1.6 TDI Manuel Çalışmama, geç çalışma ve beyaz duman


ASword

Üye
Katılım
11 Haz 2021
Mesajlar
55
Tepkime puanı
43
Konum
İSTANBUL
İsim
ANIL
Herkese merhaba,

Bayram öncesi aracın 105.000 bakımlarını yetkili serviste yaptırdım. Gayet sağlam bilgisini aldım. Didim'e gidip geldim. 1600 km yol yaptım. Hiç sorun yaşamadım. Fakat geldiğim günün ertesinde sabah aracı çalıştırmaya kalktığımda marş basıyor fakat motor çalışmıyordu. 4-5 defa denedim. Sonra motor çok sarsıntılı bir şekilde çalıştı, 1000 devire çıktı sonra kapandı. Gaz almadı. Bu şekilde yaklaşık 2 - 3 dk denedim. Sonunda normal devirde çalışmaya başladı. Fakat arkadan bem beyaz dumandan sis oluştu. Yola çıktıktan sonra 10 dk içinde duman tamamen ortadan kalktı. 2-3 saatlik parklardan sonra araç rahat bir şekilde çalışıyor fakat süre uzayınca aynı sorunu yapıyor. Çalıştıktan sonra devirde düşüklük ya da gaz almama gibi sorunlar yok. Yakıt olarak şehirler arası yolda farklı Shell ve Opet istasyonlarından aldım. Yol üstü bir tamirciye sorduğumda muhtemelen yakıt filtresidir dedi. Yeni bakımdan çıktığı için servise götürmemi tavsiye etti. Videosunu çektim. Yokuş aşağı aracı park ettim yine aynı.

Bu arada belirtmeyi unutmuşum. Herhangi bir arıza lambası yanmıyor.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ASword 

Herkese merhaba,

Bayram öncesi aracın 105.000 bakımlarını yetkili serviste yaptırdım. Gayet sağlam bilgisini aldım. Didim'e gidip geldim. 1600 km yol yaptım. Hiç sorun yaşamadım. Fakat geldiğim günün ertesinde sabah aracı çalıştırmaya kalktığımda marş basıyor fakat motor çalışmıyordu. 4-5 defa denedim. Sonra motor çok sarsıntılı bir şekilde çalıştı, 1000 devire çıktı sonra kapandı. Gaz almadı. Bu şekilde yaklaşık 2 - 3 dk denedim. Sonunda normal devirde çalışmaya başladı. Fakat arkadan bem beyaz dumandan sis oluştu. Yola çıktıktan sonra 10 dk içinde duman tamamen ortadan kalktı. 2-3 saatlik parklardan sonra araç rahat bir şekilde çalışıyor fakat süre uzayınca aynı sorunu yapıyor. Çalıştıktan sonra devirde düşüklük ya da gaz almama gibi sorunlar yok. Yakıt olarak şehirler arası yolda farklı Shell ve Opet istasyonlarından aldım. Yol üstü bir tamirciye sorduğumda muhtemelen yakıt filtresidir dedi. Yeni bakımdan çıktığı için servise götürmemi tavsiye etti. Videosunu çektim. Yokuş aşağı aracı park ettim yine aynı.

Bu arada belirtmeyi unutmuşum. Herhangi bir arıza lambası yanmıyor.
Ben yine de diyorum ki ?

Çalıştıktan sonra devirde dalgalanma/ düsüklük olmaması , gaz yememe durumu olmaması enjektörlerin hayatta olduguna bir işaret.

İlk çalıstırma sorunları ?

Mazot pompası sorununa işaret ediyor. 

Servisin dedigine güvenmeyin .

