Benzinli mi? dizel mi? TSI mı TDI mı? Neye göre karar verilir?


Benim iş ile ev arası 6.5 km. Yani hafta içi günde en az 13 km garanti. Yollar açık trafik yok. 3 tane kırmızı ışık var. İşe gidip gelmenin dışında gezme alışveriş hafta sonu vs için yapilan yol var. Yılda bir kez de 1000km'lik uzun yol var. Gidis dönüş gezme derken 3500km de öyle. Son 15 ayda yaptığım km 22bin. Aylık ortalama 1500km diyelim. Sizce tdi mi tsi mi? 
Hocam 13 ayda 27.000 km ve hala inadına 1.4 TSI diyorum :) ama siz 1.2 TSI hatta yeni gelecek 1.0 TSI 115 ps 200nm Torku olan motoru da düşünebilirsiniz. Ben Highline'dan dolayı 1.4 TSI tercih ediyorum. Yakın zamanda da DSG'li bir araca terfi etmeyi düşünüyorum. Motor yine benzinli olacak inşallah.

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 

21d9f7bf19238f54b6fe67b89c73ceb0.jpg


866282e356554e11640e81d665a114fb.jpg


Rampa degil düz yol. Eco mod dikkat de ettik isiklara yaklaşırken vs. Orta ayar akan bir trafik vardi.

Yukaridaki 2 resim = mutluluk

Hesap olarak 14-15 kuruş yaksin. Su devirde 20.000 km deviriyorsaniz 1 yılda kesinlikle tdi.

Ha birileri daha 100km kullanmadan ses fln diyecek Hurafe,

ama titreşim derseniz start stop calistiginda biraz sarsiyor. Her gülün dikeni vardır. Eger sizin icin onemli olan yakitsa doğru tercih. Bmw 1 serisinin benzinlisinden daha az ses cikariyor icine geçtiğinizde aracin. Golf yalitim konusunda segmentinde öncü araclardan unutmayin.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Mevcut aracımda aylık 350 lira gibi yakıt giderim var. Dizele geçtiğimi taktirde aylık 250 liraya düşer diye düşünüyorum yani yılda 1200 lira karlıyım. Fakat 400 lira fazla ödeyeceğim vergi . Yıllık 800 liraya düşer .  Bir aracı en fazla 3 yıl kulanırım. Dizele geçmelimiyim sizce?

 
Mevcut aracımda aylık 350 lira gibi yakıt giderim var. Dizele geçtiğimi taktirde aylık 250 liraya düşer diye düşünüyorum yani yılda 1200 lira karlıyım. Fakat 400 lira fazla ödeyeceğim vergi . Yıllık 800 liraya düşer .  Bir aracı en fazla 3 yıl kulanırım. Dizele geçmelimiyim sizce?
Değerli Hocam 

Aracın tamamını peşin alacaksanız evet.

Aradaki farkı kredi çekecekseniz ve almışken bir iki de opsiyonel donanım ekleyeyim derseniz aradaki fark için ödeyeceğiniz kredi faizi ve aracın genel değeri yüksek olduğu için bir miktar yükselecek trafik ve kasko sigortası farkı da hesaba dahil edilmeli.

 
Değerli Hocam 

Aracın tamamını peşin alacaksanız evet.

Aradaki farkı kredi çekecekseniz ve almışken bir iki de opsiyonel donanım ekleyeyim derseniz aradaki fark için ödeyeceğiniz kredi faizi ve aracın genel değeri yüksek olduğu için bir miktar yükselecek trafik ve kasko sigortası farkı da hesaba dahil edilmeli.
Hocam burada yeni bir teori daha türedi. Dizele verilecek 15.000tl farkı vadeye yatırıp benzin farkı da karşılanabilir :)  aylık 100-150 tl arası para yapar.

