Bu parça nedir ve yağ kaçağı normal mi?


Yine nokta atışı benzetme yapmışsınız @Savatage hocam :) Biraz öyle oldu...

O zaman 10-40 yağı direkt eledim kafadan @forzaGilles hocam, teşekkürler. 3 bakımdır LM TopTec 4200 kullanıyorum.

Doğru hatırlıyorsunuz; 3 Aralık 2019'da 121.312 KM'de yetkili serviste triger seti ve devirdaim pompasıyla beraber antifriz de değişti. Şu anki rengi @Savatage hocanın şırıngasına lâyık :)

Temizliği ustaya gitmeden belki kaçağı kendimiz tespit ederiz diye yaptım fakat hafta sonu Bolu - Samsun - Bolu yapacağımız için o fırsatı bulamadan, riske girmeden Çarşamba günü servisin yolunu tutacağız. Eski yağlı hâlinin çıktısını aldım; ustaya göstermesi için babama vereceğim ve burada paylaştığım ilk videoyu da ustaya göndereceğim.

Umarım ciddi bir şey yoktur ve basit bir işlemle/bakımla çözülür...



Çarşamba veya Perşembe günü göreceğiz @mardan1978
Ciddi birşey olacağını hiç zannetmiyorum hocam. EA189 TDI ufak tefek sıkıntıları olsa da sağlam makinadır (y)
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC

Ciddi birşey olacağını hiç zannetmiyorum hocam. EA189 TDI ufak tefek sıkıntıları olsa da sağlam makinadır (y)
@Lycian
Dediği gibi olacak sanki.(karter havalandırma demisti @Lycian

Turbonun emiş tarafından yağ vermesi degil (bende yanıldım)

Karter havalandırma hortumundan kaynaklı diyor benim vw ustamda (resim attım anında yorumladı)

Forum alemlerinde!
En az 5 kisi fikir beyan edecekki en az 1 doğru çıksın.

@SCC minimal masrafla (hortum contası vs) yırttık yine. Dağ keçisi stil tırmanmaya devam emektar Tdi la
 
@SCC

Önce/sonra

Ev gece soyuldu , polisi çağırmadan önce ,hırsızlar iceri ayakkabılarıyla girdi diye evde full temizlik yapıp parmak izlerini yok etmek gibi oldu bu temizlik.

Temizlenmeden ustaya gidilseydi keşke.

Neyse tarifle çözülecek artık.
Bu şekilde komple yağlanmış bir motora gerçekten usta olan birisi bakmaz ya şundadır ya bunda diye tüm gün uğraşır durur motor komple yüzeysel yağdan arındırılıp sonrasında 10 dakika sıkıştırınca yağı nerden verdiği görülür. Turbo hava emiş kısmında orjinal olmayan kelepçe var. :) Külbütör kapağı da yağ veriyor olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@Lycian
Dediği gibi olacak sanki.(karter havalandırma demisti @Lycian

Turbonun emiş tarafından yağ vermesi degil (bende yanıldım)

Karter havalandırma hortumundan kaynaklı diyor benim vw ustamda (resim attım anında yorumladı)

Forum alemlerinde!
En az 5 kisi fikir beyan edecekki en az 1 doğru çıksın.

