Sıfır Araç Teklifi Alanlar


Bugün dod 1.5tsi r-line 2021 1.080.000tl den ilana çıktı.10dk içinde geri çekti.geçen perşembe 880den satıştaydı
 

şu süreçte tek isteğim arabalar konusunda kimsenin uzun vadeli kredilere boğulmaması yönünde.düşüncemin altında olası bir ötv düşüşünün kredilileri çok etkileyecek olması yatıyor.(şimdi bana mantığımın çok ütopik ya da saçma olacağını söyleyebilirisniz ama bugüne kadar ütopik dediğimiz herşeyin olduğunu gördü bu gözler)
 
şu süreçte tek isteğim arabalar konusunda kimsenin uzun vadeli kredilere boğulmaması yönünde.düşüncemin altında olası bir ötv düşüşünün kredilileri çok etkileyecek olması yatıyor.(şimdi bana mantığımın çok ütopik ya da saçma olacağını söyleyebilirisniz ama bugüne kadar ütopik dediğimiz herşeyin olduğunu gördü bu gözler)
Bence devlet kazancından vazgeçmez hocam, fiyatlar ne kadar artarsa artsın sıfır araç satışında problem yok ki mutlaka satılıyor, vatandaş alamasa bile galerici kesin alıyor.

Temel problemlerden birisi Sıfır Araç bulunurluğu az. Satılamayan stokta birsürü araç olacak ki, yani devletin kasasına henüz vergi olarak katkı sağlamamış araçlar, belli bir ötv indirimiyle ilgi odağı haline getirilip hepsinin ivedilikle satılıp vergiye dönüştürülmesi sağlanacak... O kadar çok araç olmadığı için ötv indirimi hayalden de öte. Ötv yükselişi bence daha olasılık dahilinde..

Benimse ütopik korkum ve düşüncem şu; İkinci el satışlara, Araç yaşı gözetilmeksizin, bireysel şahısların aldığı sattığı tüm araçlara kasko değer listesi üzerinden ek vergi gelirse; o zaman bakın görün çılgın vergi toplama yöntemi olur

Burada verginin kimden alınacağı sorusu gün yüzüne çıkıyor. İkinci el araç satışından %5 vergi ödenecek diyelim; bunu satıcıdan alma yoluna giderse, satan kişi rahatlıkla aracın fiyatına yansıtmayı tercih edebilir. Aklındaki rakam 400 bine satmak, ek vergiyi de hesaba katınca 420 bin yazar, zaten fiyatlar gittikçe artıyor kimin umrunda ! Alıcının gözüne çok görünmez çünkü zaten cebinden gizli gizli çıkmış olacak bu vergi. O araca bakıyorsa eğer zaten o 420 bin bütçeye çıkmıştır kendisi. Neticede aracı satın alan bir şekilde almak zorunda kalıyor çünkü başka bir ihtimali yok, o an elinde vasıtası yok, büyük ihtimal elindekini satmıştır. Satıcının ise malının akarı kokarı yok. Satılmazsa binmeye devam, varsın üst modele geçmeyelim diyebilir.

Ha bu yüzde 5 vergiyi noterden sonra veya önce alıcının ödemesi gereken bir şekilde yapılırsa, işin rengi değişir. Aracın fiyatının içine dahil olmadığı için; yani cepten hissettirmeden çıkan bir tutar yerine; göz göre göre ödendiğinden dolayı biraz can sıkıcı ve araç değiştirmeyi ertelemeye sebep olan bir sistem olur. Devletin ek vergi toplama oranını da düşürür.

Örnek; Kredi kartımızdan 5 bin tl aylık ödememiz var, ama kdv yi satıcı sizin adınıza devlete ödemiyor olsun, yani her ay o kredi kartı ekstresinin yüzde 18 ini e-devlet ten girip kendiniz yatırıyor olun. Ne kadar rahatsızlık verir. İki türlü de ödüyoruz, hatta iki türlü de biliyoruz kdv nin varlığının bilincindeyiz farkındayız ama birisinde her ay gözümüze sokulmamış oluyor.

Şimdi bunları böyle ulu-orta yazıyorum inşallah bir gün gerçek olmaz.
 
Son düzenleme:
Bunu ancak yılda birden çok araç alım satımı yapanlara getirebilir bence.3 adetten 1 e düşürür kotayı ve öyle devam ettirir.Gariban biri yılda bir tofaş satarken de yapmaz artık,bence yani :)
 
şu süreçte tek isteğim arabalar konusunda kimsenin uzun vadeli kredilere boğulmaması yönünde.düşüncemin altında olası bir ötv düşüşünün kredilileri çok etkileyecek olması yatıyor.(şimdi bana mantığımın çok ütopik ya da saçma olacağını söyleyebilirisniz ama bugüne kadar ütopik dediğimiz herşeyin olduğunu gördü bu gözler)
Hocam geçen aya göre bile araç fiyatları artmış durumdayken ve galerici/al satçılar sıfır araçları bayilerden çekmeye devam ediyorken ötv düşmesi için bir sebep gözükmüyor bence. 2021 yılında yanlış hatırlamıyorsam araçlardan alınan ötv tüm vergi gelirinin %5'ini oluşturuyordu. Vergi almanın yolları daha da genişletiliyor.
 
