DSG BELASI


Merhabalar,

Bende 2013 model 1.4 tsi dsg golfümü 2020 Temmuz ayında aldım. İlk sahibi 4 yıl sorunsuz binmiş 55bin km'de titreme yaptığı için servisten kavrama değişmiş.Alır almaz mekatroniğin de arıza verebileceği ihtimali ile servise gittim geçişlerlerde çok hafif bir vuruntu hissetmiştim onubelirttim.Garanti kapsamında mekatronikte değişti artık bundan sonrasını kullanırken göreceğiz.

Açıkcası benim için DSG çokta korkulacak birşey değil.Arızalandığında servis ücretsiz değiştirmezse özelde tamirini yapanların sayısıda çok fazla yaptırır binerim sonuçta bu araçlar artık ihtiyaç ötesinde keyif araçları...

 

@Cem geçmiş olsun. Açıkçası tam olarak şu sebepten arıza yapıyor ya da yapmıyor denilemeyen bir konu. 

On 14.07.2020 at 7:06 PM, ogzogz yazdı:

Bu şekilde dsg geçişleri düzeliyor sanırım :)  Adam adaptasyon yapıyor heralde.


 
@Cem baktırılacak bir sorunu yok ki. Söylediklerim karakteristik özelliği dsg kuru kavramaların. ZF şanzıman olsa keşke golflerde:)

 
ZF sanzimani Honda Dizel Civic'e koydu, Dizel'le uyumlu çalışan nadir sanzimanlardan. Kombinasyon o kadar iyi olmuşki çevremde hatırı sayılır sayida kisi VW'den Honda'ya geçti, deri koltuklar donanim gani bi versiyon getirip iyide indirim yaptılar o zaman, alan herkes aşırı memnun :)

 
@Cem hocam 2015 yılından beri golf  dsg kullanıyorum,çok şükür hiçbir arıza vs olmadı

 
Merhaba Arkadaşlar,

Sırf bu DSG den korktuğum için 2015 yılında manuel vites Golf almıştım, bildiğiniz gibi DSG ilk çıktığında 6 ileri ıslak, daha sonra 7 ileri kuru ya döndü ve maalesef ekonomi için DSG nin içine ettiler (bu benim görüşüm), 6 ileri ıslak kullananlarda yaşanılan sorunlar, 7 ileri kuruya göre neredeyse hiç yok diyebiliriz. Bu şartlar altında DSG ye (kuru olan için diyorum) en iyi demek hata olur, bana göre en iyi şanzıman şüphesiz tork konvektörü mimarisine sahip olan (şimdilik) ZF8 dir , Çift kavramalılardan ise PDK dır. Belirtmeden geçemeyeceğim, keşke Golf ler DQ250 DSG ile gelse, işte o zaman tadından yenmez.

Saygılar.

DSG.JPG

 
Dsg/stronic sanzımana sahip araç sayısı ülkemizde belki de eat,zf cvt vs hepsinden cok daha fazladır. Milyondan fazla araçta bu şanzıman takılı. Dsg bir tork konvertörlü şanzıman kadar uzun ömürlü zaten olamaz. Ama tork konvertorlü sanzıman arıza yapmayacak diye bir kural yok manuel sanzımanın bile arıza çıkarma ihtimali var. Bozulmaz denilen Cvt ler bozuldugunda tamiri dahi yok komple degisim yapmak gerekiyor. Dsg ilk etapta gercekten çok satıldı ve sorunları da o sayıda çokca gündeme geldi. Her gecen zamanda güncelleye güncelleye belirli bir noktaya ulaştı. Özellikle mekatronik arızaları iyice azaldı. Sanırım en son güncellemede ikinci vitese gecme durumu biraz daha geciktirelerek kavrama ömrüne katkıda bulunuldu. Her ilde neredeyse servis dışında yüzlerce  dsg sanzıman  ellerinden gecmiş ustalar da var. Ama algıyı yıkmak kolay değil. Insanlar vag grubu araçları sevmesine ragmen sırf dsg korkusundan farklı markalara yöneliyor. Cevremde çokca sırf şanzımanı saglam diye golf alacakken civic alan 308 alan var.

Doguş  çıksa arkadaş ben şanzımana servis bakımlı olmak kaydıyla 10 yıl 150bin km garanti veriyorum diye resmi açıklama yapsa satışları ve servis bakımlarını en az ikiye katlar .

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Holigan çok kullandım. Bence hiç başarılı da değil. Ama bence. Neden mi ? Eski nesil. Çok yakıyor, gücü törpülüyor. Daha ne olsun. 

 
ZF-8 hem dayanıklılığı hem de çift kavramalılara yakın vites geçiş hızı ile en iyi otomatik şanzıman bana göre. DSG'nin daha fazla kullanılmasındaki en büyük etken üretim maliyetidir, imkan olsa hiçbir üretici ve tüketici bu kadar sorunla uğraşmak istemez. ZF-8'i F30'da kullanma şansım oldu ve çok keyifliydi.
Dsg neden ucuz olsun ki. Bence hiçde ucuz değil. Üretimi zor karmaşık. Çok fazla bileşeni var. Ama ulaşılabilir. Çok fazla markada var. Ama su götürmez bir gerçek var hocam dsg bu işin bir numarası. Tüm şanzıman tiplerinin arasında en iyisi. Tabi bence 😀

 
@Golf835  PSA grubu bence VAG icin büyük tehdit. EAT8  dsg kadar hızlı olmasa da konforlu ve saglam.  Insanlar tiguan yerine 3008 ,polo yerine 208 yada corsa  yı  tercih ediyor. Eger 308 de 208deki gibi başarıli bir tasarımla gelirse işi gercekten zorlaşabilir. Doguşun bunu gormesi lazım

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@İlker34 vw nin ısrarla dsg de kalmak istemesinin sebeplerinden biri de Emisyondur arkadaşlar.  Kabul edelim ozellikle dizel motorda performans ,yakıt olarak rakiplerinin gerisinde. Rakiplerinde 320 tork varken 250 tork zaten eleştirmek icin yeter bile.Diyelim ki bu tork olarak zaten geride olan  1.6 dizeline tork konvertörlü sanzımanı koydu. Ne yaparsa yapsın yakıt artacak, performans düsecek . Tork konvertör motor gücünden yer arkadaşlar. Üstelik emisyon değeri de artacağından üretim izni  dahi alamaz.  Suan bu sorundan dolayı fiat egea cross otomatiği piyasaya süremedigi söyleniyor. Benzinli araçlar içinde aynı sey gecerli.  Bir nevi motor performas ve yakıt optimizasyonu cift kavrama yardımıyla yakalayabiliyor

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt