Daha önce de bu konu hakkında bazı hesaplamalar yapıp görüşümü söylemiştim. Türk milletindeki ön yargıyı kırmak çok zordur, "dizel az yakar, benzinli araba çok yakar" denir.
En önemlisi de pompada depoyu doldururken olan o rahatlık, dizel araç ile depoyu doldururken, araç da lamba yanmış biraz gittik desek 45 litre yakıt alabilir durumdayız.
45*4,24 =
190 lira
benzinli arabamız ile bakalım olaya
45*4,87 =
220 lira
aradaki fark her depoda 30 lira oluyor ve bunu dizel ile daha çok yol alırım zaten düşüncesi de birleşince dizel araç cazip geliyor. Bir de biraz hesap yapalım
@silvershadow Murat Hocam da çok güzel açıklamış iki araç arasındaki fiyat farkının uçukluğuna vurgu yaparak. Sadece bizim ülkemizde Dizel ve Otomatik en pahalı versiyon. Almanya da 1.4 litre 150 beygir act DSG model 110 beygirlik dizel araçtan
pahalı.
Dizeli pahalı alıyoruz aradaki farkı hesap ediyorsun ama satarken dizel daha pahalı şeklinde yorumlar geliyor. hemen onun için de olaya bir açıklık getirmek istiyorum.
2014 yılı şubat ayı 2014 model araçlar için geçerli vw anahtar teslim fiyat listesi elimde bulunmakta. Ortalama 2 - 2,5 yıllık bir araç için karşılaştırma yapacak olur isek;
1.2 TSI Manuel Comfortline araç bedeli :
57.900 TL
1.6 TDI Manuel Comfortline araç bedeli :
72.600 TL
Aradaki fark 14.700 lira tam olarak. Şimdi malum sarı sitede bu olay için bir araştırma yaptım, aynı araçların ikinci el istenen fiyatlarına bakarak ;
2014 model ; 1.2 TSI Manuel Comfortline araç yaklaşık olarak 58 - 62 bin lira aralığında bunu
60.000 kabul edebiliriz.
2014 model ; 1.6 TDI Manuel Comfortline araç yaklaşık olarak 67 - 72 bin lira aralığınada bunu
70.000 kabul edebilir.
yani ikinci el de ortalama olarak dizel bir araç (ortalama değerlerdir, sarı sitede yapılan kısa bir araştırma sonucunda benzer extra donanım ve km ler için) 10.000 tl daha pahalı ama biz sıfır alırken 14.700 lira fazla vermiştik.
Demek ki satış rakamlarına da bakarsak aracın değeri arttıkça, ikinci el değer kaybı doğru orantılı olarak değişiyor. Bu kaba taslak hesap ile
4.700 lira zararda oluyoruz aracımızı sıfır alıyorsak.
Çok yüksek km ler yapan kişiler için bu farkı amorti etmek çok zor olmayacaktır ancak standart bir kullanıcı aralığı yıllık 15 ile 20 bin km arasında bu değer ne yazık ki böyle.
Tüketimi ayda 1500 km yol yapan biri için değerlendirecek olursak kısaca yılda 18.000 km yapar.
Benzinli 1.2 aracın uzun yol ve şehir içi ortalama tüketimi 7 litre kabul edersek ki daha az tüketiyor 7*4,87 = 34 lira 100 km de harcar, 18.000 km de
6.120 lira yıllık yakıt tüketimi olur.
Dizel 1.6 aracın uzun yol ve şehir içi ortalama tüketimi 5 litre kabul edecek olursak 5*4,24 = 21 lira 100 km de harcar, 18.000 km de
3.780 lira yıllık yakıt tüketimi olur.
Aradaki fark 2340 lira olur, dizel aracın kârı ancak aradaki mtv farkını çıkaracak olursak, 997-623 = 374 lira eder. Yani yıllık net karınız
1966 Lira olur.
4700 liralık kaybımızı ortalama 2 sene içinde amorti ettik desek, dizel araç 2. yıldan sonra kârlı olmaya başlıyor, ama 2 yıldan önce satarım derseniz işin rengi değişir.
Demem o ki ikisi de çok keyifli ve imkan meselesi, ben bugün aradaki farklı verebilecek güçte olsam düşünmeden Dizeli tercih ederdim. En önemli detay kafanın rahat olup dizel arabada gaza basarken korkmamak
@fettahoğlu
Okuduğunuz için teşekkürler.