Golf 8 Life Lastik Basınçları


007

Üye
Katılım
8 May 2021
Mesajlar
114
Tepkime puanı
206
İsim
KAAN
Değerli Arkadaşlar,

Aracım yaklaşık 850 km oldu. Biraz süspansiyonları sert gibi hissetmeye başladım ve bir lastikçiye baktırmak istedim. Bildiğiniz üzere life paket 16 jant ve 205-55-16  Ve tüm lastiklerin 40 olduğunu gördüm. Bilinçli bir lastikçiydi. Kapı içine baktı ve hepsinin 36 olması gerektiğini soyledi, gerçekten de 3 valiz ve 2  yetişkin icin değer 36 idi ve o şekilde ayarladı. Ama bana bu değer de fazla geldi. Lakin golf 7 highline aracım 17 janttı ve lastikleri 225-45-17 idi ve basınçları 34 olarak ayarlanıyordu. Sizce fabrika verilerine uymalı mı yoksa bir nebze daha düşük olan 32 gibi bir değere mi ayarlanmalı? Ne düşünüyorsunuz bu hususta. Cevaplarınız icin şimdiden çok teşekkürler.

 
Değerli Arkadaşlar,

Aracım yaklaşık 850 km oldu. Biraz süspansiyonları sert gibi hissetmeye başladım ve bir lastikçiye baktırmak istedim. Bildiğiniz üzere life paket 16 jant ve 205-55-16  Ve tüm lastiklerin 40 olduğunu gördüm. Bilinçli bir lastikçiydi. Kapı içine baktı ve hepsinin 36 olması gerektiğini soyledi, gerçekten de 3 valiz ve 2  yetişkin icin değer 36 idi ve o şekilde ayarladı. Ama bana bu değer de fazla geldi. Lakin golf 7 highline aracım 17 janttı ve lastikleri 225-45-17 idi ve basınçları 34 olarak ayarlanıyordu. Sizce fabrika verilerine uymalı mı yoksa bir nebze daha düşük olan 32 gibi bir değere mi ayarlanmalı? Ne düşünüyorsunuz bu hususta. Cevaplarınız icin şimdiden çok teşekkürler.
Etiketi çekip atabilir misiniz hocam ?

Tam yük haricinde bir bölüm daha olmalı, konfor amaçlı

muhtemelen 30-32 psi civarı bir değer yazacaktır. 

 
Değerli Arkadaşlar,

Aracım yaklaşık 850 km oldu. Biraz süspansiyonları sert gibi hissetmeye başladım ve bir lastikçiye baktırmak istedim. Bildiğiniz üzere life paket 16 jant ve 205-55-16  Ve tüm lastiklerin 40 olduğunu gördüm. Bilinçli bir lastikçiydi. Kapı içine baktı ve hepsinin 36 olması gerektiğini soyledi, gerçekten de 3 valiz ve 2  yetişkin icin değer 36 idi ve o şekilde ayarladı. Ama bana bu değer de fazla geldi. Lakin golf 7 highline aracım 17 janttı ve lastikleri 225-45-17 idi ve basınçları 34 olarak ayarlanıyordu. Sizce fabrika verilerine uymalı mı yoksa bir nebze daha düşük olan 32 gibi bir değere mi ayarlanmalı? Ne düşünüyorsunuz bu hususta. Cevaplarınız icin şimdiden çok teşekkürler.
Sizin yakıt ortalamasının neden düşük olduğu anlaşıldı :)

Şaka bir yana, biraz uzun bir sürüş sonrası kontrol edilmişse basınç fazla gözükmüş olabilir.

Videonuzu hatırlıyorum sanki kontrol ediliyordu..

Müsait olduğunuzda kapı içindeki önerilen değerlerin bir resmini eklerseniz fikir sahibi olunabilir.

Bu arada aracınızın boş ağırlığı 1302 kg. 

Golf 7 ye göre pek fark yok sayılır.  Ağırlık dengesinde de değişiklik olduğunu düşünmüyorum.

Benim tecrübem 16 ebatta 32 önerilir ve her artı 100 kg için 1 PSİ basmak idealdir.

Konfor basınç daha düşük olacaktır tahminimce.. yani 36 fazla, 40 daha da fazla (eğer tam kapasite yolcu yoksa)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Kysr038 Evet, 2 kişi ve 3 bagaj için 36 daha fazla kişi ve daha fazla bagaj için 40 ibaresi konulmuş. Yarın çekip paylaşacağım.

 
@ogzogz Evet kontrol ediliyordu ama demek ki direk 40 değer uygulanmış. Bugün kontrol ettirdiğimde lastikler soğuktu; evin yanındaki Michelin bayinde bakıldı.

