Araç Çalışmıyor, Yardım.


@mufayu  teşekkür ederim hocam iyi dilekleriniz için, ben de bu hususu görüşeceğim vw ile, söz konusu parça duruyor elimizde nasıl bozuldugu konusunu izah etmelerinin en azindan hakkimiz oldugunu düşünüyorum. Araç satarken kırk takla atıpta direksiyon kutusu bozulunca, yüksek basınç pompası bozulunca salağa yatmak kabul edilemez. Hele ki kullanıcısı açısından hayati tehlike yaratan arızalar veren araçların arkasında durmamak kabul edilebilir bir durum değil. En azından tekrar aynı parçanın benim yahut başka kullanıcının aracında arızalanması durumunda iyi niyetli olmaları için çabalayacağım.

 

Güncelleme yapayım, bugün istanbuldaki parcacıdan orijinal 0 parça 5000 TL ye temin edildi (avrupada da ortalama 400 Euro) ve usta tarafindan takıldı çok şükür araç normale dönmüş yaklaşık 10 gun süren tamir aşamasında toplam triger seti, pompa temini ve 800km kalan bakımıda motul (8100 x-clean efe)yağ ve filtreler ile yapılarak 8500 kusur TL ye halloldu.
Hocam geçmiş olsun tekrar. Kazasız belasız ve arızasız kullanmanız dileğiyle. 

 
@ASword  teşekkür ederim hocam 

 
@SCC  

200 bin sınırına ne kadar kaldı hocam ? 

Neden Scc ye  soruyorum ? 

Avrupalının yakıt ekonomisi icin degil 

 Römork / karavan çekmek için , dere tepe aşmak icin +++ TORK nedenli tercih ettigi Tdi araçlardan bahsedince

Scc nin aracı tamam karavan / römork çekmesede , yaptığı yüksek rakım tırmanışlı inisli dere tepe hendekli  Anadolu turları ile AGIR kullanım şartları ile örtüşüyor.

Şimdi ankara ikametli olanlar icin , bir örnek verecek olursam , 

hergün ev is  2km uzunlugundaki Cinnah caddesini tırmanan , yada dikmen polis evinden başlayıp , keklik pınarına kadar 6 km tırmanma seridinde arabayı ağlatan adamın aracıyla benim aracım bir mi ?

benim arac ankara ovası cevre yollarında eskisehir yolu istanbul yolu dönüp dolanan relax güzergahların aracı! 

Ben 15000 km sınırını aşıp motul yağa güvenip 20.000 km yol aldım derken , bu aracın anasını ağlatmama sınırlarının  farkındayım.

@SCCevet son olarak tahminim araç 170 bini devirdi? Bu zamana kadar araç herhangi bir extra faul yaptımı hocam ?

Dpf ? Yüksek basınc mazot pompası? Şarj bobini ? Turbo ? Vsvsvs?

Dediğim gibi  +200.000 benim icin sınırdır.

199.999 a kadar bozulmaması lazım . Sonrası yaşa bağlı alzheimer/demans /bunama gibi kabul eder geceriz

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Çok geçmiş olsun uzun ve can sıkıcı bir süreç olmuş bende yakın zamanda 2-3 gün cam tavandan gelen sesler için servise bıraktım o süreç sıkıntı biraz iyi niyetten biraz bizden karşılandı masraf. 
Sizin başınıza gelen arıza hayati bir arıza bu konuda doğuşun 7.yaşındaki bir araca yardımcı daha fazla yardımcı olması gerekiyor. 
Servisten servise değişen iyi niyet oranı kabul etme/ reddetme olaylarınıda yaşadım aykan kayseri’nin kabul etmediği far merceklenmesinde leke sorunu ve daha sonra direksiyon kapağındaki yırtıkları Vosmer/İzmir’de iyi niyet kullanarak değiştirdiler.

