1.6 TDI Manuel Çalışmama, geç çalışma ve beyaz duman


ASword

Üye
Katılım
11 Haz 2021
Mesajlar
55
Tepkime puanı
43
Konum
İSTANBUL
İsim
ANIL
Herkese merhaba,

Bayram öncesi aracın 105.000 bakımlarını yetkili serviste yaptırdım. Gayet sağlam bilgisini aldım. Didim'e gidip geldim. 1600 km yol yaptım. Hiç sorun yaşamadım. Fakat geldiğim günün ertesinde sabah aracı çalıştırmaya kalktığımda marş basıyor fakat motor çalışmıyordu. 4-5 defa denedim. Sonra motor çok sarsıntılı bir şekilde çalıştı, 1000 devire çıktı sonra kapandı. Gaz almadı. Bu şekilde yaklaşık 2 - 3 dk denedim. Sonunda normal devirde çalışmaya başladı. Fakat arkadan bem beyaz dumandan sis oluştu. Yola çıktıktan sonra 10 dk içinde duman tamamen ortadan kalktı. 2-3 saatlik parklardan sonra araç rahat bir şekilde çalışıyor fakat süre uzayınca aynı sorunu yapıyor. Çalıştıktan sonra devirde düşüklük ya da gaz almama gibi sorunlar yok. Yakıt olarak şehirler arası yolda farklı Shell ve Opet istasyonlarından aldım. Yol üstü bir tamirciye sorduğumda muhtemelen yakıt filtresidir dedi. Yeni bakımdan çıktığı için servise götürmemi tavsiye etti. Videosunu çektim. Yokuş aşağı aracı park ettim yine aynı.

Bu arada belirtmeyi unutmuşum. Herhangi bir arıza lambası yanmıyor.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Herkese merhaba 
Aracı dün sabah teslim aldım bu sabahta soguk motorda test etmiş oldum arabadaki sogukken gaza basma tekleme uzun marş herşey çözüldü. Araba sogukken marşa basınca saniyesinde alıyor gaza basınca da lineer şekilde yükseliyor devir. 

Bunlara ek  olarak arabanın ciddi anlamda gaz yiyişi hızlanışı kısaca gidişi çok çok iyileşti sanki bi 50 beygir eklendi arabaya :D  benim ilk aracım olduğu için araba tecrübem yoktu. Arabam sanki tofaştan golfe terfi etti bu enjektör tamiriyle

Yakıtta düştü hiç kasmadan normal sakin kullanımda yarısı akıcı trafikli 24 km lik yol yakıt ortalamam 100km de 4.4 litre. Eskiden 5.5 litre falandı sanırsam. 

Birşeyden daha örnek vermek istiyorum araba dpf filtre için jenerasyon mu neydi ona girdiğinde yakıt tüketimi rolantide 1-1.1 litre oluyordu şuan bugun girdiğini gördüm yakıt tüketimi 0.8-0.9 litre oldu heryerden fark etti kısaca

Aracın herşey normalken ki rolantideki yakıt tüketimi eskiden 0.6-0.7 oynuyordu genelde 0.7de duruyordu  şuan yeni halinde 0.5-0.6 litre gösteriyor ama hep 0.5 te duruyor yakıt tüketimi. Araba sıcakken de aynı sogukken de aynı bu değerler ve ortam sıcaklığı 27 derece falandı hep.

Aracınızda çekiş yakıt vs. problemi varsa ve km si varsa ben sordum yaklaşık 500-600tl e enjektör test ve temizleme yapıyorlar bilginize.. + ustalarda aracın sesinden anlayabiliyorlar sanırım bana şıkırdama duydum dedi ondan sonra enjektör teste gönderilmişti.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0

@ttez geçmiş olsun sorunun çözüldüğüne sevindim, enjektör için kullanılan yakıt çok önemli dikkat ederseniz uzun süre rahat edersiniz diye düşünüyorum.

 
Upvote 0
@ttez 110bin km oldu bir kaç kez başka firmadan mazot aldım kalanı shell şu ana kadar yakıt kaynaklı bir problemle karşılaşmadım. 

 
Upvote 0
Şehirlerlerarası isterse şu 3 malum xxxyyyzzz akaryakıt markası olsun ???

Transit uzun yol geçişlerinde yakıt almamak lazım?  

Yani uzun yola cıkarken aman yarım depo şimdilik yeter ,,,yolda nasıl olsa bu 3 klişe  firmanın istasyonu vardır . Alırım ordan demem hiç.

o yoldan rastgele 1 kere gececek araca Dandik yakıt koymakla o yakıtın araca vereceği zarar 1 kerelik olur araç sahibinin haberi bile olmaz ama

Sehir merkezindeki xxx marka istasyon aynı yerden 1 ay boyunca 2 kere depoyu dolduran  adamın 5-6 ay sonunda bu yakıt faul iceriyor deme riskini pek göze almaz.

 
Upvote 0
Uzun yola çıkmadan full dolu depo shell vpower + wurt.. lique mol ... enjektör açıcı atıp 1000km deviriyorum aracı sıfır almış gibi sesi değişiyor. Bilgisayardan püskürtme değerlerine bakıyorum  :)  Arada Dpf  aktif rejener... açıp kurumu atmasını sağlıyorum. Tdi lar şehir içi  sıkıntı kurum derdi + gideceğiniz yer yakınsa ısınan kadar yakıtı da fazla yakıyor. Senede  1 kaç kere uzun yol şart :)

 
Upvote 0
@ttez po dan aldığım yakıt yüzünden başıma enjektör sıkıntısı geldi ortalama 10-12 bin yetkili servis 24 bin masraf çıkarttı Shell den şaşmayın .

 
Upvote 0
@ottomans05 gecmis olsun hocam yani son donemde golf dizellerde yakit sistemi ile ilgili akıl almaz ariza artisi var genellikle 2015 ve 2016 modellerde. 

 
Upvote 0
@ZITIPAŞA çok severek ve baya bir limitleri zorlayarak aldığım aracım hayal kırıklığına uğratıyor maalesef 1 sene bineceğiz borcu bitene kadar umarım daha fazla arıza çıkartmaz. Enjektör sorunu olarak konu da açtım arkadaşlar dan tecrübeli olanlar bilgi paylaşacaktır paylaşıyor da . Grup gerçekten aktif çok güzel 👏 

 
Upvote 0
@ottomans05 Şikayet var üzerinden baktığımda shell için de çok iyi konuşulmuyor. Opet şu anda en temizi gibi görünüyor. 

@ottomans05 İnsanların birbirine yardım etmesi, en azından sözle bile olsa destek olması çok güzel.  (y) :clab:

 
Upvote 0
@ttez po dan aldığım yakıt yüzünden başıma enjektör sıkıntısı geldi ortalama 10-12 bin yetkili servis 24 bin masraf çıkarttı Shell den şaşmayın .
Yakıtı aldığınız istasyon sorunlu olabilir. Aracım 78.000 km de aldığım günden bu zamana dek PO'dan yakıt alırım tek bir sorun dahi yaşamadım. Ayrıca tek bir sefer alınan kötü yakıtla direkt enjektör bozuldu demek çok doğru bir yaklaşım değil. İlk cümlemde de ifade ettiğim üzere her firmada kötü, kaçak, gerekli değerleri taşımayan yakıt satan bayiler olabilir. Bu durumu şöyle örnekleyebiliriz diyelim ki; ben mazot ışığım yanarken PO'ya yakıt almaya girdim ama o arada deponun dibindeki pislik filtreye dek geldi, mazotu aldım depomu doldurdum, marşa bastım pislik filtreden geçti ve enjektörde soruna yol açtı şimdi sorun son aldığımız yakıt mı diyeceğiz?

