Bir heves 18 Jant ve yay taktık bakalım


@agacmalzeme hayırlı olsun konfor özlemi çekerseniz ilerde satarsınız..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@forzaGilles rot başlarındaki somunlar sökülmedi çok uğraştılar en son ısıtıp ve somunu kesip çıkarabildiler. İşin garibi civatalar yalamada olmamıştı yinede tekrar klavuz çekip yeni somunla taktılar. Civataların alt kısmı şişmiş sanırım az daha yay takacam diye rot kollarından olacaktım sormayın.

 
Yazlık lastiklerim geçen sene bitince bu sene heves edip 18 Jant lastik yapayım dedim. Yapıncada araba biraz yüksek olmasın deyip vogtland yay alıp taktırdım.

Aracın son durumu bu şekilde oldu. Ekli dosyayı görüntüle 47290
Hocam öncelikle jantlar çok yakışmış, hayırlı olsun güle güle kullanın. Yayların ölçüsü de tam ayarında olmuş.

Uzun yol virajlarda denildiği gibi çok çok iyileşme yok sadece bir tık diyebilirim sanırım bu golfün zaten yol tutuşunun iyi olmasından kaynaklı.
Virajlardaki yol tutuşu oranı lastiğin taban genişliğiyle orantılı olsagerek, benim 235’lik Hankook lastiklerle virajlardaki yol tutuşundan çok memnunum. Hatta jant değişiminden sonra bariz olarak kendini hissettiren en büyük fark buydu benim için.

Bahçeye gitmiştim yolları biraz topraklı stabil. Bahçe kapısı yokuş ve az tümsek arkadaşım kapıyı açarken jantın yere deyiyor neredeyse gördün mü dedi baktım ve şaşırdım 🙂
Arkadaşın bahsettiği durum sanırım şu olabilir 🙈

DA022DA9-99E3-40C0-BD47-462BF4F50469.jpeg

Sözün özü 37 yaşında biri olarak içimde kalmasın diye yaptım. Değermi derseniz çok değmez gibi geldi. Bu iş kesinlikle 30 yaş altı gençler için diye düşünüyorum.
Valla ne yalan söyleyeyim, ilk heves geçtikten sonra ben de “acaba gerek var mıydı” diye düşünmedim değil. Neyse ki 1 yaşla kurtarıp kendimi o kategoriden ayırıyorum… :D  

Burdan 19 Jant lastik alacaklara sesleniyim alırken test edin deneyin sonra karar verin ben 19 jantı 35 yanak ile düşünemiyorum. 
19” Pretoria + 235/35/19 kullanan birisi olarak müsaadenizle benim de tavsiyem, eğer gerçekten heves ettiyseniz gönlünüzden geçeni hayata geçirin. İmkan varken üç günlük dünyada hiçbir şey içinizde ukde kalmasın. Olmadı değiştirirsiniz. @agacmalzeme Siz en güzelini yapmışsınız, hayırlısı olsun. Allah jantınıza kaldırım taşı değdirmesin… :)  

 
@agacmalzeme bu durumlarda yay-araç ağırlık durumu ve lastik kalitesi çok önemlidir. zıplama, konfor kaybı bunlardan kaynaklı olur. örneğin bende değiştireceğim için araştırıyorum şu ana kadar en iyi olan yayı leon fr nin yayı olarak düşünüyorum. 

 
@agacmalzeme bu durumlarda yay-araç ağırlık durumu ve lastik kalitesi çok önemlidir. zıplama, konfor kaybı bunlardan kaynaklı olur. örneğin bende değiştireceğim için araştırıyorum şu ana kadar en iyi olan yayı leon fr nin yayı olarak düşünüyorum. 
Hocam kalite tabii ki önemli bir etken ama bu araca takılan lastik de yay da en kaliteli ürünler zaten.

Kaliteden ziyade lastik ve yay hangi konuda güçlü, bence bunlar değişkenlik gösteriyor.

X marka yay konfor odaklı, Y marka yay yol tutuş odaklı üretilmiş olabilir. Kaliteleri aynı olsa dahi konfor beklentisi yüksek olan bir sürücüyü sert yay memnun etmeyecektir. Lastik için de aynı şey geçerli tabii ki.

Vogtland ve Eibach'ın araçlarımızın aks ağırlıklarına göre özel ürettiği spor yayların en az leon fr yayı kadar kaliteli ve tercih edilebilir olduğuna eminim. FR yayı nispeten ekonomik ve tecrübe edilerek konforlu olduğu söylendiği için cazip olabilir.