 
@burakca  servis arıza konusunda milletin diline düsmüş parçalarda iyi niyet gösteriyor hocam baska turlu bir arızada ölü takludi yapılıyor, araç yolda giderken direksiyon kökünden kopsa elinizde kalsa iyi niyete sokmazlaf tahminimce 

 
@SCC  

200 bin sınırına ne kadar kaldı hocam ? 

Neden Scc ye  soruyorum ? 

Avrupalının yakıt ekonomisi icin degil 

 Römork / karavan çekmek için , dere tepe aşmak icin +++ TORK nedenli tercih ettigi Tdi araçlardan bahsedince

Scc nin aracı tamam karavan / römork çekmesede , yaptığı yüksek rakım tırmanışlı inisli dere tepe hendekli  Anadolu turları ile AGIR kullanım şartları ile örtüşüyor.

Şimdi ankara ikametli olanlar icin , bir örnek verecek olursam , 

hergün ev is  2km uzunlugundaki Cinnah caddesini tırmanan , yada dikmen polis evinden başlayıp , keklik pınarına kadar 6 km tırmanma seridinde arabayı ağlatan adamın aracıyla benim aracım bir mi ?

benim arac ankara ovası cevre yollarında eskisehir yolu istanbul yolu dönüp dolanan relax güzergahların aracı! 

Ben 15000 km sınırını aşıp motul yağa güvenip 20.000 km yol aldım derken , bu aracın anasını ağlatmama sınırlarının  farkındayım.

@SCCevet son olarak tahminim araç 170 bini devirdi? Bu zamana kadar araç herhangi bir extra faul yaptımı hocam ?

Dpf ? Yüksek basınc mazot pompası? Şarj bobini ? Turbo ? Vsvsvs?

Dediğim gibi  +200.000 benim icin sınırdır.

199.999 a kadar bozulmaması lazım . Sonrası yaşa bağlı alzheimer/demans /bunama gibi kabul eder geceriz
@Savatage hocam selam. Araç 158.000'de henüz :)  2017 Temmuz'unda araç bize geçtiğinde 70.000'de idi. Yılda ortalama 22.000 km yapmışız. 2018 sonundan itibaren araçla ilgili her kalemi kayıt altına alıyorum (yakıt, bakım, sigorta, vergi vs). Kayıt tutmaya başlayana kadar hiçbir sorun zaten çıkmadı.

WhatsApp Image 2021-08-08 at 18.04.20.jpeg

Kayıtlara baktım da yıllık rutin bakım dışında 120.000'de yetkili serviste triger + devirdaim değişimi var. Bu değişimle beraber 6 yıllık akü de değişti (hanım birkaç defa araçta koşumu bitirmemi beklerken kontak açık -parklar açık- radyo dinlemişti).

WhatsApp Image 2021-08-08 at 18.04.21.jpeg

Bunların dışında ön kaput açılmadı bir defa, sanayide 75 TL'ye kilidi söküp temizleyip yağladılar. Bir de benzinlikte pompaya yanaşırken ön tamponu hafif kaldırıma değdirdim; o temas sebebiyle klima gazının dolaştığı sistemde azcık ezilme olup kaçak yapmıştı. Bolu sanayide 350 TL'ye tamir ettirip gaz doldurttum. Bunların dışında saydığınız parçalar gibi ekstra bir şey yok.

WhatsApp Image 2021-08-08 at 18.04.22.jpeg

Dediğim gibi araç 4 yıl ve 88.000 kilometredir bizde ve bildiğiniz üzere dere tepe hakkını vermeye çalışıyoruz; eşim de kullanmasına rağmen fren balatalarında/disklerinde veya baskı balatada bir sorun yok. Lastikler bile aynı fakat iyice ses yapmaya başladılar; lastiklerin ömrü bitti artık. Yani sarf malzeme dışında bir sorun yok fakat birçok parçanın da metal yorgunluğundan dolayı ömürlerinin sonlarına doğru geldiklerini düşünüyorum; bakalım nereye kadar gidecekler. Dediğiniz gibi 200.000'e kadar giderse ne mutlu...

