70.000 km fabrikasyon ön balata durumu


@ogzogz @Nfk

Ok !

En baştan bunu belirtsem kendimlede celişmezdim 

Auto holdu 2. Plana attım mecburen 

Elimde sıfır 

Ön + arka balata var.

Arka balatının önden daha cabuk bitmesi durumu 

Ancak böyle açıklanabilir o zaman

Sıfır Ön balatanın kalınlıgı , sıfır arka balatadan hallice fazla.

Yani arka balatalar zaten en baştan ince 

 Aynı km de aynı aşınmayı gösterseler bile 70.000 km sonunda arka balataya bakıp ?? Çok azalmış gibi olması yukarda anlattıgım durumla örtüsüyor. Yani bastan ince !!!

Şu durumdan kacamadık yanlız

Arka balata daha önce biter ! Ya da Bitebilir? . En azından bende öyle @Nfkda da aynısı olmus

IMG_20210612_145652.jpg

 

@Savatage yukarıda da paylaştığımEkli dosyayı görüntüle 48123balataların ölçüleri aynı değiller oran olarak. Bu sebeple yanılgıya düşülüyor.

Bir de autohold kullanmamakla kullanmak durumu @Nfk Hocamın devamlı kullanıyor olması vs. Yani autohold durumunu da çelişkiye düşürüyor.

Şimdi en son olarak yukarıda son yorumumda belirttiğim malzeme içeriği ya da güncellenmiş malzeme sebebiyle olma olasılığını doğuruyor. 

Elbette ki bunlar tecrübelerin sonucu. Ancak kullanıcı kullanılan yer disk durumu (belki çok ıslanıp ya da nemlı kalması, sık paslanıp temizlenme ihtiyacı duyduğu için daha fazla temas durumu vs.) doğuyor olabilir. 

Ancak galiba net olarak autoholddan oluyor ya da çok fren yaptım balata bitmedi, veya veya .. gibi sonuçlar ile veriler değişkenlik gösterebilmekte.

Artık bu kadar yazılan arasından ne alırsak sebep o diyebiliriz.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Savatage @ogzogz Yazılanlar doğru. Kendi aracımda kullanıyorum arkalar daha fazla yıpranıyor gibi geliyor insana fakat zaten arka balata önden daha ince ve erken bitmesi gayet normal. Ömrü hayatımda balata bitiremedim henüz 🤭 Zaten bitmeden titizlik başa bela olduğu için ben mutlaka yeniletirdim. Yılda 5-8 bin km yaptığım için araba ve bende yaşlanıyorum 🤭🤣😂 Hep uzun yolda 70 bin km ve üstü balata değişimi aracın fren diski yada başka bir parçasına zararı oluyor mu o kadar bilgim yok doğrusu...

 
Ben ön balatalarımı 45 bin bakımına kadar kullandım, 2.set balata da 105 binde servis bitti dedi, disk balata olarak eko serisi parçalarla değiştirdim. Arka balatam hiç değişmedi, araç 117 bine geldi. Arka balata da 120 bin bakımında değişecek çünkü neredeyse bitti :)

 
@DuzboruDownpipe 

Tamam kullanıma göre ömür olayı bir kenarda dursun

Şu anda bendeki ön balata  70.000 bine gelipte , daha bi 40.000 daha götürecegi ve 110.000 bini bulacağı cok muhtemelken

Olayın ana teması şu olabilir.

45.000 binde biten fabrikasyon ön balatanın markası ne idi ?

Bendeki ne ? (Maalasef balata sırtı kaliper icinde gizli kaldıgından markayı göremiyorum)

Ömür icin marka olayı  ana rolde olmasa da basrollerde diyebiliriz.

 
Hocam benim 45 binde biten balataların markasını çekmemişim ama diske değen kısmını çekmiştim aşağıya ekliyorum. Bu kadar bitip uyarı yakmaması da ayrı bir sorun. Gözle kontrol etmesem veya anlamayan biri olsam frene basınca diskten alev fırlatarak giderdim herhalde. 