 
Bu hususta bende bir kaç cümle sarf etmek isterim ustalarımızın affına sığınarak. Daha evvelde bahsetmiştim çok uzun yıllar Renault Laguna kullanıcısıydım son aracım 2006 Model Laguna 2 Phase 2 2.0 Turbo 170 HP 5 ileri Aisin Marka OV şanzımana sahip araçtı 2011 Nisan ayında aldığımda 102.000 km idi ve sattığımda 2016 Mart 206.000 km ydi. LPG hiçbir aracımda kullanmadım hem motorun yıpratılması hem de kapalı garaj muhabbeti yüzünden karlı olmasına rağmn de hiç düşünmemiştim. 2016 Martında aslında bu siteden bihaber bir şekilde ve hiç bir kullanıcı yorumu okumadan test sürüşü yapmadan telefonla şu anki 1.6 TDI DSG Highline aracı aldım. Golf'u almadan evvel hep derdim ki ya ben çok fazla şehir içi yol yapmıyorum zaten çorlu da pek trafik de yok muadıllerıne gore oldukca da az yakıt tuketen bir araca sahıbım (7lt) dizele ne gerek var! Avukat olduğum için araçlarım işletmeye işlenmiş durumda olduğundan giderleri matrahtan düşebildiğimiz için takibini yapabiliyorum Laguna için neredeyse hiç yol yapmadığım zamanlarda dahi aylık 700-TL yakıt gideri öderken şu an Golf için bu rakam henüz 400-TL yı gecmedi üstelik deli gibi de yol yapıyorum. 14.700 km yi devirdim. 1.6 TDI için gurultu ve tıtresim demiş pek çok arkadaşım evet belki 1.4 TSI ya da 1.2 TSI ile arada sessizlik konusunda fark olabilir ama bu fark öylesine küçük ki zaten Laguna dan çok daha sessiz kı sattığım araç temizlik bakımından Türkiye de belki de 5 araç say deseniz en başına yazılacak araçtı. Kim ne derse desin aylık olarak 500 km lik bir kısmını şehir içinde yapıyorsanız istisnasız 7-8 LT ortalamarı görmeniz kaçınılmaz olacaktır ve her şartta dizel araç daha az yakacaktır.
Aynı kullanım tarzı ile (Golf benzimli kullanmadığım için değerler açısından çok bir bilgi sahibi değilim o yüzden Laguna ile karşılatırma yapacağım) Çorlu - Uşak arasında Laguna ile 7.5 Lt ortalama Golf ile 4.6 Lt lik ortalama 625 km lik mesafede yaklaşık olarak 18 Lt yakıt farkı yanı bugun olsa Laguna = 625x7.5/100 = 46.87 LT x 4.87 = 228 TL Golf 625x4.6/100 = 28.75-Lt x 4.24 = 122-TL = 106 TL fark bu 14.700 km nin tamamını uzun yolda yapmıs olsaydım
Laguna 14.700 x 7.5 / 100 = 1.102, 50-Lt x 4.87 = 5.369, 17-TL
Golf 14.700 x 4.6 /100 = 676, 20-LT x 4.24 = 2.867, 08-TL yanı 2.500 tl su an benim cebimde kalan IYI KI GOLF 1.6 TDI ALMIŞIM!     

 
@Adv_Dbl

Hocam cok yerinde tespit bende 20 bini geciyorum ve yaptigim hesaba göre yılda 4.000 civarında yakittan kazaniyorum 1.4 tsi a göre. Eskiden servisi pahali derlerdi oda ayni fiyat.

Dizel saglam değil motor nazik derlerdi oda hurafe, modifiyecilere bir bakin act yerine dizel makine alirlar cunki yüklemeye daha elverislidir sağlamdır. Su foruma geldigimden beri fanatiklik derecesinde tsi ci olanlar var dizeli de yerin dibine sokuyorlar.

Vw den satış rakamlarını alalim.

Dizel arac daha fazla satiliyor tahminim yine kontrol ederiz.

Madem pahali dizel,madem sesli madem avantajli degil. Yok parayi bankaya koyariz, yok vergiden kâr ederiz. Dogru bankaya koyunca kar edilir 80 lira 100 lira bencede bu sayilanlarin hepsinde ufak tefek kâr var. Peki bu millet niye dizeli daha cok tercih ediyor?

Algı mi sizce?

Bence ciddi anlamda az tükettiğini unutuyoruz gibime geliyor.

Standart golfün en pahalisi dizel otomatik bunun bir nedeni olmalı değil mi.

