Golf 1.0 TSI Motor ve Şanzıman Takozu Problemi Yaşayanlar?


tuncer_2632

Katılımcı Üye
 
Katılım
13 Haz 2018
Mesajlar
1,910
Tepkime puanı
2,066
Konum
Manisa / Bodrum
İsim
Golf 7.5 Atlantic Blue
Merhabalar,
2 yıldır golf 1,0tsi manuel kullanıcısıyım. Aracımda son 3 aydır belirgin bir problem var ancak çözemiyorum.
Sorun; aracı ilk çalıştırmada sarsıntılı bir şekilde tek sefer vuruntu yapıp çalışması, stop-start ta da aynı şekilde(bazen hiç yapmıyor) vites geçişlerinde sol tarafta ara ara ince bir vuruntu aynı şekilde kalkışlarda ve gazı kesip birden dip gaz yaptığımda da ince bir vuruntu yapıyor. Problemi uzun zamandır arştırıyorum. Daha önce alternatör(şarjdinamosu) Kasnağı kitledi diye düşünün kontrol ettim sıkıntı yok arac sarsıntılı çalışması çok normal 3 silindir bunu alışkınım ve biliyorum ancak sarsıntı sırasında sanki birşey bir şeye vuruyor gibi ve motor çalışırken bir daha ses yok. Bu olay hep aracın sol tarafından geliyor. Araştırmalarıma göre 1,0tsi motorların ilk 2. yılında servise bu gibi problemlerden gidip garantiden motor takozu değiştiren olmuş. Vw bunun kronik oldğunu servise bildirmiş. Daha önce hiç etrafında yaşayan olmadığı için bilgim yoktu öğrenmiş oldum. Aracım şuan 47bin km de bu sorunu yaşayan arkadaşlar var mı? Varsa eğer nasıl çözmüşler bilgi alabilirmiyiz. Yetkili servise götürmelimiyim. Mekanikten iyi anlıyorum aracı iyi dinleyen biriyim normal bir vatandaş bu ince vuruntuyu anlamaya bilir. Şimdiden teşekkürler.
6172d7083a1d8-91056-1.jpg
k-IMG_9745_0.jpg
 

Hocam durur vaziyetteyken motor kaputunu actiginizda, debriyaj vites kombinasyonunda motorun sol asagiya dogru asiri yattigini goruyorsaniz takoz ile ilgili problem olabilir.

Yukaridaki islemin kombinasyonunun tam oyle yapildigindan emin degilim, usta gostermisti ama net hatirlayamiyorum. Konu ile bilgisi olan duzeltirse, tekrar hatirlamis oluruz.

Durur vaziyette veya ilerlerken gecmise gore motor titresimlerini fazla hissetmeye basladiysaniz yine kendisiyle ilgili olabilir. Rolantide daha cok yapacaktir
 
1.0 tsi 100binde aracım rölantide hafif titremeye başladı.Takozu değiştiricem yakında.Bu motorlar biraz sarsıntılı hocam kauçukları zamanla özelliğini kaybediyor.Değiştirmekte fayda var.
 
Evet arkadaşlar bir güncelleme geçeyim. Bu gün aracı servise bıraktım konuyla ilgili Aracın şanzıman takozunda problem olduğunu değişmesi gerektiğini söylediler.
Fiyat olarak 1900tl takoz 700tl işçilik ödeyecekmişim. Ellerinde parça yokmuş bu gün parça için kapora verdim perşembe günü sabahtan tekrar aracı servise bırakacağım. Ayrıca motor takozunuda değiştirmeyi önerdiler. Neden diye sorduğumda volkswagen 1,0tsi motorlar için motor takozunu geliştirdiğini Yeni motor takozunun %80 sarsıntıyı kestiğini bu sebeple şanzıman takozunun da ömrünü uzatacağını idda ettiler. Ben şuan sadece ses yapan şanzıman takozunu değiştirmelerini önümüzdeki ay da geliştirilmiş motor takozunu değiştirebileceğimi söyledim. Motor takozunun eski ve yeni tipinin videolarını bana izlettiler. Ancak iki takozun fiyatı işçilik dahil 5100tl gibi bir fiyat tuttuğundan sadece sorunlu olan şanzıman takozu ilk etapta değişecek. Yani bu araçların motor takozları sarsıntıyı kesmek için çalışma aralığı fazla yani, yeni tip eski tipe göre kavuçuk malzemesi daha sıkı ve sert ancak kafamı kurcalayan bir şey var yeni tip motor takozunun eskisine göre daha sert ve çalışma araşığının daha az olduğunu düşünürsek bu sefer sarsıntının bir kısmını aracın kasasına vermeyecek mi merak konusu.
Neyse deneyip göreceğiz şu anlık motor takozunda problem yok ilerleyen zamanlarda belki keyfi değiştirilebilir. Ayrıca aracın aküsünüde ücretsiz 6 saat şarj ettirdim :)45E8C151-1CB8-4444-BF6C-556147132F41.jpeg3CA3186F-0317-4491-B623-9FEF0FBFAD59.jpeg
 
Hocam öncelikle geçmiş olsun benim aracım da 1.0 tsi şu anda 65 binde rölantideyken ara ara devir dalgalanıyor ve araba titremeye başlıyor birkaç saniye sonra geçiyor sizin konunuzdan biraz bağımsız fakat konu açılmışken sormak istedim neden olabilir acaba?(farklı farklı yerlerden benzin aldığımda da yapıyor aynı şeyi sorunun benzinle alakalı olduğunu düşünmüyorum)
 
@undefined Hocam devir dalgalanmasının bir çok sebebi olabilir. Öncelikle bujiler ne zaman değişti. Gaz kelebeği kontrol edilebilir. Temizlenip kalibrasyon yapılabilir. Rolanti dalgalanması genel olarak ateşleme sistemiyle alakalı oluyor. Ateşleme sistemini kontrol ettirin.
 
