Golf 7 1.6 TDI enjektör sorunu - 04L130277D kod


ottomans05

Yeni Üye
Katılım
22 Ağu 2021
Mesajlar
26
Tepkime puanı
8
İsim
ali
Değerli forum üyeleri 2015 golf 7 1.6 TDI 110 BG aracım var . Geçenlerde aldığım bir yakıtın ardından sabah zor çalışmaya başladı ve soğukken çekişten düşme yakıt sarfiyatında artma ve soğukken yüksek sesli çalışmaya başladı.  3 özel servise ve  1 pompa Ustasına  götürdüm hepsi enjektör dedi yetkili serviste  ise triger seti ve devirdaim su pompası ile yakıt sistem temizleyici uygulanacak . 
eğer temizleyici kurtarmaz ise enjektör değişecek veya revize edilecek başına gelen var mı tecrübelerinizi paylaşabilirseniz  sevinirim .  

08B3D75F-03C9-4AD1-8F50-0B21D6E6CDDB.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Bu forumdan çok şey öğrendim. Kullanıcıların yaşadıkları ve geri dönüşleri çok önemli, o yüzden bende yaşadığım durumu anlatayım. Golf 7 1.6 tdi sahibiyim. Şakırdama bende de oluyordu. 15 gün önce tatile giderken yarım depo üstüne liqui mollynin (https://www.liquimolyturkey.com/dizel-sistem-temizleyici-yakit-katkisi-250-ml-5139 ) bu ürününü doldurup depoyu fulledim. Depoyu bitirdik, açıkçası faydası olacağınıda düşünmüyordum. Hatta unutmuştum şakırtı geçtimi diye bakmaya alıştık haliyle o sesle sürmeye bugün farkettim şakırtı falan kalmamış , hatta ürünü aldığım yerdeki satış elemanı abi bunun bir de prosu var o daha iyi demişti. Olmazsa sonrada onu deniriz demiştim gerek kalmadı gibi şimdilik, bence şakırdama titreme olan arkadaşlar enjektör sökümüne gitmeden katkı ürünleri denemelerinde fayda var diye düşünüyorum. Bende etkili oldu şimdilik zaman ne gösterir bakacağız. Herkese iyi geceler.
 
Upvote 0
Bu forumdan çok şey öğrendim. Kullanıcıların yaşadıkları ve geri dönüşleri çok önemli, o yüzden bende yaşadığım durumu anlatayım. Golf 7 1.6 tdi sahibiyim. Şakırdama bende de oluyordu. 15 gün önce tatile giderken yarım depo üstüne liqui mollynin (https://www.liquimolyturkey.com/dizel-sistem-temizleyici-yakit-katkisi-250-ml-5139 ) bu ürününü doldurup depoyu fulledim. Depoyu bitirdik, açıkçası faydası olacağınıda düşünmüyordum. Hatta unutmuştum şakırtı geçtimi diye bakmaya alıştık haliyle o sesle sürmeye bugün farkettim şakırtı falan kalmamış , hatta ürünü aldığım yerdeki satış elemanı abi bunun bir de prosu var o daha iyi demişti. Olmazsa sonrada onu deniriz demiştim gerek kalmadı gibi şimdilik, bence şakırdama titreme olan arkadaşlar enjektör sökümüne gitmeden katkı ürünleri denemelerinde fayda var diye düşünüyorum. Bende etkili oldu şimdilik zaman ne gösterir bakacağız. Herkese iyi geceler.
Hocam bende de motorda titreme var usta enjektörlerden dedi soğuk havalarda ilk çalıştırmalarda oluyor.Enjektör bakımı yapabiliriz dedi ama bana liqi molynin carbon clean temizleme cihazı var dedi 5bin tlye bu işlemi daha önce yaptıran memnun kalan öneren var mıdır acaba araç 170bin de.
 
