DSG ve Auto Hold Kullanımı


Arkadaslar merhaba, aranıza yeni katıldığım gibi dsgli bir aracada yeni sahip oldum bilmediğim ya da karışık gelip kafamı kurcalayan bir kaç sorum var.

Aracım Golf 1.4 Tsi Highline paket Dsg, aracta start- stop ve auto hold var.

1nci sorum Aracı sürekli auto holda kullanıyorum, park ettimde aracın vitesini

  • P konumuna getiriyorum.
  • Emniyet kemerini cıkartıyorum.
  • Auto hold aktif oldugundan göstergede yesil yanan Fren lambası kırmızı renge geciyor.
  • Daha sonra aracın kontagını kapatıyorum.

Bu sekilde kullanım dogru mu ? Auto hold manuel olarak el frenine almadıgım icin yükü kendi el frenine aktarıyor mu ? 

Hareket ettirecegimde emniyet kemerini takıyorum,aracı calıstırıp auto hold aktif oluyor direk vitesi D konumuna alıp gidiyorum. Otomatik fren devreden cıkıyor cünkü bu sekilde kullanımım dogru mu yanlıs mı arkadaslar? Bu esnada dsg ye zarar mı veriyorum manuel mi yapmalıyım? 

2nci sorum yine park ile alakalı. Aracı park edip sıralamasıyla vitesi

  • N konumunu al.
  • El frenini cek.
  • Ayağını frenden cek ( yük sanzımandan frene gectigi söyleniyor. Bu esnada araba bir ses cıkarıyor hafif havaya mı kalkıyor iniyor mu bilmiyorum DSG ömrü icin cok önemliymiş)
  • Frene bas 
  • P konumuna al ve kontağı kapat.

Bu sıralama doğrumu ? auto hold aktifken bu durumu kendi yapmıyor mu?

Yardımcı olursanız cok sevinirim. Tesekkürler.
Önceki 3 arabamda ilk önce N'ye alıp sonradan P'ye alırım. Bu sayede yük şanzımana binmez. Ne kadar ömrü uzatır bilmiyorum ama kullanım kılavuzunda öyle yazıyor.

 

Önceki 3 arabamda ilk önce N'ye alıp sonradan P'ye alırım. Bu sayede yük şanzımana binmez. Ne kadar ömrü uzatır bilmiyorum ama kullanım kılavuzunda öyle yazıyor.
Konumuz kırmızı ışıkta ayak frende beklemek ile Auto Hold ta beklemek arasında fark varmı?

Kavrama aşınması ile alakalı.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Terms araştırma devam bilimsel makale geliyo merak etme hocam 😁 Az once ustayla da konuştum detaylı.
Hâlâ bekliyoruz.

Bu arada iki gün önce 2020 model Golf 7,5 kullandım ondaki AutoHold ile benim arabadakinin bırakma olayı çok farklı. Araç ileri firlamiyor 7,5 ta. 

Demek ben AutoHold sıkıntı derken nimet diyenler 7,5 kullanıyorlar miş.

Nasıl 7 ile 7,5 arasında fark olur anlamadım.

 
@CemK Şu benim AutoHold a da 7,5 parametresi mi atsak acaba?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Konumuz kırmızı ışıkta ayak frende beklemek ile Auto Hold ta beklemek arasında fark varmı?

Kavrama aşınması ile alakalı.
Kullanım şeklim şöyle.

Auto hold devrede düz yolda ışıklarda durdum diyelim.

Start stop devreye girmiş ya da girmemiş olsun. Her ikisinde de çok hafif gaza dokunup çekince , motor kapanmışsa çalışır ve araç auto hold tutunmayı bırakır ve gaza basıp yola devam ederim.

Motor kapanmamış olunca da yine bir hafif gaza dokunma ve bırakma sonrası auto hold tutunmayı bırakır kavrama tutunur gaza basar ilerlerim.

Aracın atlama durumu tamamen sürüş profili ile alakalı diye düşünüyorum.

Eğer ki aracınız yukarıdaki gibi serbest bırakıp gaza basarsanız atlama yaşanmayabilir.

Ancak auto hold tutunma anında direkt olarak gaza basıp yola devam ederseniz, yani uyandırma diyebilirim, auto hold'u bırakmak için gaza hafif dokunup bırakıp salınım sonrası gaza basılırsa ve bu şekilde kullanılırsa araç kendini yumuşak kalkışa alıştıracaktır diye düşünüyorum.

Kavramaya zararı durumunda ise bilindiği üzere tam basılmamış frende kavrama tutunmaya çalışabilir. Auto hold tutmuşsa aracı ve öndeki araç biraz ilerlemişse de hemen ben de ilerleme yapmam. Bu da ekstra fayda sağlar. Biraz trafiği okumak gerekir.

Auto hold ya tutar ya bırakır. Ancak manuel olarak frende tutup tutmama arası gelgitler meydana geleceğinden ve kavrama hemen hazırda beklediğinden biraz daha aşınma oluşturabilir bana göre.

Açıkçası milisaniyelik tutunma hesapları var ancak dsg ile birlikte auto hold , sürüş kolaylığı ve konfor katıyor benim açımdan. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ogzogz Oğuz hocam sizin araç 7 mi 7,5 mu?

Benim ki 7 ve AutoHold ne yaptıysam ben acemi gibi hissediyorum benim araçta. Oysa 7,5 ta hiç öyle olmuyor özel bir çaba da sarf etmediğim halde.

 
@Terms 2013 model .

yukarıdaki bahsettiğim durumu deneyin isterseniz. 

Çünkü bazı farklı sürüşler yaptığım zamanlardan sonra bu ani atlama durumunu yaşadığımı hatırlıyorum.

Bu bir sorun değil bana göre. Tamamen sürücüsüne göre tepki veriyor diye düşünüyorum. Bende bu izlenimi bırakıyor.

(İstisna başka bir durum yoksa)

Olmadı, servise durumu bildirin. Çünkü bazı durumlara yönelik servisler merkezlere iletince bazı yazılım güncellemeleri sunabiliyorlar. Sasiden kontrol ettiğinizde güncelleme olmayabilir ancak belli bir durumdan şikayet ettiğinizde ona özel bir güncelleme yapabiliyorlar.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Evet araştırmalarımdan ve usta ile görüş alışverişimizden ögrendiklerimi anlatayım dilim döndüğünce.

Şunu bilirsiniz manuel araçta debriyaja basmak baskı gergi plakasını gerer ve kavrama ile volan'ı birbirinden ayırır. Boşa aldığınızda ise şanzıman dişlileri ayrılır ve debriyajı bıraktığınız zaman gergi plakası bırakılır ve kavrama volan ile birleşir, buda gergi plakası ve kavrama üzerindeki tüm yükü ortadan kaldırır. En sağlıklı durma hali bu olsa da gergi plakası bu yüke fazlasıyla dayanmak için tasarladığından çok uzun süreler gerili halde kalmak zorunda bırakılmadığı sürece bir sorun olmaz. Tabii burada önemli olan debriyaja basarak duruyorsanız gerçekten tam olarak basıyor olmanız, aksi takdirde kavrama sürtünmeye ve dolayısı ile hem aşınmaya hem ısınmaya başlar ve ömrü çok ciddi kısalır.

Önce şunu netleştirelim, DSG'nin boşta olması yada olmaması tamamen vites kolu ile yönetiliyormuş, yani N'ye almadığınız sürece araç kesinlikle boşa almıyor, sadece debriyaja basıyor. Yani DSG'de vitesi boşa almadığınız sürece dururken mekatronik debriyaja basacaktır, manuel’den farklı olarak duruyorsanız mekatronik debriyaja tam basar, bu kavrama üzerinde yük oluşmaması demektir ancak mekatronik debriyaja basmak zorunda olduğundan ve bunu solenoid'lere basınç uygulayarak yaptığından yük altında kalır. Burada tavsiye edilen 10-15sn den fazla sabit durulacak ise vitesin boşa alınması şeklinde yazılmış birçok kaynakta ve ustada aynısını söyledi. Hadi siz deyin 20-30sn. Mekatronik içinde en çok kronik arıza noktalarından biri basınç oluşturan kapsülün patlaması yani yan duvarının kırılması, bunun ne önemli sebebinin bu olduğunu ve aslında o kapsül çeperinin üretim kaynaklı malzeme kalitesi ve çeper inceliği nedeniyle basınç altında kırıldığını iletti usta. Malzeme de sorun varsa öyle ya da böle bir gün gidecek yani o kapsül :D

Frene basarak durmak ya da Auto Hold ile durmak arasında fark yokmuş, DSG'ye fren basılı sinyali gidince mekatronik debriyaja tam basıyor yani. Buradaki en önemli durum Auto Hold frene basıyorsa kesinlikle hatasız frene basılı sinyali gidiyor, ama siz frene basarak duruyorsanız pedal'a uyguladığınız basınç az kalırsa dsg kavrama yapmaya başlıyor, yani frenle duruyorsanız adam akıllı frene basmanız gerekiyor. Yine en sağlıklısı süre uzunsa boşa almak, zira boşa almak ve sonra vitese takıp gitmek de mekatronik için debriyaja iki kez bas çek anlamına geldiğinden solenoid’ler ve basınç merkezinde yük ve ısınma demek.

Auto Hold'u kullanın mutlaka demesinin nedenleri olarak siz freni bırakır bırakmaz kavramaya başlaması, frene tam basmıyorsanız kavrama yapmaya çalışması ve en önemlisi eğimde az ya da çok olsun frenden çekip gaza basıp kalkana kadar geçen kısa sürede bile aracın geriye kaçma yükünün tamamının kavrama gücü ile önce tersine çevrilmesi sonra ileri hareket etmesi esnasında kavramaya auto hold kullanmaya göre hatırı sayılır bir fazladan yük getirmesi olduğunu söyledi. Eğime ve ne kadar az zamanda frenden çekip gaza basmanıza göre değişken olarak her kalkışın 2-3-4 kalkışa eşdeğer olacağını söyledi usta, ki bu 1300-1400 kilo ağırlığı geriye kaçmaya başlamışken kaldırmak veya dururken kaldırmak arasında oluşacak fark gayet fizik kurallarına uygun geldi banada.

