Ford grubunda kullanılan getrag dct450 ıslak kavramalı powershift şanzıman dizel otomatiklerde kullanılırken, kuru kavramalı dct250 eski ford benzinli otomatik araçlarda kullanılıyordu. Eski fordlarda kuru kavrama ile çokça arıza yaşanırken yenilerde bu oran çok azaldı@mehmetmert DSG'ye kötü şöhretini kuru modeli kazandırmıştır demek doğru mu ? Ben en sonunda bu kanıya vardım. Yoksa; DSG, mevcut en iyi, en verimli ve en hızlı çift kavramalı yarı otomatik şanzımandır diye düşünüyorum...
Konunun özeti bence bu mesajIslak dsgdeki performans kaybi ve yakit tuketimi artisi, ustune dsg yag degisimi ve balata desigimin kuruya gore daha pahali oldugu dusunulunce bence kuru tip dsg Golf gibi bir arac icin ideal bi secim.
Link atar mısın1. Nesil: Golf5-6 da olan “dq200 gen1”
2.Nesil: 2013 -2016 6. Aya kadar “Dq200 mqb”
3. Nesil 2016 6. Ay sonrasi “dq200 Gen2”
Golf'ün her hali güzel, elimizdekiler bir başka güzel..“Islak kuru bahane, manuel Golf şahane.” - @Savatage
Mert bey,1. Nesil: Golf5-6 da olan “dq200 gen1”
2.Nesil: 2013 -2016 6. Aya kadar “Dq200 mqb”
3. Nesil 2016 6. Ay sonrasi “dq200 Gen2”
Aynen!!!!“Islak kuru bahane, manuel Golf şahane.” - @Savatage
Hocam sadece bizim ülkemizde servise gitmemek için manuel vw araç alan en fazla 20-30bin (hadi 100bin olsun) kişi için koskaca vag grubunun üretim stratejisi belirlediğine kendin inanıyor musun?Aynen!!!!
Islak hamburger
Kuru fasülye
Manuelle yersin ömrü afiyetle ......
Dün Baslık acılmıstı bulamadım.
Vw manuel şanzuman üretimine son veriyor diye.
Sebeb : manuel şanzuman gelistirme maliyetlerinden kurtulmak mış ?
Manuel şanzumanın nesini geliştirecekler di ki ? Yada böyle bir beklenti mi vardı ?
Manuel şanzumanın maliyeti şu !
Baktılar Garanti biter bitmez servisten tüyen / tüymeyen oranına
Hakkaten manuel şanzuman üretmek enayilik dediler