Bu parça nedir ve yağ kaçağı normal mi?


@SCC
dışarda (yan sanayi parçalar) ile verilen fiyat: 8.300 tl.
Serviste orjinal yedek parçalar ile fiyat: 10.850 tl. (değişen parçalar ve yapılan onarım +2 yıl garantili)

Yan sanayi parça yerine OEM parça kullanmış olsalardı 8.300 tl.yi verip sışarda yaptırırdım., Demek ki OEM parça kullanmış olsalar yetkili servis fiyatı istiyecekler., Burdan benim çıkardığım ana fikir; yan sanayi parçalar için OEM parça kadar fiyat çekmişler.
 
Son düzenleme:

Aracı servisten aldıktan sonra yaptığım 1000 kilometrelik şehirlerarası yol izlenimi ve değiştirilen parçaların durumlarını paylaşayım ve en sona bir soru ekleyeyim.

Öncelikle, konuyu açmama sebep olan yağ kaçağının sebebi turbo hortumunun çatlamasıymış (bunu fark ettikleri için -zaten sorun olmayan- yağ müşürünü değiştirmekten vazgeçmişler).

WhatsApp Image 2021-12-20 at 08.55.30.jpeg
WhatsApp Image 2021-12-20 at 08.55.30 (1).jpeg

Hararetin olması gerektiği sıcaklığa geç çıkmasına sebep veren termostat:

WhatsApp Image 2021-12-20 at 08.55.30 (2).jpeg
WhatsApp Image 2021-12-20 at 08.55.31.jpeg

El frenini çekince sol arkanın işlevini yapmamasına sebep veren fren merkezi:

WhatsApp Image 2021-12-20 at 08.55.31 (1).jpeg
WhatsApp Image 2021-12-20 at 08.55.32.jpeg

Bu fren merkezinden çıkan ve yerine yenileri takılan balatalar (biri diğerlerinden bariz daha fazla erimiş. Forumda bu durumun konusu geçmişti diye özellikle paylaşıyorum). Balataların bu kadar paslanması normal mi? (Bendeyken yani 80.000 kilometredir hiç değişmedi):

WhatsApp Image 2021-12-20 at 08.55.32 (1).jpeg
WhatsApp Image 2021-12-20 at 08.55.33.jpeg
WhatsApp Image 2021-12-20 at 08.55.33 (1).jpeg


Araç, Samsun'dan Bolu'ya giderken yaklaşık 2 saat sonra kızdırma bujisi ışığı yakıp söndürmeye başladı (ki bunu son birkaç aydır şehirler arası yolda yapıyordu ve ben bu işareti DPF uyarısı diye yanlış yorumluyordum; yani artık kafamda öyle kodlamışım). Rejenerasyon tarzı sürüş yapsam da sönmüyordu (ki birkaç konuda DPF'nin tıkanması ve temizliğine hazırlık hakkında birkaç mesaj atmıştım).

Herneyse, bu sefer buji kızdırma yandıktan kısa bir süre sonra sarı motor ışığı da yandı fakat aracın sesinde veya performansında herhangi bir anormallik görmedim. Yukarıdaki işlemleri yapan ustaya bilgi ekranının fotoğrafını gönderdim ve hemen geri arayıp "araçta bir sorun yok; hava kütle ölçeri (debimetreyi) değiştirmediğimiz için yanıyor. Bir iki gün şehir içinde sürünce kendiliğinden kaybolacak; endişelenecek bir şey yok" dedi ve dediği gibi de oldu (aracı bilgisayara bağladıklarında debimetre sorunu görmüşlerdi; araç ilk çalıştırmada devir saati kendiliğinden çok az ve çok kısa bir süre dalgalanıyor. Yan sanayiye 750 TL istemişlerdi; 1000 TL'ye orijinal Continental buldum fakat acelesi olmadığı için değiştirmedim).

1639988527204.png

Bolu'dan Samsun'a dönüşte de aynı şekilde 2-3 saat sonra kızdırma bujisi ve akabinde sarı motor lambası yandı fakat araçta 5 kişi ve full bagaj olmasına rağmen herhangi bir güç veya ses sorunu gözlemlemedim (bu arada DPF ışığı çok uzun zamandır -en az 2 yıldır- hiç yanmıyor ve bu buji kızdırma ışığını ben istemeden kafamda DPF olarak kabul etmiştim).

