silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
Değerli Hocam;Orijinalden alıntı: muhmedMerhaba arkadaşlar,
Öncelikle güzel düşünülmüş ve güzel organize edilmiş başlıklar ve bilgiler için SILVERSHADOW'a ve diğer forumdaşlara teşekkür ederim. Araştırma aşamasındaki birçok insana yardımcı olacaktır.
Arabalarıyla yıllık 30-40 bin km yapmayacak insanlar genelde dizel mi benzinli mi ikilemine çok sık düşer. Golf 7 için bu ikilemdeki insanlara fikir verebilmek açısından bir çizelge hazırladım. Bu çizelgeyi izahlı şekilde paylaşmak isterim.
*Şehiriçi tüketim değerleri forumlarda kullanıcı yorumlarına göre verildi. İstanbul trafiğine en uygun değerleri seçmeye çalıştım.
*Vergiler ilgili internet sayfalarından edinildi. Kasko tutarı VDF kaskodan internet yoluyla alındı.
*Yıllık kullanım İstanbulun bir yakasından diğer yakasına işe giden bi insan düşünülerek yazıldı. 20 km gidiş - 20 km geliş olarak alındı ve 1 yıl 335 gün olarak hesaba dahil edildi. Yılda 30 gün arabayı çeşitli sebeplerle kullanamayacağını düşündüm.
Bu durumda araçların yıllık masrafları hesap edilmiş oldu. Araçlara listedeki opsiyonları ekledim ve internetten okuduğum kadarıyla çoğu kişinin almış olduğu %5 indirimli tutar üzerinden araçların fiyatlarını elde ettim. TSI araçların yılda 13400 km kullanıma göre TDI araçlardan ne kadar daha fazla masraflı olduğunu inceledim. 1,2 TSI 13400 km kullanımda listede görüldüğü gibi yıllık 443 lira daha masraflı ancak TDI araç 14.155 lira daha pahalı. Dolayısıyla aradaki amorti süresi tam 32 yıl. Yani yılda 13400 yapan kişi TDI araç almak isterse, 1,2 TSI almış olması durumunda 32 yılda vereceği fiyat farkını dizel alarak tek seferde daha aracı kullanmadan vermiş oluyor. (1,2 TSI için 23400 km kullanımda yıllık masraf farkı 1362 lira ve amorti süresi 10,4 yıl, 43400 km kullanımda yıllık masraf farkı 3201 lira ve amorti süresi 4,4 yıl,)
TDI alıp 2-3 yıl kullanıp çok az değer kaybıyla satmak isteyen kişiler aradaki fiyat farkını geri alacağından ötürü bu mantık bu kişiler için çok doğru olmayabilir. Ancak bu kişiler vergileri ve kasko bedelini daha yüksek ödeyeceklerini göz önüne almalılar. 5 yıl veya üzeri süre binmek isteyenler için fiyat/performans açısından 1,2 TSI en mantıklı seçenek gibi gözüküyor.
Size üstat demeliyim.
Benim amatörce yaptığım çalışmalar bunun yanında gerçekten hafif kalıyorlar.
Tam olarak da anlatmaya çalıştığım fikrin özeti bu tablo.
1.2 TSI, 1.6 TDI verimliliği karşısında dahi ezber bozan bir yatırıma dönüşüyor.
Uzun seyahatler ve yıllık 35-40 Bin kilometre yapmazsanız TDI kendisini amorti edemiyor 5 yılda
Kısa mesafeli yolculuklarda kullanılan araç tam ısınarak performans göstermeye başlamadan kapatıldığında hem erken dolan partikül filitresi hem de fazla yakıt tüketecektir.
Bana kalırsa en önemli gözden kaçan etken 2500 devirden sonra artan gürültüsü..
Lüks konfor titreşimsizlik ve sessizlik isteyenler için TSI ideal
Teşekkürler bu değerli ve emek harcandığı belli olan katkınız için.