Silkeleme Sorunu


Sizin de triger kayışı değişimi olmuş muydu ki hocam ?

Triger kayışının kendi kendine, yani normal kullanımda, sente ayarının kaçtığını, kaydığını duymadım daha önce.

Sadece vurdurarak çalıştırılan araçlarda (bir ihtimal) sente ayarının kaçabileceğini okumuştum bir yerlerde.

Benim sorunumda dışardan birisine sürdürüp "evet, sorun var" dedirtememek canımı çok sıkmıştı.

En son (arabadan pek anlamayan) eşim sürdüğünde o da söyledi "1. viteste 2. viteste böyle böyle oluyor, eskiden böyle birşey hatırlamıyorum senin aracında" dediği anda, masrafı 2 - 3 bin tl bile olsa o triger kayışından yapıp yapmadığına emin olmam lazım diyerek servise bıraktım aracı.

İyi ki de ısrarcı davranmışım.
Ben 125 binde aldım aracı aldığımdan beri var bu durum muhtemelen değişmiştir. 5 sene öncede aynı araçtan vardı bende onda hic boyle sorunlar yoktu. Bugun saniyen bir ustaya sordum söküp tamirine 1500 tl dediler :) bakalim birkac yere sorucam
 

@Kysr038 merhabalar hocam bende triger değişimi sonrası aynı sorunu yaşıyorum triger sentesi kontrol edildi fakat soun olmadığı söylendi benim araç cihaza bağlandığında 1-2-3-4 numaralı silindir yanma odası kesikliği arıza veriryor sizin sorununuzda cihaza bağlandığında bu uyarıları veriyormuydu
 
@Kysr038 merhabalar hocam bende triger değişimi sonrası aynı sorunu yaşıyorum triger sentesi kontrol edildi fakat soun olmadığı söylendi benim araç cihaza bağlandığında 1-2-3-4 numaralı silindir yanma odası kesikliği arıza veriryor sizin sorununuzda cihaza bağlandığında bu uyarıları veriyormuydu
Benimkinde araç arıza sistemine düşmüyordu herhangi bir hata.

Ben özel servisleri ikna edemedim trigerin sökülüp tekrar takılması için.

Yetkili servisi ancak ikna etmiştim, onlar da çözmüş oldular bu sayede.

Aracınızı çok iyi tanıyorsanız, triger değişiminden hemen sonra oluştuğuna eminseniz yetkili servise yaptırabilirsiniz.
 
Benimkinde araç arıza sistemine düşmüyordu herhangi bir hata.

Ben özel servisleri ikna edemedim trigerin sökülüp tekrar takılması için.

Yetkili servisi ancak ikna etmiştim, onlar da çözmüş oldular bu sayede.

Aracınızı çok iyi tanıyorsanız, triger değişiminden hemen sonra oluştuğuna eminseniz yetkili servise yaptırabilirsiniz.
Özel serviste tekrar bakıldı sente normal die söylendi bugün bende yarın başka bir servise gideceğim telefonda görüştüm arızayı anlattım sorunu söyledim hata kodlarını söylediğimde bobinler olabileceğini söyledi kendisi hem senteye hemde diğer konuya baktıracağım şuan işlemi yapan servis üst kapak açılıp bakılması gerekiyor diyor biraz canımı sıktı doğrusu
 
Benim sorunum çözüldü. Konudaki herkesi etiketlemek istedim.

Özel serviste triger değişiminden sonra başlamıştı zaten, hem rolantide beklerken hafif düzensiz sarsıntılar, hem de 1000 devir civarı sürüşte vuruntu yaşatıyor idi.

Yetkili servise triger kontrolü için bıraktım.
Sonuç: sente 1 diş kayık takılmış onu söküp düzgünce taktılar, aracı teslim aldım soğuk motorda özellikle denedim, özlemişim bu kadar düzenli ve güzel çalıştığını, sürüş konforu bile ilk aldığım hale döndü diyebilirim.

Eğer triger değişmişseniz daha önce ve bu tarz sorunlarınız varsa, mutlaka kontrol ettirin, özel servislere güvenemiyorsanız (benim gibi) yetkili servise bırakın.
@GolfTutkulu dostum merhaba konuyu hortlatmis gibi olacagım ama cevap verirsen cok memnun olurum
Bende 1.4 125 lik var 110000 km de
Tiger degistikten sonra sente ayari kacıktı belli bariz arac ilk calistirmada bayagı salliyordu hatta istop edecek gibi oluyordu
sonra tekrar gittim usta actı duzeltti taktı aparatla ama oncesinde iki dis iken suan bir dis kacirdigini düşünüyorum simdi ise 7. Viteste 1.200 devir civari arada bir hadif itekler gibi oluyor ve 3. Vitesten 2 ye duserken iki defa felan silkeleme yapiyor ilk calistirmadada 4 5 saniye arabayi sallayip normale donuyor sentedenmidir bilmiyorum daha oncesinde hic boyle seyler yoktu
Cevaplarsan cok sevirinim dostum
 
@GolfTutkulu dostum merhaba konuyu hortlatmis gibi olacagım ama cevap verirsen cok memnun olurum
Bende 1.4 125 lik var 110000 km de
Tiger degistikten sonra sente ayari kacıktı belli bariz arac ilk calistirmada bayagı salliyordu hatta istop edecek gibi oluyordu
sonra tekrar gittim usta actı duzeltti taktı aparatla ama oncesinde iki dis iken suan bir dis kacirdigini düşünüyorum simdi ise 7. Viteste 1.200 devir civari arada bir hadif itekler gibi oluyor ve 3. Vitesten 2 ye duserken iki defa felan silkeleme yapiyor ilk calistirmadada 4 5 saniye arabayi sallayip normale donuyor sentedenmidir bilmiyorum daha oncesinde hic boyle seyler yoktu
Cevaplarsan cok sevirinim dostum
Öyle kullanmak gerçekten işkence haline geliyor, motora da zarar veriyordur bence.

Özel servislere ve ustalara bu yüzden güvenim kalmadı benim de. Çoğu düzgün yapamıyor o ayarı. Biraz maliyetli ama en son yetkili servis çözmüştü benim aracın sente ayarını.
 
Öyle kullanmak gerçekten işkence haline geliyor, motora da zarar veriyordur bence.

Özel servislere ve ustalara bu yüzden güvenim kalmadı benim de. Çoğu düzgün yapamıyor o ayarı. Biraz maliyetli ama en son yetkili servis çözmüştü benim aracın sente ayarını.
 
Servisi aradım komple degistirim dedi parcaları 18 bin tl fiyat verdi cumartesi ustaya tekrar goturecegim ama senteden oldugu yuksek ihtimaldir degilmi cunku yazdiklarinin aynisini bireber yaşıyorum rolantide ara ara titremeler felan
 
Servisi aradım komple degistirim dedi parcaları 18 bin tl fiyat verdi cumartesi ustaya tekrar goturecegim ama senteden oldugu yuksek ihtimaldir degilmi cunku yazdiklarinin aynisini bireber yaşıyorum rolantide ara ara titremeler felan
Elbette başka bir arıza da olabilir ama ya bundadır ya şunda hesabıyla buji bobin vs değiştirtmeye başlarlarsa sonu gelmiyor bu değişimlerin.

Aracın kusursuz çalışma ritmini kullanıcısından daha iyi bilemiyor bence ustalar. Uzun süre Golf 7 sahibi olan bir usta denk gelecek ancak anlar halimizden.
 
Elbette başka bir arıza da olabilir ama ya bundadır ya şunda hesabıyla buji bobin vs değiştirtmeye başlarlarsa sonu gelmiyor bu değişimlerin.

Aracın kusursuz çalışma ritmini kullanıcısından daha iyi bilemiyor bence ustalar. Uzun süre Golf 7 sahibi olan bir usta denk gelecek ancak anlar halimizden.
Aracı tekrardan ozel servise götürdüm
Lokurtu seklinde trigerden ses geliyordu ve zaten sallama yapip dedigin gibi 7. Viteste kucuk devirde itekleme yapiyor gibi oluyordu ayni zamanda rolentide duzensizlik soguk calistirmada sallama
2. Viteste ilk kavramada iki tik tekler gibi olup devam ediyordu bunun sebebi sente kacıkmıs ama yarım dişmiş
Ve triger gergi kasnagını olmasi gerektiginden fazla sıkılmıs seside ondan yapiyordu onuda gorsellere ekleyecegim fazla sıkılmıs halini olması gereken yer isaretlenen yer olacakmıs nokta ile
 

Ekli dosyalar

  • 14ed8d06-7fc3-4f7f-8654-4ea670d32138.jpeg
    14ed8d06-7fc3-4f7f-8654-4ea670d32138.jpeg
    227.7 KB · Görüntüleme: 31
Aracı tekrardan ozel servise götürdüm
Lokurtu seklinde trigerden ses geliyordu ve zaten sallama yapip dedigin gibi 7. Viteste kucuk devirde itekleme yapiyor gibi oluyordu ayni zamanda rolentide duzensizlik soguk calistirmada sallama
2. Viteste ilk kavramada iki tik tekler gibi olup devam ediyordu bunun sebebi sente kacıkmıs ama yarım dişmiş
Ve triger gergi kasnagını olmasi gerektiginden fazla sıkılmıs seside ondan yapiyordu onuda gorsellere ekleyecegim fazla sıkılmıs halini olması gereken yer isaretlenen yer olacakmıs nokta ile
Umarım sorununuz böylelikle çözülmüş olur
 
Bende de araç soğukken 1000 devir civarı devir titremesi var. Sürüş esnasında 1000 devirde eğer gaza hafif basar da sabit hızda gitmek istersem silkeleme yapıyor araç. Örneğin 2. Vites 1000 devirde yavaş yavaş gitmek yerine (gidemiyorum çünkü)
1. Vites 1600 devirlerde sürmek zorunda kalıyorum.
Eskiden böyle birşey yoktu son 1 senede ortaya çıktı.
Yetkili serviste buji değişti düzelmedi, uzunca bir süre bırakmamı söylediler imkanım olmadı, öyle idare ediyoruz bakalım.
Özel servislere sordum arıza vermeden birşey diyemeyiz, motor kulaklarına bakın diyorum adam kaputu açıyor motoru eliyle sallıyor bak sağlam diyor :) triger değiştikten sonra oldu sente atlamış mıdır diyorum sente atlamış olsa yerinde duramazsın hem de arıza verir o zaman diyorlar.
Özel servislere Aracı bırakıp gidemiyorum (güven olmaz), İş yoğunluğum sebebiyle de başlarında bekleyemiyorum.

Bİzim forumda da bir arkadaş yakıt katkısı vs ekleyerek idare ediyorum demişti, hiç denemedim onu. Görünce yazar belki
Triger sentesinden olabilir zinciri takarken ayarı tam yapamamıştır usta ve sente ayarı bozukluğu arıza ışığı yaktırmaz
 


Geri
Üst Alt