DSG BELASI


Cem

Üye
Katılım
24 Mar 2016
Mesajlar
172
Tepkime puanı
39
İsim
Cem
Aracım 2016 model 20000 km kavrama degıstı sımdıde aynı arızalar bas gosterdı guncelleme ile cozulecek ne sorunlu bır sanzıman resmen saatlı bomba arac daha 60000 km de acaba satsam mı bılemedım

 
Bu soruya en iyi cevabı sizden başkası veremez. Kimileri dsg siz araba almam binmem diyor. Kimileride dsg liye hayatta binmem diyor. Ben dsg bozulur ve masraf açar diye manuel aldım. Dsg masraf çıkarırsa beni yorar. Ama bozulduğunda karşılayacak gücüm olsa dsg li arabadan başka arabayada binmem. Onun için bazı şeyler bütçe meselesi bütçenizi zorlamıyorsa yaptırıp binin.

 
İlk seferki üretim hatası olsa bile sonra yine sorun çıkarması garip (bu km aralıklarında). Çok narin bir şanzıman olduğu malum... Sürüş ve bazı yapılan hatalar DSG ömrünü büyük oranda etkiliyor. Performanslı ve ufak detaylara önem vermeden kullanmak istiyorsanız tork konvertörlü bir şanzıman tercih etmeniz daha iyi olacaktır.

 
Benim aracimda 2016 ilk sahibi garanti bitmeden 25k kmde degstrmis kavramayi hafif titredi diye ben de 50 de aldim 55 de degstrdim titremeden 1 sene oldu cok dikkatli ve kurallarina uyarak kullaniyorum 65k km de arac bir sknti yok suan 

Icinize kurt düştüyse keyif almiyorsaniz aractan satin hocam

 
  • Beğen
Tepkiler: Cem
İnsanlara normallestirdiler dsg alan mutlaka arıza verecek saten diyor diyor da bukadar çabuk olması saçmalık golf 7 115 bg var abimde araç 180binde afedersiniz eşsege biner gibi biniyor arabaya daha tik yok şanzıman da

 
12 tane DSG li aracımız oldu. 2013 - 2018 arası Leon golf polo dizel benzinli ve sadece golfte 45 bin km de 1 kere kavrama değiştirdim garantiden. Şans faktörü az bence kullanım ve kullanılan şartlar önemli. Asiri trafik en çok etkileyen faktor sanırım. 

 
Zf-8 alınabilecek en iyi şanzıman bu yüzden pahalı da olsa BMW diyorum. Zaten aracımı satacak olmamdaki en büyük neden. Geçmiş olsun satın kurtulun.

 
Bende de fabrikasyon dsg arızalı çıkmıştı. Olaylı bi değişimi oldu. Şimdi 17 bin km oldum herhangi bi sıkıntı yok ama sürüş keyifsizliği, geç gaz tepkisi, kararsız kalması çıldırtıyor bazen. Gaz tepkimesini hala ayarlayabilmiş değilim. Pedala göre vites atıyor daha çok. Çok garip bi şanzıman. Kararsız kaldıktan sonra hissedilmeden atılmış vitesin ne önemi var? 

 
zf-8 her 100 km de fazladan 1,5-2 litre yakıt demek. Dsg gelmiş geçmiş en başarı şanzıman. Zf-8 den belki 100 kat fazla satılıyor. Kaç markada kaç modelde kullanılıyor. Yılda kaç adet üretiliyor. Bunlardan kaçı arıza yapıyor. Bunlara bakmak gerekli. 

 
Aracım 2016 model 20000 km kavrama degıstı sımdıde aynı arızalar bas gosterdı guncelleme ile cozulecek ne sorunlu bır sanzıman resmen saatlı bomba arac daha 60000 km de acaba satsam mı bılemedım
Geçmiş olsun.
30.000Km jetta + 20.000km golf kullandım çok şukür sorun yok.

Komşumun biri özel servise bakım yaptırır 2014 polo aracı 130.000 de dsg sorunsuz.

Diğer komşumun(müteahhit) Tiguanı vardı yeni sattı mtv nedeni ile. Aracı 480.000km deydi bir kere bile dsg sorunu yaşamadığını belirtti.

Acaba sizin aracın kullanım koşulları dsg ye ters geliyor olabilir mi?

 
@İlker34 Zf-8 kullanmadığınızı varsayıyorum bu yorumunuz üzerine. Çünkü ne dsg dünyanın en iyi şanzımanıdır ne de zf-8 fazladan 1,5-2 lt fazla tüketir.  İki şanzıman arasında dağlara kadar fark var. 

 
@ack937 aynı bı sorunlar bendede var bence sızde baktırın derım bı sanzımanı

 

zf-8 her 100 km de fazladan 1,5-2 litre yakıt demek. Dsg gelmiş geçmiş en başarı şanzıman. Zf-8 den belki 100 kat fazla satılıyor. Kaç markada kaç modelde kullanılıyor. Yılda kaç adet üretiliyor. Bunlardan kaçı arıza yapıyor. Bunlara bakmak gerekli. 
ZF-8 hem dayanıklılığı hem de çift kavramalılara yakın vites geçiş hızı ile en iyi otomatik şanzıman bana göre. DSG'nin daha fazla kullanılmasındaki en büyük etken üretim maliyetidir, imkan olsa hiçbir üretici ve tüketici bu kadar sorunla uğraşmak istemez. ZF-8'i F30'da kullanma şansım oldu ve çok keyifliydi.

 

Geri
Üst Alt