Vag.com Kodlamada Başlangıç, Yedekleme, Döküman ve Kodlama Sonrası Geri Almak


erkanz

Katılımcı Üye
 
Katılım
11 May 2015
Mesajlar
736
Tepkime puanı
16
İsim
Erkan
VAGCOM / VCDS YENİ BAŞLAYACAKLAR İÇİN

ARACINIZA AİT MEVCUT KODLARIN YEDEĞİNİ ALMA VE SONRASINDA YAPACAĞINIZ KODLAMALARI TAKİP ETMEK

Değerli Hocalarım,

Aracınızda henüz hiçbir kodlama işlemi yapmadan evvel ve daha sonrasında yapmanız gereken aşağıda bilginize sunduğumuz iki işleme önemle dikkat etmeniz, ileride kodlamadan kaynaklı oluşabilecek problemleri çözmeniz ya da yaptığınız kodlamaları geri almak istediğinizde işinizi oldukça kolaylaştıracaktır.

1. YEDEKLEME

2. KOD TAKİBİ

---------------------------------------------------------------------------

1. YEDEKLEME

Kendi aracınızda kodlamaları yapmadan evvel mutlaka yapmanız gereken, tamamen kendi aracınıza ait kodların standart değerlerini yedeklemeniz gerekmektedir. Alacağınız yedek logu sizlere ileride yapmış olduğunuz kodlamaları geri almak istediğinizde referans kaynak olacaktır. Bu dosya sayesinde değiştirmiş olduğunuz kodların standart değerlerini kolaylıkla görebilir, kıyaslama yapabilirsiniz. 

Kısaca, aracınızla uyumlu kabloyu aldınız, yazılım driverını nete bağlı olmadığından ve firewall unun da kapalı olduğundan emin olduğunuz pc niz üzerinde açtınız ve yapmak istediğiniz kodlamaları yapmadan evvel ilk önce aşağıda belirttiğimiz tarama ve yedekleme  (adpmap alma) işlemlerini yapıyoruz.

Vag kablosunu taktınız, kontağı açık duruma getirdiniz ve bilgisayara bağladınız. 12 -14 ya da 15 driver (siz hangisini kullanacaksanız) üzerinden aplikasyonu  çalıştırdınız. Çıkacak ana ekranda sağ altta yer alan options ı seçtiniz, test yaptınız ve akabinde save edip tekrar ana ekrana döndünüz. (standart prosedür)

Ana ekranda bulunan Auto-Scan menusünü seçin ve yönergeleri takip edin (yaklaşık 5-15 dakika arası sürecek bir tarama yapacak kablo) ve akabinde oluşturduğu dosyayı kaydedin. Oluşturulacak bu raporda araç üzerindeki donanımları, durumlarını ve varsa hata kodlarını görebileceksiniz.


İşlem tamamlandıktan sonra da aşağıdaki resimde belirtildiği şekilde 09-Central Elect. bölümünün standart değer kodlamalarının da mevcut halinin kopyasını alırsanız (adpmap) işlem tamamdır :'( Artık kodlamalara girişebilirsiniz. Özellikle bu dosyayı hiçbir zaman kaybetmemeniz gerektiğinden gerekirse google drive, dropbox gibi bir cloud server üzerinde saklayabilirseniz çok daha sağlıklı olacaktır.

yedek_alma.png.jpg

2. KOD TAKİBİ

Yedeğimizi de aldığımıza göre artık kodlamalara başlayabiliriz. Yazılım, yaptığımız kodlamaları geriye dönük otomatik olarak geriye alması gibi bir imkan vermediğinde yaptığımız kodlamaların neler olduğunu geriye dönük görebilme imkanını nasıl sağlarız sorusunun cevabı kod takibi yapmaktır.

Ancak en baştan çok güvenli bir yol olmadığını belirtelim, zira mesajın sonunda açıklamasını bulabilirsiniz. Hepinizin bildiği üzere vag kodlaması için en başta yapmamız gereken adaptation map oluşturma konusuna (yani aracımızın fabrikasyon değerlerini kaydedip arşivleme) 1'inci maddede değindik.