Upvote 0
Bu forumdan çok şey öğrendim. Kullanıcıların yaşadıkları ve geri dönüşleri çok önemli, o yüzden bende yaşadığım durumu anlatayım. Golf 7 1.6 tdi sahibiyim. Şakırdama bende de oluyordu. 15 gün önce tatile giderken yarım depo üstüne liqui mollynin (https://www.liquimolyturkey.com/dizel-sistem-temizleyici-yakit-katkisi-250-ml-5139 ) bu ürününü doldurup depoyu fulledim. Depoyu bitirdik, açıkçası faydası olacağınıda düşünmüyordum. Hatta unutmuştum şakırtı geçtimi diye bakmaya alıştık haliyle o sesle sürmeye bugün farkettim şakırtı falan kalmamış , hatta ürünü aldığım yerdeki satış elemanı abi bunun bir de prosu var o daha iyi demişti. Olmazsa sonrada onu deniriz demiştim gerek kalmadı gibi şimdilik, bence şakırdama titreme olan arkadaşlar enjektör sökümüne gitmeden katkı ürünleri denemelerinde fayda var diye düşünüyorum. Bende etkili oldu şimdilik zaman ne gösterir bakacağız. Herkese iyi geceler.
2.el aldığım araçta rolantide hafif titremeler olduğu için benzer ürünü kullandım. Pek bir fayda göremedim. Pro serisini ilk defa sizden duydum bir araştırayım.
 
Upvote 0
Rutin bakımları düzgün yapıldığı ve yakıtta bir problem olmadığı halde aracım motor sıcaklığı 60-70 dereceler civarında iken lambada durduğumda titreme/silkeleme yapıyordu. Motor tam ısınınca geçiyordu. Enjektörden, motor kulağından falan şüphelenirken en basit ilk tedavi olarak MAF sensörünü söküp MAF temizleyici sprey ile temizledim.

144bindeki araca hep VW, Mann, Hengst hava filtresi kullandığım halde sensör yüzeyinde toz vb pislik vardı. Bu da doğal gerçi, hiçbir filtre %100 filtrelemez, motora zararsız küçük partiküllerin sensöre yapışması da normal. Temizledikten sonra titreşim falan kalmadı. Öyle ki motorun çalıştığı bile hissedilmiyor.

1.6 TDI 110 PS CXXB motor bu arada. Bence titreme varsa MAF sensör temizliği de basit ucuz ilk müdahale olarak düşünülmeli.
 
Upvote 0
Arkadaşlar merhaba aranıza yeni katıldım. Konuyu hortlatıyorum ama ben de aynı sorunu yaşıyorum. Sabahları araç devir dalgalanması ve titreme yapıyordu sonlara doğru stop etmeye de başlamıştı. Enjektörler komple bakıma girdi ve revizyon onarım yapıldı. Bi kaç gün iyi çalışmaya başladı . Ardından diğer günler tekrar sabah ilk çalıştırmada aynı şey devam etti ve hala aynı . Yağ filtreler komple yeni mazot filtre dahil enjektörler bakım yapıldı sizce başka ne olabilir araçtaki sorunun kaynağı. Yakıt shellden alıyorum genellikle. Kötü yakıt hiç almadım. Depo temizliği vs çözüm olur mu . Yoksa sensörler veya mazot pompası kaynaklı olabilir mi? Bir servis Egr temizleyelim ondan olabilir enjektörlere dokunma demişti enjektör revizyonundan önce. Egr de sebep olabilir mi?teşekkürler .
 
Upvote 0
Arkadaşlar merhaba aranıza yeni katıldım. Konuyu hortlatıyorum ama ben de aynı sorunu yaşıyorum. Sabahları araç devir dalgalanması ve titreme yapıyordu sonlara doğru stop etmeye de başlamıştı. Enjektörler komple bakıma girdi ve revizyon onarım yapıldı. Bi kaç gün iyi çalışmaya başladı . Ardından diğer günler tekrar sabah ilk çalıştırmada aynı şey devam etti ve hala aynı . Yağ filtreler komple yeni mazot filtre dahil enjektörler bakım yapıldı sizce başka ne olabilir araçtaki sorunun kaynağı. Yakıt shellden alıyorum genellikle. Kötü yakıt hiç almadım. Depo temizliği vs çözüm olur mu . Yoksa sensörler veya mazot pompası kaynaklı olabilir mi? Bir servis Egr temizleyelim ondan olabilir enjektörlere dokunma demişti enjektör revizyonundan önce. Egr de sebep olabilir mi?teşekkürler .
Muhtemelen enjektörler ayar tutmuyor. Soğuk cold start enjektör verilerine bakmak gerekiyor.
Revizyon deyip eski parçalarla takım oringleri değiştirip temizleyip takan çok firma var. Bunu yapmaları etik değil tabi ki ama günümüz şartları nozzle meme uçlarının ciddi maliyet olması örnek 8/10 bin seviyesinde .. işçilik ve tamir takımları hariç mlsf böyle olunca bakım yapıp takıyorlar. Bu arada Orjinal bosch nozzle uçları fabrika satmıyor artık kısacası çinin kalitesiz çakma ürünlerine kaldık...
Sonuç soğumuş motordaki verilere göre enjektör mü değil mi anlaşılır. + Şanzıman üst takozu kulağı 150 bin 10 yılda bir değişimi gerekiyor oda titreşimi çok veriyor kasaya ..

