EAT8 vs DSG


@Rx7 ultımate (  1.2 130 ps )sıyah tavan cam tavan anahtarsız giriş ve çalıstırma var ekstra olarak 230.900 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: Rx7

hocam şanzımandan hala menunmusunuz acaba, var mı bir sıkıntı ( dsg de kullanmış biri olarak)

 
hocam şanzımandan hala menunmusunuz acaba, var mı bir sıkıntı ( dsg de kullanmış biri olarak)
Dilerseniz ben cevap vereyim, 

1.5tsi 150bg DSG den, 

1.6 puretech 180bg EAT8 araca geçtim.

- En başta aklımda "acabalar" olmadan gaza basabiliyor, sıkışık trafikte istediğim kadar dur kalk yapabiliyor, balata kokar mı, ısınırmı endişesi taşımıyorum. (Benim DSG aracımda da bunları hiç yaşamadım ancak 15000km sıfır kondisyonunda bir araçtı) 

- EAT8 de Vites geçişleri eco, normal modlarda pürüzsüz, sport modda ise hafif arkadan tekme atıyormuş gibi hissettiriyor. Rahatsız edici diyemem, sadece hissettiriyor. 

- Yakıt tüketimi kıyaslamak zor çünkü 3008 başka bir platform araç ancak tam otomatik tork konvertörlü olmasından ötürü birebir kıyas yapsak bile 0.5 ila 1lt civarı fark DSG lehine olacaktır. 

- EAT8 vites aralıkları daha konforlu, özellikle düşük devirde hızlanmalarda daha canlı. 

-EAT8 de kararsızlık yaşamadım, DSG de de yaşadığım çok söylenemez. 

-DSG de bir sonraki vites önceden hazırlandığı için daha hızlıdır ancak önceden hazırladığı vites yerine başka vitese geçerse daha yavaş. 

-EAT8 vites joystick çok şık. 

 
- EAT8 de Vites geçişleri eco, normal modlarda pürüzsüz, sport modda ise hafif arkadan tekme atıyormuş gibi hissettiriyor. Rahatsız edici diyemem, sadece hissettiriyor. 
bu tamamen üretici firmanın bilinçi yaptığı bir değişim. Sizi sport modda biraz daha havaya sokmak için, biraz daha tahrik etmek için "hisli" ayarlanmış. "Vites geçişleri hissettiyor" denildiği vakit bizim millet bu durumu olumsuz algılıyor. Oysa eat8'daki durum böyle değil. O yüzden altını çizmek istedim.

 
@tiesay aynen katılıyorum dsg de en buyuk sıkıntı 1-2 kararsızlıgı düşük suratta 2 viteste tutmaya calısıyor olması 

 
bu tamamen üretici firmanın bilinçi yaptığı bir değişim. Sizi sport modda biraz daha havaya sokmak için, biraz daha tahrik etmek için "hisli" ayarlanmış. "Vites geçişleri hissettiyor" denildiği vakit bizim millet bu durumu olumsuz algılıyor. Oysa eat8'daki durum böyle değil. O yüzden altını çizmek istedim.
Üreticinin bu konuda bir beyanını görmediğim için birşey diyemiyorum ancak dediğim gibi rahatsız edici bir durum değil. 

 
@tiesay aynen katılıyorum dsg de en buyuk sıkıntı 1-2 kararsızlıgı düşük suratta 2 viteste tutmaya calısıyor olması 
Aslında bu söylediğiniz tam anlamıyla kararsızlık sayılmaz, dsg bunu bilerek yapıyor. Bir an önce 2. Vitese geçip hem yakıt tasarrufu hem de şanzıman ısınmasının önüne geçmeye çalışıyor. Ancak bunun götürüsü de maalesef kavrama aşınması ve en ufak hızda bile 2 ye geçtiği için trafikte 1-2 arası sürekli oynamak gerekiyor. 

Her şanzımanın avantajı ve dezavantajı var tabi, iyi veya kötü demem çok doğru olmaz. 

 
@tiesay hocam Peugeot servislerinin hizmet kalitesini, müşteriye, probleme karşı tavrını nasıl değerlendiriyorsunuz. Aracınız yeni olduğu için belki çok iletişim kurmanız gerekmemiştir ama  ilk izlenimleriniz nasıl, VW servisleri ile karşılaştırabilir misiniz? 

Bir tanıdığım için şu sıralar araç bakıyorum. Engelli raporu ile alacağı için aracı çok fazla seçenek yok. T-roc belki opsiyonsuz bulunabilirse, Qashqai 1.33 tekna paket ve Opel Grandland 1.2 AT8 130 bg en boş paketi seçenekleri var. Opel iç hacmi ve bagaj genişliği açısından cazip gözüküyor, EAT8 için güzel yorumlar okusam da 1.2 T PSA motoru kafamda soru işareti olduğu için Grandland konusunda kararsızım. 

