2021 model sonrası araçlarda kullanmaya başladılar.
Tabi şimdi 50bin km ye yaklaştım verselerde kullanmam bu saatten sonra.
En büyük etkisi cold startta motordaki ses artışı ve tabiki yakıt tüketimi artışı.
Umarım emisyon sistemlerinde tıkanma yapmaz çünkü bu benzinli motorda 1.4tsi dan farklı olarak opf benzin partikül filtresi mevcut.
Aslında en baştan beri 0W-20 kullanmamaları iyi olmuş., (20 viskozite) yazın sıcaklarda dayanmıyor eksiltme yapıyor, performanslı kullanıma, yüksek devir çevirmeye gelmiyor yağ yakma sorunları ortaya çıkıyor,

1.5 TSI motor için en optimum yağ (VW 504.00 onaylı) 0W-30 yağlardır.
 
#Ek bilgi;

VW Almanya ‘daki yetkili servisler şuan güncel motorları olan (1.0 TSI, 1.0 eTSI, 1.5 TSI, 1.5 eTSI , 2.0 TSI, 2.0 TDI) motorlarında 0W-20 ve 0W-30 viskozitede yağ kullanmaktadır.,

0W-20 LongLife IV tip (VW 508.00/509.00 onaylı) bu yağ VW ‘ye göre (economy sınıfı) yağ olarak geçer, Bu yağ her geçen gün katılaşan (Avrupa Birliği Çevre Yasaları) yüzünden mecburiyetten dolayı ortaya çıkmış bir yağdır, AB içten yanmalı motorların çevreye verdiği zararlı, atık oranlarını her geçen gün katılaştırdığı için, halaa üretimde olan mevcut fosil yakıtlı araçlar karbon salınımını vs.. düşürmek için icat ettikleri bir yağdır.,performanslı kullanıma uygun olmayan, yüksek devir çevirmeye hiç gelmeyen, dayanımı düşük, aşınma koruması düşük, özetle şehir içi sakin kullanımlar harici kullanıcıyı üzer ve motoru daha da üzer.

0W-30 LongLife III tip (VW 504.00/507.00 onaylı) bu yağ VW ‘nin High Performance Oil sınıfında, uzun ömürlü, motor koruması ve aşınma koruması yüksek, LongLife Service planı için geliştirilmiş, VW ‘nin (en üst segmentte) konumlandırdığı yağ tipidir.

5W-30 LongLife III tip (VW 504.00/507.00 onaylı) yağlar da High Performance Oil sınıfındadır, uzun ömürlü, motor koruması ve aşınma koruması yüksek, LongLife Service planı için geliştirilmiştir, bu yağ da VW ‘nin (en üst segmentte) konumlandırdığı yağ tipidir.

VW LongLife IV standardının daha yeni bir standart olması, hemen akıllara 4—>3 ‘ten daha iyidir gibi bir düşünce getirebilir., Ancak bu rakamsal ifadeye aldanmayın..!! Bu hususta tam tersi bir durum söz konusudur:)

(2019 öncesi üretilen motorlar);
1.0 TSI, 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.4 TSI ACT, 1.5 TSI ACT Evo, 2.0 TSI, 1.6 TDI, 2.0 TDI ve 3.0 TDI V6 bu motorlarda 5W-30 LongLife III tip (VW 504.00/507.00 onaylı) veya 0W-30 LongLife III tip (VW 504.00/507.00 onaylı) yağlar kullanılmalıdır. ***Yaşanılan bölgenin karasal iklim (soğuk iklim şartlarında) olması durumunda bu motorlarda da 0W-30 LongLife III tip (VW 504.00/507.00 onaylı) yağlar kullanılmalıdır,

***2019 öncesi üretilen 1.5 TSI motorlarda 0W-30 LongLife III (VW 504.00/507.00 onaylı) yağ kullanılması daha doğru olacaktır.
 
#Ek bilgi;

VW Almanya ‘daki yetkili servisler şuan güncel motorları olan (1.0 TSI, 1.0 eTSI, 1.5 TSI, 1.5 eTSI , 2.0 TSI, 2.0 TDI) motorlarında 0W-20 ve 0W-30 viskozitede yağ kullanmaktadır.,

0W-20 LongLife IV tip (VW 508.00/509.00 onaylı) bu yağ VW ‘ye göre (economy sınıfı) yağ olarak geçer, Bu yağ her geçen gün katılaşan (Avrupa Birliği Çevre Yasaları) yüzünden mecburiyetten dolayı ortaya çıkmış bir yağdır, AB içten yanmalı motorların çevreye verdiği zararlı, atık oranlarını her geçen gün katılaştırdığı için, halaa üretimde olan mevcut fosil yakıtlı araçlar karbon salınımını vs.. düşürmek için icat ettikleri bir yağdır.,performanslı kullanıma uygun olmayan, yüksek devir çevirmeye hiç gelmeyen, dayanımı düşük, aşınma koruması düşük, özetle şehir içi sakin kullanımlar harici kullanıcıyı üzer ve motoru daha da üzer.

0W-30 LongLife III tip (VW 504.00/507.00 onaylı) bu yağ VW ‘nin High Performance Oil sınıfında, uzun ömürlü, motor koruması ve aşınma koruması yüksek, LongLife Service planı için geliştirilmiş, VW ‘nin (en üst segmentte) konumlandırdığı yağ tipidir.

