Araç Çalışmıyor, Yardım.


@DuzboruDownpipe  işin ilginç tarafıda servisin hic bir yardımda bulunmayışı oldu hocam, ankaraya ugradigimda gittim sordum hali ile arac servise gelmeden bir sey diyemeyiz dedi, dedim aracın oldugu yerde servis yok en yakın servis kayseride çekici ile oraya gittiğinde bana 20.000 TL ucret cikarilmayacagini garanti eder misiniz diyorum bakmamiz lazim, belki iyi niyete girer diyor,  bu işin belkisi mi olur sadece parca 15.000 TLden fazla, belki o parça bozulmamıştır diyor. Ustalar aracın basına gelir gelmez yakit sisteminde sorun oluğunu anladi ki her parcasina baktilar yakit sisteminde bozulmasi muhtemel en son bu parcada ariza oldugunu soylediler bende gozumle gordum parcadan yakit cikisi olmadigini diyorum hala usteliyor. Servise gitse idi muhtemelen yakit hattini falanda degistirmek gerekiyor diyip en az 25.00p masraf cikartacaklardi. Adamlarin kaydinda yok bu hasar nasil bozulabilir diyor, benim size sormam lazim asıl dedim en son. Sonuç olarak servise eğer büyük bir arızadan düserse bu golfler sahibine sabır versin anladigim kadariyla bir tek dsgye iyi niyet uyguluyorlar o da zaten kronik bir zahmet uygulasinlar kalan arizalara hic bir cozum yok 1 haftadir ugrasiyoruz.
Hocam canınız yandığı için doğal olarak sitem ediyorsunuz ve haklısınız da., ancak ben bu konuda doğuş 'un parça için faiş fiyat çektiğini düşünmüyorum.,

Bu parça yurt dışında da genel olarak pahalı bir parça.,

Bu parçanın Almanya 'daki fiyatı: 1.970 €  +olarak bu parçanın değişimi için Almanya'da buraya göre 4 katı fazla işçilik ödersiniz., 1.970 € şuan ki döviz kuruyla 20 bin tl. 

Doğuş 'un verdiği fiyat 15 bin tl. ve %25 zubizu indirimi 11.250 tl.

Aradaki fiyat farkı yarı yarıya.,

Sonuç olarak bu konuda doğuş parça için faiş fiyat çekmiş diyebilir miyiz..? tartışılır..

Çok geçmiş olsun..

 

@DuzboruDownpipe Benzinli araçlar ile dizel araçlarda bulunan pompa hayli farklı, tahminen common rail sistemdeki enjektörlere çok daha komplike/yüksek basınç pompaları gerekiyor. 

THP lerdeki pompa fiyatı 4000tl civarı güncel fiyat görüyorum, yurtdışı ali Express 3000tl civarlarında. Tahminin marka farketmeksizin tüm benzin araçlarda bu sistem daha basit/maliyetsiz.

Doğuş mu fahiş fiyat uyguluyor acaba diye düşünüyordum ancak üstteki mesajda Vw Almanya da dizel pompa 2000€ civarı görünce, benzin motor pompasının neredeyse 5-6 katı fiyatı. 

 
@DuzboruDownpipe Benzinli araçlar ile dizel araçlarda bulunan pompa hayli farklı, tahminen common rail sistemdeki enjektörlere çok daha komplike/yüksek basınç pompaları gerekiyor. 

THP lerdeki pompa fiyatı 4000tl civarı güncel fiyat görüyorum, yurtdışı ali Express 3000tl civarlarında. Tahminin marka farketmeksizin tüm benzin araçlarda bu sistem daha basit/maliyetsiz.

Doğuş mu fahiş fiyat uyguluyor acaba diye düşünüyordum ancak üstteki mesajda Vw Almanya da dizel pompa 2000€ civarı görünce, benzin motor pompasının neredeyse 5-6 katı fiyatı. 
Dizeldeki elbet ki daha pahalı hocam ama dışarıdaki fiyatlar oem parca icin 500 euro civarlarında. 2000€ veya 15000 tl resmen servis kazığı olmuş. 

 
Yeni güncelleme, çok şükür araç calıştı ancak yeni parcadan da sesler geldigi icin bu esnada parca arayıslari devam ediyor. İstanbulda yurt dışından getirme orijinal olduğu belirtilen garantili pompa bulundu, paçacının dedığıne göre 10 tane getirmiş bu pompadan ve 8i satılmış son dönemde ciddi arıza artışı varmış, golf 7 2016 larda kronik olma ihtimali kuvvetli bir parca 04B130755F. Araç Almanya Mosel fabrikasindan çıkma, bunun ile bir ilgisi var mı bilmiyorum, bozulan parça o kadar alakasız bir parça ki ne ile alakasi oldugunu da bilmiyoruz. Bir de sanırim bu yüksek basınc pompaları 2012 kasasından beri aynı kod ile uretilmiyor, adamın dedigine gore  755F kodlu parcalarda bir problem söz konusu. Şu an serviste bu parcanın kodu 755H gözüküyor acaba bu sorunlardan dolayı parcada bir revize mi yapıldı yahut sadece kod değişikliği mi tabi ki bir fikrim yok. Araca şu an takilan pompa da 2015 Audi A3e ait. Golften çıkma piyasada bulamadık muhtemelen golflerde ya bozulmuyor, düşük ihtimalde bozulan da zaten kullanilacak halde olmuyor.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ZITIPAŞA

Olay  keyfe MEGA keder bir duruma dönüstü gözüküyor.

