Bir heves 18 Jant ve yay taktık bakalım


agacmalzeme

Paylaşımcı Üye
 
Katılım
30 Ağu 2017
Mesajlar
2,571
Tepkime puanı
3,226
Konum
Ankara - Çankırı
İsim
Mehmet
Yazlık lastiklerim geçen sene bitince bu sene heves edip 18 Jant lastik yapayım dedim. Yapıncada araba biraz yüksek olmasın deyip vogtland yay alıp taktırdım.

Aracın son durumu bu şekilde oldu. IMG_20210519_145724.jpgIMG_20210519_145742.jpgIMG_20210519_145805.jpg

Benim için gelelim can alan kısımlara 🙂

Artılar

Aracın görünümü sportif oldu gayet hoş durdu. Başka artı yokmu diyeceksiniz benden yana malesef yok. 

Bazı arkadaşlar yazmıştı viraja daha hızlı giriliyor 120 ile girdiğim viraja 150 ile giriyorum araba daha sıkı oldu vs.

Ama ben virajları aracın standart haliyle bile zorlayan birisiyim. Yay taktıktan sonra uzun ve kısa yol tecrübe ettim sonuçlar şunlar. 

Şehir içi kasislerde araç artık zıplıyor arka taraf için hiç iyi değil. 

Artık çukurlar ve yoldaki bozuklukları çok net hissediyorum. Biraz dan dun oldu. 

Araç artık bir golf değil sanki. Dün arkadaşta comfortline 16 Jant var ona bindim çok yumuşak geldi. Araçta 4 kişiydik birçok çukurdan geçtik hiç dan dun olmadı. 

Uzun yol virajlarda denildiği gibi çok çok iyileşme yok sadece bir tık diyebilirim sanırım bu golfün zaten yol tutuşunun iyi olmasından kaynaklı. 

Uzun yolda 120km üzeri hızlarda araç sanki su dalgasının üzerindeymiş gibi yaylanıyor çok iyi bir his değil. 

Ankaradan Çankırı ya geldim önceki sürüşlerime göre daha çok yoruldum ve sesten başım ağrıtmıştı.

Araç orjinal yay ve 18 Jant ile bir tık daha iyiydi tabiki 17 lastiğe göre değil. 

Bahçeye gitmiştim yolları biraz topraklı stabil. Bahçe kapısı yokuş ve az tümsek arkadaşım kapıyı açarken jantın yere deyiyor neredeyse gördün mü dedi baktım ve şaşırdım 🙂

Sözün özü 37 yaşında biri olarak içimde kalmasın diye yaptım. Değermi derseniz çok değmez gibi geldi. Bu iş kesinlikle 30 yaş altı gençler için diye düşünüyorum. 

Biri deseki yayları Jant lastiği sat dese sanki satasım var. Lastiklerde pilot sport 4 almıştım sesi az yapsın diye ama çok faydası olmadı.

Burdan 19 Jant lastik alacaklara sesleniyim alırken test edin deneyin sonra karar verin ben 19 jantı 35 yanak ile düşünemiyorum. 

IMG_20210518_103906.jpg

 
Hayırlı olsun hocam

Sikmayin caninizi biraz daha takilin sarmadi satarsiniz

 
Bana orjinal 17" bile bazen sert geliyor. Hatta konfor için 16" comfort jantı olsa onu bile takarım gibi. 18 veya 19 gerçekten bana çok uzak. Bedava bile olsa takmam arabaya.

Dediğiniz gibi gençlik hevesiyle yapılacak şeyler. Diğer yandan da insanın içinde de bir şey kalmamalı bence. İmkan dahilinde insan içindekileri hayata geçirmeli. Yarın geç olabilir🙂

 
Jantlar hayırlı olsun hocam. Bence mümkünse yay değişimi yapın. Sürüş keyfini kaçırıyor bu tarz durumlar. Leon fr yayı forumumuzda deneyimleyip memnun kalan epey kişi var. 

@tuncer_2632 hocamızın konusunu inceleyebilirsiniz. Daha pek çok konu var yay konusunda. 




 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forjust1day İlk başlarda onu düşünmüştüm sonra eşit düşürsün diye almıştım. Fakat yaydan ziyade 17 janttan sonra 18 biraz sert geldi sanki. Çok uzun yol yapıyorum biraz bana hitap etmedi büyük jant ve lastik açıkçası. Ama görüntüsü çok güzel oldu araç.

 
Yazlık lastiklerim geçen sene bitince bu sene heves edip 18 Jant lastik yapayım dedim. Yapıncada araba biraz yüksek olmasın deyip vogtland yay alıp taktırdım.

Aracın son durumu bu şekilde oldu. Ekli dosyayı görüntüle 47290Ekli dosyayı görüntüle 47291Ekli dosyayı görüntüle 47292

Benim için gelelim can alan kısımlara 🙂

Artılar

Aracın görünümü sportif oldu gayet hoş durdu. Başka artı yokmu diyeceksiniz benden yana malesef yok. 

Bazı arkadaşlar yazmıştı viraja daha hızlı giriliyor 120 ile girdiğim viraja 150 ile giriyorum araba daha sıkı oldu vs.

Ama ben virajları aracın standart haliyle bile zorlayan birisiyim. Yay taktıktan sonra uzun ve kısa yol tecrübe ettim sonuçlar şunlar. 

Şehir içi kasislerde araç artık zıplıyor arka taraf için hiç iyi değil. 

Artık çukurlar ve yoldaki bozuklukları çok net hissediyorum. Biraz dan dun oldu. 

Araç artık bir golf değil sanki. Dün arkadaşta comfortline 16 Jant var ona bindim çok yumuşak geldi. Araçta 4 kişiydik birçok çukurdan geçtik hiç dan dun olmadı. 

Uzun yol virajlarda denildiği gibi çok çok iyileşme yok sadece bir tık diyebilirim sanırım bu golfün zaten yol tutuşunun iyi olmasından kaynaklı. 

Uzun yolda 120km üzeri hızlarda araç sanki su dalgasının üzerindeymiş gibi yaylanıyor çok iyi bir his değil. 

Ankaradan Çankırı ya geldim önceki sürüşlerime göre daha çok yoruldum ve sesten başım ağrıtmıştı.

Araç orjinal yay ve 18 Jant ile bir tık daha iyiydi tabiki 17 lastiğe göre değil. 

Bahçeye gitmiştim yolları biraz topraklı stabil. Bahçe kapısı yokuş ve az tümsek arkadaşım kapıyı açarken jantın yere deyiyor neredeyse gördün mü dedi baktım ve şaşırdım 🙂

Sözün özü 37 yaşında biri olarak içimde kalmasın diye yaptım. Değermi derseniz çok değmez gibi geldi. Bu iş kesinlikle 30 yaş altı gençler için diye düşünüyorum. 

Biri deseki yayları Jant lastiği sat dese sanki satasım var. Lastiklerde pilot sport 4 almıştım sesi az yapsın diye ama çok faydası olmadı.

Burdan 19 Jant lastik alacaklara sesleniyim alırken test edin deneyin sonra karar verin ben 19 jantı 35 yanak ile düşünemiyorum. 

Ekli dosyayı görüntüle 47293
Hocam hayırlı olsun diyeceğim ama memnun kalmamanıza üzüldüm açıkçası.

Sizinle yaylarımız farklı ama eibach-vogtland arasında, yazdığınız tüm bu sıkıntıları yaşatacak kadar büyük bir fark var mıdır bilmiyorum, şaşırdım açıkçası. Ben eibach'tan çok memnunum, araç değiştirsem yine eibach yay takarım.

Dan dun oldu demişsiniz, sert olan araba 120 km/h üzerinde nasıl suyun üstündeymiş gibi dalgalanır hayal edemedim. Tedirgin eden bir hissiyat mı bu, başka türlü nasıl tarif edebilirsiniz?

Bir de son fotoğrafta araca yapılan işlem nedir anlamadım.

 

@frknyldrm Son fotoda rot başları sökülmedi somunları ısıtıp sökebildiler. Sol taraf hiç sökülmedi somunu kestiler. Fotoda yanlışlıkla yüklenmiş :) . Aslında araba çok kötü olmadı ama bana hitap etmedi sertliği. Uzun yolda eskiden 120 km üstünde yol dalgalanmalarında araç yumuşak bir şekilde yaylanıyordu o his şimdi biraz daha sert oldu. Birde araç yeri daha iyi tutuyor fakat arka taraf yoldan bir kopsa tekrar toplamayacakmış gibi geldi sanırım buda basık araçların dezavantajı. 150-160 ile girdiğim virajlarda yaylı hali bir tık daha iyi hissettirdi orası iyi tarafı diyebilirim ama abartıldığı kadar değil.

 

Geri
Üst Alt