Bu maddemizde yaptığımız kod değişikliklerini nerede bulabileceğimize ve nasıl kontrol edeceğimize değindik. Bilgisayarınızda yer alan Ross-tech kurulum klasörünüzün içerisinde yer alan VCDS>Debug>CodingLog.txt dosyasına göz atarsanız, yapmış olduğunuz tüm kodlamaları (long codingler dahil) görebilirsiniz.

Örnek: (kilit açma/kapama sesinin ayarını yeniden kurz seviyesine çekmiştim)

Address 09:5Q0 937 084 AJ recoded (ADP-(3)-Acknowledgement signals-Dauer der Akustischen Rueckmeldung vom Einfachhorn) from kurz to normal  Wednesday,27,January,2016,19:59:42:53046

Address 09:5Q0 937 084 AJ recoded (ADP-(3)-Acknowledgement signals-Dauer der Akustischen Rueckmeldung vom Einfachhorn) from normal to kurz  Saturday,30,January,2016,18:31:05:53046

ya da sadece belirli bir bölümün kod değişikliklerini görmek istiyorsanız:

Örn: STG 09 Central Elect. BCM değişikliklerini manuel olarak almak için (csv excel) Applications>Controller Channel Map'ten aşağıdaki ekran görüntüsünü referans alabilirsiniz.

codinglog.png.jpg

Gelelim mesajımızın başında neden çok güvenli bir yol olmadığına

1. Ross-tech yazılımı codinglog.txt isimli log dosyasını biz kodlama komutunu verdiğimiz anda yazıyor, yani kodlamanın başarılı olup olmadığını program onaylamadan (yani kod kabul edilmese bile) yapılmış gibi yazıyor. Bu durumda bazı kodları değiştirdik ancak çalışmadı ve yaptığımız değişiklikleri geri almak için bu dosyaya %100 güvenemeyiz. Burada yapılması gereken en önemli nokta, henüz sonuçlar taze ve araç başında iken çalışmayan kod komutlarını ilgili log dosyasına hemen girerek manuel olarak silmektir, eğer ki bunu bir alışkanlık haline getirmezsek ileride yapıp geri aldığınız ya da gerçekleşmemiş bir kodlamayı bu dosyaya bakarak yapmış gibi düşünebilirsiniz.

2. Kodlama ve uzun kodlamalar için iki farklı driver kullanıyoruz malum (long codingler için 12 sürüm, diğer kodlamalar için güncel 14 ya da 15 sürümler), haliyle bilgisayarınızda bu sürümlerden herhangi biri kurulu iken, örneğin bilgisayarınızda 15 sürüm driver ve yazılımı kurulu iken, long coding yapmak istediğinizde 12 sürüm driverı kurmak istediğinizde, bilgisayarınızda hali hazırda kurulu olan 15 sürüm driver a ait yazılım uninstall edileceğinden mevcut codinglog dosyası da silinecektir. Hal böyle olunca oluşturulan bu log dosyalarının ömrüde kısa olacaktır. Uzun lafın kısası hocalarım sürüm driverı değiştirmeden önce mevcut codinglog dosyası içeriğini yine güvenli bir yerde oluşturduğunuz master codinglog dosyanıza eklemenizi ve başarısız/iptal ettiğiniz kod girişimlerini bu master log dosyamıza dahil etmemeyi alışkanlık haline getirmemiz işimizi oldukça kolaylaştırcaktır.

ACİL DURUM ÇIKIŞI: 

Eğer codinglog dosyasını takip etmek, kaybetmek, üzerine yazmak ya da bununla hiç uğraşmamak gibi durumlar söz konusu ise birinci madde de yer alan adpmap işlemini yeniden yapabilir, ilk başta aldığınız master adpmap dosyanız ile karşılaştırarak değişen kodlamaları bulabilirsiniz.

