@ZITIPAŞAHocam geçmiş olsun. Can sıkıcı olması yanında tehlikeli de bir arıza, otobanda direksiyon kirlenmesi / sertleşmesi Allah korusun...
Arızalı parça fiyata gelirsek, akıl tutulması!
benzin/dizel mukayesesi yaparsak:
Benzine kıyasla dizelin 100km de 2lt yakıt tasarrufu olsa, 70000km de 1400 lt tasarruf diyebiliriz. Bugünün akaryakıt fiyatıyla yaklaşık 10000tl tasarruf demek.
Bu parçanın işçilik hariç 15000tl denmesi dizel almaktaki yatırımın amacına ters! Daha dizel de enjektör mevzuları da var, onlara girmiyorum.
Benim aracım olsa 1/3 hatta 1/2 fiyata dahi dışarda yaptırmaya kabulüm. Eğer araç değiştirme niyetine de girdiyseniz bir sonraki aracı benzinli düşünmediniz de mantıklı olacaktır. Benzinli araçta da arıza olasılığı pek tabi var ama en azından sistem çalışma mantığı daha basit/maliyetsiz. Bir de yeni nesil turbo benzinli araçlar tork olarak da yakıt sarfiyatı olarak da bence gayet makul, yanında sessizlik ve performans artıları da sayılabilir.
Takip ettiğimden ötürü biliyorum PSA grupta da dizel sorunları var, adblue sorunları... (malum fransızlar dizeli hala devam ettiriyor) Üstelik 2021 model araçlarda dahi görüyorum... Garanti bittiyse fiyatı 7500tl! ye Adblue depo değişimi yapıyorlar ama yine sorun vermeyeceği de muamma...
Bu sorun aslında yeni de değil, 2016 dan beri mevcut. (vw gruptaki devirdaim seti gibi, 2020 golf mk7.5 da dahi devam etti sorun, mk8 de henüz duymadık..)
Bu şu demek, bu sorunun varlığı 5 yıldır olmasına rağmen çözüme yönelik bir yatırım yapmıyorlar, çünkü dizele yatırımı çoğu firma bıraktı diye düşünüyorum. Dizelin üretim maliyeti daha yüksek, araç alırken de satış fiyatı artık benzinliye göre neredeyse %10 daha pahalı günümüzde. (3008 de 35-40bin tl fiyat farkı var 1.5 dizel 130bg ile 1.6 benzin 180bg motorun.)
Lafı uzattım, affola.