TSI Yakıt Tasarrufu Sağlama


ugur.dogan

Katılımcı Üye
 
Katılım
28 Ara 2021
Mesajlar
841
Tepkime puanı
357
İsim
Uğur
Araç
Golf
Arkadaşlar, iyi akşamlar. tsi manuel aracımı yakıt tasarrufu sağlamak için bazen devirsiz sürüyorum. Örnek 6. Vites 80 km hız gibi. Dizelde devirsiz sürmek iyi değil ancak benzinlide bir zararı var mıdır?
 

Arkadaşlar, iyi akşamlar. tsi manuel aracımı yakıt tasarrufu sağlamak için bazen devirsiz sürüyorum. Örnek 6. Vites 80 km hız gibi. Dizelde devirsiz sürmek iyi değil ancak benzinlide bir zararı var mıdır?

Vitesin yüksek ve hızın düşük olması demek daima yakıt tasarrufu oluyor anlamı taşımaz.
Anlık tüketimden bunu
gözlemleyebilirsiniz.

Önerilen vites seçimini göstergeden takip edebilirsiniz.
 
Kadranda önerilen vites neyse onun ortasında seyredebilirsiniz. Çok yüksek devirlerde kullanılmadığı sürece yakıt ortalaması az çok aynı olacaktır.
 
İyi akşamlar, aracınız dsg olsaydı o hızda 7.viteste seyrediyor olacaktınız (yokuş çıkmıyorsanız), o yüzden problem olacağını zannetmiyorum ben.
Bence de sıkıntı olmaz gibi. Benim arabam da DSG ve bazen neredeyse rolantide 7. viteste gidiyor.
 
Bende sizin gibi düşünüyorum
 
Arkadaşlar, iyi akşamlar. tsi manuel aracımı yakıt tasarrufu sağlamak için bazen devirsiz sürüyorum. Örnek 6. Vites 80 km hız gibi. Dizelde devirsiz sürmek iyi değil ancak benzinlide bir zararı var mıdır?
Belli bir devrin altına düşmesin yeter hocam, bunu anlık yakıt tüketimi ekranı açarak kontrol edebilirsiniz. 1100-1200 devir civarına düşünce motor yakıt harcamaya başlıyordu yanlış hatırlamıyorsam. Tabi motor sıcaklığı klima havalandırma çalışma durumuna göre değişebilir
 
Bence yakıt tasarrufu İçin, ayağınızı gazla ne kadar az oynayabilirseniz okadar az oynayın, her zaman ayağınız daha az oranda gaz pedalına bassın, güzergahı tanıyın, viraj varsa gazdan çekin, ve güvenliğinizi riske atmadan daha az fren kullanmaya çalışın, vitesi aşırıya kaçmamak şartıyla her zaman düşük devir-yüksek vites orantısında kullanın.
-Her zaman bakış açısınız şu olsun, aracı hızlandırmak için kullandığınız enerjiyi yani hızı boşa harcamamak olmalı. Araca sağladığınız hızla ne kadar çok mesafe giderseniz (frene kullanmadan veya mecburi durumlarda çok az kullanarak) araç ortalama yakıt tüketimi bu orantıda düşecektir.
-Mantık şu, gereksiz gazlamaktan kaçınmak, mevcut enerjiyi boşa harcamamak (mesafeye çevirmek). Yavaşlama mecburiyetinde ise motor freni ile mümkün olduğunca frene basmadan yavaşlayın. (Kırmızı yanan Trafik Işığını farkettiğiniz anda ayağınızı gazdan çekmek gibi.)
 
70-80 aralığı en verimli aralıktır. Sabırlı olursanız fabrika verisinin altını bile yakalarsınız rüzgar direnci ile :)
Özellikle kamyon tır arkasında (rüzgar tünelinde) usul usul ilerlerseniz çok çok iyi değerler yakalarsınız.
 
Bence yakıt tasarrufu İçin, ayağınızı gazla ne kadar az oynayabilirseniz okadar az oynayın, her zaman ayağınız daha az oranda gaz pedalına bassın, güzergahı tanıyın, viraj varsa gazdan çekin, ve güvenliğinizi riske atmadan daha az fren kullanmaya çalışın, vitesi aşırıya kaçmamak şartıyla her zaman düşük devir-yüksek vites orantısında kullanın.
-Her zaman bakış açısınız şu olsun, aracı hızlandırmak için kullandığınız enerjiyi yani hızı boşa harcamamak olmalı. Araca sağladığınız hızla ne kadar çok mesafe giderseniz (frene kullanmadan veya mecburi durumlarda çok az kullanarak) araç ortalama yakıt tüketimi bu orantıda düşecektir.
-Mantık şu, gereksiz gazlamaktan kaçınmak, mevcut enerjiyi boşa harcamamak (mesafeye çevirmek). Yavaşlama mecburiyetinde ise motor freni ile mümkün olduğunca frene basmadan yavaşlayın. (Kırmızı yanan Trafik Işığını farkettiğiniz anda ayağınızı gazdan çekmek gibi.)
Mümkünse bu dediklerinizi yapan şehir içinde yapmasın. Arkadan gelenleri ve düşüncelerini de düşünsün.
 
Hızın değil

Devirin cruise kontrolü olsa ?

Sanırım net 1750 devire sabitlerdim .

Akan/kayan/az yakan/+++gaz tepkisine en iyi cevap veren/sağır yapmayan/kurum yapmayan


Rpm cc 1750

Evet tsi+tdi 1500 devirde bile vibrasyona girmiyor (hatta1250 devirde bile)

Benzin venezualla tarifesinde olsa 2500 devir yedirirdik tabi.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Hızın değil

Devirin cruise kontrolü olsa ?

Sanırım net 1750 devire sabitlerdim .
Sizin istediğiniz şeyi cvt şanzımanlar yapıyor. Ama elbette keyifli sürüş olmuyor.

Konumuz tasarruf elbette cvt nin yakıta olumlu katkısı var mı bilmiyorum.
Akan/kayan/az yakan/+++gaz tepkisine en iyi cevap veren/sağır yapmayan/kurum yapmayan


Rpm cc 1750

Evet tsi+tdi 1500 devirde bile vibrasyona girmiyor (hatta1250 devirde bile)

Benzin venezualla tarifesinde olsa 2500 devir yedirirdik tabi.
 
Son zamlardan sonra bende 70 90 arası gidiyorum usta üzü süre sakın kullanırsan motorun ömründen yersin dedi aklımı karıştırdi...

Ne alaka yani sakın kullanmak motor ömrü için daha iyi dedim turbo var bunda diyor???

Tmm dedim uzatmadım konuşmayı ama performanslı kullanımda aracım 1 lira yakıyor dikkatli kullanımda 60 kuruş arada ki fark 40 kuruş iyi para :) motoru 200 bin km sonra yese baya kardayim 14 tl benzin mi olur ya şaka gibi...

Zaten aracim 1.2 tsi 120 bin de turbo çevresinı nenlendirmis baya belli geliyor alttan alttan dedim acaba usta haklimi bu siralar hep kısa mesafe yaptı araç ve afyon soğuk memleket hiç performansli kullanmadım zaten gittiğim yol 6 km motor tam ısınmıyor bile -10 derece de sabahları turbo aklıma çok takıldı

Sakin kullanımda turboya zarar veriyor muyuz acaba

Yada 3 aydır Sakin kısa mesafe yol yapıyorum turbo hava girişinde nie terleme yaptı hiç yapmazdı sipa :(
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC


Geri
Üst Alt