 
@frknyldrm yaptığım yorumlar, yay alıp takan üyelerin tecrübelerinden faydalanarak yapılmış olan yorumlardır. sonuçta en iyi verileri kullanıcılar belirler. teorik ve pratik olayları yani. ben kendimden örnek verecek olursam Fr yaylarını takacağım. hem düşüş hem de konfor açısından olumsuz bir yorum okumadım. Eibach yaylarda ise ön tarafın düşüşü bana fazla geliyor, ama konfor açısından da eibach tercih ediliyor ve beğeniliyor. yolların durumunu göz önünde bulunduracak olursak zıplayan araç hiç bir açıdan tercih edilmez.

 
Sözün özü 37 yaşında biri olarak içimde kalmasın diye yaptım. Değermi derseniz çok değmez gibi geldi. Bu iş kesinlikle 30 yaş altı gençler için diye düşünüyorum. 
Hocam valla kendimi yaşlı hissettirdiniz :) 27 Yaşındayım 16 lık jantlarla konfordan pek taviz veresim gelmiyor. Lastiklerim eskiyince 17 ye geçirsemmi diyorum. Fazlası beni bozar.

 
Arkadaşlar benim bu konuda merak ettigim bir husus var. Herkes yay degisimi yapiyor, anliyorum. Fakat neden hic süspansiyon degisimi konusulmuyor? İşin fiziğini basitçe düşündüğümüzde kutle-yay-damper sisteminde yalnizca yay bileseni değiştirilerek araca optimum durumun yakalanmasinin zor olacagi kanaatindeyim. Şahsi fikrim burada yay kalitesinden ziyade arac kutlesi icin takilan yay ve süspansiyon uyumsuzluğu söz konusu. Bir arac zipliyorsa, demek ki süspansiyon gerekli sonumlemeyi yapamiyor demektir diyemez miyiz?

Bu işin icindeki kisiler daha saglikli bilgileri bizlere iletecektir diye düşünüyorum. Teşekkürler.

 
ho şık durmuş baya. bende akşam taktıracagım jant-lastikleri. orj 16 inch 17 jant aldım değiştirirken dikkat etmem gereken bişey var mı? sensör bozulması ya da sibop vs.. çaktırmadan alınması gibi?  golf 8 için

 
@frknyldrm Aradan biraz zaman geçsin alışırım inşallah aracın sertliğine. Yayı takan ustada eibach niye takmadın falan dedi ama bilemedim. Gerçi adamlar yayları ters takıyorlardı ısrarla düze çevirdim. Fabrika üste gelecek yüzeye ok işareti koymuş usta diyorki bence alta gelmeli 🙂. Bende dedim sizce yayı yapan mühendis bunu hesaba katmamışmı. Tamam deyip düzünü taktı fakat biraz sür daha sonra rot ayarı yaptır yay yerine alışsın dedi. 

Akşam gelirkende far ayarı bozulmuştu araç yere yaklaşınca farlar yeri gösteriyordu. Arka yayları sökerken yükseklik sensörü ne müdahale etmemişti, en iyisi avm otoparkında kendim ayarlayalım. 

 
arabanın görüntüsü güzel oluyor evet ancak, özellikle istanbulda kasis ve çukur teröründen dolayı lanet ettim ben bu spor yaya. konfor gitti. yaş sebebiyle (37) çok rahatsız olduğumu belirteyim. böbrek taşı düşürür, çocuk düşürür valla. bu arada eibach 35mm... 

 

@hellfire39 üniversite yıllarımda berber bi arkadaşın pembe renk basık 106gti ı vardı ara sıra gelirdi gazi üniversitesi sabancı kız yurdunun oraya 4 ten 3 e çekince egzoz patlardı resmen. Derdim hep ah be bendede olacak şundan bitane tırmamlattıracam yolları diye hayal kurardım. Sonra derdim buna benzinmi dayanır. Hep içimde kalmıştı araba alırsam pıstırayım şöyle güzel görünsün diye golfe nasip oldu ama pıstırıncada konfor kayıpları oldu. Dediğim gibi 30 yaş üstü için biraz fazla kaçabilir bu işler kesinlikle 20 li yaşlarda yapılıp hevesi alınıp bırakılmalı :) . Kazasız belasız sürüşler dilerim.

 

Geri
Üst Alt