Hocam sadece bizim ülkemizde servise gitmemek için manuel vw araç alan en fazla 20-30bin (hadi 100bin olsun) kişi için koskaca vag grubunun üretim stratejisi belirlediğine kendin inanıyor musun?
İnanıyormuyum ?
Mantıklı soruya mantıklı cevap vermeye çalışayım.
1.0 tsi impresson golf (manuel)
1.5 tsi FR yeni Leon (manuel)
Her ikiside karadüzen klasik TSİ motorlarla geldi degil mi ? Yani e-tsi degiller.(avrupada da satış bu sekilde , e-tsi manuel araç göremezsiniz)
Vag e-tsi motoru gelistirirken tamamen DSG ile senkronize şekilde
emisyon / salınım degerleri üzerine AR-GE gelistirmiş muhtemelen. (Adamların kıçı tutusuyor bu emisyona biliyorsunuz)
Aynı AR-GE ıcin ikinci bir kulvarda manuel sanzumanlı araçlar icin bi dünya daha para dökemeyecek kadar züğürt değildir Vw !!!
Buraya kadar manuel araçlar icin ek ar-ge külfeti tamam kabul ve PRİMER Sebeb oldugu aşikar.
Buradan sonra SEKONDER sebebler devreye giriyor.
Manuel araclarda satış sonrası rutin / yada olagan dısı arıza geri dönüşlerinin yedek parca ve iscilik anlamında şirkete getirisi ?
Luk yada Sachs ?
Vw e yan tedarik saglıyor .
Fabrikaya yıllık sıfır araç icin xxxxxx-k adet manuel şanzumanı tahmin edemeyecegimiz dip tutarlı bedellerden sunarken , yıllık satıs sonrası rutin/periyodik / extra arıza icinde belirli bir adet üzerinden alım garantisi istemekte
Eee şimdi
Manuelci TR de yetkili servisten kacıyor garanti biter bitmez.
Amerikada manuel kullanım oranı sadece sadece %8
Avrupaya gelince halen %40 oranında tercih edilen manuel şanzumanın satış sonrası arıza / periyodik degisim km leri
En başta belirtigim e-tsi manuel emisyon /salınım arge masrafını karsılamadıgından
Sekonder sebeb primer sebebi tuş ediyor.
Forum alemlerinde laf sokmak degil, bir görüsü karsı hipotezle çürütmek önemlidir.
Balkona cıkıp camdan sarkıp perde arkasından laf atıp gitmekle bi yere varılmaz.
Mühendis değilim ! Yazdım gectim.
Varsa karsı görüş yazılır gecilir.
Begen ikonuna basmamak bile yeterli begenmemek icin