Araç Çalışmıyor, Yardım.


@ZITIPAŞA 1-2 hafta içinde 60 bin bakıma girecek araç .Serviste özellikle bu parçayı soracağım test yapabilirlerse bakalım

 

@DmrOzr yani test edilebilecek bir parça gibi gelmiyor hocam bana, eger yakit sarfiyati bariz ölçüde artiyor ise hemen vakit geçirmeden servise giderek kontrol ettirmenizde fayda var, bsska bir isaret vermedi bende.

 
@ZITIPAŞA Yakıt normal şimdilik hocam gerisi şans artık.Otobanda arada sıkıştırıyorum aracı tabi bi gözüm hararet göstergesinde devirdaim yamuk yapar mı diye.Yakıt artarsa bu parcayada baktırıcaz artık

 
@ZITIPAŞAHocam geçmiş olsun. Can sıkıcı olması yanında tehlikeli de bir arıza, otobanda direksiyon kirlenmesi / sertleşmesi Allah korusun...

Arızalı parça fiyata gelirsek, akıl tutulması!

benzin/dizel mukayesesi yaparsak:

Benzine kıyasla dizelin 100km de 2lt yakıt tasarrufu olsa, 70000km de 1400 lt tasarruf diyebiliriz. Bugünün akaryakıt fiyatıyla yaklaşık 10000tl tasarruf demek. 

Bu parçanın işçilik hariç 15000tl denmesi dizel almaktaki yatırımın amacına ters! Daha dizel de enjektör mevzuları da var, onlara girmiyorum. 

Benim aracım olsa 1/3 hatta 1/2 fiyata dahi dışarda yaptırmaya kabulüm. Eğer araç değiştirme niyetine de girdiyseniz bir sonraki aracı benzinli düşünmediniz de mantıklı olacaktır. Benzinli araçta da arıza olasılığı pek tabi var ama en azından sistem çalışma mantığı daha basit/maliyetsiz. Bir de yeni nesil turbo benzinli araçlar tork olarak da yakıt sarfiyatı olarak da bence gayet makul, yanında sessizlik ve performans artıları da sayılabilir.

Takip ettiğimden ötürü biliyorum PSA grupta da dizel sorunları var, adblue sorunları... (malum fransızlar dizeli hala devam ettiriyor) Üstelik 2021 model araçlarda dahi görüyorum... Garanti bittiyse fiyatı 7500tl! ye Adblue depo değişimi yapıyorlar ama yine sorun vermeyeceği de muamma...

Bu sorun aslında yeni de değil, 2016 dan beri mevcut. (vw gruptaki devirdaim seti gibi, 2020 golf mk7.5 da dahi devam etti sorun, mk8 de henüz duymadık..)

Bu şu demek, bu sorunun varlığı 5 yıldır olmasına rağmen çözüme yönelik bir yatırım yapmıyorlar, çünkü dizele yatırımı çoğu firma bıraktı diye düşünüyorum. Dizelin üretim maliyeti daha yüksek, araç alırken de satış fiyatı artık benzinliye göre neredeyse %10 daha pahalı günümüzde. (3008 de 35-40bin tl fiyat farkı var 1.5 dizel 130bg ile 1.6 benzin 180bg motorun.)

Lafı uzattım, affola. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@tiesay dizel araç ? Alırken vereceğin enayilik bedeline göre tercih edilecek birsey

Mayıs ayında dogusun elinde son tdi passatlar varken (sunroofsuz tsi ve tdi))

1,5 tsi passata verdigi fiyatlar 360 bin

1.6 tdi lara 405 bin idi.

45 bin enayilik bedeli ! Tabi vermem

25 bin farka yazı tura atarım

20 bine ? 1 bardak mazot bile icerim tdi şerefine

 
@SavatagePassat da durum farklı ama... Beyaz renk ve tdi oldu mu aşiret pakete upgrade oluyor, bu yüzden 50bin fazla verecek müşteri bile bulunur passat ta. "VW halen dizel motor üretse" diye yalvarsa yeridir doğuşun. 

Ama hesabını/kitabını bilen için mümkün değil verilmez o fiyat farkı. Benim için 10bin lira fark kafi, üzeri tercih dışı. 

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@tiesay

Araç hacmine (sınıfına)  göre  dizel helal fiyatı bana göre değisir 

Tdi üretimi devam etse?

Passatta yazı tura atıp arada kalacağım tutar 25 bin iken yeni  Tiguana (tdi) helalinden 25 atarım (max 30 a bile en son tav olabilirim.

1530 kilo araca benzinli binmeme imkan yok full trafik  10,5 degerler beni kanser eder benzinli tiguanda

Passatı zaten dedim anca +25 atarım

Geldik golf8 e 

Direk ST ye Sar ordan bi 1.0 tsi (e-tsi falana da gerek yok) 

10 bin anca tdi farkı atarım mk8 e bi kurus fazlası olmaz . 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: SCC
iyi niyet garantisi konusunda bastırın bence hemen vazgeçmeyin.

olumsuz durumda çıkma da alınabilir. normalde kolay bozulabilecek bir parça değil.