@MSE @yusuf @silvershadow @maniax @Orhan Hoca @fcsrn @Negatiwe

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
4 saat önce, erkanz yazdı:

VAGCOM / VCDS YENİ BAŞLAYACAKLAR İÇİN

ARACINIZA AİT MEVCUT KODLARIN YEDEĞİNİ ALMA VE SONRASINDA YAPACAĞINIZ KODLAMALARI TAKİP ETMEK

Değerli Hocalarım,

Aracınızda henüz hiçbir kodlama işlemi yapmadan evvel ve daha sonrasında yapmanız gereken aşağıda bilginize sunduğumuz iki işleme önemle dikkat etmeniz, ileride kodlamadan kaynaklı oluşabilecek problemleri çözmeniz ya da yaptığınız kodlamaları geri almak istediğinizde işinizi oldukça kolaylaştıracaktır.

1. YEDEKLEME

2. KOD TAKİBİ

---------------------------------------------------------------------------

1. YEDEKLEME

Kendi aracınızda kodlamaları yapmadan evvel mutlaka yapmanız gereken, tamamen kendi aracınıza ait kodların standart değerlerini yedeklemeniz gerekmektedir. Alacağınız yedek logu sizlere ileride yapmış olduğunuz kodlamaları geri almak istediğinizde referans kaynak olacaktır. Bu dosya sayesinde değiştirmiş olduğunuz kodların standart değerlerini kolaylıkla görebilir, kıyaslama yapabilirsiniz. 

Kısaca, aracınızla uyumlu kabloyu aldınız, yazılım driverını nete bağlı olmadığından ve firewall unun da kapalı olduğundan emin olduğunuz pc niz üzerinde açtınız ve yapmak istediğiniz kodlamaları yapmadan evvel ilk önce aşağıda belirttiğimiz tarama ve yedekleme  (adpmap alma) işlemlerini yapıyoruz.

Vag kablosunu taktınız, kontağı açık duruma getirdiniz ve bilgisayara bağladınız. 12 -14 ya da 15 driver (siz hangisini kullanacaksanız) üzerinden aplikasyonu  çalıştırdınız. Çıkacak ana ekranda sağ altta yer alan options ı seçtiniz, test yaptınız ve akabinde save edip tekrar ana ekrana döndünüz. (standart prosedür)

Ana ekranda bulunan Auto-Scan menusünü seçin ve yönergeleri takip edin (yaklaşık 5-15 dakika arası sürecek bir tarama yapacak kablo) ve akabinde oluşturduğu dosyayı kaydedin. Oluşturulacak bu raporda araç üzerindeki donanımları, durumlarını ve varsa hata kodlarını görebileceksiniz.

Değerli Hocam, 

Ellerinize sağlık. 

Aldığımız kararla eski üyelerimiz erişmeye devam edecekler bu konulara... sanırım bu çözüm harika oldu.

Bu kadar karmaşık bir konu ancak bu kadar sade ve açıklayıcı bir dille yazılabilir...

Bu başlangıç harika oldu. araç muayeneye gidecek kadar uzun kalırsa eğer, kimi özellikleri yeniden eski haline almak gerekecek. İşte bu noktada hayati önem arz ediyor bu işlem çünkü her aracın kodlamaları biricik..

Eminim kimsede olmayacak kadar derinlemesine ve sistematik bir kodlama firhisti haline geldi konu Muhammed Hocamla sizlerin sayesinde.

Sağolun varolun..

 
Bu konuda bu akşam aklıma gelen bir fikri paylaşayım sizlerle. Bilgisayarımıza 1 tane video kayıt programı indiriyoruz. Free uygulamalar bolca var. Kodlamaya başlamadan önce kayıt programını açıyoruz. Kodlama bitince kodladığımız araç plakası ismi ile kaydediyoruz. Böylece yaptığımız tüm değişiklikler kayıt altına alınıyor. Hem zahmetsiz hem de garanti.

