DSG BELASI


@Akif Nalca Ben de aynen sizin ifade ettiğiniz pencereden DSG'ye baktığımdan ikinci 7'mi de manuel aldım. 8 daha iyi bir DSG ile ya da en azından ıslak bir modeli ile gelir diye heyecanla bekledim ancak anladığım kadarıyla Golf'ün DSG ile dansı yine aynı pistte devam edecek. Bu nedenle, ben de artık otomatik bir araç almak için otomobilin kendisine değil şanzımanına bakar oldum. EAT8 hakkında çok olumlu değerlendirmeler dinledim/okudum (Ki EAT6'nın EAT8'den daha iyi olduğunu tecrübe edenler de ayrı bir başlık olabilir.) Her ne kadar gönlüm ZF şanzımanlı asyalı olmayan bir araca sahip olmak istese de bu şartlarda sadece gönül işi olarak kalır ZF benim için. Genel olarak çift kavrama/yarı otomatiklerden ziyade tork konvertörlü otomatik şanzımanlardan yanayım gibi. Daha az sorunlu ve uzun ömürlü oluşu daha hızlı/atak ve az yakar oluşundan önemli hale geldi. Eklemeliyim ki; hem manuel hem de DSG 7'yi birçok şartta kullanmış biri olarak DSG 7'nin bambaşka, rahat ve keyifli olduğunu hiçbir zaman inkar edemem :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Dsg/stronic sanzımana sahip araç sayısı ülkemizde belki de eat,zf cvt vs hepsinden cok daha fazladır. Milyondan fazla araçta bu şanzıman takılı. Dsg bir tork konvertörlü şanzıman kadar uzun ömürlü zaten olamaz. Ama tork konvertorlü sanzıman arıza yapmayacak diye bir kural yok manuel sanzımanın bile arıza çıkarma ihtimali var. Bozulmaz denilen Cvt ler bozuldugunda tamiri dahi yok komple degisim yapmak gerekiyor. Dsg ilk etapta gercekten çok satıldı ve sorunları da o sayıda çokca gündeme geldi. Her gecen zamanda güncelleye güncelleye belirli bir noktaya ulaştı. Özellikle mekatronik arızaları iyice azaldı. Sanırım en son güncellemede ikinci vitese gecme durumu biraz daha geciktirelerek kavrama ömrüne katkıda bulunuldu. Her ilde neredeyse servis dışında yüzlerce  dsg sanzıman  ellerinden gecmiş ustalar da var. Ama algıyı yıkmak kolay değil. Insanlar vag grubu araçları sevmesine ragmen sırf dsg korkusundan farklı markalara yöneliyor. Cevremde çokca sırf şanzımanı saglam diye golf alacakken civic alan 308 alan var.

Doguş  çıksa arkadaş ben şanzımana servis bakımlı olmak kaydıyla 10 yıl 150bin km garanti veriyorum diye resmi açıklama yapsa satışları ve servis bakımlarını en az ikiye katlar .
Dogru tespit

 
Arkadaslar konu hakkında bilgilendirme yapmak ıstedım arac sorunu şimdilik yazılım atılarak cozuldu fakat bır daha aynı hatayı yapmıyacagı kesın denıldı aracım sureklı servıs bakımlı oldugundan 7 yıldan sonra ıyı nıyetın bıtecegını soyledıler suan bıle kavrama arızası yapsa bıle ıyı nıyetten 5-6 bın tl mekatronık için 11 cıvarı bır ucretle degısecegının vag grubunun eskısı gıbı cuzı mıktarlarda degısım yapmıyacaklarını belırttıler eger kı aracında bnm gıbı sorun yasıyan varsa mutlaka servıse gıtmenızı arıza uyarısı vermeden bakımını yapmanızı tavsıye ederım

 
Arkadaslar konu hakkında bilgilendirme yapmak ıstedım arac sorunu şimdilik yazılım atılarak cozuldu fakat bır daha aynı hatayı yapmıyacagı kesın denıldı aracım sureklı servıs bakımlı oldugundan 7 yıldan sonra ıyı nıyetın bıtecegını soyledıler suan bıle kavrama arızası yapsa bıle ıyı nıyetten 5-6 bın tl mekatronık için 11 cıvarı bır ucretle degısecegının vag grubunun eskısı gıbı cuzı mıktarlarda degısım yapmıyacaklarını belırttıler eger kı aracında bnm gıbı sorun yasıyan varsa mutlaka servıse gıtmenızı arıza uyarısı vermeden bakımını yapmanızı tavsıye ederım
Çözüldüğüne sevindim. 

Tam olarak şikayetinizin ne olduğunu ve yazılım güncellemesi sonrası oluşan farkın ne olduğu hakkında bilgi verebilir misiniz?