 
Upvote 0
Yakıtı aldığınız istasyon sorunlu olabilir. Aracım 78.000 km de aldığım günden bu zamana dek PO'dan yakıt alırım tek bir sorun dahi yaşamadım. Ayrıca tek bir sefer alınan kötü yakıtla direkt enjektör bozuldu demek çok doğru bir yaklaşım değil. İlk cümlemde de ifade ettiğim üzere her firmada kötü, kaçak, gerekli değerleri taşımayan yakıt satan bayiler olabilir. Bu durumu şöyle örnekleyebiliriz diyelim ki; ben mazot ışığım yanarken PO'ya yakıt almaya girdim ama o arada deponun dibindeki pislik filtreye dek geldi, mazotu aldım depomu doldurdum, marşa bastım pislik filtreden geçti ve enjektörde soruna yol açtı şimdi sorun son aldığımız yakıt mı diyeceğiz?
Aracı ilk aldığımda evime yakın PO dan fulledim araç 10km sonra biraz teklemeye başladı önemsemedim sabah kalktığımda çalışmadı . Özel servisten usta getirdim bilgisayara bağladı ve ilk olarak yakıt aldığım yeti sordu ufak bir işlem ile sorun çözüldü . Akabinde 15-20 gün uzun yola gittim sürekli olarak Shell den aldım. Tekrar ikamet iline döndüğümde po yetkilisine söyledim keşke rapor tutsaydın bizim hatamız ise yapardık deyince güven hasıl oldu . Tekrar depomu fulledim ve sorun aynı ilk aldığımdaki gibi oluştu şikayet ettim yakıtı incelemeye götürdüler sonucu bekliyorum. Bu arada arabayı yetkili servise götürüp bakımını yeni yapmıştım . Filtre tankını dahi temizlettim . Su an sonucu bekliyorum . Bir daha PO dan asla ve asla almam başka illerde sorun var mı temiz mi yorum yapamam ama bu yaşadığım sıkıntı benim için yeterli bir tecrübe oldu . Şu an sonucu bekliyorum dışarda 10-12 yetkili serviste işçilik hariç 24 bin masraf görünüyor . 

 
Upvote 0
Yakıtı aldığınız istasyon sorunlu olabilir. Aracım 78.000 km de aldığım günden bu zamana dek PO'dan yakıt alırım tek bir sorun dahi yaşamadım. Ayrıca tek bir sefer alınan kötü yakıtla direkt enjektör bozuldu demek çok doğru bir yaklaşım değil. İlk cümlemde de ifade ettiğim üzere her firmada kötü, kaçak, gerekli değerleri taşımayan yakıt satan bayiler olabilir. Bu durumu şöyle örnekleyebiliriz diyelim ki; ben mazot ışığım yanarken PO'ya yakıt almaya girdim ama o arada deponun dibindeki pislik filtreye dek geldi, mazotu aldım depomu doldurdum, marşa bastım pislik filtreden geçti ve enjektörde soruna yol açtı şimdi sorun son aldığımız yakıt mı diyeceğiz?
Bu yorumu ben yazmadım. 
Ben en son po dan fullemiştim daha öncede po dan alıyordum ve tekleme çalışmama problemi oldu. Arabanın enjektörü revize olduktan sonra aynı depodaki yakıt ile sıkıntısız tek marşta çalışıp tekleme problemi de ortadan kalktı. 
Benim tahminimce po nun yakıtı shellin yakıtından azıcık daha kalın bu yüzden zor püskürtme yada enjektörün uçları hafiften kapanmaya başladıysa hiç püskürtülememe oluyor olabilir diye düşünüyorum. 
Depo bitince shelin yakıtını da deneyeceğim bakalım arabanın sesi falan değişebiliyormuş diyorlar

 
Upvote 0
@ttez forumu yeni kullanmaya başlıyorum henüz alışamadım sanırım :)  bu kanıya ben de inanıyorum kalın olduğuna umarım araçta sorun çıkartmaz bakalım yarın sabah yetkili serviste yakıt sistemi temizleme sıvısı denilen bir sıvı konulacak umarım düzelir yoksa revize veya değişim gerekecek . 

 
Upvote 0

@ottomans05 Tamamen kendi görüşüm yetkili servislerden uzak durulmalı. adamlar deneme yanılma alakasız birsürü parça değiştiriyorlar. geçenlerde okumuştum  adamın arabada titreşim var yetkili volant falan değiştiriyor problem çözülmüyor ama parasını çatır çatır alıyorlar ve problem motor kulaklarından çıkıyor çerez parası motor kulağı masrafı nerde volant masrafı nerde hiçbir şekilde de hata kabul etmiyor bu yetkili servisler.
Varsa tek olumlu yanları tork anahtarıyla çalışıyor olmaları genellikle :D

Hele hele dsg arızasında iyi niyetten ücretsiz yapmayacaklarsa koşarak kaçılmalı

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt