Akif Nalca
Üye
Merhaba forumdaşlar,yakın bir arkadaşım 1.2 turbo eat8 şanzımana sahip corsa almıştı. Bugün kullanma fırsatım oldu. Arac tabi ki bir golf değil ama bence polonun işi zor. Iç hacim, donanım , performans, malzeme kalitesi b segmenti için çok iyi. Motor sesi neredeyse üst devirlere kadar yok gibi. Önceki corsalar ile alâkası yok.Ben beğendim.
Benim amacım araçtan ziyade şanzımanları karşılaştırmaktı ve bu yüzden özellikle kendi aracımı kullandığım , inişli çıkışlı sokakların olduğu güzergahta denedim.
- Tork konvertorlu şanzımanlar bence çift kavramlarla arayı kapatmış. EAT8 vites geçişlerinde çok kararlı. Dsg 2bin devire gelmeden vites yükseltirken eat8 2500 devirde vites yükseltiyor. Burada dsg hala daha hızlı olsa da ikisinde de geçişler sarsıntısız . Dsg zaten hep bir sonraki vites hazırlığında olduğundan burada bi sorun yok
Asıl farkı gördüğüm nokta ise düz yolda hafif gazla seyrederken dsgnin 4le gittiği yerde eat8 3. Vitesle seyrediyor rampa başladığında dsg devir iyice düşene kadar 3e çekmiyor ve çektiğinde bir anda devri yükselmiş olduğundan burada daha hissedilir şekilde vites düşürmüş oluyor. Eat8 zaten 3teydi yokuşun bitimine yakın 2ye düştü ama bunu aracı devri düşmeden yaptığından daha pürüzsüzdü
Eat8 hızlanırken çok azda olsa arada bir kayıp varmış gibi hissettirse de kesinlikle konforlu sarsıntısız gecişler yapıyor. Düz yol da olsa 2500 devirde geçiş yapıyor. Yakıtı mutlaka etkileyecektir.
Opeli de bünyesine katmış Peugeot un bence özellikle son yıllarda ülkemizde imajını ve piyasasını çok iyi bir noktaya getirmesinde araçlarından,motorlarından ziyade Eat8 şanzıman kullanmasının büyük etkisi olduğunu düşünüyorum
3008ler tiguan fiyatına yok sattılar, 2008ler e sıra bulunamadı
Aklından Vw almayı geçiren insanlara doğuş otonun dsg ile ilgili hicbir müşterisini mağdur etmediği imajını vermesi gerekir. Donanım cimriliği yapmaya devam eder , şanzıman konusunda desteğini azaltılırsa elindeki piyasayı kaybeder.
Benim amacım araçtan ziyade şanzımanları karşılaştırmaktı ve bu yüzden özellikle kendi aracımı kullandığım , inişli çıkışlı sokakların olduğu güzergahta denedim.
- Tork konvertorlu şanzımanlar bence çift kavramlarla arayı kapatmış. EAT8 vites geçişlerinde çok kararlı. Dsg 2bin devire gelmeden vites yükseltirken eat8 2500 devirde vites yükseltiyor. Burada dsg hala daha hızlı olsa da ikisinde de geçişler sarsıntısız . Dsg zaten hep bir sonraki vites hazırlığında olduğundan burada bi sorun yok
Asıl farkı gördüğüm nokta ise düz yolda hafif gazla seyrederken dsgnin 4le gittiği yerde eat8 3. Vitesle seyrediyor rampa başladığında dsg devir iyice düşene kadar 3e çekmiyor ve çektiğinde bir anda devri yükselmiş olduğundan burada daha hissedilir şekilde vites düşürmüş oluyor. Eat8 zaten 3teydi yokuşun bitimine yakın 2ye düştü ama bunu aracı devri düşmeden yaptığından daha pürüzsüzdü
Eat8 hızlanırken çok azda olsa arada bir kayıp varmış gibi hissettirse de kesinlikle konforlu sarsıntısız gecişler yapıyor. Düz yol da olsa 2500 devirde geçiş yapıyor. Yakıtı mutlaka etkileyecektir.
Opeli de bünyesine katmış Peugeot un bence özellikle son yıllarda ülkemizde imajını ve piyasasını çok iyi bir noktaya getirmesinde araçlarından,motorlarından ziyade Eat8 şanzıman kullanmasının büyük etkisi olduğunu düşünüyorum
3008ler tiguan fiyatına yok sattılar, 2008ler e sıra bulunamadı
Aklından Vw almayı geçiren insanlara doğuş otonun dsg ile ilgili hicbir müşterisini mağdur etmediği imajını vermesi gerekir. Donanım cimriliği yapmaya devam eder , şanzıman konusunda desteğini azaltılırsa elindeki piyasayı kaybeder.