Bu parça nedir ve yağ kaçağı normal mi?


SCC

Katılımcı Üye
 
Katılım
8 Kas 2018
Mesajlar
851
Tepkime puanı
3,086
Konum
Samsun
İsim
Serhat C
Merhaba arkadaşlar,

Araçta bir süredir ilk çalıştırmada rölanti sesi ilk başlarda biraz daha boğuk geliyordu. Bu akşam evin dik yokuşunu çıktıktan sonra yazlık lastikleri bagajdan indirirken aracı stop etmedim ve ön farın kaputla arasındaki boşluktan çok az ve ince bir duman görünce hemen kaputu açıp gözle kontrole başladım ve şu manzarayla karşılaştım.

0818D17C-2678-4440-BE08-2CC496913FC2.jpeg

Bu parça nedir ve bu kadar yağlı olması normal midir? Parça motor üst kapağıyla ön konsolun/camın arasında. Linkteki videoda konumunu ve motor sesini duyabilirsiniz: https://streamable.com/g997ji

Yağ seviyesini ve antifrizi sürekli sık sık kontrol ediyorum ve bir sorun yok.

Araçtaki tek not edilecek şey hararetin biraz geç 90’a yükselmesi ve devirli sürmediğimde 70-90 derece civarında gezmesi.

Araç 1.6 TDI, 165.000’ km’de.

Yorumlarınız nedir?
Teşekkürler,
İyi forumlar.
 

@SCC geçmiş olsun. Hangi parça tam olarak? Bir de üst plastik kapağı çıkarıp bakınız. orada yağ havalandırma borusu var. Motor tarafındaki kısma bakınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Turbonun yağ basması olayı

Yağlanan bölge turboya giden hava kanalı

Motora ait dahili yağ kaçağı yok.

Motor dışı turboda yağ
*Kacakları
*Terlemesi
* Basması

Kaçıncı derece sıkıntı o da ustaya kalmış
 
Merhaba arkadaşlar,

Bu parça nedir ve bu kadar yağlı olması normal midir? Parça motor üst kapağıyla ön konsolun/camın arasında. Linkteki videoda konumunu ve motor sesini duyabilirsiniz: https://streamable.com/g997ji

Yağ seviyesini ve antifrizi sürekli sık sık kontrol ediyorum ve bir sorun yok.

Araçtaki tek not edilecek şey hararetin biraz geç 90’a yükselmesi ve devirli sürmediğimde 70-90 derece civarında gezmesi.

Araç 1.6 TDI, 165.000’ km’de.

Yorumlarınız nedir?
Teşekkürler,
İyi forumlar.
Bu kadar yağ kesinlikle normal değil. Turbo bölgesinde bir sızıntı var, fotoğraftan anlamak mümkün değil, kontrol ettirmelisiniz.

Hararet normalde 92 C olması gerekit. Isındıktan sonra hiç bir şekilde 70 C düşmez. Eğer sizin aracınız 20 dk kullanımdan sonra hala 70 C düşebiliyor ise bu da normal değil. Normalde 92, yüklü kullandıkça >92 olmalı. Ama <90 olmamalı. Bunun için de kontrol ettirmelisiniz (termostat vb. aksamaları).

Motorun rölantideki salınması da normal değil. Rölantide o şekilde tatlı tatlı sallanmaması lazım.

İyi akşamlar.
 
Normal bir durum değil bu.., çok fazla yağ sızıntısı var.,

Ayrıca @calik hocamın dediği gibi benim de ilk dikkatimi çeken rolantide motorun salınımı da normal değil., veya motor "üst plastik kapağının" ayaklarından biri kırılmış bundan dolayı rolanti salınımı sanki fazlaymış gibi aldatıyor., aslında motor salınımı düzgün ama motor üst plastik kapağının ayağı kırık olduğundan sanki salınım fazlaymış gibi yanıltıyor olabilir., kapağı söküp ayakları kırık mı değil mi kontrol etmeniz iyi olur..
 
@forzaGilles plastik muhafaza gevşek gibi duruyor dediğiniz gibi..

@calik Bu beşik gibi sallama olayı video çekimi ile oluşan bir durumu yanılmıyorsam. Video çekim hızı ile devir hızının çakışması ya da yakalayamaması olayı. Normalde bu salınım olmuyordu. Ben de video çekerken böyle olmuştu. İzlerken farketmiştim. Yine de @SCC Serhat Hocam teyit ederseniz netleşir.

