Sıfır Araç Teklifi Alanlar

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan erkan163
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi




Hibrit onarım maliyetlerinin sadece elektrikli araçlardan çok daha maliyetli olduğuna dair, sadece elektrikli olan araçların batarya onarımlarının iş gücü maliyeti ve parça maliyeti açısından çok daha makul olduğuna dair bir yazı. Öte yandan arıza anlamında da 100.000 km sonra hibrit araçlarda adeta çözülemez arızaların görülmesinin mutlak olduğu belirtiliyor.

Bu durumu dikkate alarak tercih yapmak yerinde olacaktır. Hybrid sistem, özellikle atkinson çevriminden öte plug-in hybrid tarzda aktarma sistemine her iki güç odağının da müdahil olduğu yapıda arıza çıkmama ihtimali adeta imkansıza yakın görülmüş. 100.000 km sonra doğuş oto eline düşüp yaşanılacakları hayal etmek bile korkutucu.
 



Hibrit onarım maliyetlerinin sadece elektrikli araçlardan çok daha maliyetli olduğuna dair, sadece elektrikli olan araçların batarya onarımlarının iş gücü maliyeti ve parça maliyeti açısından çok daha makul olduğuna dair bir yazı. Öte yandan arıza anlamında da 100.000 km sonra hibrit araçlarda adeta çözülemez arızaların görülmesinin mutlak olduğu belirtiliyor.

Bu durumu dikkate alarak tercih yapmak yerinde olacaktır. Hybrid sistem, özellikle atkinson çevriminden öte plug-in hybrid tarzda aktarma sistemine her iki güç odağının da müdahil olduğu yapıda arıza çıkmama ihtimali adeta imkansıza yakın görülmüş. 100.000 km sonra doğuş oto eline düşüp yaşanılacakları hayal etmek bile korkutucu.
En düz mantıkla:

Parça sayısı arttıkça arızalar da artar. Ne kadar ekmek o kadar köfte
 
En düz mantıkla: Parça sayısı arttıkça arızalar da artar. Ne kadar ekmek o kadar köfte

Hocam bambaşka iki sistemi birbiri ile çalışmaya zorlamak çok kötü sonuçlar doğuruyor. Birde içten yanmalının bakım maliyeti var, elektriklinin bakım maliyeti var; hibrit dediğimiz sistemde her ikisinin de maliyeti var. Elektrikli kullanıcısıyım ama elektrikli kullanmasam ciddi manada tercihim hibrit olmazdı. Ya tam içten yanmalı ya da tam elektrikli diyorum. İki sistem bir arada olmuyor.
 
Hibrit işini japon filan becerirse düşünülür ki bu da geçici bir teknoloji zaten her türlü elektrik olacak. Alman yaparsa getirisinden çok götürüsü olur..
 
Bu phev leonun sehirici yakıt kitap verisi ne ki ?
Zahmet edip bakmadım bile! Merak eden baksın.....

Ben kendi çapımda sehiriçi tdi golfle 6,5 litre ile dolanırken

Tdi golf ten inip bu phev leonla 5 litre ile yol alacağımı vaad ediyor mu ? Sanıyorum yok öyle bi şeyyy

Ne vaad ediyor ? 204 beygir !!

Phev miş! emisyonmuş ! Çevreciymiş ! egzos muanesi yokmuş ! Yalandan az yakıyomuş? Bunların hepsi yalan dolan

Müteahit otoyollarında 204 beygirini anasını ağlatıp giselerden 170 süratle geçmek isteyene drag arabası işte (gişede bekleyen tır yoksa tabi)
 
Bu phev leonun sehirici yakıt kitap verisi ne ki ?
Zahmet edip bakmadım bile! Merak eden baksın.....

Ben kendi çapımda sehiriçi tdi golfle 6,5 litre ile dolanırken

Tdi golf ten inip bu phev leonla 5 litre ile yol alacağımı vaad ediyor mu ? Sanıyorum yok öyle bi şeyyy

Ne vaad ediyor ? 204 beygir !!

Phev miş! emisyonmuş ! Çevreciymiş ! egzos muanesi yokmuş ! Yalandan az yakıyomuş? Bunların hepsi yalan dolan

Müteahit otoyollarında 204 beygirini anasını ağlatıp giselerden 170 süratle geçmek isteyene drag arabası işte (gişede bekleyen tır yoksa tabi)
Web sitesinde 100 km 0.4 lt diyor

1000057309.png

Elektrik tamamen bittiğindeki veriyi bilmek istiyoruz,
Tabi ki onu vermiyorlar.

Bu plug-in hibritler aslında tam bizim gibi elektrikliye geçmek istemeyen uzun yol menziline takılanlara hitap ediyor.
Ama bu sefer de başka bahanelerimiz oluyor.