Sonrasında bu kaydı araç sahibine de verebiliriz isterse. Zamanla elimizde güzel bir arşiv olur ve bu vidyoları değerlendirebiliriz :)

 
Bu konuda bu akşam aklıma gelen bir fikri paylaşayım sizlerle. Bilgisayarımıza 1 tane video kayıt programı indiriyoruz. Free uygulamalar bolca var. Kodlamaya başlamadan önce kayıt programını açıyoruz. Kodlama bitince kodladığımız araç plakası ismi ile kaydediyoruz. Böylece yaptığımız tüm değişiklikler kayıt altına alınıyor. Hem zahmetsiz hem de garanti.

Sonrasında bu kaydı araç sahibine de verebiliriz isterse. Zamanla elimizde güzel bir arşiv olur ve bu vidyoları değerlendirebiliriz :)
Bence çok iyi fikir :)

 
hepsini kaydetmek zor olacak Orhan Hocam Lakin 30 a yakın kodlama yaptım ve bi çoğunu unuttum bile :)  keşke daha öncelerde bunu öğrenmiş olsaydım da ona göre her kodlamayı videoya alsaydım. Gerçi en kötüsünden scan yapmıştım ve yaptığım bi kaç kodlamayı da videoya almıştım kendimce anlayacağım şekilde. bi kaçınıda kendime özgü yazarak kaydettim. gelgelelim bazılarını hiç hatırlamıyorum bile :)  muayene zamanı sorun olacak kodlama yok Allahtan ( Amerikan Park vs gibi). kafama takılan Rain closing için 5-10 defa kodlama yaptım... araç üzerinde kabul gözüküyor  ve bu kodlamalar için ayrı ayrı kod kayıtları oluşmuştur... bunların bir problemi olmazsa iyi... ne yazıkkı halen çalışmıyor Rain Clozing.... Ekran görüntüsünde( Yağmurda camları otomatık kapa) o bana ben ona bakıyorum arasıra :)  

 
Merhabalar,

Yedek alma bilgisini paylaştığınız için teşekkür ederim. Ben kodlama yapmadan önce bu şekilde bir dosya almıştım. Fakat araçta yapmış olduğumuz bütün kodlamaları geri almak istediğimiz zaman nasıl bir yol izlememiz gerekiyor acaba? Direk olarak dosyayı upload ederek tam bir geri yükleme yapabiliyor muyuz?

Sertaç.

 
@SertacTDemir Sertaç Hocam rica ederiz, bir nebze yardımcı olabiliyorsak ne mutlu bizlere :)

Konuda belirttiğimiz üzere otomatik olarak önceden yapmış olduğunuz kodlama değişikliklerini geri almamız maalesef mümkün değil. Codinglog dosyasını takip etmek, yani üzerinde yapıldı gibi görünen ancak yapılmayan fazladan kodlamaları silerek güncel halde tutmanız ileride orijinal ayarlara dönmek istediğinizde size rehber olacaktır. Yani codinglog dosyası üzerinden geriye doğru gidebilirsiniz manuel olarak.

Ama olur da ileride gelişmeler bize bu tür bir opsiyonu sağlarsa ya da hali hazırda çözümü bulunduysa mutlaka burada paylaşılıyor olacaktır. Keza hepimizin arzuladığı bir şey malumunuz :)

 
@SertacTDemir Sertaç Hocam rica ederiz, bir nebze yardımcı olabiliyorsak ne mutlu bizlere :)

Konuda belirttiğimiz üzere otomatik olarak önceden yapmış olduğunuz kodlama değişikliklerini geri almamız maalesef mümkün değil. Codinglog dosyasını takip etmek, yani üzerinde yapıldı gibi görünen ancak yapılmayan fazladan kodlamaları silerek güncel halde tutmanız ileride orijinal ayarlara dönmek istediğinizde size rehber olacaktır. Yani codinglog dosyası üzerinden geriye doğru gidebilirsiniz manuel olarak.