Az önce https://www.golftutkusu.com/topic/9078-dizel-partikuel-filtre-uyarisi/post-316880 konusunda @leonis'in aşağıdaki mesajına denk geldim. @Gokfc38 de kızdırma bujisi, motor lambası ve DPF uyarısının üçünün birden yandığından bahsediyor.
Acaba son bölümde bahsettiğim sorun aynısı mı?

Hocam sizin 3. egzoz sıcaklık sensörü hata veriyor ondan kaynaklı rejenerasyon yapamaz araç. Sensör şase kısa devre gösteriyorsa kablosunda sıkıntı vardır. Yoksa sensör bozuktur. Sensördeki problemi düzelttikten sonra hataları sildirip cihaza bağlatın rejenerasyon yaptırın. Sorun düzelecektir.

Bu arada, yukarı bahsettiğim yolculukta ilk defa yakıta katılan DPF temizleyicisinden (Liqui Moly) kullandım. Bakalım bir etkisi olacak mı...
 
@SCC

Yağ kaçağı kendini belli etti sonunda.

Balata ile ilgili olarak,
Tek taraflı aşınma, montaj esnasında hareketi sağlayan pimin yağsız kalması ile oluşan eşit basamama durumundan kaynaklı.

Görseldeki balatalar , kazıdan çıkmış tarihi eser gibi..
Coğrafi koşullar sebebi ile paslanma durumu farklılık gösterebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Aracı servisten aldıktan sonra yaptığım 1000 kilometrelik şehirlerarası yol izlenimi ve değiştirilen parçaların durumlarını paylaşayım ve en sona bir soru ekleyeyim.

Öncelikle, konuyu açmama sebep olan yağ kaçağının sebebi turbo hortumunun çatlamasıymış (bunu fark ettikleri için -zaten sorun olmayan- yağ müşürünü değiştirmekten vazgeçmişler).

Ekli dosyayı görüntüle 53153
Ekli dosyayı görüntüle 53151

Hararetin olması gerektiği sıcaklığa geç çıkmasına sebep veren termostat:

Ekli dosyayı görüntüle 53152
Ekli dosyayı görüntüle 53155

El frenini çekince sol arkanın işlevini yapmamasına sebep veren fren merkezi:

Ekli dosyayı görüntüle 53154
Ekli dosyayı görüntüle 53157

Bu fren merkezinden çıkan ve yerine yenileri takılan balatalar (biri diğerlerinden bariz daha fazla erimiş. Forumda bu durumun konusu geçmişti diye özellikle paylaşıyorum). Balataların bu kadar paslanması normal mi? (Bendeyken yani 80.000 kilometredir hiç değişmedi):

Ekli dosyayı görüntüle 53156
Ekli dosyayı görüntüle 53159
Ekli dosyayı görüntüle 53158


Araç, Samsun'dan Bolu'ya giderken yaklaşık 2 saat sonra kızdırma bujisi ışığı yakıp söndürmeye başladı (ki bunu son birkaç aydır şehirler arası yolda yapıyordu ve ben bu işareti DPF uyarısı diye yanlış yorumluyordum; yani artık kafamda öyle kodlamışım). Rejenerasyon tarzı sürüş yapsam da sönmüyordu (ki birkaç konuda DPF'nin tıkanması ve temizliğine hazırlık hakkında birkaç mesaj atmıştım).

Herneyse, bu sefer buji kızdırma yandıktan kısa bir süre sonra sarı motor ışığı da yandı fakat aracın sesinde veya performansında herhangi bir anormallik görmedim. Yukarıdaki işlemleri yapan ustaya bilgi ekranının fotoğrafını gönderdim ve hemen geri arayıp "araçta bir sorun yok; hava kütle ölçeri (debimetreyi) değiştirmediğimiz için yanıyor. Bir iki gün şehir içinde sürünce kendiliğinden kaybolacak; endişelenecek bir şey yok" dedi ve dediği gibi de oldu (aracı bilgisayara bağladıklarında debimetre sorunu görmüşlerdi; araç ilk çalıştırmada devir saati kendiliğinden çok az ve çok kısa bir süre dalgalanıyor. Yan sanayiye 750 TL istemişlerdi; 1000 TL'ye orijinal Continental buldum fakat acelesi olmadığı için değiştirmedim).

