Önce "normal buharlanma" yani terleme demişler. Sonra da hava kütle ölçerden (debimetre) dolayı demişler. Benim bildiğim hava kütle ölçer rölantideki devri (hava karışımını) ayarlıyor. Aynı markayı yarı fiyata online buldum; ayrıca araçta rölantide dalgalanma neredeyse hiç olmadığı için parçayı temizleyip devam edeceğim büyük ihtimalle hocam
@Savatage
Sol arka fren merkezini 3000 metrede lastik patlattığımda lastiği kaba kuvvetle sökmeye çalışırken zarar vermiş olabilir miyim? Bu parça yarın geleceği için araç serviste kalacak.
Hayır, özel servis
@Lycian hocam. Fakat fiyatları görünce %30 Zubizu indirimiyle yakın olabilir diye yetkiliden de teklif istedim az önce. Gelince paylaşacağım.
Baskı balata konusunda tecrübeli olan arkadaşlar Sachs, Luk, Valeo, Mapa markaları arasında tercih sıralaması yapabilir mi?
Hocam baskı-balatada en iyi markalar Luk ve Sachs 'tır.,
Aracın şasi no ile yapılacak sorgulamayla sizin araç için uygun parçayı tedarik ediniz (bu çok önemli ezbere parça vermesinler)., Valeo 'dan kibrit çöpü bile alınmaz amaan diyim..!! Mapa dedikleri de yerli ürün.,
Bir de aracı satma gibi bir düşünceniz yoksa ve baskı-balatayı değiştircekseniz mutlaka Volanttı da değiştirmenizi öneririm., Volant diskini taşlamayı veya zımpara yaparız sıkıntı yok derler., ülkemizde bu konuda malesef bilgisiziz., volant diski ucuz değildir., ancak sağlıklı bir onarım için doğru olan değişmesidir. bir de debriyaj topuzu denilen 20 liralık ucuz bir parça var., söyleyin onu da mutlaka değiştirsinler., zaten şanzıman sökülecek 20 liralık parçayı değiştirmeye üşenmesinler.,
Termostat, yağ müşürü, fren merkezi bunlar önemli parçalar
@Lycian arkadaşın da dediği gibi TDI araçta yan sanayi parça kullanımı araçtan nefret ettirmeye kadar gider., Bütçe el veriyorsa Orjinal Yedek Parça veya el vermiyorsa OEM yedek parça harici kullanmamanız sizin yararınızadır.,
Örneğin termostat için konuşursak; VW araçların orjinal termostat ını BEHR markası üretir., serviste orjinal termostat pahalıysa ne yapılır..? çözüm basit: dışardan yani parçacıdan BEHR marka yani OEM termostat alınır. Termastat değişecekse soğutma sistemi içinden bir miktar antifriz boşalacaktır., araçta önceki triger seti değişiminde serviste hangi tip antifriz koyulmuşsa (G13 veya G12 Evo) aynısından temin ediniz ki yoksa sanayide çeşme suyu koyarlar 1 çuval inciri berbat etmesinler., G13 antifrizi bulmak kolay dışardan temin edebilirsiniz., nette vs.. satılıyor ama servis G12 Evo koyduysa onu servis harici dışarda bulamazsınız
Aynı şey yağ müşürü ve fren merkezi için de geçerli., misal diyelim sizin aracın fren merkezini ATE veya TRW üretiyorsa ve yetkili serviste de bu parça pahalıysa gidin parçacından ATE veya TRW hangisi üretmişse OEM fren merkezi alırsınız., araca yan sanayi parça takmamanız sizin yararınızadır., yan sanayi parça fiyatı ucuz olduğu için ilk başta cezbeder ama bir süre sonra başka sorunlarla birlikte daha fazla masraf açar..
Son olarak eski bakımlarda aracın "alt kısmından" yağ kaçağı sızıntısı olduğundan bahsetmişsiniz., ama usta bişey olmaz basit bir terleme demiş., resimlerden gördüğüm kadarıyla bu terleme falan değil hocam aracın alt kısmında resmen yağ kaçağı mevcut., altta bir yerlerde basbayağı yağ kaçağı var neden geçiştiriyorlar anlamıyorum.,
Hayır anlamadığım parayı peşin alıyorlar., kredi kartına taksit yapıyor musun..? desen güler dalga geçerler ama iş sorunu çözmeye gelince neden geçiştiriyorsun birader.. bizim sanayi ustaları bir alemler..