 
@SavatageKullanım güzergahı önemli ama ağır araçta da yine 2lt civarı fark devam eder. Yani tiguan ın 10.5 lt yakacağı yerde, dizel de 8.5 yakar. (Şehir dışı senaryoda daha da düşer.)

Hadi çok durduk, kalktık, tampon tampona öndeki aracı takip ettik 3 litre fark yaptık. 80000km boyunca da arabayı böyle tampon tampona kullandık diyelim. 

100km de 3 litre, 

80000km de 2400 litre, 

Yılda 20000km yapan, 4 yıl sorunsuz kullanan birisi için 80000km sonunda 17000 TL yakıt tasarrufu yapıyor. Alırken 35000 TL ödenen farkı için 160000km 8 yıl kullanım kafa kafaya geliyor. 

Hadi 5 olmasın da 8. Yılda mazot pompası/enjektör vs bozuldu? Etti mi bir 15-20bin TL masraf? 

Eskiden dizel/benzin sıfır alım fiyat farkı bu kadar yoktu, 2.el satarken de o farkı bir şekilde koruyabiliyorduk. Ancak şu anda dizelde 35000 TL farkı yıllar geçtikten sonra ikinci elde korumak mümkün olur mu, onu da zaman gösterecek. (dolar bazında koruması önemli, yani bugün 4500usd farkı, 8 yıl sonra ikinci elde satarken yine 4500usd olarak koruyabilecek mi?) 

Benzinden o kadar korkmamak lazım, yeni motorlar hem turbo sayesinde keyifli, hem de görece tasarruflu.  

 
@tiesay  kesinlikle haklısınız hocam, dizel aracın 70.000.km de yaptırdığı bütün tasarrufu tek bir ariza da (ki araç tek ariza yaptı cam tavanın kapanmaması dışında) götürdü, zaten serviste yaptirmak mümkün değil iyi niyet garantisi bile kurtarmaz bu parça bedelini, dün uzun yolda psa grubu kullandım sürüş zevki olarak vw daha iyi gibi ancak gercekten keyifsiz bir araba değil, psa grubuda arızalari ile meşhur olsa da benim vw grubu ile yaşadığım mevzu çok başka seviyede yani söz konusu parçanın serviste onarım kaydını göremedim diyor adam e kardesim demek ki bu parcada sorun var, ki bozulan bir kiside sen 15.000 TL den agzini acar isen serviste yaptirmaz kaydida olmaz tabiki, adamlarda soru  çozmek yok, bir düsun bu parca nasıl bozulabilir diye, sürüş esnasinda stop eden bir araba düsüncesi bile korkunc, ki bozulmasaydi 10000 KM yol yapacakti arac, her aracta olabilir diyor, bir örnek verdi servis muduru, buzdolabı gibi düsünün diyor bir buzdolabınin motoru bozulsa garantisi bittikten sonra siz cebinizden yaptirmalisiniz diyor yani iyi niyet falan da hikayeye getiriyor lafi, benim buzdolabim bozulsa ve cebimden yaptirsam (ki oyle oluyor zaten) o buzdolabini yapan firmayi birdaha eve sokmam. Vw de aynı muameleyi hakediyor aslında.

 
@tiesay  kesinlikle haklısınız hocam, dizel aracın 70.000.km de yaptırdığı bütün tasarrufu tek bir ariza da (ki araç tek ariza yaptı cam tavanın kapanmaması dışında) götürdü, zaten serviste yaptirmak mümkün değil iyi niyet garantisi bile kurtarmaz bu parça bedelini, dün uzun yolda psa grubu kullandım sürüş zevki olarak vw daha iyi gibi ancak gercekten keyifsiz bir araba değil, psa grubuda arızalari ile meşhur olsa da benim vw grubu ile yaşadığım mevzu çok başka seviyede yani söz konusu parçanın serviste onarım kaydını göremedim diyor adam e kardesim demek ki bu parcada sorun var, ki bozulan bir kiside sen 15.000 TL den agzini acar isen serviste yaptirmaz kaydida olmaz tabiki, adamlarda soru  çozmek yok, bir düsun bu parca nasıl bozulabilir diye, sürüş esnasinda stop eden bir araba düsüncesi bile korkunc, ki bozulmasaydi 10000 KM yol yapacakti arac, her aracta olabilir diyor, bir örnek verdi servis muduru, buzdolabı gibi düsünün diyor bir buzdolabınin motoru bozulsa garantisi bittikten sonra siz cebinizden yaptirmalisiniz diyor yani iyi niyet falan da hikayeye getiriyor lafi, benim buzdolabim bozulsa ve cebimden yaptirsam (ki oyle oluyor zaten) o buzdolabini yapan firmayi birdaha eve sokmam. Vw de aynı muameleyi hakediyor aslında.
Haklısınız hocam. 

Bu arızayı servis kaydında görebilmesi, araç garanti kapsamında ya da iyi niyet altında şöyle %60-70 lik bir bedeli karşılanırsa olurdu. Şu fiyatıyla kim yaptırır ki? 