Kimsenin üstüne alınmasını ve kırılmasını istemem. Biraz mizaç meselesi diyelim. Standart kullanici icin golfün hepsi bir ayrı güzel.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Hocam cok yerinde tespit bende 20 bini geciyorum ve yaptigim hesaba göre yılda 4.000 civarında yakittan kazaniyorum 1.4 tsi a göre. Eskiden servisi pahali derlerdi oda ayni fiyat.

Dizel saglam değil motor nazik derlerdi oda hurafe, modifiyecilere bir bakin act yerine dizel makine alirlar cunki yüklemeye daha elverislidir sağlamdır. Su foruma geldigimden beri fanatiklik derecesinde tsi ci olanlar var dizeli de yerin dibine sokuyorlar.

..............

Bence ciddi anlamda az tükettiğini unutuyoruz gibime geliyor.

....

Kimsenin üstüne alınmasını ve kırılmasını istemem. Biraz mizaç meselesi diyelim. Standart kullanici icin golfün hepsi bir ayrı güzel.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Burada bahsi geçen "kimse"lerden biri ben değilim ve üzerime alınmalıyım sanırım.

Şuradan başlayalım:

Vw den satış rakamlarını alalim.

Dizel arac daha fazla satiliyor tahminim yine kontrol ederiz.

Madem pahali dizel,madem sesli madem avantajli degil. Yok parayi bankaya koyariz, yok vergiden kâr ederiz. Dogru bankaya koyunca kar edilir 80 lira 100 lira bencede bu sayilanlarin hepsinde ufak tefek kâr var. Peki bu millet niye dizeli daha cok tercih ediyor?

Algı mi sizce?


Buradan o rakamları ilan etmiştim. Link aşağıda



ancak yine de buraya alıntılamak gerekli değil elzem.

/monthly_2016_10/SmartSelectImage_2016-10-13-20-11-55.thumb.png.6acc3836dc2fe30bb76a2c8a33b14286.png

Yıllar içerisinde 1.2 TSI ın kabul göreceğine inancım tamdı. 2016 yılına ait 9 aylık satış rakamlarına dayanarak öngörüme ulaşmış olduğumu gördüm.

Ancak bu istatistikte dikkat edilmesi gereken veya kazanılan zafer aslında TSI değil DSG'nin olduğunu belirtmeliyim. Bana kalırsa 61,53 olan yarıdan fazlaya ait oran bunun kanıtı.

Görüldüğü gibi TSI highline manuel yerine DSG'li dolu bir 1.2 TSI Highline Manuel'den 4.8 kat daha fazla Dizel Highline'a göre de neredeyse yarı yarıya daha fazla tercih edilmekte.

Buradan Dizel düşmanı olan benmişim gibi algılanmasın tam aksine "Bana kalırsa imkanı olan alır."

Fakat Türkiye koşullarında "Dizel az yakar algısı" başat bir görüşün ilk yıkılmaz argümanıdır ve desteklenmesi için neden sorusu sorulduğunda yanıt yine kendi iddiasıyla aynı mantık ama farklı sözcüklerle gelecektir." Dizel hem az yakar hem yakıtı ucuz. " 

buna karşı durmak mümkün değil. Kullanım karakteri ve iç/dış gürültünün tamamen aynı olduğunu kabul etsek bile....

Ya buna ne demeli?

Golf 1.2 TSI BMT 110 PS DSG Comfortline donanımla 82.200,00 TL

Golf 1.6 TDI BMT 110 PS DSG Comfortline donanımla 99.200,00 TL

aradaki fark: 17 bin lira (Tamamen aynı şasiyi kullandıkları için özellikle seçtim)

Allah aşkına biri taş devri diğeri uzay teknolojisiyle mi yapılıyor ?  Ki, arada orta halli bir ikinci el araç alacak ve benim gibi orta alt gelir grubundakilerin yıllarca dişinden tırnağından arttırarark edinebilecekleri ve tüketici kredisi çekerek kapatmak isteseler 5000 lira faiz ödemek koşuluyla sahip olabilecekleri ciddi bir rakamdan bahsediyoruz.

Hele hele alırken gaza gelip "almışken Full paket alınır; (7 Bin lira) üzerinde panoramik cam tavan olmazsa da full sayılmaz" (!) deyip adet yerini bulsun deyip alırsak; (3.100 TL). "Aaa bu U led pek güzelmiş onu da alalım." dersek 1780 TL, "Durban da yakıyor Maşallah" dersek, 2.535 liraya almışsak(ki şu an istesek de alamıyoruz ve fiyata dijonlar, stepne çıkartılmış, spor süspansiyon ve yer tasarruflu süspansiyon eklenmiştir ) bu araç bize 31.415 Lira farkla gelecek  Ödeyeceğimiz faiz oldu mu size 10 bin.

Hadi son kısmı ekonomimiz müsait değilse diyelim ki yapamadık.

şimdi TDI'ın vergisinin ve kasko ile trafik sigortası farkını da ekleyelim.. Tahmini olarak ne kadar yazmayayım. Ama çerez parası olmayacağı kesin.

Bu paraya sahipsek alıp bankaya koyacak ve faiz kazanacak demiyorum. sadece bu kadar paranız yoksa borçlanarak almak makul değil diyorum.

Herkesin fikrine ve kararına saygımız var. Aynı saygıyı bekliyor ve fazlasını (benim fikrim ve kararım herkesten daha doğru ve değerli tarzında bir yakışıksızlığı) istemediğimi vurguluyorum.

Temel iddiam şu:

Kendimizi hiç de kasmadan, gayet güzel bir kombinasyonla 120 binlik Golf'ten pek de aşağı kalmayacak bir konfor ve evet ondan daha fazla yakarak ama göz korkutacak kadar asla olmayacak kadar yakıt tüketerek kullanabiliriz. 

Ayrıca bu kadar para vereceksem keyfim ve konforum artık birinci planda olur ve ACT motorlu bağımsız süspansiyonlu titreşim ve gürültüsü nispeten daha düşük bir makineyi tercih ederdim şahsen.

Siz yakıt benim için 1. planda derseniz " önceliklerinize saygı duymaktan" başka da bir şey denemez ve demem de zaten.

Standart golfün en pahalisi dizel otomatik bunun bir nedeni olmalı değil mi.
"Evet en pahalısı."

Fakat bu maliyet ve pazarlama stratejisinden başka bir şey değil. Ne DSG'nin ve ne de dizelin farkı bu kadar abartılı olmamalı, ama böyle. Bu durumda da yapacak bir şey olmadığı için bu gerçekle yaşamalı. 

 

Ekli dosyalar

  • SmartSelectImage_2016-10-13-20-11-55.png
    SmartSelectImage_2016-10-13-20-11-55.png
    401.1 KB · Görüntüleme: 0
@silvershadow Sevgili dostum bence 1.2 TSI ın daha fazla satılma sebebi fiyatının daha uygun oluşu Türkiye şartlarında şu genel kanıyı görmezden gelemeyiz; "Çöp tenekesine VW arması vur 2 günde satılır" insanlar biraz da bu sebeple bütçelerini zorluyorlar bana göre araç kaliteleri arasında artık bundan 20 sene evvelki uçuk farklılıklar yok! Ben aracımı alırken neredeyse tamamına yakınını peşin olarak aldım evet aradaki farkı belki bankaya yatırsam faizi yakıtı vs karşılardı da işte ınsanız o zaman o para bankada durmuyor, dur sunu da alalım dur bunu da alalım dediğiniz de iki aya kalmaz aradaki farkı ben yerdim açıkçası :)  hani o aradaki farkı arabaya peşinen yatırmayı uygun gördüm. mesleksel olarak belki bir sabit gelirim olsa ayağımı yorgana göre uzatabilirdim ama oyle değil ki bir ay bir bakıyorsunuz ınanamayacağınız paralar kazanmıssınız bir bakıyorsunuz 3-5 ay cepten yemişsiniz. Ama ne dersek diyelim sonuçta hepsi golf ve 1.6 TDI Türkiye şartlarında mükemmele yakın bir tüketim ve tatminkar bir performansı da beraberinde getiriyor. Evet 170 HP lik bir araçtan sonra "gitmiyoooo" bu dediğim oldu mu açıkçası oldu ama 3 hafta evvel İstanbul da sefaköy de bir düğüne katılmam gerekiyordu çorlu-bahçeşehir arasını 45 dk ve sonrası dugun yerıne ulasmam bahçeşehirden 2.5 saat sürmesine rağmen yüzümü gülümseten şuydu Başlangıçtan itibaren : 5.2 Ortalama bunu benzinli bir araçla yakalamak mümkün ancak inip itersek tabi :)  Benim aracımla neredeyse aynı zamana yakın alınan sanırım 2 hafta evvel alınmıştı çok sevdiğim bir abimin 1.2 tsı mıdlıne manuel golf var çorlu da yakıt ortalaması 7.5 lt gercı o araç henuz 1500 km de bile değil ama aradaki fark çok da küçümsenecek nitelikte değil. Emsallerine göre golf 1.2 tsı da gayet basarılı bir motor buna şüphe yok. Ancak kredi ile alınacaksa ve üstelik uzun süre de kullanılmayacaksa TDI almak makul bir yatırım değil.    