Hani kendimi bu durumla yüzleşmiş olarak gördügümde

Aracı  +15000 degil 5-6 bin para dökerek halletmis bile olsam ? 

Düzeldiği günden sonra 

5 gün +38 derece de güneşin altında kalma cezası + 1 ay iç dış yıkanmama  cezası vermek lazım bu golfe.

Canım cicim üzerine titre en iyi motul luqui yağ icir, mann filtrelerle besle +2000 devir üzerine çıkıp yorma cilala parlat 

Sonra nankörlük etsin.

Sene 2021 de İnsan ALMAN arabasında bu arızaları +200.000 den sonra  görüp eyvallah nasip kısmet buymuş deyip kabullenmek istiyor.

 
@Savatage  kesinlikle hocam. Ne denilse az kalacak bir durum ama tamir olsunda ne diyelim kul yapımı araçlar. Bir golf yine golftür gercekten bozulmaz ise cok guzel araba.

 
@Savatage yani buradan bakarsak her aracta pahalı bir parça bu hocam.

 
Güncelleme yapayım, bugün istanbuldaki parcacıdan orijinal 0 parça 5000 TL ye temin edildi (avrupada da ortalama 400 Euro) ve usta tarafindan takıldı çok şükür araç normale dönmüş yaklaşık 10 gun süren tamir aşamasında toplam triger seti, pompa temini ve 800km kalan bakımıda motul (8100 x-clean efe)yağ ve filtreler ile yapılarak 8500 kusur TL ye halloldu.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ZITIPAŞA

Hayırlı olsun. 

Yanlız ? 

Motul x-clean efe ?

5-30 olmasına rağmen opel/gm grubuna ait aracların yağı ? Niye bu tercih edildi?

504/507 vw icin x-clean + olmalıydı yağ ?

 
@Savatage valla emin olmamakla beraber dediginiz yag da olabilir hocam. Arac calissinda artik kendim degistiririm liquimoly ile disarida 😁

 
@Savatage valla emin olmamakla beraber dediginiz yag da olabilir hocam. Arac calissinda artik kendim degistiririm liquimoly ile disarida 😁
Şahsen  çok da yandım bittimlik bi durum degil 

İkisi de 5-30 yağ olmak üzere motul . Alt spefikasyonlar ne derece farklılık sunuyor ? Markaların pazarlama stratejisi olma ihtimali varmıdır ? 

0 rh(-) adama yanlışlıkla  AB rh(+) kan verildiği an geri dönüşü olmayan sonuc belli iken 

Xclean Efe / xclean + olayında alt spefikasyonlar kendini anca +100.000 km yanlış  kullanımdan sonra motor ömrüne negatif etki eder görüsüm var 

5-10 bin km xclean efe kullanmakla motorun ateşinin çikacagını / midesinin bulanacağını hiç zannetmiyorum

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Savatage  valla bizim vw motorlarin sağı solu belli olmaz hocam 😁

 

Hocam geçmiş olsun,şimdi okuma fırsatı buldum.Endişe etmemek elde değilmiş hakikaten.Durumunuzu düşündüm de netekim olayı dışardan da yaptırmış olsanız vw türkiye ve almanya ile bu durumu çözmenizin hala uzak olmadığını düşünüyorum.İyi niyetinizle başvuruyorsunuz inanılmaz fahiş bir fiyatla karşılaşınca karşı tarafın iyi niyetinden ister istemez çekiniyorsunuz hele ki bir de kullanıma bağlı olmayan bir durum için hakkınızı her halükarda kullanabilirisniz.
Ben de direksiyonumdaki ses için ilgili girişimleri yapacağım kısmetse.Kullanıma bağlı oluyor dediler ama son zamanlarda hem müşterilerimden hem de arkadaşlarımdan sıfır araçlarda dahi aynı hatayı duyunca bu böyle gitmez diyip direksiyon kutusuna 15.000tl vermeyi düşünmüyorum.Dışarda yaptırmaktan korkuyorum açıkcası ve ne yapıp edip birşekilde iyi niyet garantisinden ya da %50 kullanıcı %50 vw olarak kabul ettirene kadar itirazlarıma devam edececeğim.Sizin de bu hakkınızı korumanızı çok isterim şahsen.Tekrar geçmiş olsın

 

Geri
Üst Alt