Resimdeki değerler benim aracın -0.70 +0.70 üstüne çıktımı motor dengesiz çalışıyor.
Aracınız 200 bine gelmişse EGR DPF Manifolt soğutucusu komple temizlik şart ..
Enjektör sırasıyla takılmamışsa kodlama yapıp adaptasyon işlemi yapmak gerekir oradan kaynaklı da titrer..
Kodlama 4 enjektörün senkronize çalışmasını sağlıyor.
Yakıt pompasının üstünde müşür var filtresini temizleyip denenebilir.
 

Ekli dosyalar

  • dsaff.jpg
    dsaff.jpg
    451.2 KB · Görüntüleme: 12
  • indir.jpg
    indir.jpg
    7.1 KB · Görüntüleme: 12
Upvote 0
Muhtemelen enjektörler ayar tutmuyor. Soğuk cold start enjektör verilerine bakmak gerekiyor.
Revizyon deyip eski parçalarla takım oringleri değiştirip temizleyip takan çok firma var. Bunu yapmaları etik değil tabi ki ama günümüz şartları nozzle meme uçlarının ciddi maliyet olması örnek 8/10 bin seviyesinde .. işçilik ve tamir takımları hariç mlsf böyle olunca bakım yapıp takıyorlar. Bu arada Orjinal bosch nozzle uçları fabrika satmıyor artık kısacası çinin kalitesiz çakma ürünlerine kaldık...
Sonuç soğumuş motordaki verilere göre enjektör mü değil mi anlaşılır. + Şanzıman üst takozu kulağı 150 bin 10 yılda bir değişimi gerekiyor oda titreşimi çok veriyor kasaya ..

Resimdeki değerler benim aracın -0.70 +0.70 üstüne çıktımı motor dengesiz çalışıyor.
Aracınız 200 bine gelmişse EGR DPF Manifolt soğutucusu komple temizlik şart ..
Enjektör sırasıyla takılmamışsa kodlama yapıp adaptasyon işlemi yapmak gerekir oradan kaynaklı da titrer..
Kodlama 4 enjektörün senkronize çalışmasını sağlıyor.
Yakıt pompasının üstünde müşür var filtresini temizleyip denenebilir.
Teşekkür ederim cevabınız için.Araç daha 97 bin km’de. Enjektörlerin meme uçları değişti dendi ve yaklaşık 16 bin civarı ücret ödedim. Değişim sonrası kodlamaları da yapıldı. Başlangıçta iyi çalışıyordu ama eve geldiğimde enjektör diplerinde yağ birikimi vardı ( keçelerden sanırım ) bunun etkisi olabilir mi bilmiyorum tabi. Sanki yakıt hava karışımında problem var gibi. Çünkü sabah soğukken egzozda çiğ yakıt kokusu var sonra gidiyor o koku . Soğukken değerlere bakmak ilk işim olacak. Hata kodu verse aslında çok iyi olacakta kod da vermiyor şimdilik
 
Upvote 0
CLH, CXX gibi EA288 serisi motorların EGR’si DPF’den sonra alıyor egzozu. O nedenle normal şartlarda kirlenmesine, hele o kilometrede pek imkan yok.

MAF sensörünü temizleyin bence. Basit bir işlem. Bendeki ara sıra yaptığı rölanti silkelemesi sadece bu işlemle düzeldi.
 