 
@silvershadow

Değerli hocam.

Niye alındınız ki üzerinize.

Simdi cidden üzüldüm.

Ben 1.4 ile kiyasladim zaten 1.6 tdi i yakit hesabı yaparken neden?

Highline 1.2 yok çünki.

Hocam herkesin görüşüne saygımiz vardir. Benim dedigim doğru da demiyorum çünki ihtiyac-secenek-tercih

Bu değişkenler hepimiz icin farkli. Benim tespitlerim bunlar.

Burada soguk motor dizelden az yakarim diyen kisilerde çıktı.

Linea dizel le ayni sesi cikartiyor diyen de cikti. Varsa buradan kimse dedigim kisiler bu kisilerdir.

Birde hep kredili aliyoruz su golfleri kredi hesabi yapiyoruz.

Ayni sartlarda alalim ya.

Dizel alan kredi cekecek gibi bir algi olusuyor. Sahsen almadim.

Kredi almayi da önermem. 2 ay gec alin kredisiz alin :)

Vesselam.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Daha önce de bu konu hakkında bazı hesaplamalar yapıp görüşümü söylemiştim. Türk milletindeki ön yargıyı kırmak çok zordur, "dizel az yakar, benzinli araba çok yakar" denir.

En önemlisi de pompada depoyu doldururken olan o rahatlık, dizel araç ile depoyu doldururken, araç da lamba yanmış biraz gittik desek 45 litre yakıt alabilir durumdayız. 

45*4,24 = 190 lira :D

benzinli arabamız ile bakalım olaya 

45*4,87 = 220 lira :D  

aradaki fark her depoda 30 lira oluyor ve bunu dizel ile daha çok yol alırım zaten düşüncesi de birleşince dizel araç cazip geliyor. Bir de biraz hesap yapalım @silvershadow Murat Hocam da çok güzel açıklamış iki araç arasındaki fiyat farkının uçukluğuna vurgu yaparak. Sadece bizim ülkemizde Dizel ve Otomatik en pahalı versiyon. Almanya da 1.4 litre 150 beygir act DSG model 110 beygirlik dizel araçtan pahalı. 

Dizeli pahalı alıyoruz aradaki farkı hesap ediyorsun ama satarken dizel daha pahalı şeklinde yorumlar geliyor. hemen onun için de olaya bir açıklık getirmek istiyorum. 

2014 yılı şubat ayı 2014 model araçlar için geçerli vw anahtar teslim fiyat listesi elimde bulunmakta. Ortalama  2 - 2,5 yıllık bir araç için karşılaştırma yapacak olur isek;

1.2 TSI Manuel Comfortline araç bedeli : 57.900 TL

1.6 TDI Manuel Comfortline araç bedeli : 72.600 TL      

Aradaki fark 14.700 lira tam olarak.  Şimdi malum sarı sitede bu olay için bir araştırma yaptım, aynı araçların ikinci el istenen fiyatlarına bakarak ;

2014 model ; 1.2 TSI Manuel Comfortline araç yaklaşık olarak 58 - 62 bin lira aralığında bunu 60.000 kabul edebiliriz.

