Rakamlara çok takılmayın, aşağı yukarı kağıt üzerinde tüm yazılımcılar yakın değerleri vaad ederler. Mühim olan yazılımın stabil çalışması ve belli bir hedefle tasarlanması. Başka bir konuda daha bahsetmiştim. Yeni nesil küçük motorlu ve turbolu araçlardaki temel sıkıntılardan biri LSPI denilen düşük hızda gaza yüklenildiğinde oluşan hasar. Yakıt/hava karışımı emisyon normları dahilinde ayarlandığından, bu tür araçlarda düşük devirde ani yüklenmelerde erken gelen yakıt yağı silip piston kırılmasına kadar götürebiliyor. Özellikle 140'lık Astra sahipleri bu sorun ile epey iç içedir.
Bunu yazılımsal olarak düzeltip, Motul gibi kaliteli yağlar ve iyi bujiler ile minimum seviye indirgemek mümkün. Eğer yazılımcınız sadece mümkün olan en düşük devirde beygir ve torku tavana vurdurayım araba fişek gibi kalksın odaklı ise aracı ilk aldığınızda inanılmaz değişimi farkedersiniz. Ancak ne ara hızlanmalarda ne de yakıt tüketiminde bırakın ileri gitmeyi eski halinizi bile özlersiniz. Bir de bu LSPI konusu gündeme alınmadığından "yazılım çok zararlı" cümlesi doğrulanmış olur. 2CR'de tork ve beygir sadece erken devirlere çekilmez daha geniş bir devir aralığına yayılarak mümkün olduğunca her devir ve hızda araç canlı tutulur. Bu zaten 150 civarı beygirden bahsettiğimiz bir araç için kalkışta iyi hızlanmaktan daha önemli bir nokta. Zaten 7 ileri DSG ile 1.0 TSi bile piyasadaki birçok benziliden daha iyi hızlanıyor ancak küçük motorun pili zaten 120-130'dan sonra bittiğinden yazılım ile bu hızların üzerinde de keyif alıyorsunuz.
2CR Ankara sahipleri yakın arkadaşlarım, kendi arabam 3 senedir garantide iken dahi yazılımlı ve orijinal ile arasındaki fark devasal. Bu işi düzgün bir şekilde yapıyorlar, gerçekten ne istediğini bilmeyen ve yazılım sonrasında mucize bekleyen sıkıntı kişiler dışında kendilernden memnun olmayan duymadım. Öncelikle kendimizi kandırmayalım, %25 yakıt tasarrufu %30 güç artışı mekanik olarak çağın ötesinde bir mühendislik ister
basit bir yazılım bunu çözseydi sanayi esnafından önce markalar çözerdi.
Burada olan şudur, gaz pedalının tepkisi ciddi derecede artar, azıcık gazı ittiğinizde araba alarma geçer ve hızlanma isteğini gerçekleştirir. Bu nedenle mevcuttan daha fazla yakıt tüketirsiniz. Diğer yandan yalnızca "gitmek istediğinizde" hakkını vermek isteyen motor uzun yolda sakin gittiğinizde de standarın altında efor sarfedeceğini bildiğinden daha az yakıyor. Şehir içinde benim kullanımım 0,5-0,7 lt arasında arttı tabi insan elinin altında giden bir araç olunca kendini tutamıyor. Sürekli gazlamasam da sollamaları eskisi kadar sakin yapmıyorum ve haliyle yakıt artıyor. Ama uzun yolda konu tam tersi.
Özetle 2CR ne yaptığını bilen arkadaşlar tarafından işletiliyor ve sadece yazılım değil mekanik tamirat ta yaptıklarından bazı durumda aracınıza yazılım "önermeyebilirler". Yaş, km, bakım durumu gibi konulara dikkat etmeden yazılım yapmak çok sağlıklı değil.
Örneğin EGR ve DPF iptali yapılmış yazılımlı bir Polo 1.4 TDi'ın uzun yolda Astra F GSi ile dalga geçtiğini gözümle gördüm. Motorların potansiyelleri sunulanın çok üzerinde, sadece limitleri bilip düzgün iş yapmak lazım.
İrtibata geçmek isteyenler için ; Mert Ilgın 0 507 510 52 59