5W-30 LongLife III tip (VW 504.00/507.00 onaylı) yağlar da High Performance Oil sınıfındadır, uzun ömürlü, motor koruması ve aşınma koruması yüksek, LongLife Service planı için geliştirilmiştir, bu yağ da VW ‘nin (en üst segmentte) konumlandırdığı yağ tipidir.

VW LongLife IV standardının daha yeni bir standart olması, hemen akıllara 4—>3 ‘ten daha iyidir gibi bir düşünce getirebilir., Ancak bu rakamsal ifadeye aldanmayın..!! Bu hususta tam tersi bir durum söz konusudur:)

(2019 öncesi üretilen motorlar);
1.0 TSI, 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.4 TSI ACT, 1.5 TSI ACT Evo, 2.0 TSI, 1.6 TDI, 2.0 TDI ve 3.0 TDI V6 bu motorlarda 5W-30 LongLife III tip (VW 504.00/507.00 onaylı) veya 0W-30 LongLife III tip (VW 504.00/507.00 onaylı) yağlar kullanılmalıdır. ***Yaşanılan bölgenin karasal iklim (soğuk iklim şartlarında) olması durumunda bu motorlarda da 0W-30 LongLife III tip (VW 504.00/507.00 onaylı) yağlar kullanılmalıdır,

***2019 öncesi üretilen 1.5 TSI motorlarda 0W-30 LongLife III (VW 504.00/507.00 onaylı) yağ kullanılması daha doğru olacaktır.
Hocam selamlar, sizin teknik bilginize dayanarak soru sormak istiyorum. Bende de 1.0TSI Golf 8 var. Bu araca castrol sitesinde 0-20 öneriyor ama sizin mesajlarınızdan anladığım 0-30 daha doğru olacak. Yine de emin olmak için sormak istedim. Bu motor için önereceğiniz yağ modeli ve markası ne olur?
 
Hocam selamlar, sizin teknik bilginize dayanarak soru sormak istiyorum. Bende de 1.0TSI Golf 8 var. Bu araca castrol sitesinde 0-20 öneriyor ama sizin mesajlarınızdan anladığım 0-30 daha doğru olacak. Yine de emin olmak için sormak istedim. Bu motor için önereceğiniz yağ modeli ve markası ne olur?
Liqui Moly Top Tec 4210 LongLife III 0W-30

veya

Mobil 1 ESP 0W-30 tercih ederdim (ESP LV olan ile karıştırmayınız, LV olan uyumlu değildir)
 

https://userguide.volkswagen.de/public/vin/login/tr_TR
Şasi numarasından, güncel ne öneriliyor diye sorgulayabilirsiniz.

2018, 1.4tsi için örnek.
vw 508.00 ya da alternatif vw 504.00 diyor.

123.jpeg

Bu arada ince yağ korumaz, kalın iyidir gibi yorumlara gerek yok. Zaten sertifikalar, koruma özelliği yeterliyse veriliyor. Yağın viskozite indeksi önemlidir. Yüksek sıcaklıkta dayanıklılığını yani bozulmaya karşı direncidir(Yüksek olanı iyisidir). Sülfür ash'in yüksek olması motora aşınma zararı arttıracaktır(Düşük olması iyidir). Bunun dışında Antalya, Adana gibi extreme sıcaklıkta değilseniz 0w20'de kullanılabilir. Zaten bakımlar 10-15k km'de ya da yılda 1 yapılıyor. Bunları aşmadıktan sonra dert etmeyiniz. Yağ filtrenizi ve motor hava filtresi markası, kalitesi önemli diye belirteyim(Bunlarında sahtesi var). Bir de size kendince yağ testleri yapan bir youtuber'ın test sonucu linki paylaşacağım. Benzer koşullarda motor yağının aşınmalara karşı ne kadar koruduğunu gösteriyor. Değerler ne kadar düşükse o kadar iyi koruyor demek oluyor. Bildiğiniz ya da kullandığınız ürünleri muadilleriyle kıyaslama yapabilirsiniz.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fbb9qtL-yWlzDPLzvxzpF01gRRtH8fKxeVtXt6HPpgg/edit#gid=0


Şuan piyasadaki en uygun fp ürünlerini de yazayım, araştırabilirsiniz. Ancak şunu belirteyim sahte ürünler kesinlikle problem. Çeşitli markaların ürünlerini internet alışverişinde bir çok iade etmişliğim vardır. Mağaza yorumlarına da aldanmayın, bir çok kullanıcı ürünün aslı ile sahtesi arasındaki farkı algılayamıyor. Ancak orjinali daha önceden tanıyorsanız ya da bidonlarını yan yana koyarsanız anlayabiliyorsunuz. Bu sebeple mümkün olduğunca ürünlerin kendi distribütöründen ya da yetkili bayisinden almaya çalışın.

5w-30
Motul 8100 X-CLEAN+ 5W-30 5lt
https://azupim01.motul.com/media/motulData/DO/base/8100_X-CLEAN__5W-30_tr_TR_motul_20210329.pdf

0w-30
Shell Helix Ultra ECT C2-C3 0W-30 Pure Plus 4lt
Shell Helix Ultra ECT C2-C3 0W-30 5lt
http://www.endirlik.com.tr/d/r/tds-shell-helix-ultra-ect-c2c3-0w-30.pdf

0w-20
Mobil 1™ ESP X2 0W-20 5lt
https://www.mobil.com/tr-tr/passenger-vehicle-lube/pds/eu-xx-mobil-1-esp-x2-0w-20
 
Son düzenleme:

Geri
Üst Alt