2014 model ; 1.6 TDI Manuel Comfortline araç yaklaşık olarak 67 - 72 bin lira aralığınada bunu 70.000 kabul edebilir.

yani ikinci el de ortalama olarak dizel bir araç (ortalama değerlerdir, sarı sitede yapılan kısa bir araştırma sonucunda benzer extra donanım ve km ler için) 10.000 tl daha pahalı ama biz sıfır alırken 14.700 lira fazla vermiştik. Demek ki satış rakamlarına da bakarsak aracın değeri arttıkça, ikinci el değer kaybı doğru orantılı olarak değişiyor.   Bu kaba taslak hesap ile 4.700 lira zararda oluyoruz aracımızı sıfır alıyorsak.

Çok yüksek km ler yapan kişiler için bu farkı amorti etmek çok zor olmayacaktır ancak standart bir kullanıcı aralığı yıllık 15 ile 20 bin km arasında bu değer ne yazık ki böyle. 

Tüketimi ayda 1500 km yol yapan biri için değerlendirecek olursak kısaca yılda 18.000 km yapar.

Benzinli 1.2 aracın uzun yol ve şehir içi ortalama tüketimi 7 litre kabul edersek ki daha az tüketiyor 7*4,87 = 34 lira 100 km de harcar, 18.000 km de 6.120 lira yıllık yakıt tüketimi olur.

Dizel 1.6 aracın uzun yol ve şehir içi ortalama tüketimi 5 litre kabul edecek olursak 5*4,24 = 21 lira 100 km de harcar, 18.000 km de 3.780 lira yıllık yakıt tüketimi olur.

Aradaki fark 2340 lira olur, dizel aracın kârı ancak aradaki mtv farkını çıkaracak olursak, 997-623 = 374 lira eder.  Yani yıllık net karınız 1966 Lira olur.

4700 liralık kaybımızı ortalama 2 sene içinde amorti ettik desek, dizel araç 2. yıldan sonra kârlı olmaya başlıyor, ama 2 yıldan önce satarım derseniz işin rengi değişir. :p

Demem o ki ikisi de çok keyifli ve imkan meselesi, ben bugün aradaki farklı verebilecek güçte olsam düşünmeden Dizeli tercih ederdim. En önemli detay kafanın rahat olup dizel arabada gaza basarken korkmamak :D  @fettahoğlu 

Okuduğunuz için teşekkürler. 

 
ben dizel-otomatik fiyat farkının doğuş otomotiv tarafından araç 2. yılın sonunda satılacakmış gibi hesaplanarak oluşturulduğunu düşünüyorum. başka bir deyişle bizim yaptığımız maliyet hesaplarını doğuş yapıyor ve fiyatını bu şekilde belirliyor. dolayısıyla iş biraz da kullanıcı tercihine kalıyor. ben hem tsi hem de tdi kullanmış biri olarak dizelin torku nedeniyle tdi'yi daha cazip buluyorum. ancak tsi'nin de kullanıcıyı üzmeyeceğini düşünüyorum. sonuç olarak bu işin kilit noktası ilk alımda çok para verilip verilemeyeceği. geçen sene durumum müsait değildi veremedim ve 1.4tsi aldım. bu sene bütçeyi toparlayabildim ve tdi aldım. ben bilhassa vw'de dizel-benzinli tercihinin tamamen duygusal olması gerektiğini düşünüyorum. zira doğuş zaten farkı yansıtıyor.

 
Daha önce de bu konu hakkında bazı hesaplamalar yapıp görüşümü söylemiştim. Türk milletindeki ön yargıyı kırmak çok zordur, "dizel az yakar, benzinli araba çok yakar" denir.

En önemlisi de pompada depoyu doldururken olan o rahatlık, dizel araç ile depoyu doldururken, araç da lamba yanmış biraz gittik desek 45 litre yakıt alabilir durumdayız. 