15DB8EE6-C8E4-45B3-AF89-38C4CDE83635.jpeg

42136C50-777F-4B1B-A363-6C3B62E0CD45.jpeg

 
@DuzboruDownpipe 

Tamam kullanıma göre ömür olayı bir kenarda dursun

Şu anda bendeki ön balata  70.000 bine gelipte , daha bi 40.000 daha götürecegi ve 110.000 bini bulacağı cok muhtemelken

Olayın ana teması şu olabilir.

45.000 binde biten fabrikasyon ön balatanın markası ne idi ?

Bendeki ne ? (Maalasef balata sırtı kaliper icinde gizli kaldıgından markayı göremiyorum)

Ömür icin marka olayı  ana rolde olmasa da basrollerde diyebiliriz.
Valla markasını hatırlamıyorum ama ilk balatası zaten fabrikadan gelen balataydı, 2. balata eko kodlu olmayan orijinal balataydı, o zamanlar eko kodlu parçalar yoktu zaten. 3.balataya geçtiğimde eko disk balata çok uyguna geldi (660+kdv) 10 bin km oldu taktıralı baya memnunum şu anlık.

 
Hocam benim 45 binde biten balataların markasını çekmemişim ama diske değen kısmını çekmiştim aşağıya ekliyorum. Bu kadar bitip uyarı yakmaması da ayrı bir sorun. Gözle kontrol etmesem veya anlamayan biri olsam frene basınca diskten alev fırlatarak giderdim herhalde. 

Ekli dosyayı görüntüle 48180
Ön balata uyarı vermesi için o aşınmış olan kablo kopması gerekiyor diye biliyorum.

Balata kenarlarında da pay olduğunu da gördüğüm için uyarı vermemesi normaldir.

Uyarı verdikten sonra da ortalama 3000 km daha dayanacaktır.

Bir anda uyarı yandı ve bitti durumu yaşanmıyor. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ön balata uyarı vermesi için o aşınmış olan kablo kopması gerekiyor diye biliyorum.

Balata kenarlarında da pay olduğunu da gördüğüm için uyarı vermemesi normaldir.

Uyarı verdikten sonra da ortalama 3000 km daha dayanacaktır.

Bir anda uyarı yandı ve bitti durumu yaşanmıyor. 
Yok hocam o kablonun altında bir kısım var oraya disk temas etti mi arıza yakıyor diye biliyorum kabloyu kopartmıyor yani. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@KaanU paylaştığınız resimdeki yerde kablo var. Hatta 2 taraflı şekilde diske temas sebebiyle parlamış. İlerleyen zamanda kablo kopacaktır ve sinyal verecektir.


Yukarıda 2 farklı tip balata sensör tipi var. Sizinki 2. gösterdiği.  

Sonuç olarak kablo kopacak uyarı gidecek. 

Ben böyle biliyordum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Balata fişinin sıfır balata da  + ve - kutuplarının bu sekilde kapalı devre elektrik sistemi seklinde olması olması lazım

Balata aşınınca pempe ile isaretledim bölgenin herhangi bir yerinden devre kopunca , var olan potansiyel farkı (her ne kadar volt ya da mini voltsa) 

Sıfırlanınca sensör uyarı vermesi gerekirdi.

Bana göre bu balata fişi nin + ve - kutupları coktan birbirinden kopmus 

Arac uyarı vermeliydi ?

Lise fizik le anca bu kadar görüşüm olabilir Dogru yada yanlıs ???

IMG_20210612_235952.png

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Önceki sayfada eklemiş olduğum videonun sonuna doğru farklı tip (yatay yerleştirilmiş) 2. tip fiş var. 2 pinli görünüyor.  Yukarıdaki resimdekinden.

Ancak +- durumu yok gibi. Elektrik geçen bir kablonun kopması ile elektriğin geçmemesi sonucu oluşan uyarı gibi birşey.

 


Geri
Üst Alt