@SCC minimal masrafla (hortum contası vs) yırttık yine. Dağ keçisi stil tırmanmaya devam emektar Tdi la
@Savatage hocam bilgi için teşekkür ederiz. Karter havalandırma borusu contasından falan mı bu kadar terleme oluyor yoksa karter havalandırma sisteminde (PCV) bir temizlik-tamirat mı gerekli acaba? bunu da belirlemek lazım. Bu motorlardaki PCV sistemi hakkında bir araştırma içindeyim ama henüz sağlıklı birşey bulamadım. VW'nin diğer motorlarındaki PCV sistemlerinin içi açılıp membran gibi bir kısım falan değişiyor ama bu motorlarda nasıl sistem bilmiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Bayağı bir aramama rağmen resmi vw dökümanlarında 1.6 TDI CAY veya CLH için PCV valve (karter havalandırma sistemi valfi) hakkında birşey bulamadım. Ancak aşağıdaki ebay linkinde külbütör kapağı üzerinde bulunan bu diyaframın değişim kitleri bulunuyor. Aşağıdaki youtube linkinde ise sanırım başka bir vw motorundaki diyaframın hali var. Bu diyafram bozulunca yağ külbütörde kalmak yerine turbo intake e veriliyor. Bu durum motor için pek iyi bir durum değil açıkcası. Söz konusu yağ intake manifolda subaplara ordan da yanarak DPF'nin yakarak temizleyemeyeceği yağ külü olarak uzun vadede DPF'nin kullanılmaz hale gelmesine sebep verebilir. Linkler aşağıda. Servislerin bununla ilgili bir işlemi var mı acaba? TR'de o membran parçası satılmıyor bile.

https://www.google.com/url?sa=i&url...hUKEwiih6Gj39P0AhVIw7sIHS_WBAIQr4kDegUIARDtAQ

https://www.ebay.com/itm/1148755514...cV0Z6vsruMRzxkTEEJ2k|ampid:PL_CLK|clp:2047675
 

Ekli dosyalar

  • 1.PNG
    1.PNG
    263.7 KB · Görüntüleme: 7
  • 2.PNG
    2.PNG
    251 KB · Görüntüleme: 5
  • 3.PNG
    3.PNG
    298.5 KB · Görüntüleme: 6
  • 4.PNG
    4.PNG
    276.2 KB · Görüntüleme: 5
Günahımız belli oldu:

WhatsApp Image 2021-12-08 at 11.33.04 AM.jpeg

Benim şimdilik yaptıracaklarım: (2186 TL)

WhatsApp Image 2021-12-08 at 11.33.04 AM.jpeg
 
Bu teklifi aldığınız yer yetkili servis değil herhalde değil mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
@SCC

Bu yağlanmanın nedeni neymiş?

Bunu ögrenemedik mi yetkililerden?

Önce "normal buharlanma" yani terleme demişler. Sonra da hava kütle ölçerden (debimetre) dolayı demişler. Benim bildiğim hava kütle ölçer rölantideki devri (hava karışımını) ayarlıyor. Aynı markayı yarı fiyata online buldum; ayrıca araçta rölantide dalgalanma neredeyse hiç olmadığı için parçayı temizleyip devam edeceğim büyük ihtimalle hocam @Savatage

Sol arka fren merkezini 3000 metrede lastik patlattığımda lastiği kaba kuvvetle sökmeye çalışırken zarar vermiş olabilir miyim? Bu parça yarın geleceği için araç serviste kalacak.

Bu teklifi aldığınız yer yetkili servis değil herhalde değil mi?

Hayır, özel servis @Lycian hocam. Fakat fiyatları görünce %30 Zubizu indirimiyle yakın olabilir diye yetkiliden de teklif istedim az önce. Gelince paylaşacağım.

Baskı balata konusunda tecrübeli olan arkadaşlar Sachs, Luk, Valeo, Mapa markaları arasında tercih sıralaması yapabilir mi?
 
Serhat hocam, maalesef yaklaşım hep böyle normal terleme şeklinde oluyor. Yukarıdaki postta bahsettiğim karter havalandırma sistemi ile alakalı..Bunun acil bir önemi yok ancak;

Özel servis size neden yağ müşürü değişecek demiş?? Bu motorlarda orjinal olmayan yağ müşürü değişimi TDI motordan nefret ettirir. Aman diyeyim bir sorun olmadığı halde müşürü değiştirtmeyin. Forumdaki diğer arkadaşlarda benim gibi düşünür sanırım.

