Youtube videosuna gerek yok hocam.
Takip mesafesi vardıysa güzel. Fakat o mesafede yakıt tasarrufuna etkisi beklediğinizden çok daha düşük. Hiç yok demiyorum; fakat bahsettiğiniz takip mesafesinde oldukça düşük. İlk deneyimlediğimde ben de çok şaşırmıştım (bisiklet üzerinde onlarca kez rüzgârı, direnci, rüzgâr dalgalarının etkisini, nerede başlayıp nerede bittiğini, arttığını azaldığını birebir hissederek; araçla da 1-2 defa test ederek söylüyorum). Tırın/kamyonun/otobüsün/karavanın arkasında doğan tünel dümdüz devam etmiyor; çok erken bir şekilde daralıp aşağı iniyor ve rüzgâr döne döne tokatlamaya başlıyor. Arabada pek hissedilmese de bisiklette hissetmek mümkün; veya aşağıdaki gibi araştırmalar, rüzgâr tüneli testleri sonucunda bu verileri görmek mümkün.
Aşağıdaki resimlerden bazılarında
kırmızıyla işaretlediğim boşluklara girecek kadar yakından gitmiyorsanız çok da büyük bir etki etmiyor. O kadar yakın gitmek demek de tampon tampona giderek tehlikeye davetiye çıkarmak demek.
Bu arada, sayenizde yeni bir kelime öğrendim. Platooning. Konvoy yapmak demekmiş
Yakıt tasarrufu sağlamak için ağır ticari araçların yaptığı şey. Evet, sizin dediğiniz gibi bir tasarruf var; fakat benim dediğim gibi dibine girmediğiniz sürece çok büyük bir tasarruf yok...
Ekli dosyayı görüntüle 53972
Ekli dosyayı görüntüle 53973
Ekli dosyayı görüntüle 53974
Ekli dosyayı görüntüle 53976
Ekli dosyayı görüntüle 53977
Ekli dosyayı görüntüle 53978
Ekli dosyayı görüntüle 53979
Ekli dosyayı görüntüle 53980
Ekli dosyayı görüntüle 53981
Ekli dosyayı görüntüle 53982
Ekli dosyayı görüntüle 53983
@calik hoca da yukarıda yaptığı çalışmayla son noktayı koymuş gibi görünüyor ama izninizle özellikle rüzgâr direnci konusunda forum genelinde ilgilenen olursa diye kaynakları da paylaşayım:
https://tefugen.com/wp-content/them...ources/TEFUGEN_RESOURCES_DRAG_ON_A_TRUCK1.pdf
http://www.ijirset.com/upload/2016/june/9_ENHANCEMENT.pdf
https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/252/1/012035/pdf
https://tc.canada.ca/en/programs/no...mic-drag-reduction-devices-heavy-trucks-buses
https://www.nrel.gov/docs/fy15osti/64133.pdf
https://ecomodder.com/blog/aerocaps-for-pick-up-trucks/
https://damogranlabs.com/2019/06/truck-aerodynamics/
Hocam, evet, doğrudur fakat aman diyim gerçekten çok tehlikeli bir sürüş şekli. Yapılan tasarrufa gerçekten değmez. O otobüs önünüzde değilken; otobüs varmış gibi, o şekilde sakin ve sabit sürseydiniz aşağı yukarı en az 1 litre zaten tasarruf olurdu sanırım. Otobüsün önüne ne çıkacak, lastiği mi patlayacak, ani bir manevra yapınca önünüzde bir anda başka bir şey mi göreceksiniz, üstünden geçtiği bir şey mi kalkıp size çarpacak belli değil
@Terms
Yukarıda belirttiğim gibi; aracın dibine girmedikçe çok büyük bir tasarruf etmiyorsunuz. Ve o hızlarda aracın dibine girmek hayatınızla kumar oynamak demek.