45*4,24 = 190 lira :D

benzinli arabamız ile bakalım olaya 

45*4,87 = 220 lira :D  

aradaki fark her depoda 30 lira oluyor ve bunu dizel ile daha çok yol alırım zaten düşüncesi de birleşince dizel araç cazip geliyor. Bir de biraz hesap yapalım @silvershadow Murat Hocam da çok güzel açıklamış iki araç arasındaki fiyat farkının uçukluğuna vurgu yaparak. Sadece bizim ülkemizde Dizel ve Otomatik en pahalı versiyon. Almanya da 1.4 litre 150 beygir act DSG model 110 beygirlik dizel araçtan pahalı. 

Dizeli pahalı alıyoruz aradaki farkı hesap ediyorsun ama satarken dizel daha pahalı şeklinde yorumlar geliyor. hemen onun için de olaya bir açıklık getirmek istiyorum. 

2014 yılı şubat ayı 2014 model araçlar için geçerli vw anahtar teslim fiyat listesi elimde bulunmakta. Ortalama  2 - 2,5 yıllık bir araç için karşılaştırma yapacak olur isek;

1.2 TSI Manuel Comfortline araç bedeli : 57.900 TL

1.6 TDI Manuel Comfortline araç bedeli : 72.600 TL      

Aradaki fark 14.700 lira tam olarak.  Şimdi malum sarı sitede bu olay için bir araştırma yaptım, aynı araçların ikinci el istenen fiyatlarına bakarak ;

2014 model ; 1.2 TSI Manuel Comfortline araç yaklaşık olarak 58 - 62 bin lira aralığında bunu 60.000 kabul edebiliriz.

2014 model ; 1.6 TDI Manuel Comfortline araç yaklaşık olarak 67 - 72 bin lira aralığınada bunu 70.000 kabul edebilir.

yani ikinci el de ortalama olarak dizel bir araç (ortalama değerlerdir, sarı sitede yapılan kısa bir araştırma sonucunda benzer extra donanım ve km ler için) 10.000 tl daha pahalı ama biz sıfır alırken 14.700 lira fazla vermiştik. Demek ki satış rakamlarına da bakarsak aracın değeri arttıkça, ikinci el değer kaybı doğru orantılı olarak değişiyor.   Bu kaba taslak hesap ile 4.700 lira zararda oluyoruz aracımızı sıfır alıyorsak.

Çok yüksek km ler yapan kişiler için bu farkı amorti etmek çok zor olmayacaktır ancak standart bir kullanıcı aralığı yıllık 15 ile 20 bin km arasında bu değer ne yazık ki böyle. 

Tüketimi ayda 1500 km yol yapan biri için değerlendirecek olursak kısaca yılda 18.000 km yapar.

Benzinli 1.2 aracın uzun yol ve şehir içi ortalama tüketimi 7 litre kabul edersek ki daha az tüketiyor 7*4,87 = 34 lira 100 km de harcar, 18.000 km de 6.120 lira yıllık yakıt tüketimi olur.

Dizel 1.6 aracın uzun yol ve şehir içi ortalama tüketimi 5 litre kabul edecek olursak 5*4,24 = 21 lira 100 km de harcar, 18.000 km de 3.780 lira yıllık yakıt tüketimi olur.

Aradaki fark 2340 lira olur, dizel aracın kârı ancak aradaki mtv farkını çıkaracak olursak, 997-623 = 374 lira eder.  Yani yıllık net karınız 1966 Lira olur.

4700 liralık kaybımızı ortalama 2 sene içinde amorti ettik desek, dizel araç 2. yıldan sonra kârlı olmaya başlıyor, ama 2 yıldan önce satarım derseniz işin rengi değişir. :p

Demem o ki ikisi de çok keyifli ve imkan meselesi, ben bugün aradaki farklı verebilecek güçte olsam düşünmeden Dizeli tercih ederdim. En önemli detay kafanın rahat olup dizel arabada gaza basarken korkmamak :D  @fettahoğlu 

Okuduğunuz için teşekkürler. 
Çok güzel bir hesap. :)  zevkle okudum. 

 
Teşekkürler@yusuf hocam, biraz uzun oldu ama [emoji5] tercih için iyi düşünmek gerekiyor

Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi

 


Geri
Üst Alt