Ekli dosyayı görüntüle 53161

Bolu'dan Samsun'a dönüşte de aynı şekilde 2-3 saat sonra kızdırma bujisi ve akabinde sarı motor lambası yandı fakat araçta 5 kişi ve full bagaj olmasına rağmen herhangi bir güç veya ses sorunu gözlemlemedim (bu arada DPF ışığı çok uzun zamandır -en az 2 yıldır- hiç yanmıyor ve bu buji kızdırma ışığını ben istemeden kafamda DPF olarak kabul etmiştim).

Az önce https://www.golftutkusu.com/topic/9078-dizel-partikuel-filtre-uyarisi/post-316880 konusunda @leonis'in aşağıdaki mesajına denk geldim. @Gokfc38 de kızdırma bujisi, motor lambası ve DPF uyarısının üçünün birden yandığından bahsediyor.
Acaba son bölümde bahsettiğim sorun aynısı mı?



Bu arada, yukarı bahsettiğim yolculukta ilk defa yakıta katılan DPF temizleyicisinden (Liqui Moly) kullandım. Bakalım bir etkisi olacak mı...
Serhat hocam teşekkür ederiz. Servis sonrası detaylı bilgilendirme ve gözlemler için. Değişen turbo hortumu aşağıdaki fotoğrafta turboya giren hortum sanırım? Radyatöre yakın olan intercooler hortumları değildir diye düşünüyorum (Cay motorlarda onlarda gidebiliyor)

Bir diğeri kızdırma lambasının yanıp sönmesi olayı..Araçlarımız benzer yaşta olduğundan muhtemelen belli kronik sorunları beraber veriyorlar :) Bende %90 şehirlerarası aracımı kullanıyorum. Geçtiğimiz yıl uzun yolda bu lamba yanıp sönmeye başladı. 50-60 km yol gitmiştim. Ne olur olmaz diye petrole çekip vw servisi aradım. Bakmamız falan lazım deyince riske atmayıp tekrar Ankaraya döndüm. (Bu arada kontağı kapatıp açınca lamba sönmüştü. Çekişte falanda bir sıkıntı yoktu). Serviste araç cihaza bağlandı ve pasif egr hatası verdiği söylendi. (Mass Air Flow Sensor-Signal too High). İlk bakışta hava kütle ölçeri zannedilebiliyor. Yetkili servis arızayı sildi. Sonrasında 1 hatta 1,5 yıl herhangi bir sorun olmadı ta ki geçtiğimiz ay yine bir uzun yola çıktım 200-300 km sonra aynı şey. Artık meseleyi tahmin ettiğimden petrole girip kontak açıp kapama yapıp devam ettim. (bu arada bu hadise de birkaç ay önce paylaştığım ağır bakım sonrasına tekabül ediyor). Ardından yola devam ettim sorun yok. Sonra yine 700-800 km dönüş yolunda bir sorun olmadı.

Tabi bu konuyu araştırmaya başlayınca sıkıntının çok muhtemelen EGR kaynaklı olduğu konusunda bir sonuç ortaya çıktı. Aşağıda linkte yine benzer sorunu olan bir arkadaşın paylaşımı var. Başlık altında şu paylaşımı da görebilirsiniz.

"Your airflow reading is too high because your EGR cooler is faulty. Excessive carbon deposits cause the switchover flap to stick (and eventually the valve head breaks off) causing unmetered air into the cylinder which is then picked up by the o2 sensors, causing the ECU to think the air mass meter is faulty."

Cay motorun kronik egr valfi sıkışması problemi. Özellikle emisyon güncellemesi sonrası EGR'nin daha aktif olarak çalışması dolayısıyla valfin sıklıkla takılma sıkıntısı gibi görünüyor. Yetkili servis teşhisi konulmadan boşuna hava kütle ölçeri değiştirmeyin derim. Önceden EGR'niz değiştiyse onu bilemem tabi. Yetkili servis emisyon güncellemesi yapmış mıydı aracınıza?

--ilk çalıştırmada (özellikle soğuk havalarda devir saatinin oynaması çoğu Cay motorda başka bir kroniktir. ECU nedeniyle yapıyor. Önemli veya zarar veren birşey değil. Bu konu hakkında da başka bir başlık açılabilir tabi.

