Golf 8 de yeni DSG mi var?


DSG de kavrama var. Torklu  da yok. Örn: ZF

 

@mehmetmert  DSG'ye kötü şöhretini kuru modeli kazandırmıştır demek doğru mu ? Ben en sonunda bu kanıya vardım. Yoksa; DSG, mevcut en iyi, en verimli ve en hızlı çift kavramalı yarı otomatik şanzımandır diye düşünüyorum...

 
@mehmetmert  DSG'ye kötü şöhretini kuru modeli kazandırmıştır demek doğru mu ? Ben en sonunda bu kanıya vardım. Yoksa; DSG, mevcut en iyi, en verimli ve en hızlı çift kavramalı yarı otomatik şanzımandır diye düşünüyorum...
Ford grubunda kullanılan getrag dct450 ıslak kavramalı powershift şanzıman dizel otomatiklerde kullanılırken, kuru kavramalı dct250 eski ford benzinli otomatik araçlarda kullanılıyordu. Eski fordlarda kuru kavrama ile çokça arıza yaşanırken yenilerde bu oran çok azaldı

kısacası ıslak kavrama kuruya nazaran daha yavaş olsa da daha sorunsuzdur.

Benzer durum ve grubunda da var. Ağır ve güçlü motora sahip araçlar ıslak kavramayla geliyor

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Arkadaşlar dsg ile kavrama sorunu yasayaniniz var mi? Babam passat B8 de 150.000km kullandi, su an superbi 80.000kmde, benim aracim 55.000kmde…

Eskiden tup patlar, mekatronik bozulurdu…vs ama 3. Nesil dq200 de 60 bardan 45 bara dusurduler basinci ve patlama sorunuda gitti. 
 

Turkiyede islak kavrama araç cok az ve islak az oldugu icin herkes sorunsuz olarak dusunuyor. 
 

Ford sanirim artik tork konvektorluye gecti bilmiyorum acikcasi, ilgilenmiyorumda :)  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Islak dsgdeki performans kaybi ve yakit tuketimi artisi, ustune dsg yag degisimi ve balata desigimin kuruya gore daha pahali oldugu dusunulunce bence kuru tip dsg Golf gibi bir arac icin ideal bi secim.
Konunun özeti bence bu mesaj :)  

 
1. Nesil: Golf5-6 da olan “dq200  gen1”

2.Nesil: 2013 -2016 6. Aya kadar “Dq200 mqb”

3. Nesil 2016 6. Ay sonrasi “dq200 Gen2”

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Islak DSG de kuru DSG kadar sorunlu olabilir ama islak az oldugundan ve yeni DSG de iyilestirildiginden aslinda ortada DSG sorunu diye bir sey yoktur 😂😂

Buraya geldik😁 Dagilalim☺

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
1. Nesil: Golf5-6 da olan “dq200  gen1”

2.Nesil: 2013 -2016 6. Aya kadar “Dq200 mqb”

3. Nesil 2016 6. Ay sonrasi “dq200 Gen2”
Mert bey,

Bununla ilgili payaşabileceğiniz döküman var mı? Veya bu nesillerde yapılmış olan farklılıklar nedir?

 
“Islak kuru bahane, manuel Golf şahane.” - @Savatage
Aynen!!!!

Islak hamburger

Kuru fasülye 

Manuelle yersin ömrü afiyetle ...... 

Dün Baslık acılmıstı bulamadım.

Vw manuel şanzuman üretimine son veriyor diye.

Sebeb : manuel şanzuman gelistirme maliyetlerinden kurtulmak mış ?

Manuel şanzumanın nesini geliştirecekler di ki ? Yada böyle bir beklenti mi vardı ?

Manuel şanzumanın maliyeti şu !

Baktılar Garanti biter bitmez servisten tüyen / tüymeyen oranına

Hakkaten manuel şanzuman üretmek enayilik dediler

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Jenerasyonlar ile ilgili VW'nin internette olan bir dökümanı yok varsada bende yok. Aracınızda hangi DSG ve DSG Yazılımı olduğuna VCDS ile bile bakabilirsiniz. 2013-2016 arasında olanlar DSG MQB, 2016 ve sonrası DSG Gen2.

Tabiki dosyalar okunduğunda arka plandaki farklılkları biliyoruz ama bunları burada paylaşamam. DSG MQB Gen2 bile kendi içerisinde 3 tane farklı yazılıma sahip. 1603 - 1604 - 1605. Bu versiyonlar arasında bile karakter farklılıkları mevcut.

DSG MQB(2013-2016) ile DSG Gen2(2016 ve sonrası) bizce en büyük fark k1-k2 basınçları. Tüp patlamalarını azaltabilimek adına 60 bardan 45 bar'a indirildi. Yazılımsal farklılıklarda var tabiki. 

Kabaca kullandığımız CMDFlash'ın Server'ında olan DQ200 modellerini fotoğraf olarak atabilirim ama.

DQ200
DQ200 MQB
DQ200 G2 & G2PQ

Untitled.jpg

 

Aynen!!!!

Islak hamburger

Kuru fasülye 

Manuelle yersin ömrü afiyetle ...... 

Dün Baslık acılmıstı bulamadım.

Vw manuel şanzuman üretimine son veriyor diye.

Sebeb : manuel şanzuman gelistirme maliyetlerinden kurtulmak mış ?

Manuel şanzumanın nesini geliştirecekler di ki ? Yada böyle bir beklenti mi vardı ?

Manuel şanzumanın maliyeti şu !

Baktılar Garanti biter bitmez servisten tüyen / tüymeyen oranına

Hakkaten manuel şanzuman üretmek enayilik dediler
Hocam sadece bizim ülkemizde servise gitmemek için manuel vw araç alan en fazla 20-30bin (hadi 100bin olsun) kişi için koskaca vag grubunun üretim stratejisi belirlediğine kendin inanıyor musun?

 

Geri
Üst Alt