Aracı servisten aldıktan sonra yaptığım 1000 kilometrelik şehirlerarası yol izlenimi ve değiştirilen parçaların durumlarını paylaşayım ve en sona bir soru ekleyeyim.
Öncelikle, konuyu açmama sebep olan yağ kaçağının sebebi turbo hortumunun çatlamasıymış (bunu fark ettikleri için -zaten sorun olmayan- yağ müşürünü değiştirmekten vazgeçmişler).
Ekli dosyayı görüntüle 53153
Ekli dosyayı görüntüle 53151
Hararetin olması gerektiği sıcaklığa geç çıkmasına sebep veren termostat:
Ekli dosyayı görüntüle 53152
Ekli dosyayı görüntüle 53155
El frenini çekince sol arkanın işlevini yapmamasına sebep veren fren merkezi:
Ekli dosyayı görüntüle 53154
Ekli dosyayı görüntüle 53157
Bu fren merkezinden çıkan ve yerine yenileri takılan balatalar (biri diğerlerinden bariz daha fazla erimiş. Forumda bu durumun konusu geçmişti diye özellikle paylaşıyorum). Balataların bu kadar paslanması normal mi? (Bendeyken yani 80.000 kilometredir hiç değişmedi):
Ekli dosyayı görüntüle 53156
Ekli dosyayı görüntüle 53159
Ekli dosyayı görüntüle 53158
Araç, Samsun'dan Bolu'ya giderken yaklaşık 2 saat sonra kızdırma bujisi ışığı yakıp söndürmeye başladı (ki bunu son birkaç aydır şehirler arası yolda yapıyordu ve ben bu işareti DPF uyarısı diye yanlış yorumluyordum; yani artık kafamda öyle kodlamışım). Rejenerasyon tarzı sürüş yapsam da sönmüyordu (ki birkaç konuda DPF'nin tıkanması ve temizliğine hazırlık hakkında birkaç mesaj atmıştım).
Herneyse, bu sefer buji kızdırma yandıktan kısa bir süre sonra sarı motor ışığı da yandı fakat aracın sesinde veya performansında herhangi bir anormallik görmedim. Yukarıdaki işlemleri yapan ustaya bilgi ekranının fotoğrafını gönderdim ve hemen geri arayıp "araçta bir sorun yok; hava kütle ölçeri (debimetreyi) değiştirmediğimiz için yanıyor. Bir iki gün şehir içinde sürünce kendiliğinden kaybolacak; endişelenecek bir şey yok" dedi ve dediği gibi de oldu (aracı bilgisayara bağladıklarında debimetre sorunu görmüşlerdi; araç ilk çalıştırmada devir saati kendiliğinden çok az ve çok kısa bir süre dalgalanıyor. Yan sanayiye 750 TL istemişlerdi; 1000 TL'ye orijinal Continental buldum fakat acelesi olmadığı için değiştirmedim).
Ekli dosyayı görüntüle 53161
Bolu'dan Samsun'a dönüşte de aynı şekilde 2-3 saat sonra kızdırma bujisi ve akabinde sarı motor lambası yandı fakat araçta 5 kişi ve full bagaj olmasına rağmen herhangi bir güç veya ses sorunu gözlemlemedim (bu arada DPF ışığı çok uzun zamandır -en az 2 yıldır- hiç yanmıyor ve bu buji kızdırma ışığını ben istemeden kafamda DPF olarak kabul etmiştim).
Az önce
https://www.golftutkusu.com/topic/9078-dizel-partikuel-filtre-uyarisi/post-316880 konusunda
@leonis'in aşağıdaki mesajına denk geldim.
@Gokfc38 de kızdırma bujisi, motor lambası ve DPF uyarısının üçünün birden yandığından bahsediyor.
Acaba son bölümde bahsettiğim sorun aynısı mı?
Bu arada, yukarı bahsettiğim yolculukta ilk defa yakıta katılan DPF temizleyicisinden (Liqui Moly) kullandım. Bakalım bir etkisi olacak mı...