İkincisi hava akışmetre denmiş bunla ilgili bir arıza mı söz konusu da değişim istemişler. Öte yandan takacakları pierburg yan sanayi ürünle :mad:

Fren merkezine ne olmuş olabileceği ile hiç bir fikrim yok ama durduk yere bozulacak bir parça değil. Aman çok dikkat!

Diğer bir konu termostat. Araçta ısınmama şikayeti var mı? Kaloriferin ısıtmaması? veya hararetin 90'dan aşağıya inme problemi? Şayet varsa servisten orjinal parça ile değişimi yaptırmanızı tavsiye ederim.

Maalesef servisler pahalı ancak şu özel servisin çıkardığı liste yenir yutulur değil.
 
İlginiz için teşekkürler hocam @Lycian

Yağ müşürüyle ilgili bir fikrim yok. Fakat çıkan parçayı saklamalarını istedim. Umarım dediğiniz gibi olmaz.

Aracın bazen ilk çalışmasında (özellikle ayağımı debriyajdan çekerken) devir saati bir iki ibre yükseliyor ve debriyajdan ayağımı komple çektiğimde ilk pozisyonuna geri dönüyordu.

Sol arka taraf el frenini çekince hiç tutmuyordu. El frenini çekince sol taraf hiç tutmadığı için araç sağ arkaya iniyordu. Bunun meydana gelmesini hatırlamaya çalıştığımda orasıyla ilgili aklıma gelen en yakın tek şey sol arka tekeri çok zor bir şekilde sökmemdi.

Evet, araçta bir süredir hararetin 90'a geç çıkması (en erken yarım saat) ve kaloriferi açtığımda veya gazdan ayağımı kestiğimde devir saati düşer gibi 70-80 derecelere düşme sorunu vardı.

Cuma akşamı Samsun - Bolu, Pazar Bolu - Samsun yapacağım. Yapılan işlemler iyi veya kötü belli eder kendini. Umarım iyi olur :)
 
İlginiz için teşekkürler hocam @Lycian

Yağ müşürüyle ilgili bir fikrim yok. Fakat çıkan parçayı saklamalarını istedim. Umarım dediğiniz gibi olmaz.

Aracın bazen ilk çalışmasında (özellikle ayağımı debriyajdan çekerken) devir saati bir iki ibre yükseliyor ve debriyajdan ayağımı komple çektiğimde ilk pozisyonuna geri dönüyordu.

Sol arka taraf el frenini çekince hiç tutmuyordu. El frenini çekince sol taraf hiç tutmadığı için araç sağ arkaya iniyordu. Bunun meydana gelmesini hatırlamaya çalıştığımda orasıyla ilgili aklıma gelen en yakın tek şey sol arka tekeri çok zor bir şekilde sökmemdi.

Evet, araçta bir süredir hararetin 90'a geç çıkması (en erken yarım saat) ve kaloriferi açtığımda veya gazdan ayağımı kestiğimde devir saati düşer gibi 70-80 derecelere düşme sorunu vardı.

Cuma günü Samsun - Bolu yapacağım, Pazar Bolu - Samsun yapacağım. Yapılan işlemler iyi veya kötü belli eder kendini. Umarım iyi olur :)
Umarım iyi olur.

Yağ müşürü ile ilgili aşağıdaki videoda da bahsedilmiş. Sorun yaratan bir parça olduğu.

 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Aynı işlemler için Zubizu indirimli yetkili servis fiyat teklifi ise aşağıdaki gibidir:

1638968098064.png
1638968125293.png
 

Önce "normal buharlanma" yani terleme demişler. Sonra da hava kütle ölçerden (debimetre) dolayı demişler. Benim bildiğim hava kütle ölçer rölantideki devri (hava karışımını) ayarlıyor. Aynı markayı yarı fiyata online buldum; ayrıca araçta rölantide dalgalanma neredeyse hiç olmadığı için parçayı temizleyip devam edeceğim büyük ihtimalle hocam @Savatage

Sol arka fren merkezini 3000 metrede lastik patlattığımda lastiği kaba kuvvetle sökmeye çalışırken zarar vermiş olabilir miyim? Bu parça yarın geleceği için araç serviste kalacak.