Ama olur da ileride gelişmeler bize bu tür bir opsiyonu sağlarsa ya da hali hazırda çözümü bulunduysa mutlaka burada paylaşılıyor olacaktır. Keza hepimizin arzuladığı bir şey malumunuz :)
Cevabınız için teşekkür ederim, şimdi anladım. Ben konuyu farklı algılamışım sanki bir yerden yeniden upload edince otomatik yükleyecek gibi düşünmüştüm format atar gibi :)  

 
Merhaba Arkadaşlar,

Bu forumdan, diğer yerli ve yabancı forum ve website'larından toparladığım kodlamaları içeren dokümanı benim gibi yeni başlayan arkadaşlar için ekte sizlerle paylaşıyorum. Çin malı sahte kablo kullandığımızdan internet bağlantısını kesiyoruz ve bilgiye erişimimiz limitlenmiş oluyor, bu sebeple dosyayı bilgilere bütün olarak erişmek için derlemiştim.

Yalnız şunları belirtmek isterim: yaklaşık 2 haftadır kodlama yapıyorum, bütün bilgiler alıntıdır. Dolayısıyla, çalışmayan-hata veren-yanlış bilgiler de içeriyor olabilir. Dokümanın içinde ilgili kaynakların linkleri de mevcuttur. Genel olarak çalışmayan-hata veren kodlamaların geri alınması tavsiye ediliyor. 

Aynı özelliklere ait farklı kaynaklardan kodlama bilgileride mevcut böylece sorun çıkan noktalarda kıyaslama da yapabilirsiniz. Ayrıca, kısa tecrübeme dayanarak Almanca-İngilizce sözlük ile bazı kodlamaların ne anlama geldiği de anlaşılabiliyor bilginize.

Sizlere faydalı olur umarım.

Sertaç.

Ekli dosyayı görüntüle VCDS Kodlamalar_2016.02.24_R.00.pdf

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Teşekkürler arkadaşlar. Bugün kablomu aldım bakalım neler yapabileceğim :)

 
Arkadaşlar. Kodlamaları aktif etmek için yapılanların ayrıntılı olarak yazılması kadar, tekrar eski durumuna nasıl alınacağı konusunu da ilgili başlıklara eklemek gerekir diye düşünüyorum. Aynı konu başlığında her iki bilginin yer alması çok daha verimli olur. Bu konudaki uzman arkadaşlar yardımcı olursa harika bir listeye sahip oluruz. 

 
Arkadaşlar. Kodlamaları aktif etmek için yapılanların ayrıntılı olarak yazılması kadar, tekrar eski durumuna nasıl alınacağı konusunu da ilgili başlıklara eklemek gerekir diye düşünüyorum. Aynı konu başlığında her iki bilginin yer alması çok daha verimli olur. Bu konudaki uzman arkadaşlar yardımcı olursa harika bir listeye sahip oluruz. 
Işık kanalları haricindeki kodlamalarda zaten active ya da not active seçeneği oluyor hocam. Active yapın dediğimizi not active yaparsanız eski haline döner. Tersten geri alırsınız yani işlemleri.

Işık kanalları biraz karışık. Donanıma göre fark gösteriyor. Mümkün mertebe boş kanalları kullanıyoruz ancak bazen değişiklik yapmamız gerekebiliyor. Bunun için orijinal U led, Bi xenon basic, led stop, halojen stoplu araçların el değmemiş kanal haritalarını bana ulaştırabilen olursa seve seve yazarım geri alınışlarını.

Acil bir ihtiyacı olan varsa benimle iletişime geçebilir.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Işık kanalları haricindeki kodlamalarda zaten active ya da not active seçeneği oluyor hocam. Active yapın dediğimizi not active yaparsanız eski haline döner. Tersten geri alırsınız yani işlemleri.

Işık kanalları biraz karışık. Donanıma göre fark gösteriyor. Mümkün mertebe boş kanalları kullanıyoruz ancak bazen değişiklik yapmamız gerekebiliyor. Bunun için orijinal U led, Bi xenon basic, led stop, halojen stoplu araçların el değmemiş kanal haritalarını bana ulaştırabilen olursa seve seve yazarım geri alınışlarını.

Acil bir ihtiyacı olan varsa benimle iletişime geçebilir.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Bu iyiydi. Açık ve Net   :'(

 

Geri
Üst Alt