İki hafta önce burada Pirelli Cinturato P7 C2 sormuştum. Peşinden gidip aldım, 300 km kadar da kullandım.
6 senelik dunlop ve kışlık petlas lardan sonra ilaç gibi geldi
Ebat: 205/55 R16 91V, üretim: 18/21, tanesini 1600 liraya bayisinden aldım.
İlk takıldığında aşırı yumuşaktı, direksiyonum çok sertleşmişti ve araç yerinden zor kıpırdıyordu, yakıt arşa çıkmıştı, bu yüzden ilk günler 40/37 psi basınçla kullandım.
Sonra ne olduysa 100-150 km içinde epey alıştı, beklediğim noktaya geldi Umarım bu hızla sertleşmeye devam etmez.
Şu an standart 36/33 psi ile kullanabiliyorum. Yuvarlanma direnci gayet iyi (yakıt etiketi C)
Aslında çok yakmıyor ama trafiğe düşmemek lazım dur-kalklarda fazla yaktığını hissettiriyor.
Birkaç ani fren denedim, beklentileri karşılar seviyede. Harika değil... (balatalarım da harika sayılmaz)
Tutuşunu çok beğendim, kuru zeminde virajda zorladım çok iyi tutuyor (gazlı döndüm, XDS devredeydi)
Islakta da fazla abartmadan denedim, beğendim (tutuş etiketi A)
Yine ıslak zeminde acaba dediğim hiçbir durumda patinaja düşmedi (özellikle denesem belki düşebilirdi bilemiyorum, abartmadım)
Gürültü yok denecek kadar az... Düzgün asfaltta cam açıkken bile çok az duyuluyor.
Dunloplara göre konforum arttı. Bol kasisli, çukurlu sokaklardan geçiyorum. Ezkaza hızlı girsem bam güm vuruyordu şimdi sönümleyebiliyor. Tabii lastiğin yeniliği ile de alakalıdır, kullandıkça dunloplara benzeyeceğini düşünüyorum (dunloplar bluresponse idi)
Goodyear EGP2 ile bunun arasında kalmıştım. Diğeri bundan yakıt ve konforda daha iyi olabilir (hoş onu da denemedim, tahmin ediyorum). Fakat bunu aldığıma da pişman olmadım, keyifli kullanıma uygun bir lastik.
Ezcümle;
Sessizlik, tutuş muazzam...
Fren, konfor ortalama...
Yakıtta ise trafikten kaçınmak lazım, yol açıksa iyi/ortalama
...diyebilirim.
6 senelik dunlop ve kışlık petlas lardan sonra ilaç gibi geldi
Ebat: 205/55 R16 91V, üretim: 18/21, tanesini 1600 liraya bayisinden aldım.
İlk takıldığında aşırı yumuşaktı, direksiyonum çok sertleşmişti ve araç yerinden zor kıpırdıyordu, yakıt arşa çıkmıştı, bu yüzden ilk günler 40/37 psi basınçla kullandım.
Sonra ne olduysa 100-150 km içinde epey alıştı, beklediğim noktaya geldi Umarım bu hızla sertleşmeye devam etmez.
Şu an standart 36/33 psi ile kullanabiliyorum. Yuvarlanma direnci gayet iyi (yakıt etiketi C)
Aslında çok yakmıyor ama trafiğe düşmemek lazım dur-kalklarda fazla yaktığını hissettiriyor.
Birkaç ani fren denedim, beklentileri karşılar seviyede. Harika değil... (balatalarım da harika sayılmaz)
Tutuşunu çok beğendim, kuru zeminde virajda zorladım çok iyi tutuyor (gazlı döndüm, XDS devredeydi)
Islakta da fazla abartmadan denedim, beğendim (tutuş etiketi A)
Yine ıslak zeminde acaba dediğim hiçbir durumda patinaja düşmedi (özellikle denesem belki düşebilirdi bilemiyorum, abartmadım)
Gürültü yok denecek kadar az... Düzgün asfaltta cam açıkken bile çok az duyuluyor.
Dunloplara göre konforum arttı. Bol kasisli, çukurlu sokaklardan geçiyorum. Ezkaza hızlı girsem bam güm vuruyordu şimdi sönümleyebiliyor. Tabii lastiğin yeniliği ile de alakalıdır, kullandıkça dunloplara benzeyeceğini düşünüyorum (dunloplar bluresponse idi)
Goodyear EGP2 ile bunun arasında kalmıştım. Diğeri bundan yakıt ve konforda daha iyi olabilir (hoş onu da denemedim, tahmin ediyorum). Fakat bunu aldığıma da pişman olmadım, keyifli kullanıma uygun bir lastik.
Ezcümle;
Sessizlik, tutuş muazzam...
Fren, konfor ortalama...
Yakıtta ise trafikten kaçınmak lazım, yol açıksa iyi/ortalama
...diyebilirim.