Hayır, özel servis @Lycian hocam. Fakat fiyatları görünce %30 Zubizu indirimiyle yakın olabilir diye yetkiliden de teklif istedim az önce. Gelince paylaşacağım.

Baskı balata konusunda tecrübeli olan arkadaşlar Sachs, Luk, Valeo, Mapa markaları arasında tercih sıralaması yapabilir mi?
Hocam baskı-balatada en iyi markalar Luk ve Sachs 'tır.,

Aracın şasi no ile yapılacak sorgulamayla sizin araç için uygun parçayı tedarik ediniz (bu çok önemli ezbere parça vermesinler)., Valeo 'dan kibrit çöpü bile alınmaz amaan diyim..!! Mapa dedikleri de yerli ürün.,

Bir de aracı satma gibi bir düşünceniz yoksa ve baskı-balatayı değiştircekseniz mutlaka Volanttı da değiştirmenizi öneririm., Volant diskini taşlamayı veya zımpara yaparız sıkıntı yok derler., ülkemizde bu konuda malesef bilgisiziz., volant diski ucuz değildir., ancak sağlıklı bir onarım için doğru olan değişmesidir. bir de debriyaj topuzu denilen 20 liralık ucuz bir parça var., söyleyin onu da mutlaka değiştirsinler., zaten şanzıman sökülecek 20 liralık parçayı değiştirmeye üşenmesinler.,

Termostat, yağ müşürü, fren merkezi bunlar önemli parçalar @Lycian arkadaşın da dediği gibi TDI araçta yan sanayi parça kullanımı araçtan nefret ettirmeye kadar gider., Bütçe el veriyorsa Orjinal Yedek Parça veya el vermiyorsa OEM yedek parça harici kullanmamanız sizin yararınızadır.,

Örneğin termostat için konuşursak; VW araçların orjinal termostat ını BEHR markası üretir., serviste orjinal termostat pahalıysa ne yapılır..? çözüm basit: dışardan yani parçacıdan BEHR marka yani OEM termostat alınır. Termastat değişecekse soğutma sistemi içinden bir miktar antifriz boşalacaktır., araçta önceki triger seti değişiminde serviste hangi tip antifriz koyulmuşsa (G13 veya G12 Evo) aynısından temin ediniz ki yoksa sanayide çeşme suyu koyarlar 1 çuval inciri berbat etmesinler., G13 antifrizi bulmak kolay dışardan temin edebilirsiniz., nette vs.. satılıyor ama servis G12 Evo koyduysa onu servis harici dışarda bulamazsınız

Aynı şey yağ müşürü ve fren merkezi için de geçerli., misal diyelim sizin aracın fren merkezini ATE veya TRW üretiyorsa ve yetkili serviste de bu parça pahalıysa gidin parçacından ATE veya TRW hangisi üretmişse OEM fren merkezi alırsınız., araca yan sanayi parça takmamanız sizin yararınızadır., yan sanayi parça fiyatı ucuz olduğu için ilk başta cezbeder ama bir süre sonra başka sorunlarla birlikte daha fazla masraf açar..

Son olarak eski bakımlarda aracın "alt kısmından" yağ kaçağı sızıntısı olduğundan bahsetmişsiniz., ama usta bişey olmaz basit bir terleme demiş., resimlerden gördüğüm kadarıyla bu terleme falan değil hocam aracın alt kısmında resmen yağ kaçağı mevcut., altta bir yerlerde basbayağı yağ kaçağı var neden geçiştiriyorlar anlamıyorum.,

Hayır anlamadığım parayı peşin alıyorlar., kredi kartına taksit yapıyor musun..? desen güler dalga geçerler ama iş sorunu çözmeye gelince neden geçiştiriyorsun birader.. bizim sanayi ustaları bir alemler..
 

Geri
Üst Alt