 
Upvote 0

Bu arada hocam 13.000 tl servise hayatta vermem. Tamamen hikaye servis mevzusu. Adamlar 4 sene kendi yaptigi bakimin arkasinda durmuyor. Muhtemelen benim aracta servise girse sadece pompa ile cikmayip sizi  gibi 30.000 den acarlardi agizlariniz veremi gosterip sitmaya razi eder gibi sonra indirim falan 15.000e baglarlardi. Sizin yerinizde olsam cekici ilr araci servisten alip bildik bir ustsya gotururdum servise de arıza tespiti icin (muhtemelen bozulan bir parca icin bozulmayan 2-3 parca daha dahil edilmis tespit.) Ne istiyorlar ise pazarlik dahi yapmadan indirim bile istemeden verip araci alip cikardim ki benim arac servis olan bir yerde bozulsaydi yasayacagim durum tam olarak buydu. En yakin servise 100 km uzakta bozuldugundan servis ile sadece parca uzerinden tartisma yasadim ve cok sükür kurus para vermedim. Bir de dun ariyorlar servisten numara birakmistim iyi niyet icin, illa gormemiz lazim (bu konuda haklilar) sonra bakariz parcada zaten %25 indirim var 12.000 küsüre gelir diyor. Sağolun ben almayayim dedim kapattim. P.tesi tekrar arayacaklarmis bakalim artik tamir faturasini gondereyimde bari bir sonraki serviste bir seyler yapin diyeyim.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Aracı dediğiniz gibi servisten çekici ile aldım. Sanayide tavsiye üzerine bir ustaya götürdüm. Enjektörleri kontrol ettiler. Onlarda enjektörlerin kurtarılamayacak durumda olduğunu söylediler. Araç yapıldı. Bana maliyeti 

Yetkili servis kontrol: 1150 TL

Sanayide : 12500 TL

Enjektörler ve yakıt dönüş borusu değişti. Pompada sorun yok denildi.  Kesinlikle bir daha servise gitmem. Kendim alır kendim yaptırırım.  

Sonuç itibari ile araç çalışır durumda.  Ben de her an yeni bir şey olacakmış gibi tedirgin durumdayım. :)

 
Upvote 0
Gecmis olsun hocam, pompada sorun olmamasi guzel ama yakit dönuş borusi nasıl arizalanmis acaba.

 
Upvote 0
Çok geçmiş olsun,önceki kullanımlara bağlıda olabilir bende yıllardır servise devam ediyorum yaşadığım yerdeki sanayi kötü maalesef nokta atışı yapan ustaları bulabilsek hep keşke.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Enjektörlerin    kütüklerini bobinlerini  nozullarını  herşeyini yenileyebiliyorlar.  Aracıları değil de  tamirini yapanları bulursanız  dert edilecek şeyler değil  bizim komşuda  cay  motor tdi   kronik enjektör sorunu vardı. 11 binlira dediler  4 üne   3  tanesinin nozulu değişti 1  tanesi yeni gibi dediler 2  tanesine çıkma bobin taktılar 1500  lira tuttu  +  350 lirada  1ad  motor  kulağı. ( 1 Yıldır en küçük sorun yaşamadı.) Enj takmadan  geri dönüşe  bobin değerlerine kadar hatta pulları kalınlaştırıp  yakıt püskürtmeyi açıyorlar. :)     fransız  araçlarında direk değişir tamiri yok.  Ben arıza tespiti yapıp / Yaptırıp alanında uzman pro  kişileri buluyorum.  Garantisi bitince yetkili servisin kapısından geçmemek lazım :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Tdiları 120 bin ağır bakım gelmeden satmak gerekiyor herhalde.Bir arıza için 5 haneli rakamlar korkutucu.