Parçanın kronik sorun olmadığını, size biraz erken zamanda sorun oluşturduğunu düşünüyorum ancak dizel araçlarda maalesef  bazı sorunları çok duyar oluyoruz. Bir de unutulmaması gereken mevzu memlekette dizel akaryakıt kalitesi her yerde aynı değil. Dizel motorlar için çevre normları da katılaştıkça sürekli bir adblue, partikül filtresi vs.. gibi soruna davetiye çıkarabilecek parçalar artıyor. 

PSA grubunu dizel problemi konusunda örnek amaçlı verdim, fransızlar dizel motorda verimlilik/tüketim olarak diğer milletlerden 1 tık önde ve halen yeni araçlarda dizel motor seçeneği var. Ancak onlarda bile problemler görüldüğü üzere can sıkabiliyor. 

 
Geçmiş olsun.Sizin bu arıza örnek teşkil edebilecek ve markanın bedava hatta bakım paketi hediye ederek yapması gereken bir durum.O hızlarda arabanın stop etmesi çok daha zor durumda bırakabilir sizi.
2020 Şubat ayında yakın bir arkadaşıma sıfır km Leon 1.5 DSG style aldık ve daha 600-700 km lerde yağ pompası arızası verdi.
İlk arıza verdiğinde servisi aramış ve araba gidiyorsa servise kadar gel diye söyleniyor ve devamında serviste arıza silinip gönderiliyor.Birkaç gün sonra yine aynı arıza veriyor bu sefer yol yazrdımını arayıp araba servise çekiliyor.1hafta kadar araba serviste kalıp yağ pompası,karter sökümü conta değişikleri vb.bir çok parça değişerek araba teslim ediliyor.Tabii arkadaş arabadan soğuma ötesini geçip buz kesiliyor.6 ay sonundada arabayı sattı zaten.
Bunlar binde bir olabilecek durumlar ama gerçekten yaşayan için zordur.
Ama gerçekten de 16500 TL masraf nedir motormu yeniliyor bunlar anlamak zor.

Redmi Note 9 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@slck  ben bedava yapılmasını falan bir kenara biraktım hocam oyle bir talebim de yok ama bari adam gibi bir fiyat soylersin zaten yaştan dolayı indirimi olan araca iscilikte falan %25 indirim var diyip birde sivamazsın işcilik 3 bin alsalar 18.000 %25 indirim olsa 13.500 TL eder makul mu dedim değil diyor, tabiki değil ki söz konusu parcanın nasıl bozuldugunu bilen yok serviste

 
@ZITIPAŞAAcaba VW Türkiye ye (veya Almanya) bir mail atarak:

Aracın otoyolda kullanım esnasında birden stop ettiğini ve sizi/ailenizi çok büyük bir tehlikeye soktuğunu (biraz da konuyu abartarak), tüm bayram tatil planlarınızı aksattığını, bunun üzerine araçtan bu denli soğumuşken tamir ücreti olarak bu denli astronomik bir bedelin çıkartılmasından doğan memnuniyetsizliğinizi mi belirtseniz? 

 

Geçmiş olsun @ZITIPAŞA

@tiesayhocamın da belirttiği üzere VW Türkiye ve Almanya’ya durumu açıklayan bir e-posta göndermek mantıklı görünüyor. 
 

Bu arada, yukarıdaki benzin-dizel karşılaştırmasındaki 4 yıllık yakıt maliyeti karşılaştırmasında umarım yakıt fiyatını sadece bugünün fiyatına göre hesaplamamışsınızdır @tiesay hocam :)  zira son 4 yıldaki artış oranını merak ettim ve baktım. Bakmaz olaydım :(  %70 artmış. Önümüzdeki 4 yılda bu oran büyük ihtimalle daha da artar ve 2025’te en iyi ihtimalle litre başına 13-14 liraları konuşuyor oluruz... Gidişat onu gösteriyor. 
 

(Düzenleneme: Gerçi benzin de arttı tabii de dizelle benzinin arasındaki fark ne kadar değişti aslen ona bakmak lazım)

(Düzenleme 2: Neyse ya, Türkiye’de hiçkimse -özellikle en çok düşünmesi gereken devlet erkanı- 4 yıl ilerisini düşünmüyor zaten; banane ya. Hak ettiğimiz gibi yönetilmeye ve yaşamaya devam:)
 

Tam 4 yıl önce dizel 4.47 benzin 5.11 imiş (bu arada Aytemiz’in 10 yıllık arşiv tuttuğunu öğrenmiş olduk). 
 

Ek: Dolar ise 3.60 imiş. Yani 12 Temmuz 2017’de 1 litre dizel 1.25 Dolar imiş... 1 litre dizel şimdi 1.25 dolar olsa 10.60 TL olması gerekirdi. Aman EŞELciler okumasın bunu. Sevinelim mi ağlayalım mı bilemedim. 

451F81C9-35F7-4C7F-B1E0-D78A1B42FAFF.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt