Bir heves 18 Jant ve yay taktık bakalım


@ZaGani Normal olanı anlattığınız gibi yaya uygun süspansiyondur fakat şöyle bir durum var Türkiye şartlarında spor süspansiyon almak için 1 sene maaş biriktirmek gerekebilir. Yay bu işi en ucuz şekilde çözen bir donanım. İstenirse tabikide süspansiyon değiştirilir ama fiyat konusunda değer mi bilemedim.

 

ho şık durmuş baya. bende akşam taktıracagım jant-lastikleri. orj 16 inch 17 jant aldım değiştirirken dikkat etmem gereken bişey var mı? sensör bozulması ya da sibop vs.. çaktırmadan alınması gibi?  golf 8 için
çelik sibop taktırırsanız sağlam olur, jantınızda sensör varsa söyleyin bazıları bilmeden yanlışlıkla normal sibop sanıp asılıp kopartabilir. Ankarada iseniz gimat tarafında hunter marka balans yapan biryer vardı forumda videoları vardı ona yaptırırsanız düzgün olur. Jantlar takıldıktan sonra kesinlikle siboptan hava kaçırıyormu diye baktırın. 

 
@frknyldrm Aradan biraz zaman geçsin alışırım inşallah aracın sertliğine. Yayı takan ustada eibach niye takmadın falan dedi ama bilemedim. Gerçi adamlar yayları ters takıyorlardı ısrarla düze çevirdim. Fabrika üste gelecek yüzeye ok işareti koymuş usta diyorki bence alta gelmeli 🙂. Bende dedim sizce yayı yapan mühendis bunu hesaba katmamışmı. Tamam deyip düzünü taktı fakat biraz sür daha sonra rot ayarı yaptır yay yerine alışsın dedi. 

Akşam gelirkende far ayarı bozulmuştu araç yere yaklaşınca farlar yeri gösteriyordu. Arka yayları sökerken yükseklik sensörü ne müdahale etmemişti, en iyisi avm otoparkında kendim ayarlayalım. 
Valla ben alt-üst hiç bakmadım ama taktırdığım yer Başaran amortisör, yanlış yapacaklarını zannetmiyorum. İnşallah doğrudur :)

Yay montajının hemen ardından yapılan rot ayarının haricinde 1-1.5 ay sonra da kontrol edilmesi, gerekirse sıfırlanması söyleniyor. Yay çalıştıkça zamanla biraz daha eziliyor çünkü.

Benim rot ayarı yaptırdığım yer "gelirsin kontrol ederiz" demişti, ona ekstra bir ücret talep etmezler. Fırsat bulup gidemedim bir türlü ama baktırmak lazım. Far ayarına da müdahale etmedim, ona da bir ara büyük bir otoparkta bakacağım.  (y)

 
@frknyldrm Büyük firma nede olsa işi biliyor doğru yapar dememek gerek, Araştırdığım kadarıyla türkiyede araç için coilover ve amortisör üreten firmaların hiçbirinde standart yok diye biliyorum TSE, EN, DIN standartlarına uyarak üretim yapmıyorlar. Ara sıra aracı kendimiz kontrol edip tepkilerine kulak vermek gerek diye düşünüyorum.

 
@frknyldrm Büyük firma nede olsa işi biliyor doğru yapar dememek gerek, Araştırdığım kadarıyla türkiyede araç için coilover ve amortisör üreten firmaların hiçbirinde standart yok diye biliyorum TSE, EN, DIN standartlarına uyarak üretim yapmıyorlar. Ara sıra aracı kendimiz kontrol edip tepkilerine kulak vermek gerek diye düşünüyorum.
Yayın montajını yaptırdım sadece onlara hocam, kendi ürettikleri bir şeyi taktırmadım aracıma.

Bu bahsettiğiniz işaret yayın neresinde, montajı yapıldıktan sonra görünebilecek bir yerde mi? Eibach'ta da var mı, onu da bilmiyorum gerçi.

 
ho şık durmuş baya. bende akşam taktıracagım jant-lastikleri. orj 16 inch 17 jant aldım değiştirirken dikkat etmem gereken bişey var mı? sensör bozulması ya da sibop vs.. çaktırmadan alınması gibi?  golf 8 için
Takılmış halinin resmini çekerseniz iyi olur hocam merak ettim.

 
Valla kaçıncı golf kaçıncı leon yani kaçıncı vw grubu araç tecrübem ben unuttum. Afedersiniz yemediğimiz halt kalmadi. 19 jant 35 yanak syron lastik takip konfor aynı yaaa diyen mi dersin. Tüm susturucuları sokup arabanın altı , üstü ucuyor diyenmi dersin.

Bizim insanımız hata yapamaz o yüzden kimse yaptığı şeyin eksisini anlatmaz.

Konu sahibi ne güzel dile getirmiş objektif olarak. 

Yaptik, uyguladık, anlattık. Bazı konularda kobay olmayı göze aldık. Fr yay olayı görsel/ konfor konusunda tartışmasızdır. Uygulayan kişiler anlatsin tecrübelerini. 

Aftermarket yaylarda konfor kaybı kaçınılmaz. Ne kadar basılırsa o kadar konfor eksiliyor. 2+2 =4

 
Valla ben alt-üst hiç bakmadım ama taktırdığım yer Başaran amortisör, yanlış yapacaklarını zannetmiyorum. İnşallah doğrudur :)

Yay montajının hemen ardından yapılan rot ayarının haricinde 1-1.5 ay sonra da kontrol edilmesi, gerekirse sıfırlanması söyleniyor. Yay çalıştıkça zamanla biraz daha eziliyor çünkü.

Benim rot ayarı yaptırdığım yer "gelirsin kontrol ederiz" demişti, ona ekstra bir ücret talep etmezler. Fırsat bulup gidemedim bir türlü ama baktırmak lazım. Far ayarına da müdahale etmedim, ona da bir ara büyük bir otoparkta bakacağım.  (y)
Yay taktıktan sonra Far (ücretsiz) ve rot  (250tl) ayarını serviste yaptırmıştım. Ancak geçen hafta muayenede far ayarı ve film cam  yüzünden hafif kusurlu geçtim

 
@Balistique bugün arkadaşın i20 ye bindik bahçemize gidip geldik sonra benim araca binip eve kadar gittim sanki araba i20 den konforluydu anlamış değilim. Birkaç kezde şahine doğana binersem sanki arabanın sertliğini kabullenecek gibiyim 🙂

 

Yay taktıktan sonra Far (ücretsiz) ve rot  (250tl) ayarını serviste yaptırmıştım. Ancak geçen hafta muayenede far ayarı ve film cam  yüzünden hafif kusurlu geçtim
Far ayarını forumda paylaşılan bir youtube videosuna bakarak yapmıştım. Hiç kimsenin kendi aracı gibi uğraşıp hassas ayar yapmayacağına inandığım için bence en iyisi far ayarını kendiniz yapmanız.

Güya far konusunda bilgili birisine taktırmıştım farları ve ampulleri, far ayarı yapmak için kontrol ettiğimde farların biri Hanya'ya biri Konya'ya bakıyordu.

 

Geri
Üst Alt