Fiyatı 1.7 m civarı olsa belki avantaj olurdu ama 1.9 m çok ilgi çekici değil.
 
Plug-in hybrid araçlar, evinin önünde kapalı garajı olup da hafta içi sadece elektrik ile işe gidip gelecek, hafta sonları ise depoyu akaryakıtla doldurup şehir dışına çıkıp gezip tozacak şekilde hayat sürenlerin yaşam tarzına hitap eder diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Web sitesinde 100 km 0.4 lt diyor

Ekli dosyayı görüntüle 83373

Elektrik tamamen bittiğindeki veriyi bilmek istiyoruz,
Tabi ki onu vermiyorlar.

Bu plug-in hibritler aslında tam bizim gibi elektrikliye geçmek istemeyen uzun yol menziline takılanlara hitap ediyor.
Ama bu sefer de başka bahanelerimiz oluyor.

Fiyatı 1.7 m civarı olsa belki avantaj olurdu ama 1.9 m çok ilgi çekici değil.


0,4 litre benzin harcıyor falan ? Tam doğuş holding hokkabazlıkları . Koysana kardeşim almanya seat web deki tüm tüketim bilgilerini?

Araç full elektrik motoruyla giderken aynı anda 100 km de 0,4 litre benzin tüketimi gerçeklestiriyor.



Almanya seat sitesini türkceye çevirdim

Tüketimler bu şekilde

Screenshot_2025-04-12-00-49-46-843_com.android.chrome.jpgScreenshot_2025-04-12-00-48-35-981_com.android.chrome.jpg
 
Web sitesinde 100 km 0.4 lt diyor



Elektrik tamamen bittiğindeki veriyi bilmek istiyoruz,
Tabi ki onu vermiyorlar.

Bu plug-in hibritler aslında tam bizim gibi elektrikliye geçmek istemeyen uzun yol menziline takılanlara hitap ediyor.
Ama bu sefer de başka bahanelerimiz oluyor.

Fiyatı 1.7 m civarı olsa belki avantaj olurdu ama 1.9 m çok ilgi çekici değil.


Broşürüne baktığımda phev versiyonda 150hp 1.5 tsi motor var. Yani normal benzinli modelden kabaca hesap edersek phev versiyonu +300kg ağırlık ile rahat 100km/6l görür bence. Yinede broşürde yazan yarım saatte %80'e kadar hızlı şarj imkanıda mevcut.

İşin gülünç tarafı günümüzde "tü kaka" olan dizel versiyonuna bakarsak aynı broşürde 2.0tdi 150hp yakıt tüketimi 4.7-5.2 yazılmış. Yani diğer tüm benzinli versiyonlardan 100kg daha ağır olmasına rağmen daha ekonomik. Bu sadece seat özelinde değil neredeyse çoğu araç için geçerli.
 
0,4 litre benzin harcıyor falan ? Tam doğuş holding hokkabazlıkları . Koysana kardeşim almanya seat web deki tüm tüketim bilgilerini?

Araç full elektrik motoruyla giderken aynı anda 100 km de 0,4 litre benzin tüketimi gerçeklestiriyor.



Almanya seat sitesini türkceye çevirdim

Tüketimler bu şekilde

Ekli dosyayı görüntüle 83381Ekli dosyayı görüntüle 83382
Benim için kabul edilebilir değerler.
Astra ile ortalama 7.5 lt tüketime alıştık nasıl olsa...

Ama fiyatı kabul edemedim ben 😊
 
1700 kiloluk ağırlığa sahip leon hibrit için 6 lt civarı tüketim biraz hayal gibi. 7-7.5 lt altında pek kalmayacaktır.
 
Yabancı bir forumdan translate

trafiksiz güzergahta yada Uzun yolda
Bu batarya anca 50-60 km menzil sunuyor.

Ya her 60 km de bir şarja gireceksin, yada Tsi motorunla karadüzen benzinli sekilde gideceksin.

Shell den 4 kere yakıt al 250 lira puan gelsin 5 litre yakıt la +70 km avanta gez aynı hesap.



IMG_20250412_111929.jpg
 
Yabancı bir forumdan translate

trafiksiz güzergahta yada Uzun yolda
Bu batarya anca 50-60 km menzil sunuyor.

Ya her 60 km de bir şarja gireceksin, yada Tsi motorunla karadüzen benzinli sekilde gideceksin.

Shell den 4 kere yakıt al 250 lira puan gelsin 5 litre yakıt la +70 km avanta gez aynı hesap.



Ekli dosyayı görüntüle 83392
2021 model leon hibritte 13kW batarya paketi varken 2025 plug-in’lerde 19.7kW batarya paketi mevcut.

Ekleme:
Broşüründe 25,8kW olarak belirtilmiş. Menzil vaatlerini dikkate alırsak 25,8lik paket daha olası.
 
Son düzenleme:


Geri
Üst