 
Upvote 0
@ogzdrk  bugun haberlerde gordum seyir halinde alev almış arac baktıgımda sw passattı arac taniyabildigim kadari ile. Sicak hava vwlerde ciddi sorunlar yaratiyor gibi gozukuyor.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Benim araçta da sıkıntılar çıkmaya başladı yeni konu açsam mı bilemedim.
Araç golf 2015 cxx motorlu 1.6 tdi dsg 121 bin km
Sabah ilk çalışmada eskiden marşı anında alıp sonra hafif ve fazla gaz verdiğimde kesiklikler oluyordu park pozisyonundayken. Şimdi dün ilk çalışmada hemen almıyor geç çalışıyor. Motorda anormal titreşim sallantı falanda hissediyorum. Eskisine göre gaza basınca takılmalar muazzam arttı mesela gaza full basıyorum düzgünce devirlenceğine 1.300 falan sanırım belli devri yok o devirde takıldı sonra birden devir arttı. İlk çalışmada yakıt tüketim 1 litre çıktı devir 800 de ve bu 1-2 dk rolanti çalışmasıdan sonra 0.6-0.7 e düştü. Genel olarak ilk çalışmadan 3-4 dk sonra büyük ölçüde problemler gidiyor şöyle diyim 1-2 km sürünce gaz yemesi falan hem giderken hem park pozisyonundayken normale dönüyor herşey olması gerektiği gibi. Yalnız araç ısındı hiç problem yokken olduğum yerde dururken koltuktan hissediyorum ufaktan bi dengesizlik var motor kafamı atıyor gibi anlamadım gidip kaputu açıp motoru izlediğimde anormal bir şey hissetmiyorum.

Olayın en başından beri hiçbir arıza lambası yakmadı.

Bu beyaz duman olayı için egzoza hiç bakmadım ama duman çıkıyor olsa muhtemelen fark ederdim yarın dikkat edecem.

1-2 km den sonra ne hızlanma nede başka bir şeyde problem hissetmiyorum.

( bu enjektörleri kendimiz söküp kontrol edebilir miyiz ?)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0

Benim araçta da sıkıntılar çıkmaya başladı yeni konu açsam mı bilemedim.
Araç golf 2015 cxx motorlu 1.6 tdi dsg 121 bin km
Sabah ilk çalışmada eskiden marşı anında alıp sonra hafif ve fazla gaz verdiğimde kesiklikler oluyordu park pozisyonundayken. Şimdi dün ilk çalışmada hemen almıyor geç çalışıyor. Motorda anormal titreşim sallantı falanda hissediyorum. Eskisine göre gaza basınca takılmalar muazzam arttı mesela gaza full basıyorum düzgünce devirlenceğine 1.300 falan sanırım belli devri yok o devirde takıldı sonra birden devir arttı. İlk çalışmada yakıt tüketim 1 litre çıktı devir 800 de ve bu 1-2 dk rolanti çalışmasıdan sonra 0.6-0.7 e düştü. Genel olarak ilk çalışmadan 3-4 dk sonra büyük ölçüde problemler gidiyor şöyle diyim 1-2 km sürünce gaz yemesi falan hem giderken hem park pozisyonundayken normale dönüyor herşey olması gerektiği gibi. Yalnız araç ısındı hiç problem yokken olduğum yerde dururken koltuktan hissediyorum ufaktan bi dengesizlik var motor kafamı atıyor gibi anlamadım gidip kaputu açıp motoru izlediğimde anormal bir şey hissetmiyorum.

Olayın en başından beri hiçbir arıza lambası yakmadı.

Bu beyaz duman olayı için egzoza hiç bakmadım ama duman çıkıyor olsa muhtemelen fark ederdim yarın dikkat edecem.

1-2 km den sonra ne hızlanma nede başka bir şeyde problem hissetmiyorum.

( bu enjektörleri kendimiz söküp kontrol edebilir miyiz ?)
Hocam hiç belli olmuyor. Sorun belki enjektörde belki de sensördedir. Enjektörler özel bir cihaza bağlanıp test ediliyor. Sorun varsa bile hepsinde olmayabilir. Bunun için özel yerler var ya da güvendiğiniz bir tamirciye gideceksiniz onlar gönderiyorlar bu tarz yerlere.  Size de geçmiş olsun.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0

Geri
Üst Alt