Upvote 0
Muhtemelen enjektörler ayar tutmuyor. Soğuk cold start enjektör verilerine bakmak gerekiyor.
Revizyon deyip eski parçalarla takım oringleri değiştirip temizleyip takan çok firma var. Bunu yapmaları etik değil tabi ki ama günümüz şartları nozzle meme uçlarının ciddi maliyet olması örnek 8/10 bin seviyesinde .. işçilik ve tamir takımları hariç mlsf böyle olunca bakım yapıp takıyorlar. Bu arada Orjinal bosch nozzle uçları fabrika satmıyor artık kısacası çinin kalitesiz çakma ürünlerine kaldık...
Sonuç soğumuş motordaki verilere göre enjektör mü değil mi anlaşılır. + Şanzıman üst takozu kulağı 150 bin 10 yılda bir değişimi gerekiyor oda titreşimi çok veriyor kasaya ..

Resimdeki değerler benim aracın -0.70 +0.70 üstüne çıktımı motor dengesiz çalışıyor.
Aracınız 200 bine gelmişse EGR DPF Manifolt soğutucusu komple temizlik şart ..
Enjektör sırasıyla takılmamışsa kodlama yapıp adaptasyon işlemi yapmak gerekir oradan kaynaklı da titrer..
Kodlama 4 enjektörün senkronize çalışmasını sağlıyor.
Yakıt pompasının üstünde müşür var filtresini temizleyip denenebilir.
Üstad vcds ile bu değerlere nasıl ulaşabilirim? Bende kendi aracım için kontrol etmek istiyorum..
 
Upvote 0
CLH, CXX gibi EA288 serisi motorların EGR’si DPF’den sonra alıyor egzozu. O nedenle normal şartlarda kirlenmesine, hele o kilometrede pek imkan yok.

MAF sensörünü temizleyin bence. Basit bir işlem. Bendeki ara sıra yaptığı rölanti silkelemesi sadece bu işlemle düzeldi.
Evet motor kodu cxx. Bi kaç kez şehiriçi rejenerasyonu bitirmediği için devamlı fan açtı . Dpf tıkalı mı bilemiyorum bu km de. Dediğiniz gibi Maf sensörü de temizlemek istiyorum açıkçası. Özel spreyleri varmış Balat’a spreyi ile yapmayın diyorlar.
 
Upvote 0
Üstad vcds ile bu değerlere nasıl ulaşabilirim? Bende kendi aracım için kontrol etmek istiyorum..
resimde detay var aslında arama kısmına injec yazarsanız ilgili yerler çıkıyor. Yine de yardımcı olması açısından yutbe linki ekliyorum ..
 

Ekli dosyalar

  • dsaff.jpg
    dsaff.jpg
    451.2 KB · Görüntüleme: 4
Upvote 0
Evet motor kodu cxx. Bi kaç kez şehiriçi rejenerasyonu bitirmediği için devamlı fan açtı . Dpf tıkalı mı bilemiyorum bu km de. Dediğiniz gibi Maf sensörü de temizlemek istiyorum açıkçası. Özel spreyleri varmış Balat’a spreyi ile yapmayın diyorlar.

Balata spreyi ağır çözücüdür. Kalıntı bırakmayan yağsız bir madde lazım. Saf izopropil alkol veya özel MAF temizleme spreyi iyidir.

Basınçlı spreyi çok yakından sıkmamaya ve kuruması için yeterince beklemeye dikkat edin.
 
Upvote 0

arkadaşlar merhaba, araçta sorun devam ediyor. Maf spreyi ile temizlik yaptım sorun düzelmedi. Hava filtre hortumundan içeriye Egr temizleyici sıktım egzozda duman bile atmadı . Araç yakıt hattı hava yapıyor mu diye sabahları hem mazot filtresinin kapağını söktüm hem de mazot pompa üstündeki müşüre baktım temiz ve hava yapmamıştı. Mazot filtresindeki yakıt ağzına kadardı ve geriye kaçma yoktu. Oksijen temizliği kalmıştı onu da yapmadan enjektör onarımına gittiğim firmaya tekrar bıraktım aracı. 3-4 gündür ne ses var ne seda. Aradığınızda biz size dönüş yaparız diyorlar ve geri aramıyorlar. Enjektör (delphi marka) ayarı ya tutmuyor ya da onarımda kullanılan valf , meme uçları , bobin vs sıkıntılı. Anlam veremedim bu kadar zor mu arıza tespiti yapabilmek.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt