1915 Çanakkale Köprüsü'nün geçiş ücreti açıklandı


Köprü icin alinan kredinin garantörü hazine, yani dolayli olarak devletin borcu, hazinenin risk primi yükseliyor, sonucta devlet daha yüksek faizle borclaniyor.

Maliyeti 1 milyar dolar civari, kredi ilk 5 yil ödemesiz 10 yillik, faizi ile toplam maliyet 1.6 milyar euro civari
Isletme Süresi: 16 yil 5ay
365*45000*15€= yillik 246 milyon 375 bin euro

16 yilla carpalim 5 ay hediyemiz olsun= 3 milyar 942 milyon Euro, bitti mi? Hayir!!! Koy bunun üstüne Euro Bölgesi Enflasyonunu, tahmini toplam ödenecek para Euro cinsinden 7 milyar Euro

Krediyi devlet aliyor dolayli olarak, köprüyü zaten uzak dogulu firmalar yapiyor, o zaman niye devlet krediyle aldigi 1 milyar euroyu insaat firmasina ödemeyip araya araci koyarak 7 katina mal ediyor? KGM bu köprüyü isletemez mi?

Bütün köprüler-otoyollar-tüneller-Sehir hastaneleri bu sekilde yapilyior

Amac?

Türk oligarklar ile koltugu saglama almak

Abromovichler = 5'li cete

Sonuc: Yol köprü yapma demiyoruz, dolandirilma diyoruz

Edit: Devletten nasil bir kurus para cikmiyor? Saka olmali.

Yazık bu Türk milletine gerçekten çok yazık..
 

Dostlar 200 tl geçiş ücreti. Bir haftada ücretsiz olacakmış.
 
Hız denemeleri? (sanki iyi biseymiş gibi)

Işık hızına gecip maddenin yok olması deneyi olacak zannettik
İzafiyet /einstein


Gırmızı ferrari falan amaç nedir ?

biz yinede € / $ köprü işi kenarda dursun.

Büyük resme bakalım

images.jpeg
 
Bedava olsa o kadar araba gecmez, benim sürekli kullanidigim güzergah, yazin bile cok bos, 2019 günlük ortalama gestas 12 bin.

Feribot kalkmazsa 5 bin ortalama olur, onlarda cogunlukla agir vasita olur, cünkü gelibolu-lapseki cok sira bekliyorlar
Bedava gecis bittikten sonra ilk gün 6 bin gecis olmus, garanti 45 bin.
 
Malkaradan otoyola girip köprüden geçip Çanakkale'ye varmak ile Malkara>Keşan>Eceabat>Feribot yapıp Çanakkale'ye varmak arasında km bazında ne kadar mesafe var bilen varmı acaba.
 
Malkaradan otoyola girip köprüden geçip Çanakkale'ye varmak ile Malkara>Keşan>Eceabat>Feribot yapıp Çanakkale'ye varmak arasında km bazında ne kadar mesafe var bilen varmı acaba.
Malkara'dan direkt geliboluya gecmek 41 km yolu kisaltiyor (google maps'e göre)

Feribotla karsiya gecmek icin Gelibolu-Burhanlidan 30 km daha fazla yol yapmaniz lazim, günübirlik icin feribot daha hesapli aksi halde ben köprüyü tercih ederdim.

Ayrica Gelibolu-Burhanli-Eceabat yolunu hala bitiremediler, tünneller acilmadi, yol özellikle gece karanliginda cok tehlikeli.

Toplamda yolu yaklasik 75km kisaltiyor eger otoyol ve köprü kullanilirsa ayrica feribotla gecistende yazin ortalama 1 saat kadar zamandan tasarruf ettiriyor.

Kisaltilmis yol kirmizi cizgi
iEkran Resmi 2022-03-29 12.30.12.png
 
Son düzenleme:
@krym Tatil zamanı benim zamanım çok demiştim ama benim için ayvalık-akcaya kadar yolu 2 saat kısaltır.Bir fakir mod bir zengin mod yapılabilir.Görecez bakalım.
 
@krym Tatil zamanı benim zamanım çok demiştim ama benim için ayvalık-akcaya kadar yolu 2 saat kısaltır.Bir fakir mod bir zengin mod yapılabilir.Görecez bakalım.
Sizin durumda köprüyü kullanmak cok hesapli olmuyor cünkü yolunuz kisalmiyor.

Eger Canakkalede Biga-Karabiga-Bandirma istikametine gidilecekse Köprü tercih edilmeli.

Ama benim gibi cogu tatilcinin Kepez-Güzelyali-Ayvacik-Altinoluk (Balikesir)-Burhaniye ve Izmir istikameti icin feribotla karisya gecmek daha mantikli, cünkü ayni yolu zaten mecbur parallel olarak karsi taraftan yapmak zorundayiz (Haritadaki E90 ile Gelibolu-Eceabat paralleli)

Ekran Resmi 2022-03-29 12.45.37.png
 
Gecisler düsük kaldigi icin Feribota %42-%117 arasinda degisen zam yapildi.

https://www.haberturk.com/feribota-kopru-zammi-3414876-ekonomi

Devlet vatandaşıyla neden inatlaşır anlamıyorum. Zaten köprü devletin de değil, herhangi bir girişimcinin yaptığı işletmeyi devlet neden halkına dayatır bunu da anlamıyorum. Tamam yapıldı bir köprü ama köprüden geçmeye zorlamak neyin nesi yine anlamıyorum. Ben bu ülkeyi yemin ederim anlamıyorum.
 
Devlet vatandaşıyla neden inatlaşır anlamıyorum. Zaten köprü devletin de değil, herhangi bir girişimcinin yaptığı işletmeyi devlet neden halkına dayatır bunu da anlamıyorum. Tamam yapıldı bir köprü ama köprüden geçmeye zorlamak neyin nesi yine anlamıyorum. Ben bu ülkeyi yemin ederim anlamıyorum.
Baş tarafına aynen katılıyorum.
Ancak son cümleye katılmıyorum.
Devlet değil mevcut yönetim.
 

Baş tarafına aynen katılıyorum.
Ancak son cümleye katılmıyorum.
Devlet değil mevcut yönetim.
Hocam haklisiniz ama bir nevi Parti-Devleti olduk. Valiler-kaymakamlar "parti propaganda müdürü" gibi calisyor.

Parti devleti nedir? "komunist rejimi Polonya'si ve SSCB" iki örnektir, ilk önce hersey devlet icin sonra hersey "Parti" icin.

Bugünün Türkiye'sinde hakimler-savcilar-bürokratlar devlet icin degil parti menfaatleri icin calisiyor.

Neden böyle yapiyorlar?

Cünkü liyakatle-hak ederek o göreve gelmediler, o makamda olmalarini parti icindeki baglantilarina borclular.

Sonuc?

Kötü yönetim, haksizlik, yozlasma, uzun vadede ülkenin yok olmasi. (Allah korusun)
 

Geri
Üst Alt