 
Galiba daha önce yorum yapmıştım. Ama tekrar yazmak geldi içimden. Dsg bakın Türkiye de değil dünyada en çok kullanılan otomatik şanzıman. Satış rakamları belli. Kaç markada kullanılıyor. Türevi değil dsg. Aynı kavrama aynı yazılım. Birebir aynı. Eat 8 iyidir muhakkak. Ama dsg ile kıyaslanamaz. Bence. Dsg yeni teknoloji ürünü üstün bir makine. Eat 8 denilen şanzıman nerdeyse 100 yıllık bildiğimiz tork konvertörlü yani hidrolik kavramalı klasik otomatik şanzıman. Tüketim arttırır performası törpüler. Ama güvenilir. Arıza yapmaz. Sorun çıkartmaz. Bu da basitliğinden geliyor aslında. Fakat dsg öyle mi ? Bence sanat eseri. 😀mekanik sanat eseri. O kadar verimli ve düşük tüketim ile düşük emisyonu destekliyor ki vw den sonra kaç marka daha çift kavrama şanzımanlar üretmeye başladı. 

 
@İlker34 Abi babada 3008 var 1.5 130 beygir 6-7 litre yakıyor basmasa bile 6.5 larda yakıt tüketimi fazla, Dsg kadar pürüzsüz hızlı geçişleri yok ki biliyorsun benim araba kavrama biraz problemli olma ihtimali var.

Sorunsuz trafikte kararsız kalmıyor ama geçişleri dsg ile kıyaslanamaz bence. Ben dsg tercih ederdim.

 
bi önceki aracım 2013 1.6tdi golfteki dq200 kuru kavrama şanzımanda,  iyiniyetten mekatronik ve kavrama değişmişti. yinede kullanırken hep aklımda bir soru işareti olurdu.  ama 2019 2.yarısından sonra gelen 1.5tsi act  tiguanda kullanılan dq381 maşallahı var. 3008 eat8 şanzımanı, tiguandaki dq381 7 ileri ıslak kavrama ile kıyaslamak daha doğru olur kanımca.

 
@tiesay hocam Peugeot servislerinin hizmet kalitesini, müşteriye, probleme karşı tavrını nasıl değerlendiriyorsunuz. Aracınız yeni olduğu için belki çok iletişim kurmanız gerekmemiştir ama  ilk izlenimleriniz nasıl, VW servisleri ile karşılaştırabilir misiniz? 

Bir tanıdığım için şu sıralar araç bakıyorum. Engelli raporu ile alacağı için aracı çok fazla seçenek yok. T-roc belki opsiyonsuz bulunabilirse, Qashqai 1.33 tekna paket ve Opel Grandland 1.2 AT8 130 bg en boş paketi seçenekleri var. Opel iç hacmi ve bagaj genişliği açısından cazip gözüküyor, EAT8 için güzel yorumlar okusam da 1.2 T PSA motoru kafamda soru işareti olduğu için Grandland konusunda kararsızım. 
Hocam 2 defa servise gittim, kısaca bahsedebilirim. 

Doğuş daha kurumsal. Peugeot daha samimi. (Ankara Çankaya doğuş / Göral peugeot) 

Peugeot servislerinde fiyatlar değişken, hatta aynı serviste dahi farklı fiyatlar uygulanabiliyor, pazarlığa tabi. 

Peugeot garanti uzatımı doğuşa kıyasla  bedava. 1 Yıllık garantisi devam eden aracıma ek 1 yıl daha yaptırmak için 8000tl ücret istediler, Aralık 2020 tarihinde. Peugeot da bu fiyat 2000tl civarında. 

Periyodik bakım ücretleri de peugeot da daha ucuz. 

 
bi önceki aracım 2013 1.6tdi golfteki dq200 kuru kavrama şanzımanda,  iyiniyetten mekatronik ve kavrama değişmişti. yinede kullanırken hep aklımda bir soru işareti olurdu.  ama 2019 2.yarısından sonra gelen 1.5tsi act  tiguanda kullanılan dq381 maşallahı var. 3008 eat8 şanzımanı, tiguandaki dq381 7 ileri ıslak kavrama ile kıyaslamak daha doğru olur kanımca.
evet tiguandaki ıslak kavrama Golf'tekinden daha başarılı fakat yine de EAT8 daha iyi bence test sürüşünde çok memnun kalmıştım. sırf o joystick vites bile yeter, aynı otomatik el freni gibi park ettiğinde P'ye almak v.s. ile uğraşmıyorsun, görünümü de çok hoş.

VW servisleri ve Doğuş oto kurumsal gözüküp hiç bir şeye çözüm üretmiyorlar. en ufak bir sorun yaşadığınızda adeta duvarla karşılaşıldığını bizzat tecrübe ettim.

Bundan sonraki araç tercihim kesinlikle PSA grubundan olacak.

 

evet tiguandaki ıslak kavrama Golf'tekinden daha başarılı fakat yine de EAT8 daha iyi bence test sürüşünde çok memnun kalmıştım. sırf o joystick vites bile yeter, aynı otomatik el freni gibi park ettiğinde P'ye almak v.s. ile uğraşmıyorsun, görünümü de çok hoş.

VW servisleri ve Doğuş oto kurumsal gözüküp hiç bir şeye çözüm üretmiyorlar. en ufak bir sorun yaşadığınızda adeta duvarla karşılaşıldığını bizzat tecrübe ettim.

Bundan sonraki araç tercihim kesinlikle PSA grubundan olacak.
Hocam aracınızla ilgili bir sorun mu yaşadınız? Yoksa önceki aracınızdan ötürü mü bizzat tecrübe ettiniz? 

 

Geri
Üst Alt