Bazen şikayet edilen durumlar normal, normal olan durumlar şikayet konusu olabiliyor. Bunun ayırt edilmesi için güzel bir örnek olmuş olur.

 
Çözüldüğüne sevindim. 

Tam olarak şikayetinizin ne olduğunu ve yazılım güncellemesi sonrası oluşan farkın ne olduğu hakkında bilgi verebilir misiniz?

Bazen şikayet edilen durumlar normal, normal olan durumlar şikayet konusu olabiliyor. Bunun ayırt edilmesi için güzel bir örnek olmuş olur.
Vites gecıslerınde kararsızlık duzgun olmayan devır saatı arada bır gecıslerde sılkeleme

 
Vites gecıslerınde kararsızlık duzgun olmayan devır saatı arada bır gecıslerde sılkeleme
Teşekkürler.

geçici bir çözüm mü yoksa kullanıcıya ve yol koşullarına göre tekrar değişim gösterip göstermediğini anlamak adına İlerleyen günlerde de olumlu -olumsuz yanlarını zamanınız olursa paylaşırsanız memnun olurum.

 
@Akif Nalca 2019 2. yarısı ve 2020 model 1.5tsi 150bg tiguanlarda dq381 7 ileri ıslak kavrama kullanılıyor, bilginize. tiguan yerine 3008 tercih edilmesi şanzımanla alakalı değil.

 
Vw mi birdaha asla😬
Hocam neden öle dediniz bende golf vardı sattım halen golf ve 308 arayısındayım kendı bütceme göre bulursam alacagım  sizi bukadar sogutan konu nedir merak ettim . Mesela benim en sevmediğim depoyu doldurunca arkadan gelen yayık sesiydi. Tabi dsg sorunu hep aklıma onu es gecmemek lazım :)

 
@Cem Konu sahibi olarak geçmiş olsun hocam, dilerim bir daha benzer bir sorun yaşamazsınız.

1 ay önce doğuş periyodik bakımında teknik arkadaşla görüştüğümde, 2017(yada 2018) itibariyle kavramanın farklı bir malzeme ile değiştiğini belirtti. Böylece ısıl dayanımının artırığını, balata patlaması sorununun geçtiğini belirtti (ifade tam olarak bu, meali malzemenin ısınma ve alınma sonucu parlak bir görünüm alması, tıpkı aşırı kullanılmış direksiyonun parlaması misali). 

DSG esasen teknolojik olarak sektöre bir yenilik olarak geldiğinden bu yana çok yol kat etti. Ancak şunu göz ardı etmemek gerekir ki, ticari mühendislikte herşey fiyat/performans odaklı olmak zorundadır. Avantajları hızlı vites geçişi düşük yakıt tüketimi ve emisyon, tork konvertörlü araçlara göre daha uygun üretim ve tamirat maliyeti, aktarma kayıplarının tork konvertörlü araçlara göre çok daha az olması (kısaca verimlilik). 

Ben DSG konusunda kesinlikle ön yargılarımı kırmış bir dsg kullanıcısıyım. Yüzdesel olarak karşılaşılabilecek en olağan husus, baskı balata değişimi. Netekim bu da sonuçta bir sarf malzeme.

Eskisi gibi mekatronik arızası, kart yanması vb. hususlar hem yazılım iyileştirmesi hem de mekatronik kartın içinde bulunduğu kapalı kutu yağın, silikon bazlı yalıtkan bir yağ ile değişmesi sonucu neredeyse duymaz oldum. 

 
Hocam neden öle dediniz bende golf vardı sattım halen golf ve 308 arayısındayım kendı bütceme göre bulursam alacagım  sizi bukadar sogutan konu nedir merak ettim . Mesela benim en sevmediğim depoyu doldurunca arkadan gelen yayık sesiydi. Tabi dsg sorunu hep aklıma onu es gecmemek lazım :)
Benimkisi birdaha asla deyip 8 çıkınca isim yazdıracaklara yönelikti 😬 bu golf öyle bir makine ki bağımlılık yapıyor

 
@ft19hocam yağlı yada yağsız sonuçta ikisi de çift kavramalı şanzıman. O kavramanın bir ömrü  var. Özellike yoğun trafikte kalınan yerlerde yağlı şanzıman daha geç ısınacağından  kavrama ömrü daha uzun olacaktır.   Çift kavramada sürücü tarzı ve kullanım güzergahı en az yaglı yada kuru şanzıman olması kadar kavrama ömründe etkilidir. İkisinde de cok uzun kmler sorunsuz kullanıma sahip olanlar var 

Ama insanlar da hala önyargı var. Ben de yok ben dsg kullanıyorum hem de kuru🙂

 
Moderatör tarafında düzenlendi:


Geri
Üst Alt