1915 Çanakkale Köprüsü'nün geçiş ücreti açıklandı


Yarın açılıyor.
Sizce fiyat osmangaziye göre nasıl olur?
CB herkesi memnun edecekmiş UB öyle dedi.

Ek; Feribot
1647541460068.png
 

Yarın açılıyor.
Sizce fiyat osmangaziye göre nasıl olur?
CB herkesi memnun edecekmiş UB öyle dedi.

Ek; Feribot
Ekli dosyayı görüntüle 55959
Fiyat 15 euro'dan revize mi edilecekmiş Ahmet abi? 15 euro + kdv olarak aklımda kalmıştı önceki açıklamalardan.

Günlük garanti edilen araç geçişi de 45 binmiş sanırım. Bir dükkan açıyorsun, onu işletiyorsun. İster 1 kişi gelsin ister 1000 kişi. Zarar etme ihtimalin yok. Ne ala memleket...
 
Fiyat 15 euro'dan revize mi edilecekmiş Ahmet abi? 15 euro + kdv olarak aklımda kalmıştı önceki açıklamalardan.

Günlük garanti edilen araç geçişi de 45 binmiş sanırım. Bir dükkan açıyorsun, onu işletiyorsun. İster 1 kişi gelsin ister 1000 kişi. Zarar etme ihtimalin yok. Ne ala memleket...
ayda 45.000 ?!

1 dk=60 saniye

60 dk=3600 saniye

24 saat=86.400 saniye

30 gün=2.592.000

45.000 ÷ 2.592.000=0.017

saniyede

1 araç mı gececekmiş?
 
Fiyat 15 euro'dan revize mi edilecekmiş Ahmet abi? 15 euro + kdv olarak aklımda kalmıştı önceki açıklamalardan.

Günlük garanti edilen araç geçişi de 45 binmiş sanırım. Bir dükkan açıyorsun, onu işletiyorsun. İster 1 kişi gelsin ister 1000 kişi. Zarar etme ihtimalin yok. Ne ala memleket...
Evet UB(Ulaştırma Bakanı) öyle söyledi bugün haberlerde gördüm. Geçiş rakamını yarın açılışta C.Başkanı açıklayacakmış.
Herkes memnun olacakmış.
Feribottan uygun olmaz ise 45.000 Günlük imkansız
 
Şu yid olayları gerçekten saçma garanti araç olayı komple saçma …duyduklarımı anlatsam şaşırırsınız neyse araç hesaplama söyle 45000 araç derken tır 2 araç kamyon 1.5 kamyonet 1.25 otomobil 1 motor 0.5 gibi düşünün her araç 1 birim kabul edilmiyor hesaplama yöntemleri farklı
 
Geçiş ücreti biraz ucuz olsa büyük bir hizmet olduğunu düşünüyorum. Devletten bir kuruş çıkmadan yapılıyor ve yıllar sonrada devletin oluyor. Keşke ücret ucuz olsada garanti edilenden sürekli fazla araba geçsede herkes memnun kalsa. Yinede hayırlı uğurlu olsun...
 
Son düzenleme:
akla gelen çözüm ve sorular:
1-geçiş başı ücret ödenir yükleniciye, diyelim 10 birim, süre olmaksızın 1 / 5 / 10 milyar birim sonrası borç biter ve devlete geçer. devlette o tarihten sonra devralır ve bedava geçiş sağlar, halka hizmet.
2-devlet yükleniciden fakir mi ki?!
kendi inşa edemiyor bu tür köprü /otoyolları?
3-bu tür geçiş garantili kararları alanları kendi şirketimize işe alırmıydık?
 
Geçiş ücreti biraz ucuz olsa büyük bir hizmet olduğunu düşünüyorum. Devletten bir kuruş çıkmadan yapılıyor ve yıllar sonrada devletin oluyor. Keşke ücret ucuz olsada garanti edilenden sürekli fazla araba geçsede herkes memnun kalsa. Yinede hayırlı uğurlu olsun...
Köprü icin alinan kredinin garantörü hazine, yani dolayli olarak devletin borcu, hazinenin risk primi yükseliyor, sonucta devlet daha yüksek faizle borclaniyor.

Maliyeti 1 milyar dolar civari, kredi ilk 5 yil ödemesiz 10 yillik, faizi ile toplam maliyet 1.6 milyar euro civari
Isletme Süresi: 16 yil 5ay
365*45000*15€= yillik 246 milyon 375 bin euro

16 yilla carpalim 5 ay hediyemiz olsun= 3 milyar 942 milyon Euro, bitti mi? Hayir!!! Koy bunun üstüne Euro Bölgesi Enflasyonunu, tahmini toplam ödenecek para Euro cinsinden 7 milyar Euro

Krediyi devlet aliyor dolayli olarak, köprüyü zaten uzak dogulu firmalar yapiyor, o zaman niye devlet krediyle aldigi 1 milyar euroyu insaat firmasina ödemeyip araya araci koyarak 7 katina mal ediyor? KGM bu köprüyü isletemez mi?

Bütün köprüler-otoyollar-tüneller-Sehir hastaneleri bu sekilde yapilyior

Amac?

Türk oligarklar ile koltugu saglama almak

Abromovichler = 5'li cete

Sonuc: Yol köprü yapma demiyoruz, dolandirilma diyoruz

Edit: Devletten nasil bir kurus para cikmiyor? Saka olmali.
 
Bedava olsa günlük 45.000 Araç geçermi.
Oranın trafik yoğunluğu var mı o kadar.
Bedava olsa o kadar araba gecmez, benim sürekli kullanidigim güzergah, yazin bile cok bos, 2019 günlük ortalama gestas 12 bin.

Feribot kalkmazsa 5 bin ortalama olur, onlarda cogunlukla agir vasita olur, cünkü gelibolu-lapseki cok sira bekliyorlar
 

Bu da böyle bir hesaplama

Köprü yokken

Lapseki / gelibolu Feribotla günde kaç tarifeli sefer var ?

Hem lapseki / geliboluyu
Hem gelibolu / lapseki

Her iki yönü almak lazım

Çünkü köprü 2 yöndede paralı

Burada 24 saatlik sefer sayısı
https://www.gdu.com.tr/sefer-tarifeleri

40+40 = 80 eder

Burası tamam

Bi feribot kac arac kapasiteli

Bu da burda var

https://www.gdu.com.tr/filomuz

Otomobil kapasitesi olarak verilmis
Tır / otobüs / kamyon olursa kapasite iyice düşer

Neyse biz yine otomobil olarak alalım

Bir feribot 60-70 otomobil alıyor

Günde çift yönlü 80 sefer var

80x70 = 5600 araç !!!!

Buda feribotlar 24 saat full dolu çalışıyorsa


Yazıkkk yazıkkkkkk
 

Geri
Üst Alt