1.2 TSI GOLF 7 ALINIRMI NASILDIR..


1.2 tsi gayet atiktir mini dokunuşla en az 1.4 tsi 125 liğin ayarına çıkar. Ne istediğinize bağlı. Dört silindir stabil sessiz motor.

 

Kendim kullanıyorum, memnunum. Çok fazla bir şey söylemeye gerek yok. Yağ uyarısı 1 kere aldım onda da 200-300 ml kadar ekleyip devam ettim

 
Selamlar,

5 senedir kullanıyorum. Motor sessizdir, konforludur fakat performans beklemeyeceksiniz. Chevrolet Cruze’larla kafa kafaya gidiyorsunuz. Onun dışında hiç yağ problemi yahut ekstra bir problem yaşamadım. Beni hiçbir zaman üzmedi. 1.2 tsi olduğu için performans beklentim de yoktu. Umduğumu buldum diyebilirim.

Sonuç olarak performans beklentiniz yoksa gönül rahatlığıyla temiz bir araç bulursanız alabilirsiniz. Seçiminiz sizin için en hayırlısı olsun şimdiden.
 

 
Yağ yakma 1.2 tsi ye has bir şey değil. TSİ motor hangi marka ,model, büyüklükte olursa olsun yağ yakabiliyor. Aracı ne kadar zorladığınızla ilgili bir durum.

1,2 TSİ 7 yıldır kullanıyorum. 1,6 TDİ golf 7 bir kez uzun yolda kullandım. 1,2 tsi 1.6tdi den daha atik ve performanslıdır. Maksimum aynı kullanım şartlarında 1 litre fazla yakar. Bunun yanında vergi ve fiyat avantajı vardır. Konfor ve sessizlik 1.2 TSİ de daha iyidir. 1.4 TSİ 125 bir tık daha iyidir performans olarak ve 1,2 TSİ den 1 litreye yakın fazla yakar. 

1.2 ile 1.6 arasındaki performans farkı ne kadar ise 1.2 TSİ Leh’ine, 1.4 ile 1.2 arasındaki fark da o kadardır 1.4 lehine 

 
@Mete45 performans olarak standart bir araç gibi, düşük değil yani. Hatta muadil çoğu araçtan iyidir. Performans arabası istemiyorsa bu konu aklına bile gelmez arkadaşın, ama sizin yazdığınız yorumlarda sanki araç yokuşlarda çekmiyor gibi bir algı falan oluştu

 
1.2 TSİ ile yokuşta hiç bir zaman sorun yaşamadım, üstelik vergi avantajı sessizlik be konforu açısından en ideal morlardan biridir bence, dizel sarsıntısı ve sesini duymak istemiyorsanız yaklaşık 0.5-1 litre fazla yakıp daha az vergi ödeyip 1.2 TSİ kullanacaksın, performans odaklı araç arıyorsanız 1.5 tsi 150 HP lik alacaksın yani bana kalırsa öyle aralarında uçurum bir performans farkı da yok, kısacası 1.2 tsi gündelik kullanımı fazlasıyla karşılar, ışıklarda şehir içi trafiğinde kalkışlarda sizi üzmez, şehirler arasında rampalarla en sağa çekip kamyon modunda da gitmezsiniz, hatta 1.6 atmosferiklilerden daha performanslıdır.

 
@Salih Sayın Hocam yağ yakma konusuna bir şey demeden belirtmiş olduğunuz 1.2 TSI -1.6 TDI’dan daha atik ve performanslıdır konusuna gelmek istiyorum. 5 aydır 1.2 kullanıyorum 2 sene 1.6 Tdı kullandım. Kesinlikle 1.6 TDI nin performansı ile 1.2 kıyaslanamaz. Tamam çok büyük bir fark yok ama ani ivmelenmeler aracın alt devirlerde toparlaması filan 1.2 Tsı, 1.6 TDI nin yanından bile geçemez. 

 
1.2 tsi avatanjları

1- vergisi düşük

2-sessiz olması ve konfor

3-düşük tüketim

4- ara hızlanmaları gayet iyi sonrası yavaş hızlanıyor

5-piyasa arabası satım kolaylığı 

6- dizele göre bakımı ucuz

aklıma bunlar geldi şimdilik

 
@cmsarikaya Rampada bu dediğiniz olabilir ancak düz güzel bir otobanda 1.2 tsi 1.6 TDİ'nin içinden geçebilir

 
Öncelikle sakin kullanım tarzınız yoksa hepsi de yakıt konusunda dizel aracınızı aratır.  Yok ben arada gazlar genelde sakin kullanırım derseniz bence hangisi temiz denk gelirse onu almakta fayda var.

-1.4 tsi içlerinde bağımsız süspansiyon ve yuksek hızlarda hacminden dolayı daha rafine bir sürüş sunar ama iki kat vergi ve s.icinde bir miktar fazladan yakıt farkı olacaktır. 1.2 tsı kadar olmasa da bu motor kullananlardan da yağ eksiltme şikayeti olanlar var

- 1.2 tsı daha önce sahip olduğum ve sorunsuz kullandığım araç. Şehiriçi kullanım için bence en başarılısı. Ben yaşamasam da forumlarda gruplarda yağ eksiltme şikayeti olanlar epey var. Turbo benzinli araçlarda genelde performaslı kullanımlarda bu normal karşılanır abartılı olmamak kaydıyla.