 
2 kişi + bagaj için bile 40 bencede çok. Araç çok seker en ufak bir taşda bile. kapı içerisindeki PSI değerlerini atabilirseniz yorum yapabiliriz.

 
Bence 2 psi düşük değerler uygulanabilir, zira ister Golf 7'de isterse de diğer çoğu marka modelde aynı şekilde verim alınıyor. Yarın fotoğraflar paylaşınca konuyu detaylandırırız birlikte.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Kysr038 Evet, 2 kişi ve 3 bagaj için 36 daha fazla kişi ve daha fazla bagaj için 40 ibaresi konulmuş. Yarın çekip paylaşacağım.
Ön ve arka araçta kişi sayısı arttıkça farklılaşır. 

2 kişi , 1 bavul 36 36 ise bu yakıt verimliliği düşünülerek yapılan öneridir.

2 kişi , 1 bavul  32 32  ise konfor basıncı

5 kişi , full bagaj 36 40 da tam kapasite olduğunda tavsiye edilen ideal basınçlardır muhtemelen.

Yani ön ve arka 40 40 olumsuz tepki verdirir ani tepkilerde..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Araç e-tsi olduğu için kapı içinde yazan basınçlar yüksek olabilir. Fabrika emisyonu ve tüketimi aşağı çekmek için bu yola başvurmuş olabilir.

Lastiklerinizin 40 psi olmasının nedeni bayide size teslim ederken lastik havalarını ayarlamamaları. 0 km araçlar uzun süre taşındığı için lastik basınçları yüksek oluyor, normalde bayinin ayarlaması gerekirdi ama unutmuşlar herhalde.

 
@007

Türkiye'ye gelmiş life incelemelerinin birinde kapı içi veriler şöyle,

Screenshot_2021-06-04-00-15-14-picsay.png

2 kişi 1 bavul ön arka 36

5 kişi full bagaj  ön39  arka41 (yanlış görmüyorsam)

Konfor basıncı ile ilgili bir veri yok.

Örnek olarak..

20210604_005015.png

Aslında buradaki "i" sembolü (muhtemelen "info" kısaltması ve bilgi için kılavuza bakın anlamında) olan uyarı ve satır tamamen soğuk hava basıncı verisidir. Yukarıdaki termometre ve lastik , lastik soğuk ise basılacak değer anlamı taşır. 

36 psi, soğuk lastikte sürüş anında genleşeceğinden sertlik, yani konforsuzluk oluşturur. Soğuk hava basınç değeri dolaylı yoldan konfor basıncı olarak da adlandırabiliyoruz..

"i" sembolü olan satırda bulunan değer 4-5 psi daha düşüktür. Bu da aslına bakarsanız etikette yazan değer, yani 36 psi, aracın yolculuk anında hava kontrolü yapılacaksa uygulanacak değer olarak yorumlanabilir.

Buna göre aracınızın muhtemeldir ki soğuk lastik ya da  konfor basınç değeri 31psi ya da 32 psi diyebiliriz. 

Özetle aracınızdaki görünen 36 psi basınç değeri standart ya da sıcak lastik basıncı olarak düşünülebilir.

Kılavuzda da lastiğin soğuk olması halinde 4 ya da 5 PSİ daha düşük basın diye yazacaktır..

Yine de göz ile kontrol ederek yer ile temasını ve size verdiği yolculuk hissini, bir de uygun alanda fren ve manevra testi yaparak farkı gözlemleyip deneyimleyerek kullanım yaparak sağlamasını yapmanızı tavsiye ederim..

Trafikte,

ne kadar bakımlı kurallı araç,

o kadar güvenli sürüş.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ogzogz 

Gercekten çok detaylı ve güzel bir açıklama. Deneyimli lastikçiler genelde kapıdaki değere bakmaksızın lastik basınçlarını hep 32-33 civarında ayarlarlar. Demek ki onlara kulak vermek gerekiyor. Tekrar çok teşekkürler.

 
fabrikada taşıma sırasında yüksek basılır ama çoğu bayi lastik basıncını kontrol etmeden teslim eder.

lastik basıncıyla aracın dinamik yapısı çok alakalıdır. bu nedenle araç üreticisi ne diyorsa uyulmalı. başka bir seçenek yok, "şu daha iyi olabilir" diye bir yorum yapılamaz.

bir de basınç ölçerlerin kalibrasyonu kaçar, bu nedenle özellikle benzinliklerdeki ölçülere çok güvenmemek gerekir. yılda bir kalibre edilen bir basınç ölçer bulursanız daha sağlıklı olur.

 


Geri
Üst Alt