Tam olarak nereden sızdığını bulmak gerekir.
En önce plastik muhafaza çıkacak. Sonra hava alma borusunun motor tarafında mı, turbo giden yolda mı kontrol ederek baktırabilirsiniz.
Benim aracın hava alma borusunda çok az terleme görmüştüm ve serviste değiştirmiştim. Eğer ki sorun onda ise kendiniz alıp değiştirebilirsiniz. Hatta baktım konu açmışım zamanında, ekliyorum.
https://www.golftutkusu.com/topic/8850-golf-7-ivmelenirken-sarsinti-ve-coezuemue/
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Araç otomatik vites ise volan titremesi gibi duruyor motor kapağı söküp titremeyi gözlemleyin gerçekten salınım varmı bakalım. Yağ kaçağı turbo tarafından gelmekte, o bölgede yeşil oring conta var ömrü dolmuş olabilir, o boru sökülüp turbo durumu dışarıdan gözlemlenebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
O bölgeyi balata spreyi veya yıkama spreyi ile komple temizleyin 1 kutu o köşeyi komple akıtır. Kuruduktan sonra 2 dakika yüklenin nerden sızdırdığı belli olur. böyle gitmeyin tamirciye motor inecek der :)

Bu arada o bölge çok sıcak olur işlemleri soğukken yapın..
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Yağlanma arkadaşın bahsettiği karter havalandırma borusundan geliyor gibi görünüyor. Benim aracımda da hafif bir terleme gözlemledim bu kadar olmasada. Bu sorun neden oluyor nasıl çözülür bende araştırma içindeyim açıkçası.

—motor sıcakken o sallantı yoksa sıkıntı yok. Volan olsa ses yapar bariz.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@ogzogz @Savatage @calik @forzaGilles @Bluedrift @rager007 @Lycian ilginiz ve paylaştığınız değerli bilgiler için hepinize teşekkür ederim.

Elimde bisiklet zincirlerinde kullanmak için birkaç yıl önce aldığım Würth genel temizleme spreyi vardı. Kapağı da açıp burayı @rager007'nin tavsiyesi üzerine bir güzel temizledim (kapak bağlantı noktalarında kırık yok. Videodaki salınım/dalgalanma @ogzogz hocamın dediği gibi motor devriyle telefon FPS'sinin tesadüfi bir şekilde birbirine denk gelmesinden dolayı). (Araç otomatik değil @Bluedrift)

Önce/Sonra:

WhatsApp Image 2021-12-06 at 9.15.40 AM (3).jpegWhatsApp Image 2021-12-06 at 9.15.41 AM (2).jpeg

Akabinde gündüz gözüyle hemen bir çalışma videosu çektim:
https://streamable.com/3k3usk

Bu işlemden sonra yarısı şehirlerarası, yarısı şehiriçi, 0'dan 200 metre irtifaya çıkıp inmeli hız limitleri dahilinde (yani en fazla 110'a çıkarak) 50 km yol yaptım.
Döndüğümde herhangi bir kaçak göremedim. Dediğim gibi yağ eksiltme veya güç kaybı söz konusu değil.

9.000 km önce Haziran sonunda yaptırdığım bakımda aracın altında gezerken aşağıdaki kaçağı görüp fotoğraflamıştım ve ustaya sorduğumda "terleme bu, bir şey olmaz" demişti. Sanırım aynı bölgenin alt kısmı. Temizleyip geçmiştik.

WhatsApp Image 2021-12-06 at 9.15.08 AM.jpeg

Sanırım aracı tozlu yerlerde (dağ ve köy yollarında) fazla kullanıp kaput altını hiç temizlemediğim için havada gezen gözle göremediğimiz yağ partikülleri buralara daha kolay ve çok yapışıp birikerek korkutucu bir manzaraya sebep veriyor. Çalıştığım için Çarşamba günü babam aracı (özel) servise götürecek.

Havalandırma borusu, hortumlar ve filtreleri kontrol etmelerini isteyeceğim.
Mekanik bilgisine güvendiğim bir büyüğüm, turbonun da ömrünü uzatmak için sökülüp pervanelerinin temizlenmesini ve milinin yağlanmasını da tembihlememi istedi.
Bir de buralarda daha az yağ birikmesi için 10-40 yağ kullanabileceğimi belirtti? (Bundan emin olamadım)

Hazır servise gitmişken @calik'ın altını çizdiği hararet göstergesi olayına da bakmalarını isteyeceğim (sorun müşürde gibi görünüyor bakalım). Müşür değişirse antifriz sıvısının da değişmesi gerekir mi?
Madem o kadar servise gittik; el frenini çekince sol arkanın tutmamasına da bakmalarını isteyeceğim.
Battı balık yan gider, alttan gelen sesleri de kontrol etmelerini ve parça/fiyat bilgisi paylaşmalarını isteyeceğim.

Çarşamba günü ne sonuç çıkarsa çıksın motoru da güzelce bir hafta sonu çiçek gibi yapayım diyorum.
Forumumuzdaki temizleme konularına bakacağım fakat buradan tavsiye edeceğiniz bir çözücü veya yöntem varsa okumak isterim. Ayrıca, temizlik esnasında kapatmam gereken sensörler nelerdir bunlardan hiç haberim yok :(
 
@SCC

Önce/sonra

Ev gece soyuldu , polisi çağırmadan önce ,hırsızlar iceri ayakkabılarıyla girdi diye evde full temizlik yapıp parmak izlerini yok etmek gibi oldu bu temizlik.

Temizlenmeden ustaya gidilseydi keşke.

Neyse tarifle çözülecek artık.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@SCC motoru temizlemeden gitseydiniz daha iyi olurdu.,

TDI motor için 10W-40 yağ mı...? 😮 Malesef büyüğünüz bu konuda hatalı..!! 10w-40 kullanırsanız o zaman başınıza iş alırsınız., Olmaz öyle şey diyorum susuyorum.,

Golf Mk6 TDI bu araçta kullanmanız gereken yağ tipleri; öncelikle kullandığınız yağın VW 507.00 üretici onayı olması şart..!!
VW 507.00 onaylı 5w-30 veya
VW 507.00 onaylı 0w-30 (çok soğuk iklim şartlarında)

Hararet müşürü değişecek ise değişir bu parçanın değişmesi antifrizin değişmesini gerektirmez., Tamirat aşamasında motora giden su hortumlarından birisi sökülürse o zaman işler değişir., öyle bir durumda antifrizi de değiştirirsiniz., ama şu aşamada gerek yok.,

Antifriz 'in değişmesi; aracın yaşı ve yaptığı km 'yi düşünürsek (9 yaş / 165 bin km) daha önce değişmediyse değişim zamanı çoktan gelmiş geçmiş bilee., ama önce şuan ki arızanın tespiti ve onarımına yoğunlaşın., sonrasında antiriz halledilir.,

Bu aracın yakın zamanda triger seti değişti diyee hatırlıyorum..? Zaten o zaman antifrizi değiştirmediniz mi..? yoksa baskı-balata değişimi mi olmuştu karıştırmış olabilirim..
 

Yine nokta atışı benzetme yapmışsınız @Savatage hocam :) Biraz öyle oldu...

O zaman 10-40 yağı direkt eledim kafadan @forzaGilles hocam, teşekkürler. 3 bakımdır LM TopTec 4200 kullanıyorum.

Doğru hatırlıyorsunuz; 3 Aralık 2019'da 121.312 KM'de yetkili serviste triger seti ve devirdaim pompasıyla beraber antifriz de değişti. Şu anki rengi @Savatage hocanın şırıngasına lâyık :)

Temizliği ustaya gitmeden belki kaçağı kendimiz tespit ederiz diye yaptım fakat hafta sonu Samsun - Bolu - Samsun yapacağımız için o fırsatı bulamadan, riske girmeden Çarşamba günü servisin yolunu tutacağız. Eski yağlı hâlinin çıktısını aldım; ustaya göstermesi için babama vereceğim ve burada paylaştığım ilk videoyu da ustaya göndereceğim.

Umarım ciddi bir şey yoktur ve basit bir işlemle/bakımla çözülür...

Off bi dünya masraf yine

Çarşamba veya Perşembe günü göreceğiz @mardan1978
 
Son düzenleme:

Geri
Üst Alt