-1.0 tsı şuan kullandığım araç . Sakin kullanımlarda dizel kadar olmasa da çok düşük değerler görülebiliyor. Özellikle 120yi gecmeyen sabit sürüşlerde daha az yakan benzinli bir araç yok. Performans konusunda bu hacme göre çok iyi. 1.4 tsi ile aynı torku veriyor (200 nm) . 1.2 tsı dan bariz daha performanslı ve diğer yorumlarda da görüldüğü gibi kronik bir sıkıntısı yok. Tek sorun edilebilecek durumu ilk marşı dizel gibi alması ama sonrasında en az 1.2 tsı kadar rölantide kabin ici sarsıntısız. Maksimum torkunu 2bin devir sonrası verdiği için manuel vites kullananlar vites değişiminde yada kalkışta gecikme hissedebilir. 

En önemli konuya tekrar gelirsek hangisini alırsanız alın mutlaka bakımları zamanında yapılmış, temiz kullanılmış bir ikinci el alın. Aksi takdirde buraya yazdıklarımızın bir anlamı kalmaz. Şimdiden hayırlı olsun

 
2016 1.2 tsi manuel kullanıcısı olarak gayet memnunum yakıt ortalamam sehır ıcınde 7-7,5 arası son 3ookm ortalamamda... ara hızlanmaları bence gayet yeterli, sessız ve konforlu bır arac... hızlanmalarda sollamalarda uzecegını sanmam ama 1.4 tsilerde bagımsız suspansıyon meselesı varmıs onuda merak edıyorum sırf o yuzden bile 1.4 alınabılır

 
Güzeldir

Alınır

Binilir 

Değerinde satılır 

Hatta Satılmak istenmez

1.0 aklınızı karıştırabilir belki ama evimizde ikisi de var ben 1.2 sini daha çok seviyorum.

Sebebi motor gürültüsü daha bir elit, 1.0 daki motor sesine alışamıyorum. Motor titreşimi sanki daha az gibi 1.0 a göre, araç içinde camlar kapalı iken çalışmıyor sanılabiliyor..

Performasına gelince drag yarışlarına katılmayacaksanız üzmez performansı. Uzun yolda zaten 120 130 aşamıyoruz radarlardan, ha 200 e basmak isterseniz de zorlanmadan çıkıyor.

Sakin kullanmayı seviyorsanız yakıt tüketiminin çok düşük olması bayağı şaşırtacak sizi. (Burayı dikkate almayın agresif kullanıyormuşsunuz)

Kronik yağ eksiltmesi bana bir defa denk geldi o da sanırım farklı yağ konulması etken olmuştu. Son 2 yıldır yağ eksiltme olayı yok, o yüzden bakım yaptırdığım yeri değiştirmiyorum.

1.4 1.6 ya göre vergi avantajı var.

Ancak siz gazlamayı seviyorsanız 1.4 tsi sanki size daha çok hitap ediyor gibi.

Ancak sürüş tarzınızı sakinleştirip kendinizi dizginlemek isterseniz alıp denenebilir.

sonuçta 1 - 2 ay sonra satayım deseniz malum piyasa yüzünden zarar etmez hatta karlı bile satabilirsiniz. 

Çünkü 1.2 -> 1.4 fiyat farkı yerine 

Comfortline -> Highline fiyat farkı vermek bana daha cazip gelir açıkcası (gerçi 1.2 de highline yok allstar var)

 
@cmsarikaya Tork çok hızlı gidiyormuş gibi hissettirir çok kısa süre. 1 2 saniye kadar. Sonrasında diğer etkenler aracın performansını ortaya çıkarır. 

1,6 tdi 0-100  10,7 s

1,2 TSİ 0-100 10,2 s

1,4 TSİ 0-100 9,3 s

1,4  TSİ 150 bg 0-100 8,6 s (tam hatırlamıyorum bunu)

ve tüm ara hızlanmalarda 1,2 TSİ verileri 1,6 tdi den daha iyi. Tork bir rampada yüklü iken 1,2 TSİ den daha güçlü hissettir ve öyledirde. Ancak 1,2 TSİ de size bu ne dedirtmez. Tek fark 1,2 TSİ anlık rampa çıkışlarında yüksek devir düşük vites isteyebiliyor. 1,4 TSİ de bile bunu hissedebilirsiniz . 

 
@Musaaksoy

İyi akşamlar,

Rampada çekmiyor gibi bir imada bulunmadım. Haksızlık olur. Sadece performans açısında hiç beklentisi olmaması gerektiğini düşünüyorum ki soran arkadaşın kriterlerinin arasında performans ve atiklik de bahsedildiği için söylemek istedim.

Yoksa ne 1.2 tsi, ne 1.4 tsi ne de 1.6 tdi performans olarak değerlendirilecek araçlar değiller.

 

@Salih Sayın Evet kağıt üstünde veriler böyle ama arada salise farkı varken bunu hissetmek çok zor olsa gerek. Hepsi birbirine çok yakın rakamlar. Belirttiğiniz gibi yüklü iken o anlık çekişe ihtiyaç olduğunda TDI daha çabuk toparlayabiliyor, 1.2 aynı durumda vites düşürmenizi isteyebiliyor. Ama ben de kullanıyorum 1.2 TSI, rampada çekiş zorluğu, gitmeme gibi bir sıkıntısı kesinlikle yok. 

 

Geri
Üst Alt