Bujiler birkaç ay önce değişti. Bu sorun buji değişiminden önce başlamıştı değiştirince düzelir dedim ama düzelmedi. Yine servis yolu gözükmüş anlaşılan hocam teşekkür ederim cevabınız için.
@undefined Hocam devir dalgalanmasının bir çok sebebi olabilir. Öncelikle bujiler ne zaman değişti. Gaz kelebeği kontrol edilebilir. Temizlenip kalibrasyon yapılabilir. Rolanti dalgalanması genel olarak ateşleme sistemiyle alakalı oluyor. Ateşleme sistemini kontrol ettirin.
 
@tuncer_2632 hocam bahsettiğiniz problemler benim aracımda da mevcut. İlk çalıştırmada özellikle eğimli bir yerde tak şeklinde bi sesle vuruntu yaparak çalışıyor. Ani gaz kesmede vuruntu bende de var. Şanzıman takozu değişimden sonra verim alabildiniz mi garantiden yardımcı olmuyorlar mı hiç?
 
@ahmetersan Hocam parça siparişi dün geçtik. Yarın için randevu verdiler. Yarın sabah aracı servise bırakacağım. Aracı teslim aldıktan sonra bir kaç gün kullanırım sonra burada yorum yaparım. Malesef aracı dışarıda kendim bakımını yapıyorum garantiden değiştiriler mi bilmiyorum. Hiç sormadım açıkçası.
 
Hocam çözüm olursa ben de servise gideyim duruma göre, buraya yazarsanız bizim için de bilgilendirici olur teşekkürler şimdiden
 
Merhaba arkadaşlar bir güncelleme geçeyim. Aracı servisten alalı 2 gün oldu. Konuyla ilgili bütün problemlerim geçti. Servise gittiğimde sökülen parçayıda bana teslim ettiler. Servis uzmanı sökülen parçanın döküm kısmından zamanla çatlayarak kırıldığını, takoz sökülürken iki parça olarak çıktığını söyledi. Ben elime aldığımda çok ufak bir yer tutuyordu bende orayı kopararak iki parça haline getirdi. Bu sorunun akünün zayıf olmasından stop-start sistemini de aktif kullandığım için daha fazla sarsıntılı çalışması üzerine daha da tetiklediğini açıkladı. Kalkışlarda ve yüksek devirlerdeyken ani vites düşüşlerinden sonra gaz pedalını aniden bırakmamam gerektiğini vitesi değişiminde vuruntulu değil daha yumuşak geçişleri yapmam gerektiğini söyledi. Zaten öyle yapıyordum belki arada bu şekilde olabilir. Fotoğrafta da göreceğiniz gibi takoz iki parça oluş kopmuş Allaha emanet gidiyormuşuz neredeyse. Neyse ki akünün şarj olması ile takozunda değişmesiyle şuan ilk çalıştırmalarda vites geçişlerinde neredeyse sıfır gibi çok güzel oldu. Parça kodu: 5Q0199555bd Fiyat: 1900tl+işçilik 700tl

DAC31817-7088-448F-9233-E325C9F1482C.jpeg9DEA202F-E36B-4091-A96A-185958BD227A.jpegF2FEDAC2-DFAC-4DBD-BEF4-066123EC3C66.jpeg
 
Son düzenleme:
Sorunun çözüldüğü sevindim. Geçmiş olsun. Bende 2017 1.0 kullanıcısıyım. Araç aldığımdan beri ilk marşta vuruntuyla çalışıyor bunu 3. Silindir olmasına bağlıyorum. Dsg olanlarda da bu sanziman takoz sorunu var mıdır acaba?
 
Yeni konu açmama adına burdan bir bilgi girişi yapmak isterim.
2013 tdi dsg 147000kmde golf aracımda kalkışlarda çok ince bir "tak" sesi, rolantide her zaman olmamakla birllikte titreme yapması beni şanzıman kulağına yönlendirdi. Devirde dalgalanma yok ama araç içinde hafif bir sallantı mevcut. Normalde stop start kullanmam ama geçen kapatmayı unuttum stop ettiğindeki "tak" sesi ile kalkıştaki "tak" sesi birebir aynı.
 

vw araçlarda genelde motor veya şanzıman takozlarında problem olabiliyor. Dediğiniz gibiyse aynı şeyleri bende yaşadım şanzıman takozu değişecek.
Benim size önerim aracınızn km fazla olduğu için hem motor hemde şanzıman takozunu aynı anda değiştirmeniz.
 

Geri
Üst Alt