1.2 TSI GOLF 7 ALINIRMI NASILDIR..


hocam benım sattıgım aracı  tatılden  gelırken yenı yola  gırdım ızmı ıstanbul otobanında 228  gordum daha basamadım yol vıraja gırıyordu toparlayamam  dıye korktum hıc zorlanmadan o hızlara cıkıyordu  yolda  201  e neden cıkmadı fıkrım yok  :)  
doğruya doğru , 

200 ü gördü bi an 201 oldu ,  sonrası gaz pedalı boşa çıktı ?  daha da gitmedi ?  neyse ! 

geçmişten bir anı ekleyim 

90 ların ortaları 

20 li yaşlardayız 

bir arkadaşta 1982 mk2 1.6 atmosferik dizel golf var . (turbo-suz dizel)

3 arkadaş ankaradan bolu geredeye gezmeye  gidelim dedik 

arka koltuktayım .  

sakin sakin gidiyoruz 

golfün sahibi arkadaş bi ara gaza geldi 

110-120-130-140  

sonrası ? 

diğer arkadaş yaaa bassana diyor ? 

yok abi gitmiyor . 

bi ara durdur  ben geçeyim direksiyona falan diyoruz . 

imkanı yok gaz boş a düştü . rampa aşağı bile hızlanmıyor . 

evet kadranı max 160  gösteren bu mk2  için 140 ın son nokta olduğunu anladık o gün 

manuel 4 vites , 54 beygir , 100 tork  mk2 dizel  golf hikayeside budur . 

mk7,5 260 kadran  115 hp 250 torkla  .. 200 bastık ya şükür diyoruz ?? 

mk2vv.png

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@kacmazm hayırlı olsun güle güle güle kullanın. Start stop evet aslında güzel bir özellik. Sabah akşam İstanbul trafiğinde hiç kapatmadan start stop kullandım 3 yılda akü bitti. Gece yarısı akü bitip camlar açık yolda kalınca bari camları kapatayım diye uğraşmaya niyetlendim gösterge ön göğüs tavan yani araba içinde ne kadar ışık varsa son kez pırpır yaptı, o sırada gösterge paneli yanmış. Garantiden akü ile birlikte gösterge paneli yenisiyle değişti. O günden sonra start stopu hiç kullanmadım.
Hocam sokağa çıkma yasaklarından adam akılı kullanmaya kısmet olmadı, ama ben genel olarak memnunum. Yıllarca neden Golf almamışım diye hayıflanıyorum. Bilgilendirme için de teşekkürler.

 
3,5 yıl 57bin km kullandım çok iyi bir motor perfomansı 1.2 motora göre çok iyi. Belki inanmazsınız ama bana golfü sevdiren motordur. Ayrıca kullandığım süre içersinde bir kez bile masraf çıkartmadı. civatası bile değişmedi o kadar da sağlam motor.

sadece 10 bin km de 0,7litre yağ eksiltiyordu o da tsi motorlarda olmayan yok. şuan 1,0 tsi var bu da çok iyi motor performansı kısmen aynı.

 
1.5 TSI 150 hp passat aldı arkadaşım araç ilk çalıştığında çok gürültülü herhalde silindir kapatıp açıyor duruma göre o yüzden sesli ama gerçekten garip bir gürültüsü var. 1.0 TSI lar da eğer 3 silindir ise gürültülü olabilir ama ben olsam gidip 1.0 Tsi alırdım. Hem daha güncel bir motor galiba hem de daha az yakar performansı da daha iyi diyen de var aynı diyen de var. Kendim 3 ay önce 1.6 tdi 105 hp manuel aldım şehir içi kısa mesafe ve az km yapan biri için dizel gerçekten külfet ben de bu tanıma uyuyorum ama öyle denk geldiği için aldım. Kısa mesafe az falan yakmıyor gidişe de eh işte. 1.0 tsi dsg ya da 1.2 tsi dsg donanımı temizliğine göre buluduğunuz aracı değerlendirirsiniz ikisi de olur. 

 
@IBS6134 1.0 tsi ile arasinda fazla fark yoksa 1.0tsi daha dogru tercih olur, yag yakma vs kronik sorunu hic yok
Bende 1.0 tsi1110 hp 200 tork dsg kullanıcısıyım.1.2 tsi hiç kullanmadım ama yakın arkadaşın 1.6 tdi var 1.0 i kullandı.ilk kalkışta 1.6 tdi den iyi demişti.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
1.5 TSI 150 hp passat aldı arkadaşım araç ilk çalıştığında çok gürültülü herhalde silindir kapatıp açıyor duruma göre o yüzden sesli ama gerçekten garip bir gürültüsü var. 1.0 TSI lar da eğer 3 silindir ise gürültülü olabilir ama ben olsam gidip 1.0 Tsi alırdım. Hem daha güncel bir motor galiba hem de daha az yakar performansı da daha iyi diyen de var aynı diyen de var. Kendim 3 ay önce 1.6 tdi 105 hp manuel aldım şehir içi kısa mesafe ve az km yapan biri için dizel gerçekten külfet ben de bu tanıma uyuyorum ama öyle denk geldiği için aldım. Kısa mesafe az falan yakmıyor gidişe de eh işte. 1.0 tsi dsg ya da 1.2 tsi dsg donanımı temizliğine göre buluduğunuz aracı değerlendirirsiniz ikisi de olur. 
Kardeş bence 1.0 tsi de 1.2 tsi dene oyle karar ver.Arasındaki önemli fark 1.2 golf7 1.0 ise golf 7.5 makyajli kasa.

 
Yakın mesafelere gidiyorsanız.  Dizel ısınana kadar kafa bırakmıyor ve ısınana kadar fazla yakıyor. Doğası gereği. 

Nedendir bilmem takıntı oldu bende 3 ve 4 silindir dizeli 20 senedir kullanan birisi olarak.  Bir sonraki aracı kesinlikle  benzinli alacağım. Kontağa bas git  dizelde ısınacak ta vs.. yalnız uzun yolda dizel az yakar şişmez  aksine açılır.   Dpf dertleri say say bitmez :)  100 km de 2 litre az yakacak diye regeneration a girersin oda orda gider. :)  

 
Konu eski olsa da şunu koyayım, ileride belki yine bakmak isteyen olacaktır;
 


Üstteki 1.6 TDI, alttaki 1.2 TSI. Anlık 103-93 , 134-124 gibi hız farkları görülebilir TSI lehine.

 
Eğer imkan varsa 1.4 alınmalı. Gerçi 1.2 lere de yazılımla hp yükseltme yapılıyor ancak ne kadar randımanlı olur bilemiyorum.  

 

Geri
Üst Alt