Hocam geçen aya göre bile araç fiyatları artmış durumdayken ve galerici/al satçılar sıfır araçları bayilerden çekmeye devam ediyorken ötv düşmesi için bir sebep gözükmüyor bence. 2021 yılında yanlış hatırlamıyorsam araçlardan alınan ötv tüm vergi gelirinin %5'ini oluşturuyordu. Vergi almanın yolları daha da genişletiliyor.
Ben ömür olarak kendilerinin çok fazla ilerleyebileceğini düşünmediğimden böyle bir yargıya varıyorum.
 
Bu arabalar gerçekten bu çılgın rakamlara satılıyor mu? Satılıyorsa kim alıyor. Araba bir yatırım aracımı eğer sokağa koyuyorsan nasıl yatırım aracı oluyor. Golf 8 bu saatten sonra alınır mı? Ben 600den fazla arabaya verir miyim hele hele golfe 800-900 binler verir miyim. Delirmemek elde değil yemin ederim.
Çok şükür borcum yok hiç bir yere olursa kredi kartlarına oluyor. Gayet dolu aracım var onu satıp üstüne 400 bin tl çekersem anca şu anki aracımın doluluğunda anca alabiliyorum. Açıkçası 400 bin kredi çeksem ödemesi 18-20 bin tl aylık oluyor. Tamamen saçmalık.:eek::cautious:
 
Şimdi bu galerici ve al/sat ‘çılar sıfır araçları bayilerden çekiyor., tamam güzel., sonra da bu araçları distribütörün belirlediği liste fiyatının da daha yükseğine ilana koyuyorlar.,

Şimdi insanların bu araçları bayinin verdiği fiyattan bilee alacak gücü yokken., nasıl oluyor da galericilerin çektiği faiş yüksel fiyatlara alabilecek..??

Evet parası olan alanlar 200-300 kişi vardır mutlaka., iyi güzel de koca ülkede binlerce aracı alacak kim var..? hadi onu da buldular diyelim., 2 ay bulursun, 1 sene boyunca da bulursun., Ama sürekli karaborsa fiyattan bu işin sürekliliğini nasıl sağlanır..?? Bu ülkede bu sürekliliği sağlayacak bir dala-vereyi de illa ki bulur mu bulur elbet şaşırmam
 
Bu arabalar gerçekten bu çılgın rakamlara satılıyor mu? Satılıyorsa kim alıyor. Araba bir yatırım aracımı eğer sokağa koyuyorsan nasıl yatırım aracı oluyor. Golf 8 bu saatten sonra alınır mı? Ben 600den fazla arabaya verir miyim hele hele golfe 800-900 binler verir miyim. Delirmemek elde değil yemin ederim.
Çok şükür borcum yok hiç bir yere olursa kredi kartlarına oluyor. Gayet dolu aracım var onu satıp üstüne 400 bin tl çekersem anca şu anki aracımın doluluğunda anca alabiliyorum. Açıkçası 400 bin kredi çeksem ödemesi 18-20 bin tl aylık oluyor. Tamamen saçmalık.:eek::cautious:
Hocam alınıyor da satılıyor da ama bu işin sonu nereye gider bilmiyorum. Ben artık imkanım olsa da fosil yakıtlı bir araca milyona yakın para vermem diye düşünüyorum.
(1 hafta önce kayınço 640a 2020 qashqai verdi)
 

Bu arabalar gerçekten bu çılgın rakamlara satılıyor mu? Satılıyorsa kim alıyor. Araba bir yatırım aracımı eğer sokağa koyuyorsan nasıl yatırım aracı oluyor. Golf 8 bu saatten sonra alınır mı? Ben 600den fazla arabaya verir miyim hele hele golfe 800-900 binler verir miyim. Delirmemek elde değil yemin ederim.
Çok şükür borcum yok hiç bir yere olursa kredi kartlarına oluyor. Gayet dolu aracım var onu satıp üstüne 400 bin tl çekersem anca şu anki aracımın doluluğunda anca alabiliyorum. Açıkçası 400 bin kredi çeksem ödemesi 18-20 bin tl aylık oluyor. Tamamen saçmalık.:eek::cautious:
Malesef alınıyor alınmaya devam edecekte hocam. Enflasyonist bir ülkede yaşadığımız bir gerçek ve ülkemizde malesef aylık % 10 üzeri bile enflasyon olabiliyor, birde kur da yaşanan dalgalanmalarıda ekleyince insanların fiyat algısı değişiyor. Bireyler araç fiyatlarının daha da artacağı düşüncesiyle araç alımına devam ediyor, TL'nin değer kaybedeceğini varsayan bireyler kredilere yüklenip araç alıyor...
 

Geri
Üst Alt