Paylaşımların zirve yaptığı çok verimli bir o kadar da keyifli bir başlık oldu. Emeği ve paylaşımı olan herkese teşekkürler.
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2021-12-06 at 9.15.41 AM (2).jpeg
    WhatsApp Image 2021-12-06 at 9.15.41 AM (2).jpeg
    193.4 KB · Görüntüleme: 22
Son düzenleme:
Detaylı ve yabancı kaynak da paylaşarak yaptığınız katkılardan dolayı size de ayrıca teşekkür ederiz sayın @Lycian hocam. Bu arada CAY motorla ilgili paylaştığınız video da oldukça faydalıydı ve bu motorla ilgili bilgi birikiminize şapka çıkardığımı belirtmek isterim :)

İşaretlediğiniz borunun üste doğru devamı olan bilezikli hortum değişti diye tahmin ediyorum (fiyatı 250 TL bu arada). Hortumun iki ucunda da bileziklerin baskısından dolayı ezilme var. İnçe çatlak da hemen bu noktalardan birine yakın. Bu işlemler için servise hiç gidemediğim için ve gün ışığında inceleme fırsatım henüz olmadığından dolayı emin değilim (aracı servise babam verdi; eşim aldı:)

Araçların benzer yaşlarda olmasından dolayı belirttiğiniz kızdırma bujisi lambasının yanıp sönmesi bire bir aynı şekilde, mesafede, sürede ve sıklıkta yaşanıyor diyebilirim. Ve dediğiniz gibi kontağı kapatınca gidiyor. Aracın yağını, suyunu ve sesini sık sık ve sürekli takip ettiğim hâlde gözle görülür bir sorunla karşılaşmadığım için bu durumu çok sorun etmedim fakat bu sefer motor ışığı da yanınca durum sanki başka bir boyuta gidiyor diye düşünmeye başladım.

Alıntıladığınız İngilizce açıklama yüreğime su serpti diyebilirim. Dediğiniz gibi sorun EGR valfi sıkışması gibi görünüyor. Bu tamir edilmesi veya değiştirilmesi kolay bir yerde mi? Ve umarım masraflı bir işlem değildir.

EGR daha önce değişmedi ve servis emisyon güncellemesine onay vermediğim için bu güncelleme yapılmadı.
Çift dikiş gitmek için yetkili servise gitme tavsiyenize de muhakkak uyacağım.

Tekrar teşekkür ederim.
 
Rica ederim :) Merak işte. Devamlı birşeyler okuyup araştırınca bir birikim farkına varmadan oluyor :)

Maalesef ulaşılması zor, motorun arka kısmında yer alıyor. Söküp temizleyip, özellikle valf kısmında takılmanın biraz önüne geçilebilir. Yada değişimi olur. Maalesef oldukça maliyetli. Kendi aracımda da bir noktada değişim gerekeceğini tahmin ediyorum. 15 gün önce servisten sadece parça fiyatı 8500 tl dendi (Euro sanırım 15 civarıydı diye hatırlıyorum). Durumlar hiç açıcı değil. Allah herkesin yardımcısı olsun.

Hava akış metreyi değiştirmeden EGR kaynaklı olup olmadığından emin olun istedim. Maalesef araç masrafları çığ gibi büyüyor. Boşuna masraf olmasın. EGR ile ilgili aşağıdaki videolara da göz atabilirsiniz.

 
Son düzenleme:
Sonradan takılan tornavida ile sıkılan kelepçe baş belası bir parçadır orjinal kelepçe de aynı boru 10 sene sorun çıkarmazken o kelepçe lastiği fazla sıkıyor ve ömrünü 1 seneye kadar düşürüyor. Parça yok mecbur kalınırsa borunun dışına tam tur atacak kadar şamyel lastik ince lastik sarılarak sıkılmalı..
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Aracı servisten aldıktan sonra yaptığım 1000 kilometrelik şehirlerarası yol izlenimi ve değiştirilen parçaların durumlarını paylaşayım ve en sona bir soru ekleyeyim.

Öncelikle, konuyu açmama sebep olan yağ kaçağının sebebi turbo hortumunun çatlamasıymış (bunu fark ettikleri için -zaten sorun olmayan- yağ müşürünü değiştirmekten vazgeçmişler).