Çıktığımız en bozuk ve teknik yol Yukarı Kavrun yolu. Oraları bilip fotoğrafı görmeden inanmayan birçok arkadaşım oldu :)  Tabii bu yollarda her ne kadar 1. viteste dahi fren yaparak (kaplumbağa hızıyla) insem de ön alt takımdan bozuk yolda ses gelmeye başladı. Her ihtimale karşı ustaya gösterdim "önemli bir şey yok" dedi. Yani nazar değmesin şu an iyi gidiyor...

WhatsApp Image 2021-04-02 at 08.52.43.jpeg

Millet aracı basmaya çalışır ben zaman zaman yükseltmeyi düşünüyorum :)  Araç tozlu veya çamurlu olunca çok hoşuma gidiyor :))) Olmadı ki şöyle bir Golf All Track'imiz...

Ek: Ön yolcu tarafı emniyet kemeri kendisini sarmıyor. Eski usül elle sarmak gerekiyor. Yetkili servis çok absürt bir rakam vermişti. Sonra buradan gördüğüm silikon sprey çözümünü uyguladım fakat pek bir işe yaramadı.

Ek2: Akünün uzun ömürlü olmasının sebepleri iç lambalar genelde full sönük, araç çalıştırma ve kapatmada ışık kontağı 0'da. Home coming vs alayı kapalı zaten :))

Ek3: 1-2 ay önce arka sileceğin kauçuğu yarısına kadar yuvasından ayrılıp sarktı. Sanayide 40 TL'ye değiştirttim.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@SCC

158 bin km dir aracın fault süz yol aldığını kabul edebiliriz o zaman . Kaldı 200k ya 42.000 bin 

Triger /devirdaim /  disk/ balata rutin sarf parts kabul edildiginde 

Geriye birtek manuel baskı balata sarf olarak kalıyor. (Zaten adı üstünde bozulmuyor BİTİYOR)

Tamam bunun kullanımla illiyeti tartısılmaz ama ortalama bir kullanımla bu masrafın +200 binden sonra olmasını beklerim ben.

Motor mekanigi için +200 bin beklentimiz var

Bunların dışındaki her türlü alt takım/yürüyen ekipmanına ait ağır yada ortalama kullanım arızaları yıpranmaları 200.000 den önce de kabülümüz tabi....

200k-450k arası motor mekanik ekipmanı parca değisimine artık eyvallah denir itiraz etmeyiz.

450 bin den   önce de motor üst kapağın açılıp rektefiye ile alakalı bir durumun olması da pek ihtimal dahilinde degil

Mk1 golf 250-300 binde bir motor ister di. 

güncel golflerin  450-500 den önce faul yapmaması lazım silindir üst kapaklarının vsvsvs.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@scc ve @savatage yazsın ben okuyayım :) zamanı akıtıp geçiriyorsunuz (:)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Ayırt etmeksizin herkesin yazdığını okuyorum bende.
Herkesin ++++ eklediği bilgiler degerli
 
herkesin yazdığını tabi ki okuyorum,konudan bağımsız bir durumdan bahsettim ben :) buradaki çoğu arkadaşımız inanılmaz güzel işler ve bilgiler veriyor
 
Selam, aracınız 110luk mu ? Tam emin olamamakla birlikte yazdığınız "04B130755F" pompanın parça kodu clh 105liklerde çıkan rail pompası olarak görünmekte internette.
105liklerin rail basıncı 1800bar, 110lukların 1900bar. 115likler ise 2000bar. Dolayısıyla aralarında parça kodu farkı olabilir, bir araştırın isterseniz

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@mehmetmert  110luk hocam, aracta fabrikasyon cıkan pompanın uzerindeki kod direkt 04B130755F. 

 

Geri
Üst Alt