Benim aracım 2014 ve bende öyle atlama zıplama yaşamıyorum, sadece bazen gaza ilk anda çok basarsam olabiliyor ama o da ilk alışma döneminde oldu sonrasında çok çok nadiren oluyor. Kendisiyle @ogzogzhocamın da dediği gibi gayet iyi anlaşıyoruz, mesele alışmak sanırım. Önceki aracımda da hill holder vardı belki ondan belki de araçlar arası çalışma farkı olduğundan bilmiyorum ama ben gayet memnunum.

Park halinde ki duruma gelince, şanzımanda normal sürüş esnasından kullanılan dışında park vitesi için @İlker34 hocamın da dediği ve aşağıdaki şekilde de göreceğiniz gibi kilit dişlisi bulunuyor. Vites kolunda ise bir solenoid kolu kilitliyor ve bir halatla bu park dişlisine kitlenecek olan karşı hareketli parçaya bağlı. Yokuşta dururken binecek yükün tamamıyla bu iş için yapılmış ve yürüyen dişli aksamıyla hiç bir ilgisi olmayan bu iki parçaya bindiğini ve bunlara yokuşta durmakla vs. herhangi bir zarar gelmesinin mümkün olmadığını söyledi usta ve kaynaklardan okuduğum bilgi de aynı yönde. Olası tek durumun park vitesindeyken araca çarpılması sonucu vites kolu ile kilitleme mekanizması arasındaki halatın kopması olduğu yazılıyor. Onun dışında bu halatında öyle yokuşta parktan zor çıkan vitesin sebebi olduğu ancak kopmasının yada başka bir zarar görmesinin mümkün olmadığı yazılmış, zaten bu iş için tasarlandığını yazılıyor. Diyelim bir şekilde P konumunda araç çalışmadı vs. aracı P'den mekanik olarak almak ve kilitlenen parçayı halat vasıtası ile kilit dişlisinden ayırmak için vites kolundaki solenoid'i boşa çıkarak mekanik bir parça bulunuyor vites kolu mekanizması içinde.

Yani P konumuna almadan N'ye alın, sonra Park Freni çekin sonra freni bırakıp en son P'ye alın gibi bir yöntemin tamamen gereksiz olduğu yazılıyor. Ama içiniz rahat edecekse tabi ki hiçbir zararı yok bunu yapmanın, sadece bilin ki boşuna yapıyorsunuz :D

Kusura bakmayın uzun oldu baya ama umarım faydalı olur :D

image.png

image.png

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Frene basarak durmak ya da Auto Hold ile durmak arasında fark yokmuş,
Aynen benim dediğim de buydu.

Detaylı açıklama için teşekkürler cem hocam.

Ne yaparsam yapayım 7,5 kasa gibi değil benim Auto Hold.

 
@CemK güzel bilgiler bunlar.. (y)

Akıcı olmuş.

Doğru yolda olduğumuzu düşünüyorum. 

Auto hold devredeyken de boşa almış gibi algılama yapsa iyiymiş.

Vitesi önce fren ,N, park freni, fren bırak sonra P durumu yine de yokuş eğim ya da fazla yüklü olduğu durumlarda uygulanması zararı olmayan ve olmaması durumu iyi. 

 
@CemK hocam bilgiler icin ellerine sağlık

Söyle birsoru geliyorum aklima

Önce N ye alip freni cekip P alıyoruz ya

Dik yokuşta bunu yapmazsak P konumumdan zor cikiyor yuk nerden geliyor

Rica etsem Bilal e anlatir gibi olsun lutfen ben zor anlıyorum


 
@CemK hocam bilgiler icin ellerine sağlık

Söyle birsoru geliyorum aklima

Önce N ye alip freni cekip P alıyoruz ya

Dik yokuşta bunu yapmazsak P konumumdan zor cikiyor yuk nerden geliyor

Rica etsem Bilal e anlatir gibi olsun lutfen ben zor anlıyorum
Bunun cevabı baklava olması lazımdı :)

 
O kolay

Benim adim çıkmış adam benden daha baklava kolik
Yanlış oldu  :lol:  

yediğiniz baklavalar yük demek istemedim :)  

(konusu bile var)

Şaka bi yana @CemK hocam açıklayacaktır.

Bana göre fren yapınca 4 balata tutuyor, el freni çekilince ve fren bırakılınca sadece arka tekerlerden tutuyor. Daha sonra da araç arkaya oturuyor. Dişli sıkışıp kasılma meydana geliyor.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:


Geri
Üst Alt