Ekli dosyayı görüntüle 53153
Ekli dosyayı görüntüle 53151

Hararetin olması gerektiği sıcaklığa geç çıkmasına sebep veren termostat:

Ekli dosyayı görüntüle 53152
Ekli dosyayı görüntüle 53155

El frenini çekince sol arkanın işlevini yapmamasına sebep veren fren merkezi:

Ekli dosyayı görüntüle 53154
Ekli dosyayı görüntüle 53157

Bu fren merkezinden çıkan ve yerine yenileri takılan balatalar (biri diğerlerinden bariz daha fazla erimiş. Forumda bu durumun konusu geçmişti diye özellikle paylaşıyorum). Balataların bu kadar paslanması normal mi? (Bendeyken yani 80.000 kilometredir hiç değişmedi):

Ekli dosyayı görüntüle 53156
Ekli dosyayı görüntüle 53159
Ekli dosyayı görüntüle 53158


Araç, Samsun'dan Bolu'ya giderken yaklaşık 2 saat sonra kızdırma bujisi ışığı yakıp söndürmeye başladı (ki bunu son birkaç aydır şehirler arası yolda yapıyordu ve ben bu işareti DPF uyarısı diye yanlış yorumluyordum; yani artık kafamda öyle kodlamışım). Rejenerasyon tarzı sürüş yapsam da sönmüyordu (ki birkaç konuda DPF'nin tıkanması ve temizliğine hazırlık hakkında birkaç mesaj atmıştım).

Herneyse, bu sefer buji kızdırma yandıktan kısa bir süre sonra sarı motor ışığı da yandı fakat aracın sesinde veya performansında herhangi bir anormallik görmedim. Yukarıdaki işlemleri yapan ustaya bilgi ekranının fotoğrafını gönderdim ve hemen geri arayıp "araçta bir sorun yok; hava kütle ölçeri (debimetreyi) değiştirmediğimiz için yanıyor. Bir iki gün şehir içinde sürünce kendiliğinden kaybolacak; endişelenecek bir şey yok" dedi ve dediği gibi de oldu (aracı bilgisayara bağladıklarında debimetre sorunu görmüşlerdi; araç ilk çalıştırmada devir saati kendiliğinden çok az ve çok kısa bir süre dalgalanıyor. Yan sanayiye 750 TL istemişlerdi; 1000 TL'ye orijinal Continental buldum fakat acelesi olmadığı için değiştirmedim).

Ekli dosyayı görüntüle 53161

Bolu'dan Samsun'a dönüşte de aynı şekilde 2-3 saat sonra kızdırma bujisi ve akabinde sarı motor lambası yandı fakat araçta 5 kişi ve full bagaj olmasına rağmen herhangi bir güç veya ses sorunu gözlemlemedim (bu arada DPF ışığı çok uzun zamandır -en az 2 yıldır- hiç yanmıyor ve bu buji kızdırma ışığını ben istemeden kafamda DPF olarak kabul etmiştim).

Az önce https://www.golftutkusu.com/topic/9078-dizel-partikuel-filtre-uyarisi/post-316880 konusunda @leonis'in aşağıdaki mesajına denk geldim. @Gokfc38 de kızdırma bujisi, motor lambası ve DPF uyarısının üçünün birden yandığından bahsediyor.
Acaba son bölümde bahsettiğim sorun aynısı mı?



Bu arada, yukarı bahsettiğim yolculukta ilk defa yakıta katılan DPF temizleyicisinden (Liqui Moly) kullandım. Bakalım bir etkisi olacak mı...
merhaba hocam ben sanayiyie gittim ve arızaları sildiridm dpf ışığım söndü aracın çekişi düzeldi fakat kızdrıma bujisi ve motor ışığı tekrardan yandı tekrardan 3 farklı ustaya götürüdldü hepsi egsoz gac sıcaklık sensörü arızalı olduğunu söyledi 2 haftadır dpf ışığım yanmıyor en yakın vakittede sensör değişimi yapıcam fakat aracım 2500 ve 3000 devir arasında anlamsız şekilde titreşimşi bağırıyo 3 bin devirden sonra o ses kayboluyor sanki egsozu palak tofaş gibi ses çıkıyor bunun sebebi ne olabilir
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC

Geri
Üst Alt