Dizel benzinli konusunda çok önemli bir konuyu paylaşmak isterim. Biliyorsunuz dizel ve benzinli motor optimum çalışma sıcaklığına ulaşana kadar %50'ye varan oranlarda fazla yakıt tüketiyor. Benzinli motorlar çok daha kısa sürede optimum sıcaklığa ulaşıyor. Benim tecrübem yaz aylarında 30 derece sıcaklıkta 1.2 TSI 1km'de normal sıcaklığa, dizel motor 2-2.5km'de normal sıcaklığa geliyor. Bu mesafe düz yolda sakin kullanımda geçerli. Kış aylarında benzinli 1.5-2km, dizel motor 3-4km'de normal sıcaklığa geliyor.
İşte bu noktada kısa mesafeli sürüşlerde dizel motor benzinliye göre özellikle soğuk havalarda dezavantajlı duruma düşüyor. Ankara'da evimle iş yerim arası 4km mesafede. Kışın 1.6 TDI ile golf 7 ile iş yerime geldiğimde motor yeni normal sıcaklığına geliyordu. Yakıt tüketimim 7 litre altına düşmedi. Şehir içi sürekli kullanımda 5 litre üzerini yakmıyorum. Geçen yıl 1.2 TSI ile aracımı değiştirdim ve bu kış benzinli ile yine 6.5-7 litre arası tüketim oldu. Sürekli şehir içinde tüketimim 7.5 litre civarında. 4km gibi kısa süreli sürüşte kesinlike benzinli araç daha az yakıyor.
Ayrıca 120km sabit hızda 1.2 TSI 5.5 litre, TDI 5 litre civarında yakıyor. Dizelin avantajlı olduğu sürüş yoğun trafik ve yokuşlu bölgeler. Özellikle yokuşlu yerlerde TSI 8-8.5 gibi yakarken dizel 7 üzerini pek görmüyor.
Özetle günlük sürekli kısa mesafe işe git gel yapıyorsanız dizelin avantajı yok, genelde şehir dışı kullanıyorsanız dizelin avantajı yok, şehir içi yoğun trafikte engebeli bölgelerde dizel bariz biçimde az yakıyor.